התעייצות לגבי הגדלה זיכרון - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

התעייצות לגבי הגדלה זיכרון


iveco

Recommended Posts

יש לי מעבד חלש G2010 הבעיה היא כזאת :

יש לי 4X2 = 8 גיגה זיכרון 1333 וכל הזמן הזיכרון מתמלא בקלות 

 

יש לי בדרך כלל 20+ דפדפנים פתוחים

קבצי וידאו / קול ברקע - / MPC 

קבצי WORD EXCEL וכו'

- מדי פעם WOT -

וכו'

 

אני מגיע בקלות ל 4.5GB מתוך 8 ואחרי שעה / שעתיים זה מגיע ל 7-8GB .

הגדלתי את ה PAGE FILE אבל אתם יודעים למה שווה ה PAGE FILE ? " " איטי ביותר / ממילא הכונן הקשיח שלי על הפנים.

חשבתי להגדיל את הזיכרון ל 16GB ככה תומך הלוח שלי לפי היצרן , ביצועים זה לא ישפר המעבד על הפנים אבל לפחות אני לא אצטרך להשתמש ב PAGE FILE הביצועים יהיו טובים יותר אני אגדיל את " שולחן העבודה " של המחשב , רק חבל שמי שעובד על " שולחן " זה המעבד הטיפש והחלש ( אני מתעניין כרגע במעבד 4 ליבות של ) מעבד תקציבי זה יהיה פיתרון מעולה .

ואחרי הבלה בלה אני מגיע לעיקר :

יש לי 2 זכרונות 1333X4GB מה אני עושה איתם ? או שעדיף לחכות עם זה ולדחות את הקניה .

הזכרונות האלה שווים כיום 24+24 = 48 דולר לפני מע"מ .

הזכרונות שאני רוצה עולים 41+41 = 82 דולר לפני מע"מ . קינגסטון 1600 HYPER X FURY נפח 16GB

 

מה לעשות ? D:

 

דרך אגב יש פה מישהו עם 16GB ? ואם כן איך המערכת הפעלה מגיבה ? אוכלת הרבה מהזיכרון ? ידוע שהיא בזבזנית וכמה נשאר במצב של שימוש אגרסיבי ? 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וואלה פלטפורמה ישנה יחסית אתה תוכל למצוא מעבד טוב יותר ביד2 משהו כמו I5 2500 או משהו בסגנון זה ישפר לך את הביצעים כנראה יותר מלהוסיף דבר ראשון.

מבחינת להוסיף רק אם זה להוסיף ולא להחליף מה שיש עכשיו אני לא רואה סיבה למה לא, כי כלכך זול עכשיו באמאזון ודברים כאלה שפשוט למה לא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

RAM אני צריך כי הזיכרון הפיזי נגמר לי מהר מריץ הרבה דברים ברקע , 8 גיגה לא מספיק לי בוודאות הבעיה שעם המעבד 1155 שהצעת לי ביד 2 הם לא שפויים רוצים מחירים של כאילו זה חדש באריזה במחירים שהם רוצים כבר עדיף לקנות מעבד I5-7 חדש , ובלי קשר לקנות מעבד משומש זה הכי בעייתי איך אני יכול לדעת שהוא לא עבר התעללות של OC ושחטו אותו , אני יכול להסתכל עליו חיצונית , טמפרטורות אבל עדיין זה לא תעודת ביטוח גם אם לכאורה זה נראה " תקין " .

גם אם אני אקנה I5 חדש ואשאיר את ה 8 גיגה אני אהיה בבעיה כי ה 8 גיגה לא יפסיק לי גם אם יהיה לי מעבד של שרתים הכי טוב בעולם , רק הדפדפנים שאני פותח מחסל לי 50-60 אחוז מהזיכרון ויש עוד תוכנות ברקע .

לא יודע מה לעשות עם הזיכרונות שיש לי כרגע מבאס D:

או

יש עוד אפשרות לקנות לוח אם משומש 1155 עם 4 סלוטים של ולקנות עוד 2 4 GB הם זולים יחסית ויהיה לי 4GB X 4  = 16GB  , במידה והלוח עולה 100 שקל והזכרונות עוד 220-230 בערך = 330 .

יוצא אותו דבר בעצם .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של iveco

יש לי 4X2 = 8 גיגה זיכרון DDR3 1333 וכל הזמן הזיכרון מתמלא בקלות 

 

יש לי בדרך כלל 20+ דפדפנים פתוחים

קבצי וידאו / קול ברקע - / MPC 

קבצי WORD EXCEL וכו'

- מדי פעם WOT -

וכו'

נתחיל מזה שפשוט אל תפתח כל כך הרבה דברים במקביל, או לפחות תסגור את מה שאתה לא צריך. דפדפנים ידועים לשימצה כאוכלי זיכרון, אז אל תשאיר פתוח "סתם".

 

ציטוט של iveco

הגדלתי את ה PAGE FILE אבל אתם יודעים למה שווה ה PAGE FILE ? " " איטי ביותר / ממילא הכונן הקשיח שלי על הפנים.

נראה שאתה לא מבין איך הזיכרון במחשב עובד - כל עוד יש מקום בזיכרון הפיזי כל היישומים נטענים אליו. ברגע שנגמר המקום בזיכרון הפיזי מערכת ההפעלה מתחילה להעביר את הזיכרון של הישומים הלא פעילים לקובץ בדיסק הקשיח בכדי לפנות מקום בזיכרון ליישומים הפעילים. פעולה כזו חוזרת על עצמה בכל פעם שיישום הופך לפעיל. העניין הוא שגם גודל ה"זיכרון" שנמצא על הדיסק הקשיח הוא סופי (תלוי בגודל ה page file) ואם אתה מגיע למצב שבו לא נותר כלל, אתה פשוט תקבל הודעות שגיאה שאי אפשר להריץ יישומים כי אין לך .

במקרה שלך אין לך מקום פנוי בזיכרון הפיזי אז נעשות הרבה פעולות כתיבה לדיסק הקשיח. אתה כנראה התחלת לקבל הודעות שמודיעות לך שאין לך אז במקום לטפל בבעיה (לסגור יישומים שאין בהם צורך או/ו להוסיף עוד זיכרון) אתה החלטת להגדיל את גודל ה page file. זה אמנם ייתן לך לפתוח עוד יישומים, אבל יהיו הרבה יותר כתיבות לדיסק הקשיח.

 

ציטוט של iveco

חשבתי להגדיל את הזיכרון ל 16GB ככה תומך הלוח שלי לפי היצרן

באיזה מדובר? לא ציינת את הדגם שלו.

 

ציטוט של iveco

רק חבל שמי שעובד על " שולחן " זה המעבד הטיפש והחלש

כרגע הבעיה שלך היא הזיכרון ולא המעבד. העובדה שהמחשב שלך איטי לא אומרת שהאשם המיידי הוא המעבד.

כמובן שיכול להיות שאתה פשוט מצפה לקבל ביצועים טובים יותר מאשר המעבד שלך מסוגל לתת, ובמקרה כזה אתה תצטרך מחשב אחר, חזק יותר.

 

ציטוט של iveco

מעבד תקציבי זה יהיה פיתרון מעולה

יש לך מעבד תקציבי. נראה שמבחינתך זה לא פתרון מעולה.

רק שיהיה ברור - ב"מעבד תקציבי" הכוונה היא בד"כ למעבד זול וחלש שמתאים לביצוע פעולות בסיסיות. זה משהו שמתאים לעבודה משרדית אבל לא ליותר מזה.

 

ציטוט של iveco

יש לי 2 זכרונות 1333X4GB מה אני עושה איתם ? או שעדיף לחכות עם זה ולדחות את הקניה .

הזכרונות האלה שווים כיום 24+24 = 48 דולר לפני מע"מ .

א. זה לא נכון. יש לך זיכרונות משומשים כאלו, ולכן הם שווים פחות.

ב. אני לא חושב שמישהו יקנה היום מודול זיכרון בנפח של 4GB, ובטוח שלא אחד כזה העובד בתדר של 1333MHz אלא אם כן יש לו בעיות תאימות והמחשב שלו לא מסכים לקבל כל זיכרון אחר. בקיצור, אני לא חושב שתצליח למכור את הזיכרון שלך, לפחות לא בקלות ולא בסכום גבוה.

 

ציטוט של iveco

דרך אגב יש פה מישהו עם 16GB ? ואם כן איך המערכת הפעלה מגיבה ? אוכלת הרבה מהזיכרון ? ידוע שהיא בזבזנית וכמה נשאר במצב של שימוש אגרסיבי ?

איך אפשר לענות על שאלה כזו? אתה צריך להגדיר למה הכוונה בדיוק ב"שימוש אגרסיבי", באילו תוכנות אתה משתמש ובאיזו .

 

ציטוט של iveco

לקנות מעבד משומש זה הכי בעייתי איך אני יכול לדעת שהוא לא עבר התעללות של OC ושחטו אותו , אני יכול להסתכל עליו חיצונית , טמפרטורות אבל עדיין זה לא תעודת ביטוח גם אם לכאורה זה נראה " תקין " .

אם אתה קונה מעבד משומש שהוא אינו בעל מכפלה פתוחה דיי סביר להניח שהוא לא עבר או התעללות כלשהי.

 

ציטוט של iveco

גם אם אני אקנה I5 חדש ואשאיר את ה 8 גיגה אני אהיה בבעיה כי ה 8 גיגה לא יפסיק לי גם אם יהיה לי מעבד של שרתים הכי טוב בעולם , רק הדפדפנים שאני פותח מחסל לי 50-60 אחוז מהזיכרון ויש עוד תוכנות ברקע .

שוב - הבעיה שלך היא הזיכרון. תתחיל מלפתור אותה. במקרה שלך אני חושב שכדאי שתסגור תוכנות שאתה לא צריך וכאשר אתה מסיים עם דף מסויים פשוט תסגור אותו בדפדפן. לי נראה שאתה פשוט "מנסה לחיות מעבר ליכולת שלך" - אתה צריך להבין את המגבלות של המערכת שלך ולעבוד במסגרתם.

 

אני אישית עם מחשב שהבסיס שלו הוא כבר יותר מבן 9 שנים (תושבת 775) ועם הזמן דאגתי לבצע את השינויים הנדרשים בכדי שהוא עדיין יהיה שימושי גם כיום - התחלתי עם זיכרון בנפח של 2GB ועם הזמן הוספתי עוד זיכרון, כך שכיום יש לי 7GB, המעבד המקורי היה E4300 ולא מזמן שידרגתי למעבד Xeon E5450 (שעבר מוד מתושבת 771 לתושבת 775), כרטיס המסך הוחלף (במקור היה GT 8600 ועכשו יש לי 7870XT) וכמובן שהוספתי כונן . כל הנ"ל הפכו את המחשב שלי, לפחות מבחינתי, לרלוונטי גם כיום, למרות שהוא עוד מעט בן 10 שנים. המטרה של ה"סיפור" הזה היא להראות לך שאפשר להתסדר גם עם חומרה ישנה שנחשבת חלשה, רק שצריך לדעת איך לעבוד איתה ואיך לתחזק אותה. אם אתה חושב שלא יכול להסתדר עם המחשב הנוכחי שלך תבצע השקעה ותקנה מחשב חדש חזק שיחזיק לך מעמד לעוד כמה שנים טובות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עשיתי טעות המחיר " פיתה " אותי המעבד G עלה לי אז 59 דולר לפני מע"מ משהו כזה ,

קניתי חלקים " זולים " שעל הנייר קסמו לי אבל זאת טעות שלא תחזור על עצמה , כמו כונן קשיח תושיבה , זיכרונות אם יכולתי להחזיר את הגלגל אחורה הייתי קונה זכרונות קינגסטון וכונן קשיח / WD

שעולים קצת יותר אבל שווים את המחיר , באותו זמן ההפרש היה כמה דולרים בודדים לא מבין למה הלכתי על הזול .

גם על המותג GIGABYTE אני לא מת ( ניסיון שלי איתו ) הייתי הולך על ASUS / / משנה קצת ..

