עבור לתוכן

דמי ביטול על עסקה שבוצעה בפאיפאל באיסוף עצמי בחנות מחשבים בארץ

Featured Replies

פורסם

שלום רב.

 

שאלה לי למביני תחום ביטולי העסקה.

אחי התאום @Play רכש אתמול (יום שבת בערב) דיסק קשיח מכני בנפח 4TB בחנות בארץ, איסוף עצמי, דרך PAYPAL. (לא מציין את שם החנות כמובן).

כשעה לאחר מכן התחרט, כי הבין שהיה צריך לרכוש דיסק חיצוני ולא פנימי. מכיוון שהיה יום שבת ולא היה עם מי לדבר, חיכה לראשון בבוקר, והתקשר ב10:00 (פתיחת החנות)

הטכנאי שענה לו, אמר שכרגע אין מי שיכול לבטל את העסקה, כי נציגת השירות מגיעה רק ב11:00, ולא אמורה להיות בעיה לבטל את העסקה. בנוסף הוא ציין, שהחנות לא עבדה כלל במהלך שבוע שעבר.

בשעה 11:00 התקשר אל אחי נציג השירות של החנות, והודיע לו שהמוצר נארז מוכן לאיסוף. אחי התאום אמר שהוא התקשר כבר מקודם וביקש לבטל עסקה, שכן החליט לרכוש מוצר אחר שלא היה באתר החברה.

המוכר אמר, כי הם עבדו עוד מאתמול בערב (יום שבת) על ההזמנה, והכינו אותה לאיסוף היום (אין משלוח, כאמור, רק איסוף עצמי), ולכן, הם דורשים 5% דמי ביטול (28 ש"ח).

העסקה בוצעה בפאיפאל, ונפתח תיק (עוד לפני שנציג השירות התקשר) של "מוצר לא הגיע", כאשר בטקסט נכתב: "כפי שסוכם בשיחה, נבקש לבצע את ההחזר דרך פאיפאל".

 

אני מודע לחוק הגנת הצרכן שמאפשר לגבות דמי ביטול של 5% בעת החזרת מוצר (שהגיע, כן?), אבל כאן מדובר על עסקת מכר מרחוק, שהמוצר עוד לא עזב את דלת החנות. היתרון שלי כרגע, עד כמה שזה לא נוח לומר זאת, הוא ששילמתי בפאיפאל, ויהיה טיפה בעייתי להחזיר את העלות מינוס דמי הביטול. יש לציין גם שנציג השירות, לטענת אחי, השתמש בטענת דמי הביטול כמעין "עונש" ("אין בעיה, אתה רוצה לבטל?! עליך יהיה לשלם דמי ביטול")

עצוב לי שככה החנות מתנהלת ורבה על ה28 ש"ח (שכבר אין לי בעיה לשלם, כי פשוט אין לי כוונה לרכוש מהחנות יותר דברים). מדובר בסכום אשר מועבר חזרה דרך PAYPAL, ככה שהעלמות להחזרת התשלום לא אמורות להיות  גבוהות (אם בכלל), והמוצר כמובן לא יצא מכותלי החנות, ככה שזה ממש "28 ש"ח עונש".

 

יצא לכם להתנסות עם מקרים כאלה בעבר? אני כרגע שם את תקוותי בפאיפאל שדרכה בוצעה העסקה, וההקלטות של הטכנאי שאמר שלא תהיה בעיה לבטל את העסקה לפני שנציג השירות התקשר. לא ברור לי בכלל מבחינת פאיפאל עד כמה זה חוקי לגבות דמי ביטול על מוצר שבכלל לא עזב את החנות.

פורסם
  • מחבר

תודה על הקישור @djelectric. כמובן שכבר עברתי על מידע זה לפני פתיחת הפוסט, אבל אף פעם זה לא רע שיהיה את הקישור כאן בכל מקרה.

לעדכונכם - החנות החזירה את כל הסכום בפאיפאל (ביקשו לבטל את המחלוקת לפני כי לא התאפשר להם לעשות ביטול), ללא גביית דמי ביטול (שלפי החוק בישראל, הם יכולים טכנית לגבות. ספק אם זה נכון לגבי פאיפאל). זה נעשה כמובן לאחר שיחת טלפון שלהם אל אחי, ולאחר ווידאנו כי לאחר סגירת המחלוקת כל הסכום יוחזר במלואו.

 

בעקבות כך, אני אהיה מוכן לשקול מחדש את עניין הישארותי כלקוח בחנות (וכל ההזמנות העתידיות). בנוסף, יכול להיות כי העובדה שהעסקה בוצעה דרך פאיפאל סייעה לנו מבחינת עמדת מיקוח, כך שאם יש אפשרות - אמליץ לכולם להשתמש בפאיפאל בעת ביצוע העסקה כדי שזאת תשמש מעטפת הגנה נוספת.

