עבור לתוכן

האם כדאי לקנות כרטיס מסך שעבר MINING

Featured Replies

פורסם
ציטוט של --- The King ---

אוקי, אולי אפשר לדון על החלק הזה של המשפט. אבל אני ממש לא "כותב דברים בלי להכיר את החוק", או "כותב שטויות".

אבל אתה כן כתבת שטויות, כי דיברת על מקרים שבהם מישהו ישחיט בכוונה את המוצר ואז יבקש אחריות, או על מקרים שבהם היצרן יחליט שהוא לא מספק אחריות למוצר מסוים (לא היצרן הוא זה שמחליט האם ולכמה זמן לספק את האחריות, בכל הנוגע לשנה הראשונה).

שוב, החוק הישראלי מחייב את היבואן לספק אחריות מינימלית של שנה. לגבי הוראות השימוש ושימוש סביר, קשה לי לראות בית משפט שיפסוק ששימוש בכרטיס מסך כאשר הוא מחובר למחשב והמחשב דולק - זה שימוש לא סביר. לפי הגישה הזאת אפשר לטעון שכל שימוש בכל רכיבי המחשב שפועל 24/7 הם נטולי אחריות, מה שכמובן לא יעמוד בשום מבחן.

  • תגובות 163
  • צפיות 27.9k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם
ציטוט של Kirill-TMS

^ לא נראה לך לא צריך לקנות.:) אם אתה רוצה מינניג זאת המציאות

 

אם מכרת את זה לבן דוד שלך ולא אמרת לו מה שמופיע מפרוש בחשבונית שלך אז .... לא רוצה להיות קרוב משפחה שלך:)

 

 * לא נראה לך כי אתה לקוח סביר ולא מיינר. 

 

בפעם ה -5 , אתם לעלום לא תבינו את הצד השני, אחריות לא פאקטור במקרה זה.

 

איך הגעתם לאתם שוב?

 

אני מסביר לך את המצב ללא שום קשר ל - TMS!

התכוונתי שלא נראה לי שיש לזה תוקף משפטי/חוקי, ואפילו שרשום בחשבונית. כמו שאמרו למעלה, אפשר להכניס לחוזה (החשבונית לצורך העניין) כל מני סעיפים שמבחינה משפטית הם לא תקפים אפילו שהלקוח חתם עליהם.

 

וגם לא הבנתי למה שתרשום דבר כזה הרי בכל מקרה המוכר מגלגל את האחריות ליבואן שבתורו מגלגל ליצרן, האם יש הוראה/הנחיה לזה ואם כן מטעם מי היבואנים? היצרנים?

 

לגבי האתם - צורת דיבור בלבד. אמרתי מקודם ואומר שוב: זה לא קשור לTMS, אנחנו מדברים על העיקרון בלבד.

פורסם

אגב לגבי כל הנושא של הוראות שימוש לא הוראות שימוש, דווקא ברגע שהיבואן טען ש"אם נעשה שימוש בכריה אז האחריות יורדת לחצי שנה" אז הוא למעשה מודה שזה שימוש סביר במוצר... שימוש לא סביר הוא כזה שלא אמורים לעשות, לא כזה שהיבואן מחליט להטיל עליו הגבלות מסוימות. הגבלות שהן כאמור במילא לא חוקיות ויפסלו בבית משפט.

 

פורסם

גם לרכב חדש שאתה קונה יש אחריות 3 שנים או 120 אלף קילומטר (סתם דוגמא). אז אם התעללת ברכב והוא בשנה עשה חצי מיליון תשכח מאחריות כי זה לא שימוש סביר.

 

יש שימוש סביר ומעבר לכך ברגע שלוקחיל מעבדה רואים את הבלאי במאווררים\קבלים ואני לא אתפלא אם יש שבב שמתעד את אורך החיים של הכרטיס מסך.

פורסם
ציטוט של k534d

גם לרכב חדש שאתה קונה יש אחריות 3 שנים או 120 אלף קילומטר (סתם דוגמא). אז אם התעללת ברכב והוא בשנה עשה חצי מיליון תשכח מאחריות כי זה לא שימוש סביר.

