מבולבל לגבי מה לעשות עם החיים שלי - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מבולבל לגבי מה לעשות עם החיים שלי


yossi21

Recommended Posts

אהלן, שמי יוסי בן 31, ותיק פה בפורום (אבל לא פעיל בו הרבה). לא האמנתי על עצמי שאני אגיע למצב כזה בחיים שלי ועוד אכתוב על כך בפורום.. מצטער מראש אם זה ארוך מידי..

 

גדלתי במשפחה חרדית ומגיל קטן גם הייתי במוסדות חרדים, עד גיל 18 עוד איכשהו הסתדרתי עם זה, לאחר מכן די מאסתי בלהיות חרדי ולאט לאט התחלתי לרדת מזה.

 

עדיין נשארתי דתי אבל לא חרדי.  יש לי שתי אחיות שיצאו בשאלה, ורק אמא שלי חרדית ואחי דתי כמוני. הייתה תקופה ששכרתי דירה לבד, אבל כרגע אני חי עם אימי ואחי.

 

למרות שנשארתי דתי, גם מזה חלה אצלי ירידה רוחנית, הפסקתי להתפלל וללמוד תורה ודברים שדתיים עושים. אני כן מתפלל בשבתות וחגים בבית כנסת ושומר שבת ועדיין אוכל כשר.

 

ופה מגיעה הבעיה שבגללה פתחתי דיון זה.. אני עושה את כל זה כי אני חי עם אמא שלי ואני רוצה לכבד אותה. אני לא מרגיש שלם עם הדת וכבר לא מאמין כמו פעם. יש לי רצון להוריד את הכיפה ולהפסיק לשמור שבת.

 

אין לי אפשרות לשכור דירה במצבי הכלכלי למרות שמאוד הייתי רוצה, ומצד שני קשה לי עדיין להעמיד פנים שאני דתי. כל הסביבה שמכירה אותי, מכירה אותי בתור דתי, ורק אני לא מרגיש דתי בכלל.

 

אשמח שתייעצו לי מה אני יכול לעשות כדי לצאת מהמצב הזה, כי לא קל לי להמשיך במצבי הנוכחי. חשבתי לשבת ולדבר עם אמא שלי על המצב, אבל אני חושש שזה יפגע בה, מאחר וכבר שתי אחיות שלי יצאו בשאלה בעבר.

 

תודה לכולכם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה צריך לשאוף לגור לבד , אולי עם איזה חברה  או חבר כדי לחסוך בעלויות .
לגור אצל  ההורים בגיל מבוגר  זה צרה צרורה  בור ללא  תחתית 
תנסה לראות  אולי תוכל לרכוש איזה  מקצוע  או איזה השכלה  .
לגבי  הדת , אולי לא  מתאים לך להיות חרדי , אבל לא יהיה כדאי לעזוב את הדת  לגמרי
תשמור על האמונה ותעשה  מצוות  כפי הכוח והרצון שיש לך 
יש הרבה אנשים  עושים  איזה מצוות  אבל לא דתיים  רשמיים  עם כיפה  וכולי' 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כיום בשוק יש עבודות שיכולות לממן לך מגורים לבד, ולהוות מצע התקדמות הלאה, גם אם יש לך 0 תעודות.

 

האם יש לך נסיון באיזשהו תחום שיכול לקדם אותך לעבודה בשכר ראוי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי הדת תמיד אפשר להיות מסורתי ואני חושב שמגיע לך כל הכבוד שלא הקצנת לצד השני כי זה קורה לא פעם, בהדרגה תגיע למקום המתאים לך.

 

עכשיו בעניין שחרור מהבית די קל תעבוד כמלצר או שותף כלים לדוגמה בתל אביב עושה משכורת יפה כשותף כלים במסעדות הגדולות, תחסוך חודש - 4 חודשים שיהיה לך כסף לכל מקרה של תקלה ותחפש להשכיר בית עם שותפים. אחרי שקצת תתייצב תשים בצד כסף ללימודים תוך לא הרבה זמן יהיה לך כסף להשלים לימודים או לעשות מכינה וגם תואר שיעניין אותך. הכי חשוב לא להתייאש, כל זמן שהנר דולק אפשר עוד לתקן.

 

הינה עוד מקום שיכול לעזור לך בהצלחה

https://www.hillel.org.il/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי ניסיון וידע בתור ואני עובד בזה, הבעיה היא שאני לא משתכר מזה מספיק בשביל לשכור דירה. בעקרון, אני לומד עכשיו בניית אתרים באופן עצמאי ומתכנן לעבוד בזה בקרוב, אולי אקבל שכר יותר גבוה כי זה יותר מעניין אותי עכשיו מלתקן מחשבים. לשכור דירה אני מעדיף לבד, כי אם אני כבר יוצא מהבית של ההורים, אז אני ארצה את השקט. ברור לי שאם אני אשכור דירה, אני אוריד את הכיפה ואחזור בשאלה. לא יודע למה, אבל בפעמים שהלכתי בלי כיפה, הרגשתי יותר נוח, עם יותר בטחון עצמי, ויותר משוחרר. יש לי מין מחשבה כזאת, שכשרואים אותך בתור דתי, ישר חושבים עליך שאתה אולי יודע קצת הלכות ופרשת השבוע, וכנראה שומר נגיעה ושותה רק מכוסות חד פעמיים בבתים של אחרים. אני אומנם חובש כיפה, אבל אני ממש לא כזה. אני מרגיש שאני אשכרה מעמיד פנים שאני דתי, הולך עם כיפה מתוך הרגל, אבל בתוך תוכי אין לי שום אמונה וחיבור לדת. מרגיש שאני משקר את עצמי ואחרים. מתסכל..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה? ברור שטכנאי מחשבים זה מספיק בשביל לשכור דירה. אין לי מושג מאיפה ההשערה המוכנעת הזאת.

אתה יכול לעבוד בחנות או מעבדה ולעשות אפילו 6500 שקלים נטו. שכ"ד בדירה קטנה באיזור השרון והפרברים זה 2600-3000 שקלים. הוצאות אישיות זה עוד 1200-1500 שקלים. אתה יכול לסיים כל חודש עם 1000-1500 שקלים בצד בשקט.

 

משם אפשר להשתמש בכסף ללימודים ולהתקדם. אתה רק בן 31 חבר, זה לא גיל מתקדם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שכר המינימום במשק הוא 5300 שקלים ברוטו. אין דבר כזה לעבוד במשרה מלאה ,ועוד בעבודה כמו טכנאות ולא לעשות את ה-6500.

אין לי מושג איפה משלמים לטכנאי סכומים כאלה, זה הזוי לחלוטין ואתה צריך בדחיפות למצוא עבודה חדשה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אחרי 10 שנים במקצוע אתה לא עושה 15K, אתה עושה משהו לא בסדר.

בכל מקרה בחזרה לנושא הדיון.

 

יוסי - אני מרגיש שאתה סובל קצת מחוסר רצון אמיתי לשינוי. חוסא מוטיבציה יפיל אותך. בלעדיה אין לי סיכוי לצאת מהבית

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...