קירור ל6700k באוברקלוק - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

קירור ל6700k באוברקלוק


Monopoly

Recommended Posts

שלום חברים

כרגע עם 6700k לוח z170-a. 

אוברקלוק של 4.5 GHz על 1.328 V . בבדיקת מאמץ לצערי עובר את ה85 מעלות ונושק ל90.  נבדק ב aida64 + realbench

אני כרגע עם arctic cooling i32 בתוך מארז nzxt s340 עם 2 מאווררים fq141 מקדימה [140+140] ושתי מאווררים שבאים עם המארז אחד למעלה אחד מאחורה.

מצד אחד אני בעיקר ו4.5 GHZ זה די והותר בשבילי, מצד שני.. לא אתנגד ל4.7 או 4.8.

noctua לא על הפרק מסיבה אחת- הם מכוערים בטירוף.

האופציות ששקלתי הן Phanteks ph-tc12dx שחור-לבן שלייבא דרך יעלה כ300 ש"ח אולי קצת פחות.

אופציה שניה H115i בארץ עם 5 שנות אחריות במחיר של 720 ש"ח, שזה לא זול בכלל אבל יודע שזה הthe best מבחינת ביצועים.

אשמח להצעות נוספות שימו לב שיש מבחינתי חשיבות בעיקר לאסטתיקה של הקירור- צבעים שחור ולבן ולשקט.

 

קצת חושש מקירור המים משתי סיבות: אחד זה נזילות כמובן, לא בקיא בתחום ובאמאזון יש מספר תגובות שליליות אז קיים חשש.. לא רוצה להכנס ליותר מדי הרפתקאות.
עוד דבר שחשוב לי הוא שבזמן מנוחה המחשב יהיה כמה שיותר שקט! הוא נמצא אצלי בחדר שינה.

 

תודה!

 

אני חייב להחליף את הקירור מכיוון שהוא גם לא יושב טוב על הלוח וגורם לבעיות כמו dual channel שלא עובד [זו המסקנה של המעבדה ויבואן לגבי זה- הקירור אשם]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה. אך מדובר בתוצאות עם 4 מאווררים, אצלי יוכלו להיות רק 2. יש לי כבר מאוורר כזה כרגע על ה i32, חזק הוא לא. ולכן לדעתי אם אתפשר על 2 כנראה שהטמפ' יעלו מעבר לרצוי

 

עוד דבר שנתקלתי בו עכשיו זה ה backplate שכמו שציינתי בפוסט הראשון בפונט ממש קטן- איננו מתאים ב100% ללוח ויוצר בעיות. כבר פעמיים הייתי אצל טכנאי מחשב בן חודשיים..

http://proclockers.com/reviews/cooling/arctic-liquid-freezer-240-review?nopaging=1

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשמע, אני מבין אותך, אתה רוצה בשביל הספורט כמו שאומרים, ובשביל ההתנסות, להגיע למקסימום OC עם המעבד שלך, מקובל.

אז כן, זה דורש איכותי ובעל ביצועים טובים למטרה כזאת.

קודם כל אתה קצת בבעיה עם המארז שלך, כי הוא לא הכי מרווח ולא יוכל להכיל כל שתרצה ובכל קונפיגורצייה, אז כנראה שפשוט תצטרך איפשהו להתפשר.., או לקנות מארז חדש.

לגבי מים, אני מבין את החששות שלך לגבי האמינות של הקירורים הללו, כי אני בעצמי הייתי בסיפור כזה, ולצערי נתקלתי במוצר לא איכותי לפחות מבחינת בנייה שלו, ליתר דיוק H100i של קורסייר, שעבורו נפרדתי מכ-750ש''ח בזמנו, ובשביל מה?, בשביל הספורט וההתנסות להביא את המעבד שלי לגבולות היכולת שלו כאשר הוא עוד היה חדש יחסית (2500K) ולשכוח מזה, ועוד אחרי שנה\שנה וחצי של שימוש, המים הזה התחיל לעשות לי בעיות ולהתפרק...

ואת האמת במקביל היה לי קירור אוויר של נוקטואה NH-D14 המאסיבי, ולהגיד שממש היה הפרש גדול בינו לבין הנוזלי שקניתי אני לא אגיד, כי לא היה הפרש גדול המצדיק קנייה של יקר כזה, ועוד במיוחד כאשר וכבר יש לך אחד מהטופים של קירורי אוויר כגון ה-NH-D14, או MUGEN-2 שגם יש לי.

 

כיום אני מסתכל אחרת על קירורי מים ALL IN ONE, כן הם יקרים, כן ההבדל בביצועים בינם לבין הטופים של קירורי אוויר לא כזה גדול, אך יש להם יתרון נוסף חשוב על גבי קירורי אוויר - וזה אסתטיקה של מערכת המחשב, נוחות הגישה לרכיבים במערכת במידת הצורך, ופשוט יפה לעין כאשר אין לך על הלוח אם בומבה של קירור אוויר שמסתירה לך חצי מהלוח אם, ואני לא מגזים.

והיתרון הזה חשוב לאותם האנשים שמחפשים לבנות מערכת מחשב לא רק בשביל ביצועים, אלא שתיהיה גם נוחה וגם אסתטית.

 

אז כן, אני כמוך אבוד ולא יודע האם לקחת סיכון ולקנות במערכת הבאה שלי, מבחינת אסתטיות אני רוצה, מבחינת תקציב אין לי בעיה, אך לא מבחינת איכות החומר והבנייה של אותו קירור המים!, לא בא בחשבון, אבל את זה אף אחד לא יכול להגיד בוודאות על איזה מוצר אני או אתה ניפול, מספיק איכותי או מה שהיה לי עם ה-H100i של קורסייר בזמנו.

 

עכשיו, מבחינת PUSH PULL כמו שחלק פה כתבו:

אם רוצים שקירור המים יהיה שקט יחסית (כי פותח השרשור ציין שהוא רוצה מערכת שקטה ולא מטוס סילון), במיוחד שהוא מתעסק עם OC ורוצה להתנסות בזה בלהביא את המעבד שלו לגבולות היכולת, אז במקרה כזה ה-PUSH PULL מאוד מומלץ, כי יותר מאווררים על הרדיאטור יקטינו את רמת הרעש שתהיה עם פחות מאווררים, לדוגמה 4 מאווררים באותה כמות האוויר שצריך להזרים דרך הרדיאטור, יתאמצו פחות מאשר רק 2 מאווררים, ז''א יעבדו בסל''ד יותר נמוך בשביל לדחוף את אותה כמות האוויר שידחפו 2 מאווררים אך בסל''ד יותר גבוה שזה יותר רעש.

ותאמינו לי מניסיון שלי עם , רק שני מאווררים ועוד סטוקים על הפנים (לגבי זה, זה סיפור אחר), כאשר מריצים את המעבד לגבולות שלו, אתם ממש מקבלים מטוס סילון בחדר שפשוט אי אפשר לעבוד איתו במצב כזה.

 

אז כן, תמיד אפשר להחליף את מאווררי הסטוק של במאווררים יותר איכותיים, יותר שקטים וכו', אבל פה כבר מתחיל המשחק על מה אתה יכול להתפשר או לא רוצה, בתהליכים כאלו של OC.

 

דבר אחר: המעבד שלך עדיין חדש, אתה באמת צריך וחייב להביא אותו כרגע לגבולות שלו? תחשוב על זה...

לדעתי דיי ומספיק שתתנסה קצת ב-OC, תביא אותו ל-4.5 עם קירור האוויר שיש לך כיום שהוא בלי בעיה יחזיק את המעבד יציב בתדר הזה ובטמפרטורות המותר, ותעבוד עם המחשב כמה שנים וזה בהחלט יספיק לך לשימושים שלך (ממה שרשמת הרוב גיימינג), ואם הטמפרטורות קצת גבוהות, אז תוריד טיפה את התדר לדוגמה ל-4.2, או בכלל תחזיר לסטוק 4.0 ותוריד את המתח, כי עם נתונים כאלו המעבד שלך יסחוב בלי בעיה כמעט הכל.

בעתיד, אחרי שנה\שנתיים\שלוש לא משנה, כאשר ותרגיש כבר שחסר לך את המעבד והוא מגמגם, אז תחזור ל-OC, תוציא סכום מסויים על קירור יותר טוב ותנסה למצות מהמעבד את המיצים שאפשר.., או שפשוט תשתדרג למערכת חדשה :)

 

אני עם המעבד הישן שלי (2500K) שהוא באמת כבר ישן, אבל אוברקלוקר מצויין, בזמנו התעסקתי בהתחלה ב-OC והבאתי אותו מתדר סטוק של 3.3 ל-4.8 אם אני לא טועה שזה נתון מרשים אך כמובן בעזרת קירורים טובים ויקרים שהוצאתי לא קצת כסף עליהם. התנסתי ב-OC, הספיק לי, החזרתי לסטוק ועבדתי עם המעבד הזה בסטוק כל השנים האלו והוא סחב הכל.

כיום, בזמן האחרון, אחרי שנים אני כבר מרגיש שבסטוק הוא מתאמץ יותר וקשה לו כבר עם השימושים שלו.

אז חזרתי ל-OC, עם קירור אוויר NH-D14 (כאשר אותו קירור המים הבעייתי שיש לי H100i שוכב זרוק בארון), הבאתי אותו בלי שום בעיה ל-4.7 במתח 3.9 והוא יציב. אז כן הטמפרטורות עלו יותר, הוא מגיעה במאמץ משהו כמו ל-70-75 מעלות, אז כן במאמץ הקירור שעל המעבד, יותר נכון אחד המאווררים שהחלפתי בזמנו לבעל סל''ד יותר גבוה בכדי שידחוף יותר אוויר ויקרר יותר טוב, נהיה קצת רועש אבל בשבילי סביל.

אבל אני רואה ומרגיש שהמעבד פתאום שוב חי, עובד יותר מהר, מריץ כמעט הכל, להבדיל ממה שהיה איתו בסטוק בזמן האחרון.

 

אז מפה אפשר להבין שהכל עניין של התנסות בתחום הזה, וכמה תקציב אתה מוכן להשקיע עבור הניסיון הזה, וכן צריך להשקיע, אין מה לעשות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי קודם כל תודה על ההסבר המפורט וההשקעה.

האם אני חייב לקחת את המעבד לגבולות? ממש לא, אבל גם לא השקעתי בלוח מסוג Z בשביל להיות על סטוק :) 4.5 גיגה הרץ בגדול מספק אותי- ההחלפה של הקירור היא MUST.

הסיפור הוא כזה: מחשב בן חודש הפסיק לעלות [אין ביוס אפילו] ב dual channel ועבד רק ב single. כמובן באחריות הגעתי למעבדה: הוחלף מעבד[!!!] והסיפור נפתר למשך 3 שבועות ואז שוב חזר

לאחר בדיקה במעבדה וגם אצל יבואן כי חשדו בלוח דפוק,
הגיעו למסקנה ש-הheatsink לא יושב טוב עם הלוח השמנמן והbackplate מתעקם.

זה רק עניין של זמן עד שהבעיה תחזור במידה ולא אחליף קירור! לכן זה על הפרק אפילו בלי קשר ל OC.
כמובן ש"בהזדמנות זו" אני גם רוצה יותר טוב מכיוון שהקירור הנ"ל איננו מספק מבחינת תפוקת אך מדהים מבחינת השקט [ברגע זה ממש הוא פסיבי והמאוורר עומד ולא זז כי אין בו צורך.]

 

המחשב כולו נבנה בהתיחסות ליחס עלות-מול-תועלת מרבית אך גם הינו הגשמת חלום קטן של ילד בגוף של בן 24 - יש לי מעל 1000 הודעות בפורום מפרטים מלפני 10-12 שנים בתור ילד בן 12! תמיד חיכיתי לרגע שאוכל להרשות לעצמי את ה[כמעט] THE BEST. לפחות לגיימינג.

מבחינת לשדרג בעתיד אני לא רואה את זה כמשהו חכם ומעדיף להשקיע כבר עכשיו ולהנות מזה ולא להתעסק בזה יותר..מה גם שאני לא רואה את המחירים של AIO מבית Corsair יורדים בשנה שנתיים הקרובות.
ממש רציתי את הפאנטקס ph-tc12dx אבל כרגע המחיר+משלוח באמאזון הוכפל
אין לי רעיונות לקירור כרגע חוץ מh115i אך חושש מנזילות

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשמע, אני ממש מבין אותך ולדעתי אתה צודק, אני כמוך אך קצת יותר מבוגר, אבל עדיין גם אני אוהב לפעמים בזמן הפנוי לשבת מול המחשב שלי ולשחק קצת במשחקים העדכניים והכבדים.

אז כן, המחשב הראשון שהיה לי, הוריי קנו לי כמתנה ליום הולדת ה-16 בזמנו. אז לא ידעתי כלום במחשבים, רציתי רק משחקים, וגם הטכנולוגיות אז היו לא כמו היום, בכלל.

הייתי עם המחשב הזה שנים, סיימתי את הצבא, התחלתי לעבוד, לעשות משכורת משלי, וקצת אחרי הצבא כבר קניתי לעצמי את המחשב הראשון שלי מכספי, אז כבר קצת הייתי בקיא בתחום המחשבים, לא יותר מידי אך כבר לא בור.

בדרך למדתי וקיבלתי הסמכות ותעודות של טכנאי ומנהל מייקרוסופט, והוספתי עוד ידע לעצמי בדמות למידה עצמית מקריאה מרובה באינטרנט, אתרים פורומים וכו'.

