צפי מסכי IPS למשחקים לשנת 2018. - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

צפי מסכי IPS למשחקים לשנת 2018.


gunai

Recommended Posts

שלום,

 

אני מתעתד לרכוש מסך+מחשב חדשים בחצי שנה-שנה הקרובה. כיום אני משתמש בDell U2311H שהבעיה העיקרית שלי איתו היא קצב הרענון.

כאחד שהעביר את ילדותו ואת נעוריו עם מסכי CRT המריחות והאיטיות שאני חווה עם מסך LCD במשחקים עדיין מפריעות לי, למרות שיש לי את המסך כבר שבע שנים.

בו-זמנית, אני משתמש במסך גם לעבודה מהבית, כולל עבודה מול מלל, ווידאו וצג TN יהיה בעייתי למדי כי אני גם נוהג לצפות במסך מזוויות ומרחקים שונים.

 

בדיקה קצרה ברשת מראה שצגי הIPS הקיימים בשוק עם קצב רענון של 100hz ומעלה הם בגודל ''27 ומעלה וברזולוציות גבוהות בהתאם.

 

שתי תהיות:

1. האם יש צפי כלשהו למסכי לגיימינג שהם 1080p ובגודל ''23/24?

2. האם יש צפי להורדת מחירים של מסכי ה''27 לאור חדשה כזו או אחרת?

 

מתנצל על-כך שאני שואל משהו שאני יכול לגגל, אני לא נוהג להתעדכן בחדשות חומרה למיניהן כי כל עוד הציוד 'מחזיק' אני לא מתעסק איתו. הייתי מאוד מופתע שעדיין אין מסכים דקים שמתקרבים ליכולות של CRT במחיר שפוי, למשל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא רוצה להתערב לך בהחלטות, אבל מכיוון שקשה לי להמליץ בלי להבין, אשמח אם תוכל להסביר למה שימוש ביתי דורש ממך קצב רענון של מעל 60HZ.

 

אולי תפרט קצת באילו משחקים אתה משחק ואיזה כרטיס מסך יש לך / עתיד לרכוש.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כרטיס המסך שאשתמש בו יהיה תלוי במסך, נוכח נפיצות שוק כרטיסי המסך כמובן שקשה להעריך מה יהיה משתלם בעוד חודשים מספר, אבל לצורך העניין נניח שימוש בכרטיס מסך שיוכל לספק את הFPS הנחוץ עבור קצב הרענון.

 

מה הכוונה בשימוש ביתי? 60hz אינו מספר קסם שכל ערך מעליו הוא זניח. המספר ה"אמיתי" עבור האדם הממוצע הוא פי שלוש אם לא יותר. בפשטות: גם אחרי 7 שנים עדיין קשה לי להתרגל למריחות ולאיטיות של מסך LCD בכל-פעם שאני משחק משחק פעולה מגוף ראשון או משחק הדורש תגובות מהירות ומתוזמנות. יצא לך לשחק פעם על CRT  עם 120 או 140 הרץ? אתה רואה את ההבדל גם בRTS או MOBA, וכמובן שאין בכלל מה לדבר על FPS. הפעם האחרונה ששיחקתי CS או Quake על CRT הייתה סביב 2010 ואני עדיין שם-לב להבדל כשיוצא לי לשחק CS:GO או Overwatch.

 

בנוגע להחלטות, ממה שהספקתי לגגל ולקרוא מאז שפתחתי את הדיון, נראה שאין צפי ממשי למסכים משתלמים יותר מההיצע הנוכחי שעולה כמו מחשב שלם. יתכן מאוד שיש משהו עדכני יותר שפספסתי.

 

חבל שכל-כך הרבה אנשים מוכנים להתפשר על פאנל TN או על קצב רענון נמוך, שנים לאחר שהתעשיה הוציאה לגמלאות ישנה יותר שאמנם צרכה יותר מקום וחשמל (וכמובן שלא מסוגלת להציע את הרזולוציות שמציעים היום, כי לא המשיכו לפתח אותה), אבל הציעה צבע ו"זמני תגובה" עדיפים בכל טווח מחירים נתון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה משחק משחקים מהירים כמשהו קבוע, אתה יכול ללכת תמיד על מסכי 144 עם פאנל סטנדרטי, זול יותר.

מקרוב - אני מכיר את ההבדל שמשחקים משחקים מהירים, בעיקר משחקים מגוף ראשון ואני מבין את הצורך של שחקן תחרותי

שעושה את זה הרבה במסך עם תדר גבוה יותר. קצב רענון של 60 עם מסך נורמלי ישרת שחקני מחשב שעושים הכול מהכול

והם לא תחרותיים מעל ומעבר. אני אישית משחק משחקים כאלה אבל לכיף, לא ברמה תחרותית והגעתי למסקנה שכמות השעות

שאני שורף על סינגלים גדולה יותר ו 60 מספיק לי.

 

במידה וה הנוכחי שלך לא מספק אותך כי שיחקת והבנת ש 144 מתאים יותר לצרכים שלך,

 

1. לשלם יותר על מסך ו 144, אני אישית לא צופה ירידת מחירים שנחשבת משמעותית לזה. לא בזמן הקרוב - זה הנחה אי אפשר באמת לדעת.

2. להתפשר ולהתרגל על תדר נמוך עם מסך כדי להנות "מהכול" - זה מסך שמתאים לכל השימושים בגדול.

 

השאלה שאתה צריך לשאול את עצמך זה כמה אתה משחק, כי 2000 שקל הבדל בין מסך אחד לשני יכולים להיות השקעה מצוינת לטווח רחב

של שנים אם אתה משחק הרבה מאוד שעות במשך השבוע. זה שיקול של עלות מול זמן משחק, זה הכול. אתה רק יודע.

מסך איכותי נשאר איתך עשור בשקט אם הוא לא מתפגר.

 

בהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההבדל בין קצבי הרענון אכן משמעותי ביותר למי שחווה אותו. בנוגע ל"תחרותי", הפעם האחרונה ששיחקתי במסגרת תחרות מסודרת הייתה לפני כעשור, אבל אני בהחלט משחק הרבה יותר במשחקי על סוגיהם השונים מאשר במשחקים לשחקן יחיד ואני כן נוטה לשחק אותם עם החתכים המצומצמים יותר באוכלוסיות השחקנים שלהם.

 

הדיון נפתח לא רק בגלל המחיר, אלא גם בגלל הטכנולוגיות. משיטוט קצר ברשת נראה שטכנולוגית הAHVA טרם הגיעה לבשלות מלאה ובעיות של פיקסלים מתים במהרה או בוהק קיצוני בפינות הם יותר עניין של מזל מאשר כל דבר אחר אלא אם-כן רוכשים מסך Eizo במחיר של מחשב וחצי. הרושם הוא שלא מקבלים תמורה מלאה למחיר. אין לי בעיה להמתין כמה חודשים/שנה בשביל לרכוש מסך אם כן צפויה בשורה כלשהי. אם לא, אז בהחלט ישנה רק שאלה עצמית של האם בכל-זאת כדאי לי או לא.

 

הסבירות בתרחיש כזה היא דווקא שכן, אני משתמש במחשב במשך שעות ארוכות בכל יום, הן לעבודה והן לבידור ו"הציוד ההיקפי" הוא שמשפיע הכי הרבה על חווית המשתמש בסופו של יום. החלופה ההגיונית היחידה שאני יכול לחשוב עליה היא פשוט לרכוש מסך ''27 לעבודה ומסך TN נפרד לצרכי משחק בלבד, אבל אישית מעולם לא הייתי תומך נלהב של מסכים מרובים, אז אראה כבר.

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...