עבור לתוכן

קניית חומרה באמזון ואחריות

Featured Replies

פורסם

מישהו קנה מסך \ SSD מאמזון?
בצ'ט הנציגים אומרים שהאחריות המלאה אך ורק מולם כל עוד זה מסופק ונמכר ע"י אמזון או אפילו רק מסופק ע"י אמזון אבל נמכר דרך חנות צד שלישי,
ואין צורך לפנות ליצרן או לגורם שלישי והם דואגים להכל.
כולל משלוח חזרה בחינם במקרה של מוצר תקול, וזיכוי כספי מלא או החלפה.


האם זה נכון? כי חבר אמר לי שאמזון לא עומדת מאחורי מה שהנציגים שלהם אומרים.
אין התחייבות לנאמר בצ'ט ע"י 3 נציגים שונים? נשמע הזוי.


מישהו יודע אולי מה נכון? תודה!

פורסם

כן נשמע לי הגיוני להאמין לחבר מאשר לחברה כמו אמזון.
ברור שיש אחריות ושהם מטפלים בבעיות כאשר המוצר נמכר על ידם.
כשרכשתי לפני כחצי שנה כונן HDD אשר היה תקול זיכו אותי על עלות הכונן והמשלוח ואפילו כמה דולרים יותר בשביל לוודא שזה מכסה את העלות.
שלושה נציגים של אמזון לא היו אומרים לך סתם דברים, אפילו בשירות בארץ זה לא היה עובר...

  • 4 שבועות מאוחר יותר...
פורסם
  • מחבר
ציטוט של A.Z.P

כן נשמע לי הגיוני להאמין לחבר מאשר לחברה כמו אמזון.
ברור שיש אחריות ושהם מטפלים בבעיות כאשר המוצר נמכר על ידם.
כשרכשתי לפני כחצי שנה כונן HDD אשר היה תקול זיכו אותי על עלות הכונן והמשלוח ואפילו כמה דולרים יותר בשביל לוודא שזה מכסה את העלות.
שלושה נציגים של אמזון לא היו אומרים לך סתם דברים, אפילו בשירות בארץ זה לא היה עובר...

 

אז דיברתי שוב עם נציגה, וביקשתי לדבר עם מנהל ושניהם אמרו לי את אותו דבר.

מסתבר שבעצם אין שום אחריות דרך אמזון מעבר לחלון של ה30 יום שהם מספקים.

וכל האחריות מתבצעת מול היצרן בלבד.

 

נשמע לי הזוי, בחיים לא שמעתי התנערות כזאת מאחריות. איך אפשר לרכוש מהם משהו כשאתה לא גר בארה"ב? פשוט בדיחה.

 

אבל איך זה הגיוני, הרי קיבלתי בעבר מימוש אחריות על מוצרים הרבה אחרי ה30 יום האלו. אז מה נסגר איתם?

אני מפחד לרכוש מסך ב1400 דולר בגלל זה. ורכשתי גם כרטיס SSD יקר מאוד. חבל להם על הזמן אם הם לא יממשו לי אחריות על זה במידה ואצטרך.

פורסם

גם בארץ מרגע שהעסקה נסגרה בחנות, כלומר מרגע ששילמת, הטיפול באחריות עובר ליצרן (דרך נציגו בארץ – היבואן).

אמאזון נותנים לך 30 יום (יותר ממה שאתה מקבל בארץ) לשנות את דעתך או להחזיר מוצר שאינו תקין. מעבר לכך, אלא אם נכתב אחרת בתנאי העסקה, כל בעיה במסגרת האחריות צריך להפנות ליצרן.

כשמדובר במשהו כמו זיכרון RAM או כונן SSD זה לא ממש שיקול כי לשלוח אותם ליצרן לחו"ל לא עולה הרבה (ולפעמים אפשר לשלוח דוח דיאגנוסטיקה שמעיד שהכונן תקול ואז אפילו לא צריך בדרך כלל לשלוח ליצרן לבדיקה).

כשמדובר על מוצרים יקרים וגדולים יותר כמו מסכים, מחשבים ניידים וכדומה כדאי לברר אם האחריות בינלאומית, כלומר אם תוכל לקבל שירות מהנציג המקומי של היצרן. אם התשובה היא לא, צריך לשקול אם החסכון הכספי מצדיק את הסיכון וכאן כל אחד והשיקולים שלו.

 

אני מניח שבאמאזון ינסו לעזור לך, בדיוק כמו שיש חנויות בארץ שינסו לעזור לך, בפתיחת קריאת שירות אצל היצרן אבל אל תצפה שהם ישלמו על משלוחים אם רכיב מסוים יתקלקל בעוד שנה, שנתיים וכו'.

פורסם
  • מחבר
ציטוט של About:blank

גם בארץ מרגע שהעסקה נסגרה בחנות, כלומר מרגע ששילמת, הטיפול באחריות עובר ליצרן (דרך נציגו בארץ – היבואן).