אחרי זה כבר קניתי לעצמי עוד מחשב חדש (את הראשון על בסיס PHENOM II 965 BLACK העברתי במשפחה), שהוא איתי עד היום, על בסיס 2500K, כן, בדרך היו כל מיני שידרוגים של רכיבים כאלו ואחרים, כגון קירורי אוויר למעבד או הקירור הנוזלי שעליו כתבתי קודם, וכו' וכו'.

 

אז גם אני, בשני המחשבים האלו שיש לי עד היום, השתדלתי לקנות כמו שאתה אומר את הכמעט THE BEST, ואני אמשיך ככה גם במערכת המחשב שבקרוב אני אקנה.

לקבל לגמרי את ה-THE BEST אנו יודעים טוב מאוד שאין לזה גבולות, ישנן גם מערכות שאפשר חופשי לבנות גם בעלות 20Kש''ח וזה כבר לדעתי מוגזם וטירוף, אלא אם כן יש לך ממש סכומי כסף שאין לך מה לעשות איתם או שסדר העדיפויות שלך משום מה קצת פגום O.o:D.

 

לגבי המצב שלך:

אתה צודק, בכירים (לא אקסטרים, למרות שגם הם) כגון i7, ולוחות שמותאמים ל-OC לא קונים סתם בכדי לשבת עליהם בסטוק, מה הטעם.

קונים אותם בשביל שימושים כבדים כאלו או אחרים שכל הזמן יעבדו איתם, או מינימום זה פשוט התנסות, קבלת ידע בשביל עצמך וכו', אך כמובן לא בשביל עבודה בסטוק בלבד.

מבחינת לשדרג בעתיד גם הצדק איתך, אני זה שטעיתי, בהחלט עדיף כבר להשקיע היום שכל המערכת עוד חדשה, ומקסימום להינות ממנה כמה שנים טובות, ואז פשוט כבר להחליף את כל המערכת, בעתיד.

 

במצב שלך נפלת על לא מוצלח, או פשוט לא מתאים לחומרה שלך, קורה אין מה לעשות.

עכשיו אתה רוצה אחר שמתאים לך ולחומרה שלך, וכן, תצטרך להחליט על מה אתה הולך, אוויר כלשהו אך טוב מספיק, ושלא ייצור בעיות אצלך במארז\לוח אם כמו הקירור הנוכחי, או מים שיפתור את הבעיות האלו, יותר יפה, יותר אסתטי ונוח אך יש חשש מאמינות ואיכות לאורך הזמן, ולא לשכוח שגם יקר כמעט פי 2 מקירורי אוויר טובים.

 

לגבי אמינות ואיכות , אני רק יכול להגיד שכאשר היה מותקן אצלי בערך כשנה וחצי במחשב, לא היו שום נזילות של נוזל, אך כן הפסיקה לעבוד התאורה על המשאבה, כן התחילו להתפורר החיבורים (מה שמכסה אותם) של הצינורות ברדיאטור ובמשאבה, זה הניסיון שהיה לי, בנוסף ב-OC ובמאמץ היה מאוד רועש עם שני מאווררי הסטוק שלו, אבל כמו שכתבתי את זה אפשר קצת לתקן ע''י החלפת מאווררים לאחרים, ולהוסיף עוד 2 בשביל פוש פול, שאצלך הבנתי זה בלתי אפשרי.

השאר, זה כבר תצטרך להמתין מה יכתבו לך פה אנשים אחרים בעלי אותן מערכות מניסיונם האישי, אולי זה אני מהבודדים שנפלתי על דגם קצת פגום, מי יודע.

בנוסף תחפש מידע ברחבי האינטרנט על קירורי המים האלו ואיך הם מתפקדים לאורך זמן, תראה מה בשאר העולם משתמשים רושמים, ועל סמך זה תחליט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Monopoly

אוקיי

המלצה אחרונה חוץ מ h115i? 

Phanteks PH-TC14S נראה טוב השאלה אם הוא יספיק

 

לדעתי, לשימושים שלך, במיוחד אם אתה מתנסה ומתעסק ב-OC, הפאנטקס לא יספיק לזה, ה-H115i ייתן תוצאות הרבה יותר טובות ממנו, יראה יותר טוב, ותהיה לך גישה יותר נוחה ללוח אם, בנוסף אחריות 5 שנים, אבל כל זה במחיר לא קטן.

אם תחליט לוותר לגמרי על ה-OC, ולעבוד בסטוק, אז הפאנטקס יספיק בהחלט, או דומיו.

 

אז זה תלוי בך, מה אתה רוצה לעשות עם המערכת שלך, וכמה אתה מוכן להשקיע עבור זה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...