זה המוקדם מבין השניים :facepalm:

הדוגמה שלך לא קשורה לשום דבר...

העובדה היא פשוטה - יש במדינת ישראל חוק, והחוק אומר שעל מוצרים מסויימים יש חובה על היבואן לתת שנה אחריות.

גם אםםםםםםםםם בתנאים מסויימים האחריות מתבטלת, בוא נשים את הדיון הזה רגע בצד, בכל מקרה אין דבר כזה "יש אחריות אבל רק לחצי שנה".

 

פורסם

אבל למה להתעלם מכוחות השוק ?

רוצה לומר, חוק הכל טוב ויפה.

אבל, אם מתנים לקונה  את  א' במימוש ב'  וזה מתאים לקונה,

אז הדברים מתקיימים.

ועובדה שהם מתקיימים.

פורסם

ואם כורה בחר לפעול בדרכים עקלקלות, והסיק שעדיף לו לוותר על הנחה של רכישה מרוכזת, ורכש 20 כרטיסים בפולסים של 2 כרטיסים בכל רכישה (הסווה זאת מהחנויות, כנ"ל לגבי שאר החלקים) - אין שום דרך מעשית של החנויות לגלות כי הוא עשה כרייה בכרטיס, ולכן יהיה לו 3 שנים אחריות (מה שראיתי בעצמי שקרה כשבחור הגיע לרכוש 2 RX570 מאילת)

 

בפועל אין שום דרך לגלות אם עשית כרייה - אלא אם אתה מצהיר על כך מראש במעמד הקנייה. זה גם למה ההצהרה של Inno3D די ריקה מתוכן.

פורסם
ציטוט של Milford Cubicle

זה המוקדם מבין השניים :facepalm:

הדוגמה שלך לא קשורה לשום דבר...

העובדה היא פשוטה - יש במדינת ישראל חוק, והחוק אומר שעל מוצרים מסויימים יש חובה על היבואן לתת שנה אחריות.

גם אםםםםםםםםם בתנאים מסויימים האחריות מתבטלת, בוא נשים את הדיון הזה רגע בצד, בכל מקרה אין דבר כזה "יש אחריות אבל רק לחצי שנה".

 

נתחיל עם זה שזה דיון בגדר היפותטי ואני לא עורך דין לכן שאף אחד לא יחשוב להסתמך על זה ולהיות חכם וללכת לבית משפט ואני לא לוקח על זה אחריות.

 

השאלה היא האם היצרן\חנות הצהירה מהו שימוש סביר ומהו אורך החיים של המוצר.

 

אבל נצא מנקודת הנחה שכן, שהיצרן\יבואן הגדיר ונצא מנקודת הנחה שליצרן יש דרך להוכיח את זה שלא נעשה שימוש סביר\נוגד את תנאי השימוש אתה תלך לבית המשפט וכלל הנראה אם השופט חכם ייזרקו אותך מכל המדרגות.

 

ואתה מוזמן לקרוא את התנאי שימוש של היצרנים\חנויות אני מניח שתמצא שם פסקה הנוגעת לכרייה, ובמידה ויש שם פסקה שאומרת שכרייה איננה השימוש שלשמו הכרטיס נועד ועלולה לקצר את משך חיי המוצר.

 

שהרי הטלת פגם במוצר ולא תהיה לך אחריות גם חמש דקות אם בעל השירות הצליח להוכיח שאכן נעשתה כרייה.

וכן ניתן להוכיח זה שהחנויות לא מתעסקות בזה זה סיפור אחר.

פורסם
ציטוט של אור כהן

ואם כורה בחר לפעול בדרכים עקלקלות, והסיק שעדיף לו לוותר על הנחה של רכישה מרוכזת, ורכש 20 כרטיסים בפולסים של 2 כרטיסים בכל רכישה (הסווה זאת מהחנויות, כנ"ל לגבי שאר החלקים) - אין שום דרך מעשית של החנויות לגלות כי הוא עשה כרייה בכרטיס, ולכן יהיה לו 3 שנים אחריות (מה שראיתי בעצמי שקרה כשבחור הגיע לרכוש 2 RX570 מאילת)

 

בפועל אין שום דרך לגלות אם עשית כרייה - אלא אם אתה מצהיר על כך מראש במעמד הקנייה. זה גם למה ההצהרה של Inno3D די ריקה מתוכן.

 

כל זה אפשרי.

אממה

זה פשוט לא סוג הלקוחות.

כפי שאמר קיריל.

אין להם לא זמן ולא עצבים לכל הקומבינות האלה.

לצד מה שראית באילת, יש פי עשר כאלה שראו 

קונים שלוקחים עשרה ועשרים כרטיסים וגם חומרה אחרת בבת אחד

ושלא יבלבלו להם את המוח.

פורסם
ציטוט של askme

כל זה אפשרי.

אממה

זה פשוט לא סוג הלקוחות.

כפי שאמר קיריל.

אין להם לא זמן ולא עצבים לכל הקומבינות האלה.

לצד מה שראית באילת, יש פי עשר כאלה שראו 

קונים שלוקחים עשרה ועשרים כרטיסים וגם חומרה אחרת בבת אחד

ושלא יבלבלו להם את המוח.

אולי,

אבל אם בממוצע כרטיס mining נהרס אחרי שנה וחצי (תקלה בקירור לדוגמא - סתם נתון ללא בסיס), לא יהיה יותר כלכלי לרכוש כרטיסים טיפה יותר יקרים ברכישה מפוצלת ולממש אחריות במקרה בו הכרטיס מפסיק לפעול? ביודיעין כי מדובר בסוג לקוחות אחר, הייתי מצפה שיפעלו דרך שיקולים כלכליים קרים עוד יותר מאשר לקוחות רגילים.

פורסם

:)

 

זה מה שאני מנסה להסביר - לא.

קו המחשבה שלהם אחר לגמרי.

מה שאמרת מאוד הגיוני, בישבילנו.

אבל זה ממש לא קו הפעולה שלהם.

 

כי בינינו, לי לפחות כל העניין  ( המיינינג )נראה מופרך וסתמי.

אבל לדעת כל מי שבעסק - זה הדבר.

 

מקווה שהייתי מספיק ברור. 

פורסם

תסלחו לי על השאלה התמימה, אבל כמה פופולריים עסקי הכרייה בישראל בדיוק? מדינה חמה (הוצאות קירור), מחירי חומרה גבוהים, לא נראה לי אטרקטיבי במיוחד. 

פורסם

לכאורה שאלה בכיוון. בעצם, שאלה בכיוון.

 

אני לא "מומחה"  עם או בלי מרכאות בתחום, אבל ....

וזה בעצם מחזק את מה שאמרתי מקודם -

אנשים קונים ציוד מחו"ל.

כלומר, נוחתים בארץ, קונים מה שקונים וממריאים בחזרה 

לארצם. 

נשמע הזוי ?  כן, גם לי.

אבל זו עובדה.

פורסם
ציטוט של askme

אבל למה להתעלם מכוחות השוק ?

רוצה לומר, חוק הכל טוב ויפה.

אבל, אם מתנים לקונה  את  א' במימוש ב'  וזה מתאים לקונה,

אז הדברים מתקיימים.

ועובדה שהם מתקיימים.

אתה יודע איך עובדים חוקים?

אתה לא יכול לעשות עם מישהו עסקה שעוברת על החוק רק בגלל ששניכם מסכימים עליה.

 

פורסם

אני לא יודע איך אחרים עובדים אבל היבואנים נותנים אחריות של 3 שנים וזה רשום גם במחירון !!!

רק אתמול מכרתי 7 כרטיסים ללקוח עם אחריות ל3 שנים וגם קיבל הנחת כמות (כמובן קטנה)

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים