עזרה באוברקלוק - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עזרה באוברקלוק


bennyriz

Recommended Posts

שלום חברה השאלה שלי היא כזו.

יש לי מחשב שאת המפרט הרלוונטי שלו אני ירשום עוד רגע, הבעיה שלי היא שצלחתי להמהיר אותו מבאס של 200 לבאס של 216 (2.4 @2.6) וזה נראה לי קצת עלוב. רציתי לבקש עזרה בנסיון לשפר את האוברקלוק אם זה אפשרי, ושתעזרו לי להבין איפה הבעיה אצלי.

מעבד - INTEL P4 2.4C

לוח - 8IPE1000PRO (בזמנו היה נחשב לאחד הלוחות הטובים ביותר של גיגהבייט)

זיכרונות - 2 יחידות של ELIXIR 256M PC3200

מארז - Compucase Midi Tower CI 6A19

קירור - שני מאווררים 120 מ"מ לזרימת אוויר מהחלק הקידמי לחלק האחורי של המארז, מאוורר אינטל למעבד, שני מאוררים לציפסטים על הלוח, ומאוורר על הכרטיס מסך

* שאר המפרט (דיסקים כוננים וכרטיסים נמצאים ב"מפרט מחשב שלי")

רקע לנסיון שלי להמהרה.

הדברים שניסיתי היו להמהיר את הבאס של המחשב וכשעברתי את ה220 המחשב היה קופא אחרי כמה שניות של עבודה או נתקע בזמן ההעלאה של המערכת.

גם בנסיון להמהיר רק את הלוח/מעבד (ע"י הכפלה נמוכה של הזיכרונות) ההמהרה לא עברה את הבאס של 220, מה שלא גורם לי לחשוד בזיכרונות (למרות שהרבה יאמרו שאלה סתם זיכרונות דפוקים, בכל מצב האובר קלוק כשל גם במקרה של זיכרונות שעבדו בתדר יותר נמוך מאשר הם מיועדים אליהם)

עוד ניסיון היה להגביר מתחים למעבד, פה לא בדיוק ידעתי איזה רמה של הגברת מתח צריך לנסות אבל בנסיון להגביר מעט את המתח זה עדיין לא השפיע.

חשוב לציין שהלוח (גיגהבייט) אולי לא נחשב למוביל באוברקלוק, אבל הדגם הזה (ציפסט אינטל) והגירסה הזו של הלוח (פרו) נחשבים ללוח איכותי והיכולת שלו על הנייר היא להעלות באס עד ל350 מה"צ, ובכלל הפלטפורה הזו של מעבד אינטל נותנת בדרך כלל יכולת יותר טובה למיטב ידיעתי. אני מאוכזב מה2.6 ואני מאמין שאני יכול להגיע ל2.8 ואולי אפילו ל3.0 אם רק אדע איך.

עוד נקודה אחרונה וחשובה היא שהלוח יודע להפריד בין ההמהרה של הבאס לבין ההמהרה של הPCI/AGP/SRC ככה שלקחת בחשבון בעיה באוברקלוק בגלל אחד הכרטיסים או הדיסקים (SATA) לא נראית לי כרלוונטית.

אם יש למישהו פיתרון או הצעה בשבילי אני ישמח. גם חוות דעת מנסיון של מישהו לגבי ללוח מהדגם שיש לי תתקבל בברכה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה מתכנן להגיע לאיזור ה-3 ג'יגה אז אתה בטוח שתצטרך להחליף , וכנראה שהוא מה שעוצר אותך גם עכשיו. תבדוק מה התזמונים שלך, ותוריד אותם כדי להעלות יותר מהירות, אולי אפילו תעלה מתח.

אבל גם אלה לא יתנו לך תוספת משמעותית בגלל שאלה שאמורים לפעול ב200 באס, אי אפשר לצפות מזכרונות כאלה (וגם לא מחברה ידועה) לעשות יותר מ-215~ באס...

אה, וסוף סוף עלה האתר בחזרה! מזל טוב! ;D

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מנסיון.....

אני מאד מאד לא ממליץ לעשות אם לוחות של גיגהבייט.........

אם בכל זאת את מנסה...

אני באמת הייתי שוקל החלפת כי מאד קשה לעשות אובר קלוקינג במצב שהמיהירות של הזכרון יותר נמוכה מהבאס של המעבד (זה יוצר צוואר בקבוק שיכול להעמיס על הזכרונות...ומקרה הגרוע לצלות אותם)

אם אין באפשרותך להחליף תנסה לשים להם צלעות (40 ש"ח ברוב חנויות במחשבים AKA זיגזג KSP וכד') ואז תנסה להמהיר אותם בצורה כזאת שהם יהיו באותה מהירות של הבאס...כלומר הם עכשיו פועלים על 333MHZ תנסה להרים אותם ל400 כל אחד... ואז לעשות OC...

בהצלחה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התשובה חברה.

אני עובד במחשבים ככה שאין לי בעיה מיוחדת להחליף זיכרונות. השאלה שלי היא האם באמת הזיכרונות הם אלה שגורמים לבעיה ?

האם כשאני מפעיל את הזיכרונות על תדר של 333 (שזה מה שנקרא להוריד בתיזמון של הזיכרונות) ועושה המהרה לבאס של הלוח/המעבד ל230 לדוגמה ? הזיכרונות יעלו לתדר באיזור ה400 שזה התדר שבו הם אמורים לעבוד. במקרה הזה המחשב עדיין נתקע, לכן אני שואל האם אני צריך לחשוד בזיכרונות או בלוח ?

חוץ מזה האם יש מישהו עם לוח כמו שלי שיכול לאמר מנסיון שהוא הצליח לעשות בו ברמה יותר גבוהה משאני הצלחתי ?

לי יש תחושה שהבעיה אצלי היא בלוח, לכן אני הייתי רוצה לאמת אותה, משום שאין טעם שאני אחליף זיכרונות אם הלוח יתקע גם עם זיכרונות אחרים.

ראוי לציין שכרגע עם באס של 217 המחשב לא נתקע בכלל מה שאומר שהזיכרונות עמידים עם בסדר גודל שכזה.

עוד שאלה קטנה היא, מה המשמעות האמיתית של העלאת מתח כשאשר עושים ? כדאי שאני ינסה לשחק עם זה עוד קצת כדי להשיג תוצאות יותר טובות מעכשיו ? ואם כן לכמה כדאי להעלות את המתח למעבד כדי להשיג יציבות ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...