בעיה עם אל פסק PRV850 של Advice גם לאחר החלפתו. מבקש עצתכם - ספקים ומארזים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בעיה עם אל פסק PRV850 של Advice גם לאחר החלפתו. מבקש עצתכם


smalul

Recommended Posts

חברי הפורום שלום

 

טוב, סיפור קצת ארוך ואני מקווה שמי שיטרח לקרוא אותו אולי יוכל לייעץ לי בנושא.

 

לפני 3 חודשים קניתי אל פסק מדגם PRV850 של Advice בכ-400 ש"ח מ KSP. בהתחלה הכל נראה תקין, אבל בשלב מסויים התחילו בעיות איתו - אל הפסק היה נכנס למצב של עומס יתר (הנורה האדומה שלו נדלקת, הוא משמיע צפצוף רציף ולא מעביר מתח למחשב ולמסך המחוברים אליו) ורק כיבויו והדלקתו מחדש פתרו את הבעיה. לאחר שהבעיה הופיעה מספר פעמים הנחתי שיש בעיה במכשיר אל הפסק, ולאחר התכתבות מול Advice, ויש לציין זאת לזכותם, לפני כשבועיים הם שלחו שליח עד הבית שהביא מכשיר חדש לגמרי מאותו הדגם (סגור בקופסא) ואסף את המכשיר הקיים. העניין הוא שגם במכשיר החלופי החדש נתקלתי כבר פעמיים באותה הבעיה בדיוק.

אני אציין שכמעט תמיד, ואולי בכל המקרים (לא תמיד הייתי בבית כאשר הבעיה התרחשה), הייתי קפיצת מתח/הפסקת חשמל בבית.

 

לאור הישנות הבעיה גם עם המכשיר החדש יצרתי קשר עם Advice וכתבתי שלדעתי הבעיה נובעת מאחד הגורמים האלו:

א. גם אל הפסק החדש שנשלח אלי אינו תקין.

ב. יש בעיה בכל סדרת מכשירי האל-פסק מדגם PRV850 (אולי בעיה בתכנון).

ג. ישנה בעיה במערכת החשמל בבית בו אני גר ואל הפסק אינו מתמודד איתה כראוי.  אפשרות זו הינה פחות סבירה היות ואין בעיות בשאר מכשירי החשמל בבית, וגם אם הייתה בעיה כזו אל הפסק אמור להיות מסוגל להתמודד איתה, שכן הוא נועד בדיוק להתמודד עם קפיצות והפסקות חשמל.

ד. ישנה בעיה במחשב או/ו במסך שלי ואל הפסק אינו מתמודד איתה כראוי. אם אפשרות זו נראית לי לא סבירה היות וספק הכח שמותקן במחשב הוא ספק כח דיי איכותי עם הגנות כך שאם הייתה בעיה עם אחד מרכיבי המחשב הוא כנראה היה פשוט כבה במקום להעמיס על מכשיר אל הפסק.

אני לא רואה גורם אפשרי נוסף שיכול לגרום לבעיה..

 

בנוסף פירטתי בדיוק את החומרה שמחוברת לאל הפסק ואת אופן חיבורו לרשת החשמל:

המכשיר מחובר לרשת החשמל בעזרת מגן ברקים והארקה מדגם SC9L של GPT, ואליו מחוברים שני התקנים - מסך מדגם U2312HM של DELL ומחשב שבו מותקן ספק כח מדגם S12II-520 Bronze של Seasonic. בנוסף, היות ואל הפסק מדגם PRV850 מתאים להספק של עד 480W, פירטתי גם את החומרה העיקרית במחשב שלי:

המעבד הוא Xeon E5450 שהוא בעל TDP של 80W וכרטיס המסך הוא Radeon HD 7870 XT שהוא בעל צריכת הספק של פחות מ 175W. 

לאחר מכן הצגתי חישוב של דרישת ההספק הקיצונית ביותר האפשרית מהמערכת שלי:

המסך דורש 30W בד"כ ו 70W במקרה הקיצוני, כך שסה"כ ההספק שהמערכת יכולה לדרוש הוא 70+175+80 = 325W. לכך הוספתי עוד 100W (בהגזמה) לשאר רכיבי המערכת (התקני איחסון, מאווררים, וכד'), כך שדרישת ההספק המקסימלית האפשרית היא 425W. גם אם נעגל ערך זה ל 450W עדיין נשארים בתחום ההספק שאל הפסק אמור להיות מסוגל לעמוד בו, שהוא 480W לפי נתוני היצרן. 