אמאזון נותנים לך 30 יום (יותר ממה שאתה מקבל בארץ) לשנות את דעתך או להחזיר מוצר שאינו תקין. מעבר לכך, אלא אם נכתב אחרת בתנאי העסקה, כל בעיה במסגרת האחריות צריך להפנות ליצרן.

כשמדובר במשהו כמו זיכרון RAM או כונן SSD זה לא ממש שיקול כי לשלוח אותם ליצרן לחו"ל לא עולה הרבה (ולפעמים אפשר לשלוח דוח דיאגנוסטיקה שמעיד שהכונן תקול ואז אפילו לא צריך בדרך כלל לשלוח ליצרן לבדיקה).

כשמדובר על מוצרים יקרים וגדולים יותר כמו מסכים, מחשבים ניידים וכדומה כדאי לברר אם האחריות בינלאומית, כלומר אם תוכל לקבל שירות מהנציג המקומי של היצרן. אם התשובה היא לא, צריך לשקול אם החסכון הכספי מצדיק את הסיכון וכאן כל אחד והשיקולים שלו.

 

אני מניח שבאמאזון ינסו לעזור לך, בדיוק כמו שיש חנויות בארץ שינסו לעזור לך, בפתיחת קריאת שירות אצל היצרן אבל אל תצפה שהם ישלמו על משלוחים אם רכיב מסוים יתקלקל בעוד שנה, שנתיים וכו'.

 

ממתי אמזון עובדים ככה? פעם ראשונה שאני שומע על זה ב10+ שנים האחרונות.

תמיד כשהייתה לי בעיה קיבלתי מוצר חדש או זיכוי כספי גם אחרי שנה-שנתיים כל עוד הייתי במסגרת אחריות היצרן.

כל נציג אומר משהו אחר בצ'ט, זה מאוד מבלבל ועכשיו כבר לא יודע אם כדאי לרכוש משם.

 

אגב אחרי השיחה הצורמת עם המנהלת בצ'ט, פתאום המסך שרציתי (של MSI) כבר לא נשלח לארץ.

מאוד מוזר שבדיוק אחרי השיחה האופציה למשלוח התבטלה, אחרי שחודשיים (מהרגע שהמסך הגיע לאמזון) היה משלוח לישראל ויכולתי להוסיף לעגלה ולראות את החישוב של המשלוח+מיסים.

אלא אם זה צירוף מקרים, הוא אחד למיליון. בכל אופן אשלח מייל ל-MSI העולמית לברר.

פורסם
  • מחבר

.

פורסם

זאת המדיניות הרשמית של אמאזון מאז ומעולם עד כמה שאני מכיר.

על איזה מוצרים קיבלת זיכוי או החלפה ישירות מאמאזון אחרי שנה ויותר, אם אפשר לשאול?

 

ואולי ניסו פשוט לעזור לך וימשיכו לעשות את זה גם לאחר 30 הימים הרשמיים, רק לא הייתי בונה על זה.

 

לגבי המסך, בגלל כל הבלאגן עם הדואר שקורס מהעומס והתלונות הרבות שאמאזון (וחנויות אחרות) מקבלת בשבוע האחרון מלקוחות שלא קיבלו משלוחים בזמן ואין להם מושג אפילו איפה החבילה, אמאזון החלה להגביל את סוג המוצרים שאפשר לשלוח לארץ בכלל, וכחלק ממבצע השילוח חינם בפרט. מוצרים גדולים וכבדים כבר לא כל כך נשלחים. זה שינוי ממש מהיומיים-שלושה האחרונים והתרחש בכמה פעימות.

חנויות אחרות, כמו iHerb, כבר הודיעו שהפסיקו להשתמש בדואר כאפשרות משלוח. חלקן מציעות משלוח באמצעות חברות פרטיות, אחרות הפסיקו לשלוח לארץ בכלל.

פורסם
  • מחבר

תודה על התשובה המפורטת!

 

קיבלתי אחריות על עכבר לוג'יטק.

וגם יש לי חברים שקיבלו מוצרים חלופיים אחרי ה30 יום.

 

בכל אופן אם זו המדיניות אז ממש לא כדאי לרכוש משם דברים יקרים. בטח לא מסך של $1500 דולר,

וחבל כי אין את הדגמים האלו בארץ ואם היה, זה היה נמכר במחיר הזוי.

לא יודע מה הקטע של היבואן של LG בארץ שהוא יקר בפער מדגמים מתחרים בהשוואה לחו"ל.

פורסם

אולי על מוצרים קטנים לאמאזון יותר קל לתת זיכויים והחלפות. מה עוד שהאחריות של לוג'יטק היא מצוינת בפני עצמה וגם אם היית פונה אליהם בעצמך היו מחליפים לך בלי שאלות, אז אולי יש כאן איזה סידור בין החברות. אני באמת לא יודע. אני גם משער שאמאזון היו מנסים לעזור לך, רק שאי אפשר לבנות על כך שהמשלוחים וההחלפות יניו עליהם חד-משמעית.

