חוות דעת - התחדשתי ב SONY MDR-1A - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חוות דעת - התחדשתי ב SONY MDR-1A


BenderTheOffender

Recommended Posts

מחפשים ניידות והחלטתם לבדוק מה עוד קיים בשוק חוץ מM50 של אאודיו טכניקה? תשקלו את הסוני.

אני לא אאודיופיל והניסיון שלי עם מצומצם ,לכן התיאור שלי יהיה פחות של דיוק הגבוהים הנמוכים ומה שביניהם, ויותר התרשמות כללית. מה שהוגן לדעתי כי מדובר באוזניות שהמטרה שלהן היא להיות "FUN" לפני הכל.

 

אחרי שראיתי המלצה פה בפורום מRoy.T יצאתי למסע ביקורות ברשת (שאין הרבה על הדגם הנ"ל לצערי ) ולבסוף את האוזניות הזמנתי במהלך האחרון במחיר של 140 פאונד כולל משלוח.

 

נקטלג את האוזניות - הMDR-1A הן ניידות OVER EAR עם כבל מתנתק באורך 1.2 מטר וקלות להנעה  (להזמין אותן עם מגבר כיס זה לא חובה).

 

אריזה, מראה, איכות בנייה לטווח קצר וארוך - 

האריזה לא נתנה לי את ההרגשה המוכרת של "חסכו עליי כדי שהאוזניים שלך יהנו יותר", מה שגרם לי לחשוש שאולי עשיתי טעות והזמנתי "מוצר מותג" ולא אקבל ששווה את ה$ ששילמתי.

בתוך האריזה:

2 כבלים באורך m1.2 - אחד עם לחצני בקרה לסמארטפון והשני נקי.

שק נשיאה לאוזניות - מגיע עם שרוכים שאמורים להדק כדי לסגור את הפתח של השק, שעד היום אני מפחד להשתמש בהם כי האוזניות גם ככה נכנסות צמוד.

ספרון הדרכה

אוזניות

 

הכבלים - תענוג.

טוב בסדר, אני ארחיב... גמישים (אחרי שהייה של האוזניות בשק לא תלויה ספירלה לאורך הגוף שלי בשימוש הבא), בעובי הנכון ונשאר רק לקוות שיעברו את מבחן הזמן.

 

האוזניות - העור, או הדמוי עור, לא יודע במה הם השתמשו אבל שאפו על העבודה! רך מאוד, אבל לא ברמה שאני מרכיב את האוזניות ומרגיש את המסגרת דרך הפדים.

שאר החומרים גם כן מרגישים איכותיים מאוד ונעימים למגע. פעולה חלקה מאוד של כל החלקים הנעים, שום דבר לא מרגיש רופף או משוחרר או להפך קשה במידה הלא נכונה.

האוזניות נראות אלגנטיות וסולידיות (אני הזמנתי את הגרסה השחורה/אדומה).

יש הרגשה של הלם מוחלט ברגע שמירים אותן - הן קלות, הרבה יותר ממה שהן נראות.

 

נוחות - על סולם הנוחות שלי שנע מGRADO SR60 שאיתן אני לא מסגול לשבת יותר מרבע שעה ועד DTX710 של BEYER שאני יכול להעביר איתן 2-3 שעות רצופות הסוני יותר נוחות מכל מה שיש לי.

מהרגע הראשון שהפדים עוטפים את האוזניים מרגישים גן עדן. עזבו אתכם, לא צריך להפעיל בכלל, להירכן אחורה עם הכיסא לעצום את עיניים ולחייך.

הייתי רוצה להשוות אותן עם AKG K271 MK II ואאודיו טכניקה AD 700X  שגם היו לי נוחות מאוד, לצערי הAKG כבר לא ברשותי ולאודיו טכניקה אין לי גישה לכמה שעות רצופות.

וחשוב לי שהן יקבלו מספיק קרדיט על הנוחות - זה הזוי בהתחשב בזה שמדובר באוזניות ניידות! מה שאצלי עד עכשיו היה מקושר לסבל והתפשרות הפכו את עולמי. גם אם האוזניות האלה לא היו נשמעות מספיק טוב כדי להצדיק את המחיר הנוחות המדהימה עדיין משאירה אותן כמוצר עם תכונה נדירה בקטגוריה.

