GA-B75M-D3H תקול - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

GA-B75M-D3H תקול


noam-r

Recommended Posts

שלום לכולם, 

יש לי בסלון מחשב מדיה עם לוח GA-B75M-D3H, לפני כמה ימים נראה שהמחשב נכנס לסוג של boot loops (המאווררים נדלקים לכמה שניות ואז נכבים ונדלקים שוב), ניסיתי את העצות שמסתובבות באינטרנט כדי לפתור את הבעיה (להוציא את הבטרייה, לנתק מהחשמל, לעשות reset...) אבל לא ממש עזר.

  1. מישהו נתקל בבעיה דומה עם הלוח הזה ?
  2. כנראה שאצטרך להחליף אותו, למישהו יש המלצה על לוח דומה שיעשה את העבודה עם שאר החומרה (I5 )?
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נסה את הפעולה הבאה.

הוצא את כל הזכרונות.

הפעל את המחשב (ללא זכרונות) - אם יש פנימי, המחשב אמור להשמיע ביפים.

כבה את המחשב.

הוסף סטיק - ודא שהוא ננעל בסלוט.

הדלק שוב את המחשב.

האם נפתרה הבעיה ? אם כן ואם יש לך סטיק נוסף הוסף אותו כשהמחשב כבוי ונסה שוב.

אם לא - דווח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. הלוח GA-B75M-D3H מתאים לתושבת 1155 (מעבדים מהדור השני והשלישי של משפחת ה של אינטל) והוא עובד עם זיכרון בלבד. במחשב הנ"ל לא ייתכן שנעשה שימוש בזיכרון .

 

2. היות ומדובר בחומרה יחסית מיושנת טכנולוגית, סביר להניח שיהיה קצת בעייתי (אבל לא בלתי אפשרי) למצוא לוח חדש שיתאים למעבד ולזיכרון הנוכחיים.

 

3. בעיקרון הדרך הכי טובה לאבחן בעיות כאלו היא להפעיל את המחשב עם מינימום רכיבים ובכל פעם להוסיף רכיב במידה והבעיה לא התרחשה בשלב הקודם. אני הייתי מציע לבצע את הפעולות ש @HelpSupport כתב כאשר לוח האם נמצא מחוץ למארז (על משטח מבודד כמובן) ואליו מחוברים אך ורק המעבד, הקירור למעבד, ספק הכח והרמקול ה"פנימי". זה אומר שיש לנתק את כל הציוד ההיקפי והתקני האיחסון שמחוברים ללוח (אולי אחד מהם מקצר) וכן את כל כרטיסי ההרחבה (אם יש כאלו), כאשר יש לחבר את המסך ישירות ללוח האם (ל"כרטיס הגרפי המובנה"). אם הבעיה מופיעה כבר בשלב הראשון אפשר להסיק שהיא נובעת מלוח האם (הגורם הסביר ביותר במקרה זה), ספק הכח (אי אפשר לפסול אותו בלי בדיקה עם ספק כח אחר), המעבד (דיי לא סביר).או הקירור למעבד (אולי הוא לא מותקן נכון וכתוצאה מכך טמפרטורת המעבד גבוהה מדיי כבר עם הדלקת המחשב).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

 

בדר"כ סטטסיטית אחת הבעיות הנפוצות היא כרטיס מסך שנדפק - באם מותקן במחשב כרטיס מסך חיצוני לזה שמובנה במעבד.

 

שלב ראשון (אם יש כרטיס מסך נפרד) נסה לעבוד בלעדיו:

קרי בצע את חיבור כבל התמונה של הטלויזיה/מוניטור ליציאות שמובנות בלוח האם, והוצא את המאיץ הגראפי מסוקט ה pci-e

כדי לעבוד בלעדיו.

 

אם לא פותר את הבעיה, יש להכנס לדיאגנוסטיקה מלאה כמפורט מעלה על ידי החברים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הי חברים, המון תודה על העזרה

smalul@ -צודק, מדובר ב טעות שלי.

בגדול חוץ מכרטיס רשת וזכרונות לא מחובר כלום ללוח ככה שלאחר קצת בדיקה באינטרנט  (https://www.youtube.com/watch?v=0hlvbVHpEAY) נראה שזה ה .

 

בהנחה שנסיונות להחיות את הלוח לא ממש עובדים. למישהו יש המלצה על לוח תואם וזול שיעשה את העבודה ?

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. כמו שכתבתי, מדובר בלוח אם יחסית מיושן טכנולוגית שכבר לא ממש מיוצר (תושבת 1155 הוחלפה בתושבת 1150, שגם היא כבר הוחלפה בתושבת 1151), כך שהלוחות שכן תוכל למצוא בחנויות המחשבים (וסביר להניח שרוב החנויות כנראה לא מחזיקות לוחות אם כאלו) יהיו בד"כ לוחות דיי בסיסיים. השאלה היא מה בדיוק אתה צריך מלוח האם - האם חשוב לך שיהיו חיבורי 3.0? האם אתה צריך יציאה גרפית מסוג DVI? כמה חריצי הרחבה לזיכרון אתה צריך (או יותר נכון - כמה מודולי יש לך)? בנוסף צריך לדעת מהו דגם המעבד שלך רק בכדי לוודא שלוח האם שתקנה אכן מתאים עבורו.

 

מהחנויות שבדקתי, אני רואה שרק בפלונטר יש לוחות לתושבת 1155 (קישור, רק ארבעת הלוחות הראשונים רלוונטים עבורך), וגם הם מבוססים על ערכת שבבים ישנה יותר (ה H61) לעומת הלוח שלך (שמבוסס על ה B75). בגדול, אם אין לך דרישה כלשהי - קנה את אחד משני הלוחות הראשונים (בסביבות 230 ש"ח), אם אתה צריך יציאת DVI, אז קנה את הלוח GA-H61M-S2PV (עולה בסביבות ה-280 ש"ח), ואם אתה צריך גם יציאת DVI וגם 4 חריצי הרחבה לזיכרון - קנה את הלוח H61M (לפי התמונה הכוונה היא כנראה לדגם H61M-S, כי אין דגם כזה H61M) של שעולה בסביבות ה-370 ש"ח.

 

ב. אפשרות אחרת היא למכור את המעבד והזיכרון שלך ולקנות שילוש מודרני (מבוסס או AMD), אבל לצרכים שלך לא בטוח שזו האפשרות המשתלמת ביותר.

 

ג. נסה לתקן את המחשב בעצמך - נתק את המחשב מהחשמל ואפס את הביוס בעזרת המגשר (ג'מפר)  המתאים בלוח האם. אם זה לא עוזר - נתק את המחשב מהחשמל והוצא את הסוללה שעל לוח האם. אם זה לא עוזר - נסה את מה שכתבתי (בהנחה שאתה מרגיש נוח לפרק את המחשב שלך). למעשה כתבתי לפני מספר שנים מדריך לאבחון בעיות במחשב והוא מופיע בחתימה שלי - נסה לפעול לפיו, אולי זה יעזור.

 

ד. תמיד קיימת האפשרות שהבעיה לא נובעת מלוח האם אלא מרכיב אחר, ובמקרה כזה קניית חדש לא תעזור לך. לכן רצוי לבדוק כל רכיב במחשב אחר בכדי לוודא שהוא תקין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...