תיקון מקש שמאלי בעכבר G700 - ציוד הקפי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תיקון מקש שמאלי בעכבר G700


ha

Recommended Posts

יש לי בעייה עם לוג'יטק, המוצרים שלה חכמים ונוחים אבל בנויים באיכות זבל. עד לפני כשלוש שנים היה לי את  MX1100 שמאוד נהנתי מיכולות תיכנות הכפתורים אך המקש השמאלי שלו הפסיק לתפקד. רכשתי את ה G700 במקומו, עכבר מאוד דפוק (סוללה נטענת שמחזיקה פחות מיום...) אך נוח ועם ה Gaming software של לוג'יטק (שהיא דרך אגב תוכנה מחורבנת ומפספסת) ניתן להגדיר את כל המקשים (מאוד שימושי לכתיבת קוד) שבשבוע שעבר התחיל להפגין בעיות במקש השמאלי שלו....

 

אין לי בעייה לרכוש עכבר חדש, אבל אני שונא להתחיל להתרגל לכל המקשים וקיצורי הדרך מחדש. יש איזשהי דרך להתגבר על הבעיות במקש תוכנתית או חומרתית? כרגע מה שקורה לפעמים הוא שלחיצה רציפה מפסיקה לפתע כאשר הכפתור לחוץ ולחיצה בודדת הופכת לכפולה.

 

אבל בכל מקרה רכשתי את ה G602 במבצע היום (24/9) ואני מקווה שהוא ישרוד יותר מהסטנדרט העלוב של לוג'יטק,

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

חבל שלא קיבלתי עצה אבל בכל מקרה ה G602 הגיע ועברתי אילו. ביקורת ראשונית:

העכבר מרגיש מצועוצע מדי וזול, הדביל שעיצב אותו יעד אותו לתלמידי בית ספר יסודי מתלהבים עם החריץ הרחב באמצע שישבר/יסדק בפעם הראשונה שייפול על הריצפה. הוא מכיל 8 כפתורי עזר כמו ה G700 אך למרבה הצער הם אינם מסודרים בנוחות, 6 משמאל למטה ושניים (המיועדים לשינוי ה DPI) משמאל למעלה. ב G700 הכפתורים מחולקים לשלוש קבוצות והדבר מקל על התיפעול כאשר משתמשים ב Gaming software להקצאת מקשים לאפליקציות שונות.

שני חסורונות בולטים: הכפתורים המיועדים לשינוי ה DPI משמאל למעלה הם שחלשים, לא נוחים ללחיצה וללא הרגשת 'קליק'. השני הוא חיסרון וותיק ומוכר שעדיין לא תוקן, ה Gaming software מפספס מפעם לפעם את המעבר בין האפליקציות ונשאר בהגדרת המקשים הקודמת. דבר מטריד כאשר הגדרות הכפתור באפליקצייה הקודמת גורמות לנזק באפליקציה שבשימוש (תחשבו על Ctrl+X שמופעל במקום הלא נכון...).

היתרון היחידי שמצאתי על ה G700 הוא שהוא פועל על שתי סוללות AA ולא עם הכבל המטריד. לפני שמישהו יקפוץ ויציין כי ה G700 פועל על סוללה נטענת אז אזכיר שהסוללה הזבלית ב G700 שורדת בערך יום ללא טעינה, הנחתי כי חיבור ה לא ישרוד חיבור וניתוק יום יומי כך הוא תמיד פעל כעכבר חוטי.

 

ההתרשמות שלי היא שהוא ישרוד בהתאם לסטנדרט העלוב של לוג'יטק, העכבר הבא יהיה תואם לוג'יטק סיני זול שיתן את אותם ביצועים במחיר שפוי, לא הייתי קונה את ה G602 אם הוא לא היה נמכר במבצע.

אוקצור, מאוכזב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

נמאס לי מה 602, הוא מרגיש כמו עכבר זבל סיני עם כפתורים זולים.