 

כמה הערות - מבדיקה באינטרנט עלה שיש להן בעיה מוכרת של SQUICKיות בצירים. עד כה התופעה לא נצפתה בזוג שברשותי, אולי עוד לא עבר מספיק זמן ואולי כבר דאגו לסדר את הבעיה ברוויזיות היותר מאוחרות?

הכבלים - כמה שהם טובים יש איתם בעיה אחת גדולה - אומנם זה 3.5mm אבל המעטפת של החיבור ייחודית ולא ניתן להשתמש בכבלים אחרים עם האוזניות, לכן אם אצטרך לחדש כבלים בעתיד אצטרך לחפש כבלים של להזמנה.

 

האוזניות אצלי מחוברות ישירות לnexus 5x, המקור השני שניסיתי אותן איתו זה המחשב הנייח שלי שמצוייד בALC1150 המעט טוב יותר מהצ'יפים בלוחות הסטנדרטיים יותר. מרגישים בהבדל כן, אבל לא ברמה כזו שמשאירה אותי מדוכא בכל פעם שאני צריך לחבר אותן לפלאפון. ואם הפלאפון שלכם מצוייד בצ'יפ טוב או איזה מגברון אז בכלל לא אמורה להיות שום בעיה.

 

אז איך הן נשמעות? מצד אחד לא יכולתי לבקש יותר, אבל גם מעט התאכזבתי.

הצורך (תרוצים תרוצים) לקנייה הזו נולד עם תחילת הסמסטר, עד אז האוזניות שלי למחוץ לבית היו הKOSS PORTA PRO שעשו עבודה מצויינת מבחינתי אבל כרגע אני לא רוצה לשמוע את הסביבה וגם לא להפריע למי שסביבי עם המוזיקה שלי. נורא התלבטתי איזה לקנות כי הרף של הדרישות היה גבוה- הן צריכות להיות מאוד נוחות, מספיק אוטומות לזליגת רעשים פנימה והחוצה ולא פחות חשוב הסאונד צריך להיות כזה שמצד אחד יהיה מהנה ופאנצ'י ומצד שני לא כזה שידרוש ממני יותר מידי תשומת לב. והMDR-1A מספקות בדיוק את זה.

הכל נמצא שם, כל טראק מקבל חיים ובו זמנית לא צריך להתאמץ כדי להנות מהמוזיקה, הן נשמעות כמו שהן מרגישות וזה הפתיע אותי לטובה. הבאסים מצויינים, אין גבוהים צווחניים, כיף כיף כיף.

אז למה האכזבה? כי לא היה לי רגע אחד של וואו איתן. אם ארצה להפיל למישהו את הלסת אלה לא האוזניות שאבחר למטרה. מהבחינה הזאת הן מזכירות לי את החוויה עם SHURE 225 - קניתי, הכנסתי לאוזן ואמרתי "וואו אני לא מאמין ששילמתי על זה 400 ש"ח" אבל מהר מאוד למדתי לאהוב אותן והלעריך את זה זה שאני יכול להנות ממוזיקה מבלי להרגיש שמישהו מכה אותי בראש עם תוף או כינור או שאר הכלים הכלים שמכאיבים לאוזניים מאוזניות לא טובות.

 

לסיכום מדובר בחבילה מצויינת לדעתי למי שמחפש נוחות, ניידות והאזנה ממושכת בלי להתעייף. בסדר הזה.

ואני לא רוצה להגיד דברים כמו "הן יותר נוחות מ-X", אני מכליל ואומר הן נוחות בלי התפשרות. הן נותנות תמורה טובה מבחינת הסאונד למחיר, אבל מה שצריך למכור את האוזניות האלה זה הנוחות והלאגנטיות שלהן, הן פשוט מפנקות.

 

 

 

 

 

 

1aac7f15-bc9a-4962-83f7-10b4eb930993.jpg

4b6aaf5d-dfb0-4702-9c73-f14cc3d1b772.jpg

57b45051-76a7-4006-b08c-a7dcf8be5560.jpg

82b3a03a-4992-40e1-8381-13950bd4bcb4.jpg

92f9ade7-0899-4a45-8a95-2758f1949f06.jpg

5298518f-13c0-4656-b1b5-8cee9bfea397.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...