 

בסופו של דבר קיבלתי מ Advice את התשובה הבאה:

ציטוט

 

תשובה של טכנאי שעבר על המייל שלך

הקפיצות מתח בחשמל אצל הלקוח הם גבוהות מידי בשביל מכשיר אינטראקטיב וכדאי אולי להציע לו מכשיר אונליין במקום או שהוא משתמש בתוכנות כבדות על המחשב שמעלות את העומס על האל פסק וזה גורם לעומס יתר על המכשיר.

 

 

לאכן מכן נשלח אליי מייל נוסף מ Advice:

ציטוט

בקשר לאל פסק שלך אתה חייב דגם 
מסדרת SV1000 .מאחר בדגם זה גל מוצא שלו הוא סינוס ולא גל ריבועי כפי שיש לדגם שלך.המערכות שלך דורשות עבודה של סינוס בלבד .
אם אתה מעוניין לשדרג אשמח לשלוח לך.

עלות דגם זה הוא 1200 שח כולל מע"מ.

 

בתגובה למייל זה כתבתי לאותו אדם בחזרה שאני לא מבין מדוע אני חייב אל פסק מדגם SV1000, שכן במשך 13 השנים האחרונות השתמשתי במכשירי אל פסק של Advice (בהתחלה בדגם PR750 ואח"כ בדגם PRV650) ולא היו לי בעיות. אין שום סיבה שדגם PRV850 יהיה "חלש" יותר, אלא אם כן התכנון של מכשירים אלו השתנה, מה גם שבדקתי לפני הרכישה שאל הפסק מסוגל לעמוד בהספק המקסימלי שהמערכת שלי דורשת (במקרה הקיצוני ביותר). בכל מקרה אני לא מתכוון להוציא סכום כזה על מכשיר אל פסק - אל הפסק שברשותי עלה 400 ש"ח וגם זה סכום יחסית גבוה לטעמי. אני מוכן, אולי, להוסיף עוד 100 ש"ח (כך שהעלות הכוללת תהיה בסביבות ה-500 ש"ח) בשביל לקבל מכשיר יציב יותר, אבל סכום של מעל 1000 ש"ח למכשיר אל פסק לשימוש ביתי נראה לי מוגזם.

 

התשובה שלו הייתה:

ציטוט

כל מה שקיבלת ממני אני אומר זאת מנסיון
ובמקצועיות.במידה ואתה חושב אחרת זו זכותך וזה בסדר.
כל מה שנותר לי זה שתמשיך להיות בקשר עם שרות אדוויס ע"מ שישלחו לך מכשיר חדש.
המידה וזה קורה שוב .אין מנוס מלהחליפו לדגם שהצעתי לך.
בהצלחה

 

אני אציין שרכשתי את מכשיר ה PRV850 של Advice בעיקר מפני שהוא מגיע עם 5 שנות אחריות על האלקטרוניקה ושנתיים על המצבר/סוללה. זה חשוב כי בדגם הקודם של מכשיר אל הפסק שהיה ברשותי, ה PRV650, הופיעה בעיה באלקטרוניקה לאחר כמה שנים (הוא הפסיק לטעון את הסוללה וגם החלפתה לא פתרה את הבעיה).

 

אחרי כל הסיפור הזה - מה אתם חושבים שאני צריך לעשות? סכום של 1200 ש"ח (או קצת פחות בחנויות אחרות) נשמע לי מאד מוגזם עבור מכשיר אל-פסק ביתי, מה גם שהמחשב שלי הוא יחסית דיי ישן (מבוסס על תושבת 775) ואני לא חושב שישתלם להשקיע בו בשלב זה סכום כסך כזה גדול.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

אם נניח בצד את הנתונים הרשמיים של ה UPS ונראה מה יש בפנים :

 

ב 650 וב 850 יש אחת של 7Ah, או אחת מה "משודרגות" (בגדלים עד 9Ah) באותם מימדים פיסיים כמו ה 7Ah, וחוץ מהקיבול הגבוה יותר לא שונה ממנה בהרבה. סוללת ה 7Ah מיועדת למשהוא כמו 250..280W בלבד וזאת על פי יצרן הסוללה. חלק קטן מהספק זה הולך להפסדים ב UPS, כלומר מחוץ ל UPS נשאר כ 200..250W פנויים לניצול

 

יצרני ה UPSים (כולם, אדוויס אינם שונים מאחרים) מרשים לעצמם לכתוב 480W, ומשווקי ה UPSים בכלל מרשים לעצמם לחשוב ש 850VA הם 850W. כל זה מבוסס על כמה הנחות אופטימיות :

 

- מחשב ש"כנראה צורך 480W" לא באמת צורך 480W

 

 - הפסקות חשמל קורות לעיתים רחוקות. אם הסוללה המתוכננת ל 250W יכולה לעמוד ב 480W במשך 2 דקות עד שהיא פשוט נשרפת, ה 2 דקות האלה יכולות להימשך על פני 2 שנים, אם המחשב מוגדר לכיבוי אוטומטי בהסקת חשמל וסטטיסטית רוב הזמן הוא לא בעומס מקס'. ולכן, סביר להניח שכשהסוללה אצל הלקוח תישרף היא כבר לא תהיה באחריות

 

 - האלקטרוניקה ב UPS עצמו גם היא לא באמת בנויה ל 480W. ההנחה היא, שרכיבים אלקטרוניים מתחממים לפני שהם נשרפים, והם מחושבים לפי קיבול הסוללה שעומדת ב UPS כך שהסוללה תיגמר לפני שהרכיבים מספיקים להישרף

 

לפעמים ההנחות האלה נופלות ואז יש תקלה. בגלל זה, למחשב שהוא יותר מ "משרדי" רצוי מראש לבחור UPS של 1000VA, ולא בגלל ה 1000VA או ה 600W אלא מכיוון שהוא מכיל 2 סוללות כאלה, כלומר ריאלית יכול להחזיק הספק כפול מה UPS של 850VA למרות שמנתוני ה ההבדל ביניהם לא נראה גדול

 

 

 

UPS שמוציא גל ריבועי אינו מתאים לספקי active pfc. בדרך כלל אם הUPS מוציא לפחות גל modified אז זה "בערך עובד" ולכן לא רואים בעיה, אבל זה מצב לא רצוי שלא ה UPS ולא הספק לא מיועדים לעבוד בו, ואין ודאות עד כמה הם יעבדו בצורה אמינה

 

ב UPS מסוג offlne (או interactive), הגל המתקבל הוא ריבועי רק בזמן עבודה מהסוללה. כשיש אספקת חשמל ה UPS מעביר את המתח ישירות מהכניסה ליציאה, והספק מקבל את הסינוס של חברת חשמל. אם בזמן זה יש תקלה, ניתן לשלול את עניין ה active pfc/גל ריבועי כסיבה אפשרית כי באותו זמן הגל הוא סינוס

 

 

 

קפיצות מתח כאלה שמספיקות ל "הקפצת" ה UPS לעבור למצבי ייצוב מתח או עבודה מהסוללה, הן מספיקות גם בשביל שתראה אותן בעצמך, בעוצמה של התאורה בבית (אם יש לך ליבון או פלורסצנט. חלק מנורות הלד מכילות דרייבר של 110V..240V ואיתן לא בטוח שתראה משהוא). אם אין קפיצות באור ואם ה UPS פשוט מדווח על עומס יתר בלי קליקים של ממסרים בתוכו, כנראה שהבעיה אינה מגיעה מבחוץ

 

 

 

הניחוש שלי הוא שפשוט המחשב באמת קצת גבוה בשביל UPS של 200W..250W אמיתיים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. לפי מה שאתה אומר כל העניין הזה של מכשיר האל-פסק הוא בעצם "בלוף"? מוכרים לצרכנים מכשירים שאינם מתאימים להם ובהספק נמוך יותר במסווה של מכשירים הרבה יותר "חזקים"? יש לך מושג האם זה ככה בכל העולם או רק אצלנו?

 

ב. כמו שכתבתי, כמעט בכל המקרים שבהם הבעיה הופיעה הייתה קפיצת מתח קלה בבית (לי זה נראה שמנורת הפלורסנט בחדר היבהבה). אני באמת חושב שאל הפסק הזה, שהוא החזק ביותר שהיה לי עד היום, פשוט לא מסוגל לעמוד בעומס של המחשב. רק לצורך הבהרה - המחשב שלי תמיד נמצא בעומס (אני מריץ BOINC), אך מעולם לא הייתה לי בעייה של עומס יתר על אל הפסק.

 

מה אתה חושב שעלי לעשות - האם עלי להשקיע מעל 1000 ש"ח באל פסק חזק ואיכותי יותר שמוציא גל סינוסי או שכדאי לוותר על כל העניין?

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...