פורסם 2016 בדצמבר 278 שנים זה לא קשור לוולקן וDX12, כל מנוע חצי מודרני היום פורס את עצמו על 8 נימים ויותר, פשוט כל נים על איזה 20-30% שימוש כי המשחק לא דורש כ"כ הרבה כוח עיבוד... אם מישהו רוצה מעבד למשחקים ולא רוצה לשדרג ב5 שנים הקרובות שיקח מתומן ליבות, זה יהיה בערך כמו קניה של 2600/2500K בזמנם.
פורסם 2016 בדצמבר 278 שנים ציטוט של עידן פ. כל מנוע חצי מודרני היום פורס את עצמו על 8 נימים ויותר, פשוט כל נים על איזה 20-30% שימוש כי המשחק לא דורש כ"כ הרבה כוח עיבוד... אז איך אתה מסביר את הבדלי הביצועים במנועי משחקים בין המעבדים? מערכת ההפעלה מפזרת ישומים ומעבירה חישובים בין הליבות כמו קרוסלה. כך שגם אפליקציה שעושה שימוש ב2-4 ליבות תוצג לכאורה כמתרחשת על 8-16, כשבכל ליבה יופיעו אחוזים נמוכים. מסקנה: 1) מנועי משחקים לא באמת עושים שימוש ביותר מ2-4 ליבות. 2) גם אם הם עושים, הם עושים זאת בחוסר יעילות.
פורסם 2016 בדצמבר 278 שנים אתה דיי מכליל, יש מנועים שעושים את זה טוב יותר, ויש פחות, תראה למשל משחקים שבהם מעבדי ה-FX מטומני הליבות עושים ממש לא רע, ויש כאלו שאפילו i3 הם לא עוברים.
פורסם 2016 בדצמבר 278 שנים ציטוט של Art Tatum אז איך אתה מסביר את הבדלי הביצועים במנועי משחקים בין המעבדים? מערכת ההפעלה מפזרת ישומים ומעבירה חישובים בין הליבות כמו קרוסלה. כך שגם אפליקציה שעושה שימוש ב2-4 ליבות תוצג לכאורה כמתרחשת על 8-16, כשבכל ליבה יופיעו אחוזים נמוכים. מסקנה: 1) מנועי משחקים לא באמת עושים שימוש ביותר מ2-4 ליבות. 2) גם אם הם עושים, הם עושים זאת בחוסר יעילות. נסה פעם לשחק בבאטלפילד 1 ודום, ספר לי איך רק 2-4 ליבות עובדות. העלתי תמונות מהמחשב שלי עם HT OFF /ON נערך 2016 בדצמבר 278 שנים על-ידי Xvertigo
פורסם 2016 בדצמבר 278 שנים לא אמרתי שאין משחקים שיודעים לנצל יותר מ2-4 ליבות. אמרתי בתגובה ל: ציטוט של עידן פ. זה לא קשור לוולקן וDX12, כל מנוע חצי מודרני היום פורס את עצמו על 8 נימים ויותר, פשוט כל נים על איזה 20-30% שימוש כי המשחק לא דורש כ"כ הרבה כוח עיבוד... שכשכל ליבה על 20-30% שימוש, ורואים הבדלי ביצועים בין מעבדים שלכאורה לכולם יש יותר כוח עיבוד ממה שהמשחק "דורש", ישנם שתי אפשרויות: 1) המשחק לא יודע לנצל ליבות ביעילות, ולכן מעבדים בעלי מהירות ליבה בודדת גבוהה יותר יוציא תוצאות טובות יותר במשחק. 2) המשחק בכלל לא עושה שימוש בהרבה ליבות. ואת זה ניסיתי להסביר בשביל מי שכנראה לא מבין את הנושא. ציטוט מערכת ההפעלה מפזרת ישומים ומעבירה חישובים בין הליבות כמו קרוסלה. כך שגם אפליקציה שעושה שימוש ב2-4 ליבות תוצג לכאורה כמתרחשת על 8-16, כשבכל ליבה יופיעו אחוזים נמוכים. אנסה לפרט. מנוע משחק או תוכנה, יכולים להיות בנויים בכל מיני דרכים. נניח כדוגמא שיש מנוע משחק שמפצל את החישובים לשני ערוצים לינארים, בהם יש קבוצות של הוראות שהקוד מעביר לחישוב. התוצאה יכולה להיראות כאילו כל הליבות בשימוש. אבל מה שקורה בפועל זה שכל פעם שהמשחק מוציא קבוצת הוראות לעיבוד, מערכת ההפעלה מגישה אותו לליבה אחרת. התוצאה מבחינה ויזואלית בPERFORMANCE MONITOR מטעה לגבי מה שבאמת קורה. ורק אם תבטלו את הפיצ'ר הזה שמעביר INSTRUCTION THREADS בין CPU THREADS כמו קרוסלה, או תפעילו את השכל בעקבות ידע מוקדם, תוכלו לדעת שיש רק שני ערוצים לינארים בהם המנוע מוציא קבוצות הוראות לעיבוד. או במילים אחרות המשחק עושה שימוש רק בשני ליבות(ברמה העקרונית). אותו דבר יכול להיות עם עד 4 ליבות. ויכולים להיות גם דוגמאות מורכבות יותר. כמו מנוע שמחלק חישובים לא באופן שוויוני. תחומים מסויימים מתרחשים באופן לינארי רק על ליבה אחת. בעוד שסוגי חישובים אחרים מחולקים בין ליבות באופן לא לינארי. ולכן גם אם יהיה לכם 1000 ליבות, ונראה שבכולם יעשה שימוש, עדיין משהו מרכזי יחושב רק על ליבה אחת ויושפע ממהירותה. נערך 2016 בדצמבר 278 שנים על-ידי Art Tatum
פורסם 2016 בדצמבר 288 שנים אני דווקא רואה די הרבה פוטנציאל. ה-6900k עובד בתדר מקסימלי של 3.7ghz, אם לוקחים בחשבון שיפור של 8% לפחות בתדר של הרייזן (3.4 לעומת 3.15) מקבלים שההבדלים בין השניים קטנים מאוד בגזרת ה-IPC. מצד שני, תהיה גם עלייה בצריכת חשמל (כנראה גם באחוז גדול יותר מאחוז העלייה בתדר), כך שאינטל אולי עדיין יעילה יותר, אם כי מדובר ב-engineering sample אז אנחנו עשויים לראות עוד שיפור מסוים הן בביצועים והן בצריכת החשמל. בפרט לגבי גיימינג, מסכים עם מה שנאמר לגבי ניצול חלקי של הליבות, אך כאמור מסתמן שהפערים ב-IPC מינוריים. לכן, בהנחה שהמרובעים והמשושים של AMD יצליחו להתקרב לתדרים של אינטל, ו/או יהיו קלוקרים טובים, צפויה לנו תחרות מעניינת.
פורסם 2017 בינואר 18 שנים הם הוסיפו easter egg למאמר שלהם. מחרוזת בינארית ארוכה: 010110100110010101101110010011110100001101000000010000010110100101110010001111010011010101000111 שבהמרה לטקסט נותנת: ZenOC@Air=5G אחרי שעלו על זה ושאלו את אנשי המגזין הם אישרו שזה אכן המצב (לליבה בודדת). מרשים. נערך 2017 בינואר 18 שנים על-ידי captaincaveman
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.