 

לגבי מחירים (והיצע מוצרים), את ישראל צריך להשוות לאירופה (מרכז ומערב) ולא לארה"ב. יחידות ניהוליות (מבחינת חלוקה גאוגרפית) שונות לגמרי בשרשרת הלוגיסטית של היצרנים.ץ ותאגידים בינלאומיים. הכניסה של אמאזון לפעילות בישראל, גם אם עקיפה משהו, שוברת את המבנה המסורתי ויוצרת מצג שווא מסוים. זה כמובן לא מעניין את הצרכנים, אבל היבואנים לא מקבלים חלק גדול מההטבות שמקבל אזרח פרטי על יבוא אישי. זה לא פוטר את היבואנים מהחזירות שלהם (מי יותר ומי פחות) אבל ליבואן יש המון הוצאות, בירוקרטיה, לוגיסטיקה, עמילות מכס ועלויות מסביב שלאמאזון אין באותה מידה כשמדובר ביבוא אישי.

 

כל זה לא אומר שלא כדאי לקנות מוצרים יקרים בחו"ל בשום מקרה. רק שאם מדובר במוצר שתהיה בעיה לשלוח אותו לחו"ל לתיקון, צריך לקחת את זה בחשבון. מסך, בהנחה שהכל תקין ברגע שמגיע (ואם לא, יש לך 30 יום להחזיר בעקרון),  לא צפוי להתקלקל כך סתם פתאום. כמובן שתמיד יש סיכוי, אבל הסיכון עד לרמת מחיר מסוימת מתאזן לא פעם עם החסכון הכספי או האפשרות לקנות מוצר שלא זמין בארץ (יתרון בפני עצמו). עם זאת, אני באופן אישי גם לא הייתי קונה מסך ב-1,500 דולר אם אין אפשרות לקבל עליו אחריות בארץ.

פורסם
ציטוט של Titan7777

מישהו קנה מסך \ SSD מאמזון?
בצ'ט הנציגים אומרים שהאחריות המלאה אך ורק מולם כל עוד זה מסופק ונמכר ע"י אמזון או אפילו רק מסופק ע"י אמזון אבל נמכר דרך חנות צד שלישי,
ואין צורך לפנות ליצרן או לגורם שלישי והם דואגים להכל.
כולל משלוח חזרה בחינם במקרה של מוצר תקול, וזיכוי כספי מלא או החלפה.


האם זה נכון? כי חבר אמר לי שאמזון לא עומדת מאחורי מה שהנציגים שלהם אומרים.
אין התחייבות לנאמר בצ'ט ע"י 3 נציגים שונים? נשמע הזוי.


מישהו יודע אולי מה נכון? תודה!

התעניינתי לאחרונה ב860 Evo של סמסונג, ניסיתי לברר אם האחריות על ידי אמזון או על ידי היצרן, נציג של אמזון בצא'ט אמר שהאחריות של אמזון מוגבלת ל30 יום ואין לו אפשרות לדעת אם האחריות בינלאומית והמליץ לפנות לסמסונג לבירור

 

פתחתי פנייה אצל סמסונג והם מסרו שעל דגמים שמסתיימים בAM האחריות היא בארה"ב בלבד(!), על דגמים שמסתיימים בBW יש אחריות בינלאומית אבל עלויות השילוח הן על הלקוח

 

תשובת אמזון:

ציטוט

however if you face any problem after 30 days, you'll need to contact the manufacturer, Samsung and they'll assist you with it even though you have bought the product on Amazon.com
5 year warranty is provided by the manufacturer of the SSD
and not the seller, Amazon.com

 

תשובת סמסונג:

ציטוט

Unfortunately warranty is not international. 

Our drives are region locked, meaning that if you buy the drive with model number: MZ-76E1T0B/AM, /AM means it is an American unit, and warranty is only valid in the US.

If there was a drive with the model number MZ-76E1T0BW, (BW meaning Basic Worldwide), then we will be able to warranty the drive, but you would be responsible for the shipping charges.

 

לתשומת לבכם.

פורסם
  • מחבר
ציטוט של 2rgman

התעניינתי לאחרונה ב860 Evo של סמסונג, ניסיתי לברר אם האחריות על ידי אמזון או על ידי היצרן, נציג של אמזון בצא'ט אמר שהאחריות של אמזון מוגבלת ל30 יום ואין לו אפשרות לדעת אם האחריות בינלאומית והמליץ לפנות לסמסונג לבירור

 

פתחתי פנייה אצל סמסונג והם מסרו שעל דגמים שמסתיימים בAM האחריות היא בארה"ב בלבד(!), על דגמים שמסתיימים בBW יש אחריות בינלאומית אבל עלויות השילוח הן על הלקוח

 

תשובת אמזון:

 

תשובת סמסונג:

 

לתשומת לבכם.

 

תודה. גם באתר newegg נאמר לי שאחריות על מוצרים הם רק לארה"ב ולא ללקוחות בינלאומיים.

 

זה ממש מוזר, תמיד הייתי בטוח שאמזון מטפלים ללא בעיות כל עוד אתה בטווח האחריות שהיצרן נתן.

החזרתי להם את הכונן ואני ארכוש בארץ.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים