יוקר הדירות היא לא בעיה יחודית לישראל... - עמוד 2 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

יוקר הדירות היא לא בעיה יחודית לישראל...


Sargon

Recommended Posts

תוכנית מחיר מטרה ודירות להשכרה לטווח ארוך התחילה השנה או שנה שעברה. תעקבו...

זה קורה עכשיו.

כבר היתה ההגרלה הראשונה של דירות להשכרה לטווח ארוך, זה רק ההתחלה, יהיו עוד בהמשך.

 

3 שעות ביום לנסיעות זה כלום. בארה"ב אנשים נוסעים מספר רב של שעות... רק בארץ לנסוע מחיפה לתל אביב מרגיש לאנשים כמו מסע של 40 שנה...

עריכה: למה לעזאזל בשוק חופשי יבנו דירות קטנות כשמרוויחים הכי הרבה מביניינים גבוההים עם דירות יוקרה?

אנשים עשירים מוכנים לשלם יותר על מקומות מבוקשים... לא חשבת על זה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 86
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

 בנו דירות בודדות להשכרה לטווח ארוך ומחיר מטרה בינתיים רק על הנייר כי עד שיבנו את הדירות יחלפו לפחות עוד 4 שנים. חוץ מזה צריך לבנות עשרות אלפי דירות בשביל שתהיה השפעה מורגשת בשוק.

 

מצדי שבארצות הברית יבזבזו 6 שעות על נסיעות ביום. לדעתי לא מדובר במצב תקין ורוב הצעירים בעולם חושבים שלא מדובר במצב תקין. בגלל זה צעירים מהגרים לערים הגדולות בשביל להיות יותר קרובים לעבודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא 4 שנים זה שנתיים וחצי.

והדירות האלה יהיו במחיר הרבה יותר זול ממה שתקבל בשוק חופשי...

אם אתה מנסה להוריד מחירים באמצעות הגדלת ההיצע זה קצת בילתי אפשרי, כי אין כל כך הרבה שטחים פנויים בשביל זה במרכז.. תסתכל במפה, כמעט הכל תפוס.

מה אתה מעדיף? בניית של הרבה דירות(גם אם נניח שזה אפשרי) שהמחירים שלהם יהיה לפי הביקוש בשוק? או בנייה קצת יותר איטית(נניח) עם הגרלות כשהמחיר שלהם מוגבל על ידי הממשלה למשהו יותר זול.

הממשלה שינתה את שיטת זכיית המכרזים מקבלן שמשלם הכי הרבה כסף למי שמציע דירות במחיר הכי נמוך. זה סותר את השוק החופשי כי בשוק חופשי מי שבא עם יותר בוחטות הוא הזוכה, ואילו פה שמים דגש על מחיר דירה נמוך ולא על מיקסום רווחים...

 

בשוק חופשי יש מיקסום רווחים ושום דבר לא מבטיח לך מחיר דירות נמוך או בכלל דירות עם שני חדרים... זו היתה השיטה עד היום...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה לא תרגיש את השינוי של מחיר מטרה ב-10 השנים הקרובות.

 

לא צריך שטחים פנויים כי אפשר להוריד את השיכונים הדוחים בדרום תל אביב, חולון, בת ים, רמת גן. לא חסר פתרונות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן ממש פשוט "להעיף" את השיכונים האלה. אתה יודע שגרים שם אנשים? זה נראה לי סיפור הרבה יותר ארוך מאשר לבנות על שטח פנוי...

האבסורד ששטח פנוי הוא לא האפשרות הכי מהירה בשבילך היא הזויה...

מה הקשר לא תרגיש? מי שזוכה בהגרלה ירגיש...

ואני לא בטוח שלא ירגישו את זה בעשר שנים הקרובות אלא הרבה פחות.

אגב, עשר שנים זה לא תקופה ארוכה כשמסתכלים על לקנות דירה...

יש לך היצע של דירות חדשות לגמריי במחירים הרבה יותר זולים מהשוק, ועוד דירות להשכרה במחיר נמוך יותר... יהיה לזה השפעה בזה שהמחירים של הדירות לא יעלו ברמה מטורפת... סוף סוף יש תחרות...

אגב האנשים שזוכים הם לא נחשבים? רק האנשים שמתעקשים לא להירשם אלא לחכות שהשוק כולו ירד?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה היא הבירוקרטיה של המדינה ולא התנגדות דיירים לפינוי בינוי. נכון שיותר קל לבנות על שטח פנוי, אבל הבעיה שבונים פרברי שינה שבאופן עקיף רק מעלים את מחיר הדירות בגוש דן.

 

אין שום היצע של דירות חדשות במחיר מטרה כי שום דירה עדיין לא מוכנה לאכלוס ובעתיד לא תהיה השפעה על השוק כי מספר הדירות במחיר מטרה מאוד מצומצם. אין שום פיתרון שכירות לטווח ארוך. המחירים ימשיכו לעלות ב-10 השנים קרובות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין שום פיתרון לשכירות לטווח ארוך? יש תוכנית וכבר הוגרלו כמה מאות דירות ראשונות לשכירות לטווח ארוך.

הדירות שהוגרלו יושלמו תוך 2.5 שנים.

גם היום כשאתה קונה דירות מחוץ לתוכנית הזו אתה קונה אותה על הנייר.

מה אתה חושב שהקבלן מחכה שהדירות יושלמו לפני שהוא מציע אותם למכירה?

נראה שלא התעמקת בנושא מספיק ואתה אומר דברים מנותקים מהמציאות...

 

אגב למה אתה חושב שלמלא את המרכז בביניים גבוהים בכל מקום זה פיתרון טוב? אתה רוצה שזה יהיה המקום הכי צפוף והכי מגעיל לגור בו בעולם?

אתה רוצה שכל המרכז יהיה ביניינים של 50 קומות?

המרכז סופר צפוף גם ככה...

גם לא נראה לי שאתה יכול לבנות ביניינים כאלה גבוהים ממש קרוב אחד לשני... 

וגם אם כן... האיכות חיים תהיה ממש גרועה... גרת פעם באזור צפוף? ליד כביש? עם שכנים מרעישים ומעצבנים? 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השטח של TOKYO הוא פי עשרה מזה של אזור המרכז. הציפופות במרכז מאוד מתקרבת לזו של TOKYO. אז לפי המודל לחיקו שלך TOKYO אפשר להוסיף אוליי 10% אנשים למרכז ביחס לכמות האנשים שיש כיום במרכז וזהו... לסגור את השערים אחריי זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של lev-27

וואו מאות דירות. זהו סגרנו את הפינה. נו באמת... 

 

לא נראה לי שטוקיו או הונג קונג זה כזה מקום מגעיל לחיות בו. אולי אני טועה.

 

לא יודע לגבי טוקיו, אבל בהחלט לא היית רוצה לגור בדירה בהונג קונג. תל אביב היא כמו אופקים לידה - גם בצפיפות וגם במחירי השכירות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Sargon

למה לעזאזל בשוק חופשי יבנו דירות קטנות כשמרוויחים הכי הרבה מביניינים גבוההים עם דירות יוקרה?

אנשים עשירים מוכנים לשלם יותר על מקומות מבוקשים... לא חשבת על זה?

למה לעזאזל בשוק חופשי ייבאו מכוניות קטנות כשמרוויחים הכי הרבה ממכוניות גדולות עם איבזור יוקרה?

אנשים עשירים מוכנים לשלם יותר על דגמים מבוקשים... לא חשבת על זה?

 

בשוק חופשי הביקוש מוביל את ההיצע.

מסקנה: במדינת אין שוק חופשי.

יש בירוקרטיה חונקת שהופכת כל הפשרת קרקעות, לסעודה היומית של עופות דורסים.

 

אין חזון.

אין איזון.

אין התחשבות.

אין מקצועיות.

אין דירות.

 

במכרות(פחם, מתכות וכו...) היו משתמשים בציפור הקנרית להתרעה מהצטברות/דליפת גז לו אין ריח, שיכול להרוג את הכורים.

לקנרית, כמו כל הציפורים הקטנות, יש ריאות קטנות ולב שעובדים בקצב מהיר פי כמה מזה של בני אדם, ופחות עמידות לרעלים.

ולכן כשהקנרית מתה, אם מגיבים מהר, אפשר להציל חיי בני אדם.

 

הקנרית מתה לפני יותר מעשור.

הממשלה המשיכה למרות זאת בידיעה מלאה של המצב, כי הרבה אנשים בעמדות השפעה הרוויחו מכך.

רק כשמשפחות הכורים הגישו תביעה יצוגית ואירגנו הפגנות ענק בתקשורת, אז הממשלה החליטה לעשות הצגה של חדלי אישים ומושחתים המעמידים פני מקיצי שינה עם מבט דואג.

 

SARGON הממשלה והציבור המבולבל טימטמו אותך בנושא, ועכשיו אתה צריך לעשות דיטימטומציה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הדוגמא שלך של מכוניות היא ממש לא מתאימה.

מכוניות זה יותר מוצר צריכה, מוצר עם הרבה בלאיי שמחליפים אותו בדרך כלל כל כמה שנים.

הדוגמא שאיך שהוא יותר מתאימה זה למה אין סוכניות מכוניות יד שניה, למה צריך בכלל מכוניות חדשות? למה אנשים לא קונים מכונית חדשה רק פעם ב20 שנה וקונים רק מכוניות שמחזיקות מעמד הרבה זמן?

 

אנא הבא דוגמא טיפשית אחרת לבסס עליה את הטיעון הבסיסי שלך ורק אחריי זה תתחיל עם הרטוריקה שלך.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האנלוגיה של המכוניות מושלמת.

אם הממשלה היתה מתנהלת בתחום ייבוא המכוניות כמו שהיא התנהלה בתחום הפשרת הקרקעות והבניה, גם שם היינו רואים את אותה התופעה.

 

אתה פשוט טיפש מדי כדי לראות זאת.

במקום זאת אתה בא ואומר משפטים של חסרי בינה בסגנון "לנדל"ן אין גלגלים, לך תביא משהו עם גלגלים"

 

במציאות בה שוק ייבוא המכוניות היה מנוהל באותה השיטה כמו נדל"ן, בה יש מכסות מוגבלות של יבוא שמספסרים לקבוצה של עופות דורסים, בזמן שהשוק צמא לכל סוגי המכוניות, כולל מכוניות יוקרה,

והמחסור במכוניות היה מחריף, והמחסור במכוניות קטנות היה מחריף פי 100,

האם גם אז היית בא וטוען שהמציאות טבעית והגיונית?

 

האם גם אז היית מגיע כמו אידיוט מטומטם ואומר משפטים כמו:

ציטוט

למה לעזאזל בשוק חופשי ייבאו מכוניות קטנות כשמרוויחים הכי הרבה ממכוניות גדולות עם איבזור יוקרה?

אנשים עשירים מוכנים לשלם יותר על דגמים מבוקשים... לא חשבת על זה?

 

רק מי שלא מסוגל לראות את שרשרת הסיבות ותוצאות, ומתקבע על קטעים צרים ממנה, מסוגל לדבר כמוך.

 

יש לי רק שאלה אחת בשלב זה אליך SARGON.

אתה מתומכי ביבי?

אתה מאלו שאוהבים לומר כמה המדינה שלנו מוצלחת ואיכות החיים בה טובה סך הכל?

שרוצים לעשות ספין חיובי לכל מה שלא בסדר כדי להציג תמונה יפה?

זה מה שמתחבא מתחת לרציונל שלך ודוחף את ההגיון שלך אל מחוזות לא שפויים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בלי קשר אם אתה צודק או לא, אתה מתעלם מהרבה הבדלים מהותיים בין מכוניות לדירות.

ברגע שאתה מקבל את המכונית החדשה שלך, הערך שלה יורד כל יום.

ערך של דירה במרכז הארץ רק עולה ועולה.

כך שבמכונית, לא משנה כמה כסף תשים... אתה תוכל למכור אותה אוליי בחלקיק ממה שקנית אותה. לכן הגיוני לקנות מכוניות קטנות כי לכאורה אתה זורק את הכסף הזה לפח.

שמעת פעם על אנשים שקונים מכוניות בשביל השקעה?(מלבד מיקרי קצה של אנשים שקונים מכונית ישנה ומשפצים אותה, אבל זה נדיר).

זו הסיבה גם שדירה יקרה יכולה בפוטנציאל לקבל תשועה יותר גדולה מדירה זולה\קטנה.

אתה מבין את ההבדל?

השוק החופשי הולך לפי מיקסום רווחים, אתה צריך להוכיח לי שלבנות הרבה דירות קטנות זה מועיל למיקסום רווחים ולא פשוט לבנות דירות יקרות לעשירים.

אגב... האבסורד... השוק החופשי במקרה של דירה בונה על מיקסום רווחים אז אתה אומר לי שירידת מחירי הדירות ייעזור למיקסום רווחים? נשמע לא הגיוני, במיוחד שהמצב הנוכחי יותר מועיל למיקסום הרווחים.

מכונית היא כמו מוצר צריכה ודירה היא יותר כמו עסק שמרוויח(אומנם קצת די פאסיבית).

מכיוון שמכונית היא מוצר צריכה השוק החופשי במקרה הזה עובד על חסכון בעלויות ותחרות על האיכות.

דירה מייצרת לך תשועה... ממוצר צריכה בדרך כלל לא מרוויחים תשועה... רק מפסידים.

 

אז בלי קשר אם השוק החופשי טוב או לא טוב לדירות... ההשוואה בין דירות למכוניות היא הזויה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באמת סליחה שאנשים רוצים דירות לגור בהם.

 

הממשלה היתה כל כך עסוקה בלחשוב איך עושים כסף מהפשרה מצומצמת של קרקעות לקבלנים,

שעסוקים בלחשוב איך לעשות כסף מכמות מצומצמת של בניית משרדים ודירות יוקרה למשקיעים,

שעסוקים בלחשוב איך להשכיר ביוקר את הדירות שלהם לשאר האנשים,

שמתקשים למצוא דיור ראוי למגורים במחיר סביר,

כי הממשלה היתה עסוקה בלפעול מתוך כל השיקולים הלא נכונים(שחיתות), תוך התעלמות מוחלטת מצרכי האוכלוסיה השונים ותחזיות הביקוש לעתיד הנראה לעין.

 

זאת הסיבה היחידה שאנחנו נמצאים איפה שאנחנו נמצאים.

ואי אפשר לתרץ זאת על כוחות שוק.

ועל צפיפות טבעית.

ועל בעיה גלובלית חוצה יבשות.

 

בדיוק כמו שאי אפשר היה לתרץ את כל זה אם הממשלה היתה מגבילה את מכסות היבוא לרכבים, והיתה עסוקה בלספספר את הרשיונות יבוא לכמה חברות נבחרות, שמחפשות בראש ובראשונה למכור רכבי יוקרה לעשירים.

 

הנה עוד תוכנית נהדרת מבית היוצר של ממשלת העוולות:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4831451,00.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...