 

תודה!

פורסם

לא כ"כ הבנתי מה השיקול שלך :)

 

זה מאוד פשוט, כפי שאני רואה את המקרה - ואני יסביר.

 

אתה מעוניין לרכוש מוצר אחר מאותו מקום. מדובר בעלויות קטנות יחסית.

 

הנימוק של החנות של "ארוז" לא צריך להנחות את המקרה, מדובר בכונן. זה לא מחשב שבנו ונעשתה עבודה, זה לא כיסא שנגר

עבד עליו והרכיב אותו וכו'. זה להחליף 1 ב 2 מקסימום הם "נתקעים" עם הכונן הזה במחסן. לא סיפור.

 

מה שהייתי עושה - אומר לחנות שאם בשביל 28 שקל הם לא מוכנים להביט מסביב - אשלם את דמי הביטול ולעולם לא אחזור לפה.

לא משנה אפילו מה הטכנאי \ חנות אמרו לך במקרה הזה כי מדובר בסכום קטן, מוצר סטנדרטי שלא תופס מקום, והכי חשוב -

אתה מעוניין במוצר אחר.

 

מקרה קלאסי של הפעלת שיקול דעת אל מול מדיניות מטומטמת.. אם לא מאפשרים לך לקחת את המוצר שרצית, תשלם וסע לשלום.

לא שווה את הזמן שלך אפילו. העסקה הזו אגב לא מגנה עליך כי שילמת בפייפאל.. זה לגמרי נתון למדיניות החנות.

 

עריכה - ראיתי בתגובה השנייה שלא לקחו לך דמי ביטול. כמצופה מחנות שפויה עבור סכום כזה. בהצלחה.

פורסם

אור מה קורה:)?

 

אנו לא מקבלים PAYPAL באיסוף עצמי כי אם  שטר מטען לקוח מגיע הביתה מודיע ל PAYPAL שלא קיבל את ההזמנה וחנות נשארת ללא תשלום:)

 

בהצלחה:)

 

פורסם
  • מחבר

היי @Kirill-TMS :)

אל דאגה, מה שכתבתי לא נוגע לחנות שלכם. אני מניח שלא הייתי בכלל מגיע עד לכך אם היה מדובר בכם, והיינו מסדירים את הנושא בטלפון.

אבל אכן, איששת את דבריי. למעשה, כאשר משלמים דרך פאיפאל ועושים איסוף עצמי, יש מעין "exploit" שהקונה יכול לנצל לטובתו (גם אם הוא לא צודק ואפילו לקח את המוצר!)

 

אני רוצה להאמין שלקוחות בישראל לא מתנהגים ככה, ואם כן צר לי הדבר. בנוסף, אני בטוח שניתן יהיה לנקוט בהליכים משפטיים או בהליכים דרך פאיפאל (כולל יצירת קשר עם התמיכה שלהם) בתור מוכר במידה ונעשתה כזו גניבה (אפשר כמובן, בעת איסוף המוצר, להחתים את הלקוח על איסוף שטר המטען, וככה למעשה לתת הוכחה לפאיפאל).

 

השימוש מבחינתי בפאיפאל אפשר לי לקבל עוד "כוח" מול החנות, שדרשה (בהתאם לחוק) דמי ביטול כמעין "עונש" על מעשיי אחי. במידה ודמי הביטול מוצדקים - כמו אם המוצר הגיע אלי הביתה והתחרטתי ללא סיבה טובה, ברור לי ומובן מדוע יש לשלם דמי ביטול. אבל במקרה הזה, שהחנות רק נפתחה וביקשנו לבטל (לא עברו 10 דקות מרגע שהחנות נפתחה ועד הרגע שהתקשרנו) והשתמשו בטון לא מכבד/מאיים עם מתן "תירוצים" על כך שהחנות עבדה כל הערב (בשבת) על ההזמנה (שאפילו לא אורזים אותה! איסוף עצמי ריבונו של עולם).

אז כן, אם החנות מוכנה לאמץ את החוק הקשה מול הלקוח במקרה הזה, שהוא לא הוגן (אבל צודק), גם אני מרגיש בנוח להשתמש במנגנון הפאיפאל כדי להגן על עצמי מעונשים כאלו.

 

זה כמובן בחירה של החנות איך וכיצד להשתמש בפאיפאל. אני מאמין שאם יהיה בידך כתב מטען חתום בידי הלקוח - תוכל גם אפילו לאפשר איסוף עצמי ותשלום דרך פאיפאל. אבל זה כבר שיקולים שלכם ובדיקות מול פאיפאל.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים