תשלומי/שירותי ספק אינטרנט - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תשלומי/שירותי ספק אינטרנט


hassid_hassid

Recommended Posts

שלום רב.

השבוע, יצא לי לדבר עם חבר שיש לו עסק עם כ-10 מחשבים, וגיליתי שהוא משלם כ-600 ש"ח (!!) על שירותי ספק האינטרנט (בלי קשר לתשתית). ביקשתי ממנו לראות את החשבונית וחלוקת החשבון היתה כך: (תשלום חודשי, כן?)

33 ש"ח לכל מחשב על במהירות 100MB (סה"כ כ-330 ש"ח)

12 ש"ח לכל תיבת דואר־אלקטרוני מורחבת (סה"כ כ-120 ש"ח)

40 ש"ח אנטיוירוס למיילים הנ"ל

12 ש"ח לכל תוכנת אנטיוירוס של סימנטק (סה"כ כ-120 ש"ח)

 

(האמת היא שזה יצא יותר, אבל עיגלתי למטה כי החשבונית לא מולי כרגע ולא רציתי "סתם" לנפח)

 

במבט מהיר אמרתי לו שהוא נעשק.

האנטיוירוס של סימנטק עולה באתר שלהם 260 ש"ח לשנה ל-10 מחשבים, שזה בערך כמו תשלום של חודשיים אצלו, ואפילו נותן לו 25 ג"ב של גיבוי בענן.

את תיבת המייל (שאני לא יודע לכמה מרחיבים לו בכלל) הוא יכול לקחת מגוגל ב-8 ש"ח לתיבה ולקבל 100 ג"ב (אם כי קיים סיכוי שהספק אכן נותן לו יותר, אבל אני בספק...)

ואני באמת לא יודע למה הוא צריך לשלם על לכל מחשב בניפרד ולא יכול להשתמש בראוטר או שניים שיחוברו לכל המחשבים. בעקרון, יש להם שרת, ואין לי שמץ של מושג איך הרשת שלהם מחוברת, אבל עדיין, לא מדובר בעבודה שדורשת תעבורת נתונים גבוהה כ"כ, אז אני מניח שכל עשרת המחשבים יוכלו לגלוש על אותם 100 מ"ב, ובמקרה הכי גרוע - על 2 חשבונות, אבל למה עשר?

 

מחשבון מהיר שלי, הוא יכול בעצם לרדת לתשלום של מקס' 150 ש"ח.

 

רציתי לדעת אם יש כאן בעיה כלשהי בהבנה שלי, אחרי הכל, אני לא מתקין רשתות, ומה שיש לי בבית הוא רק ביתית פשוטה, ולא מדובר על איזה עסק או משהו, פשוט נראה לי שהחברה עשתה עוליו קופה בהגזמה קצת.... אם כי בהחלט יתכן ואני טועה בכל זאת... אשמח לשמוע את דעתכם...

(אני בכוונה לא מכניס את שם הספק, אני לא רוצה להיכנס להשמצות והאשמות. ולמען הסר ספק: אני לא מתכוון שתתחילו לעשות לי השוואת מחירים או הצעות של חברות ספקי , אלא רק אם הניתוח הכללי של מה שהוא מקבל לעומת מה שהוא באמת צריך, או לעומת מה שהצעתי לו באמת נכון)

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...