אני צריך מעבד 4 ליבות מינימום פיזיות לא HT כמו I3 הלכתי על 2 ליבות , המעבד שלי טוב לקשיש בבית אבות שפותח ומשחק דיגר / פקמן קמצנות עולה ביוקר בפעם הבאה אני אקח רק I5 ומעלה למרות ש I7 זה תוספת של HT ואני רוצה רק ליבות פיזיות ! 

בקשר לזיכרון אני לא יכול לסגור דפדפנים , אני חייב מלא דפדפנים פתוחים ברקע + תוכנות , בגלל זה אני גם משתמש בדפדפן של אופרה שהוא הכי טוב לטעמי למי שעובד עם הרבה דפדפנים ברקע .

האינטרנט ניהיה ממש כבד , אתרים ממש כבדים , זה כבר לא רלוונטי 2 ליבות לטעמי .

בעניין ה PAGE FILE , גם אם אני אבטל אותו יש וירטואלי שהוא בגודל של הזיכרון הפיזי וממילא המחשב משתמש בו והזיכרון הוירטואלי יושב על הכונן הקשיח שהוא " " איטי יותר וכרגע הזיכרון הוירטואלי שלי לוקח 5GB וה PAGE FILE לוקח 500 מגה והזיכרון הפיזי שלי משתמש ב 4.3GB , חבל שאי אפשר לבטל את הזיכרון הוירטואלי ולתת למחשב להשתמש נטו בזיכרון הפיזי

הזיכרון הוירטואלי אצלי 32GB שזה 24GB ה PAGE FILE + הזיכרון הוירטואלי 8GB שאי אפשר לבטל אותו .

 

 

 

לכידה2.PNG

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של iveco

אני לא יכול לסגור דפדפנים , אני חייב מלא דפדפנים פתוחים ברקע + תוכנות

אז המחשב הנוכחי שלך לא מתאים לצרכים שלך ואתה תצטרך להחליפו.

 

ציטוט של iveco

בעניין ה PAGE FILE , גם אם אני אבטל אותו יש זיכרון וירטואלי שהוא בגודל של הזיכרון הפיזי וממילא המחשב משתמש בו והזיכרון הוירטואלי יושב על הכונן הקשיח שהוא " " איטי יותר

הזיכרון הוירטואלי הוא כל מרחב כתובות הזיכרון הזמינות למחשב וזה כולל גם את הזיכרון הפיזי וגם את הזיכרון שנמצא ב page file, וזהו, מבחינת מערכת ההפעלה, נפח הזיכרון הזמין. אפשר כמובן לבטל את קובץ ה page file ולעבוד רק עם הזיכרון הפיזי ובמקרה כזה הזיכרון הוירטואלי יהיה שווה לזיכרון הפיזי (טוב, כמעט), אבל לפי מה שאתה מתאר הרבה מהיישומים שלך יתקעו או לא יסכימו להיטען בגלל מחסור בזיכרון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בהנחה שאתה רוצה מעבד עם 4 ליבות, הרבה , אפשרות להרחבה הזיכרון בעתיד ועלות מינימלית, הייתי מציע לך לחשוב על משהו כזה:


הצעת מחיר למערכת מחשב - www.plonter.co.il - המקום לאנשים שאוהבים מחשבים

מעבדים - Intel Socket LGA1151
CM8066201920404 - Intel - i5-6500 Skylake Quad core CPU - 3.2 GHz - Max Turbo Frequency 3.6 GHz - Socket LGA1151 - 14nm - 6MB cache - 65W TDP - Tray...
שלוש שנים אחריות
 כמות:  - 1 - 917/899 ₪ 

לוחות אם - Intel LGA1151
B150M-A - ASUS - LGA 1151 - 4x DDR4 up to 64GB at 2133 MHz - PCIe 3.0 x16 - 2x PCIe 3.0 x1 - 6x SATA 6Gb/s - USB 5Gb/s - 4x USB 3.0 - 6x USB 2.0 - HDMI - DVI-D - VGA - mATX (23.4x20.6 cm) ...
שלוש שנים אחריות
 כמות:  - 1 - 350/343 ₪ 

זכרונות - DDR4 - לנייח
HX421C14FB-16-PC - HyperX - 16GB DDR4 2133Mhz With new PC Only - PC4-17000 CL14 - 1.2V - 288Pin - HyperX Fury DDR4 Series - HX421C14FB/16...
בקניית מחשב חדש בלבד - אחריות לכל החיים
 כמות:  - 1 - 353/346 ₪ 

פתרונות קרור - מאווררים למעבדים
UCACO-FI11001-CSA01 - Arctic - Arctic Freezer i11...
שנה אחריות
 כמות:  - 1 - 148/145 ₪ 

1768.00 / 1733 ₪ 

המחיר אינו כולל משלוח
עד 3 תשלומים ללא ריבית אלא אם מצויין אחרת במפרט המוצר
המחירים הזולים יותר הינם לתשלום במזומן/העברה בנקאית או תשלום בביטקוין - סכום ההנחה עומד על 2% ממחיר המוצר/עסקה
הזמנה שתיווצר בפורום לא תחוייב בדמי הרכבה

קישור להצעת המחיר
http://www.plonter.co.il/priceoffer_shoppingcart.tmpl?PriceOffer=77334
 

הערות:

א. אני לא הייתי בוחר לעצמי את לוח האם הזה ביחד עם מעבד i5, אבל אין לי ספק שמדובר שלא תהיה בעיה ושמדובר באחד מלוחות האם המשתלמים ביותר (לפחות בפלונטר).

ב. על הקירוב למעבד כנראה אפשר עוד לחסוך קצת ע"י בחירה בקירור פשוט וזול יותר.

ג. אם אתה ממש רוצה לחסוך, אפשר לבחור במעבד i5-6400.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מפרט מעולה נתת נראה טוב ,

עם המעבד הזה אני יוכל לפתוח מלא תוכנות במקביל ? או שעדיף כבר ללכת על ה I7 שיש לו תוספת של ה HT ? ואם אני לא טועה תדר גדול יותר מ I5 / והקש ממורי גדול יותר ? 

שווה ללכת לכיוון של ה I7 ?

 

נ.ב.

 

כתבת שאם זה היה בשבילך לא היית קונה את הלוח אם הזה בשביל המעבד I5 למה? 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של iveco

עם המעבד הזה אני יוכל לפתוח מלא תוכנות במקביל ?

שוב אתה משתמש בהגדרות לא מתאימות - "מלא", "אגרסיבי" וכד' הן הגדרות יחסיות. תחשוב על זה ככה - 1000 ש"ח למי שאין כסף נחשב כ"מלא" כסף, אבל למיליונר סכום כזה ייחשב כ"מעט" או כ"זניח". לכן אי אפשר לומר שיש לך "מלא כסף" או "מעט כסף". בדומה, אתה לא יכול לתאר את השימוש שלך במחשב כ"פתיחת מלא תוכנות במקביל" - עבור מחשב אחד יהיה מדובר ב"עבודה קשה" ועבור מחשב אחר יהיה מדובר ב"עבודה קלה".

 

בסופו של דבר, כל מעבד ייתן לך להפעיל מספר יישומים במקביל, אולם ככל שיש יותר ליבות עיבוד במעבד כך יהיה צורך בפחות החלפות בין היישומים. ככל שהמעבד "חזק" יותר זמן העיבוד של כל יישום יהיה קצר יותר, כלומר הוא יסיים לבצע את העבודה "מהר יותר". ככל שיש יותר פיזי כך תהיה אפשרות להפעיל יותר יישומים במקביל מבלי שיהיה צורך להעביר שטחי של יישומים לא פעילים להתקן האיחסון האיטי יותר.

 

אם היישומים שלך דורשים פעולות עיבוד כבדות, כלומר הם מעמיסים על המעבד, אז אתה תרוויח ממעבד חזק יותר.

אם היישומים שלך דורשים הרבה , אז אתה תרוויח מנפח גדול יותר.

אם אתה מפעיל הרבה יישומים "כבדים" במקביל אתה תרוויח ממספר ליבות גדול יותר במעבד.

 

ציטוט של iveco

 או שעדיף כבר ללכת על ה i7 שיש לו תוספת של ה HT ? ואם אני לא טועה תדר גדול יותר מ I5 / והקש ממורי גדול יותר ?

א. זה כבר שיקול שלך, שתלוי בשימושים שלך ובתקציב.

ב. גודל זיכרון המטמון במעבד לא רלוונטי עבורך פשוט כי אין לך שליטה על זה.

ג. ככל שתדר המעבד גדול יותר המעבד יהיה "חזק" יותר (בהנחה כמובן שמדובר על המבוססים על אותה הארכיטקטורה).

 

ציטוט של iveco

כתבת שאם זה היה בשבילך לא היית קונה את הלוח אם הזה בשביל המעבד I5 למה?

אני מאמין שככל שהמעבד "חזק" יותר כך צריך להתאים לו לוח אם המבוסס על ערכת שבבים טובה יותר. אני אישית חושב שזו טעות לקנות מעבד i7 עם פשוט המבוסס על ערכת השבבים H110 - זה לא שהשילוב הזה לא יעבוד (הוא יעבוד, בוודאות), פשוט לוח המבוסס על ערכת שבבים "פשוטה" יותר כנראה לא תוכנן לעומסים של מעבד "חזק" אלא יותר לעומסים של מעבד בסיסי יותר. אני גם מאמין שבלוחות המבוססים על ערכות שבבים חזקות יותר השקיעו יותר ברכיבים ולכן הם יחזיקו מעמד לטווח ארוך יותר (הסיכוי שהם יתקלקלו הוא קטן יותר) והיות והשיפור ב"עוצמות" המעבדים בדורות האחרונים הוא יחסית קטן ההשקעה במחשב צריכה להיות לטווח ארוך ולא רק ל 2-3 שנים כפי שהיה נהוג בעבר.

 

באופן אישי למעבד Core i5 או Core i7 שאינו מיועד להמהרה הייתי כנראה קונה לוח אם כמו ה H170 PRO GAMING של ASUS שלדעתי נותן יחס תמורה לעלות דיי טוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המעבד שיש לי  G2010 מתאמץ באינטרנט , כל תוכנה שאני מפעיל גורמת לו למאמץ לעומת זאת יש לחבר שלי I7 3770 והמעבד שלו רגוע לחלוטין בסביבות 20% מאמץ , השאלה אם I5 יתן לי כח משמעותי כמו ה I7 .

דוגמא לתוכנות שהמעבד שלי מתאמץ : - ג'אווה סקריפט , WOT משחק , יוצר , המרה קובץ וכו'

אני פותח קובץ לפעמים יש לו דיליי במקום להיפתח מיד לוקח לו 3-4 שניות , או שאני לוחץ על קובץ הוא לא מגיב ופתאום הוא מגיב ... כאלה דברים מעצבנים

בדקתי את המעבד , עם תוכנה לבדיקה והם יצאו תקינים לגמרי

בקשר לכונן הקשיח זה טיפה מצחיק עשיתי בדיקה ב MHDD יצא לו MS גבוה בטווח של ה 500MS ו שגיאה אחת שצריכה תיקון , ואחרי זה עשיתי בדיקה נוספת כדי להיות בטוח וכלום יצא תקין , ואחרי זה עשיתי עוד כמה בדיקות ויצא תקין איך זה יכול להיות ? השתמשתי בעוד תוכנה של HITACHI וגם יצא תקין לא מבין את זה .

הדבר היחיד שלא החלפתי זה את הלוח אם ואני בטוח ב 80% שהוא הבעיה לכל הבאגים האלה אפילו ברמת הביוס אם מזיזים את העכבר הסמן בקושי זז יש דיליי מטורף אני בטוח במיליון אחוז שהלוח אם הוא גאנקי , לא אוהב את גיגהבייט , עבדתי על לוחות כמו ASUS נהנתי יותר , או שלוחות של 50-60 דולר זאת הרמה שלהם ואין מה לצפות יותר מדי , אבל מצד שני אני לא מטורף משחק מדי פעם WOT לקחת ציפסט מתקדם זה יהיה דבילי לטעמי .

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של iveco

המעבד שיש לי  G2010 מתאמץ באינטרנט , כל תוכנה שאני מפעיל גורמת לו למאמץ לעומת זאת יש לחבר שלי i7 3770 והמעבד שלו רגוע לחלוטין בסביבות 20% מאמץ , השאלה אם I5 יתן לי כח משמעותי כמו ה I7 .

כמה דברים בסיסיים:

א. נניח שיש לך תוכנה שצריכה לבצע X עבודה (הכוונה היא להרצת קוד שמבצע פעולות עיבוד). ככל שהמעבד יהיה "חזק" יותר כך העבודה של התוכנה תסתיים מהר יותר.

ב. נניח שאתה מפעיל Y תוכנות, כשכל אחת צריכה לבצע פעולות עיבוד משלה. בהנחה שלכל התוכנות יש את אותה העדיפות ואותה כמות עבודה לביצוע (נניח X), אז אם יש לך P ליבות עיבוד במעבד, הזמן שיידרש בכדי לבצע את כל העבודה של כל התוכנות הוא X*Y/P. כלומר ככל שיש יותר ליבות עיבוד, הזמן שהמעבד יהיה תפוס יהיה קטן יותר.

ג. אם אתה מפעיל תוכנה שיודעת לנצל ריבוי ליבות והיא צריכה לבצע X עבודה, אז אם יש לך P ליבות עיבוד במעבד העבודה תסתיים תוך X/P זמן. אם התוכנה לא יודעת לנצל ריבוי ליבות, אז העבודה תיקח 1/X זמן.

 

במקרה שלך יש לך מעבד שהוא יחסית חלש עם 2 ליבות עיבוד. שידרוג למעבד i5 מודרני שהוא בעל 4 ליבות עיבוד יהווה שידרוג משמעותי עבורך ויקצר את הזמן שייקח לכל תוכנה לבצע את העבודה שלה. כמובן שאם אתה מפעיל את כל התוכנות שלך במקביל וגם משתמש בהרבה , אז אתה כנראה שוב תיתקל באותה הבעיה, אם כי היא תהיה פחות חמורה.

 

מעבד i7 עושה שימוש בטכנולוגיית ה Hyper Threading שגורמת לכל ליבת עיבוד פיזית לתפקד כמו 2 ליבות עיבוד ע"י ביצוע אופטימיזציה של הפקודות, אבל בפועל זה לא ממש נותן פי 2 ליבות עיבוד ולכן אי אפשר לצפות לביצועים של פי 2 ממעבד i5. מצד שני מעבדי ה i7 עובדים בתדר גבוה יותר מאשר מעבדי ה Core i5 ולכן בכל עבודה הדורשת עד 4 ליבות עיבוד הם בוודאות יהיו טובים יותר. האם אתה צריך מעבד Core i7? אני לא חושב, שכן השימושים שאתה מתאר לא נראים לי כבדים במיוחד, אבל שוב - אם אתה מפעיל את כל התוכנות שלך ביחד, אז מעבד כנראה ייתן לך ביצועים קצת יותר טובים - גם כי ביצועי בודדת שלו טובים יותר וגם כי הוא יכול לטפל ביותר דברים במקביל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צריך יותר כוח עיבוד? לא חושב שיהיה חכם יותר לקנות מערכת חדשה לגמרי ב1700ש"ח כאשר רוב המערכת שלך מוכנה אלה רק צריך להוסיף עוד זכרון וגם כי זה מה שרצית.

אני לא יודע אם מותר לפרסם פה מיד 2 אבל מצאתי הרגע i7 3770 כמו שציינת קודם ב730 ש"ח (שזה מתאים לסוקט שלך).

מצאתי הרגע I7 2600K ב500 ש"ח . I5 2500K ב450ש"ח .

 

כרגע באמאזון להזמין ראמ 8גיגה עולה לך בין 30 ל40 דולרים אמריקאים (או אם אתה תחפש באמזון גרמניה אז יורו) אז אפשר להזמין שם די בזול ולקנות מעבד יד שניה. כמובן שהאלה מסדרת ה K עברו אבל כמו שציינתי ראיתי אחד לא מסדרת ה K במחיר גבוה יותר.

 

נ.ב

smlul איזה אתה משתמש עם חומרה עתיקה כזאת? (לא מנסה להעליב או משהו)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...