מה אתם חושבים, האם לרכוש שוב את ה G700? (יש באמאזון ב 75$) אני כבר יודע מה היתרונות שלו אך חושש מכך שיחזיק לי שוב רק שנתיים שלוש....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

לא, העכבר כבר בן 3 ואינו באחריות.

 

תודה רבה, הסרט עזר, מדהים לראות כמה מתלוננים יש על בדיוק אותה בעייה. מצאתי את הכפתורים במחיר של 4 ש"ח באיביי והזמנתי, ברגע שיגיעו אחליף אותם (אני איש חומרה במקור...)

ד"א, ה G700 הישן עדיף על ה G700S החדש, בעכבר החדש הצדדים מחוספסים בצורה מטרידה.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 5 שבועות מאוחר יותר...

 

נעשה, ודיי בקלות.

ביום ראשון ביצעתי את פירוק העכבר לפי ההוראות בסרטון, השתמשתי במברג פיליפס (מגנטי) לפרק ולשלוף את הברגים והקפיצים ובסרט נחושת של יונק בדיל (לאכזבתי, ציפיתי שאוכל להשתמש בשואב הוואקום אבל לא מצאתי אותו). בדיעבד הבנתי כי יש גם צורך בפינצטה עדינה.

-הפירוק דיי פשוט, יש להוציא את כיסויי הטפלון המסתירים את הברגים ולהבריג את ברגי הפיליפס החוצה, רק כדאי לשים לב לקפיצים מתחת לגשר בחלקו הקדמי של העכבר, הם אינם מהודקים לדבר ותנועה לא לא זהירה מעיפה אותם. בנוסף, אם עובדים עם בלואר (או פאן יבוש שיער המוציא אוויר חם) ניתן לחמם את צחתית העכבר לשלוף את המדבקות ללא נזק כך שניתן להשתמש בהן שוב.

-פירוק ההלחמות התבצע בקלות (תודות למלחם איכותי ובסרט נחושת איכותי, אם הייתי עושה את זה עם הציוד שלי בבית זה אני מניח כי זה לא היה כ"כ מהיר) ולאחר שהפרדתי את הכרטיסים החלפתי את שני המפסקים (למה לא? כפי שרואים בתמונה השמאלית יש לי שקית שלמה של מפסקים חדשים). בתמונה השמאלית ניתן לראות את המפסק הישן (המפורק) ליד המפסק החדש.

-לאחר ניקוי משחת ההלחמה (לא ממש נדרש אבל כבר היה לי את הציוד על השולחן) הרכבתי את העכבר, הלחמתי את המחבר והרכבתי שוב את הגשרים. פה הייתה לי פשלה, כשניסיתי להחזיר את הקפיצים השתמשתי במברג המגנטי כדי לאחוז בהם ולהכניסם, את הקפיץ השני לא הכנסתי ישר וכשלחצתי עליו הוא עף... כרגע הוא לא קיים בעכבר אבל לא הרגשתי שינוי בהתנהגות הגלגלת. רציתי להחזיר את המדבקות ואז גיליתי פשלה נוספת, בחוסר זהירות הפלתי אותם והמנקה טיטאה אותם.

-חיבור ל הדליק את הלדים בעכבר כך שהבנתי כי הוא חי.

 

היום בדקתי אותו מול המחשב והוא לא עבד, מה שקצת הרגיז אותי. חיברתי את כבל ה USB, הכנסתי את הסוללה הנטענת ושמתי לב שהמפסק מצויי במצב כבויי(...). לאחר הדלקת העכבר הוא עבד. בדקתי את כל הכפתורים וכולם מגיבים היטב. מה שנשאר הוא להזמין את מדבקות הטפלון ב 8 ש"ח מ .

 

מסקנות: שווה מאוד לנסות ולתקן, בעלות של 4 ש"ח החזרתי למצב שמיש עכבר העולה יותר מ 400 ש"ח.

 

IMG_20161218_090628.jpg

IMG_20161218_090021.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...