המלצה לכונן SSD למחשב ישן - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

המלצה לכונן SSD למחשב ישן


thasson

Recommended Posts

הי,

 

יש לי מחשב ישן עם חיבור SATA 2 ולוח שאינו תומך ב TRIM.

לוח P55-UD3, 8 גיגה.

אני מעוניין לרכוש כונן על מנת לשפר את ביצועי המחשב.

 

גודל רצוי: 120-250 גיגה.

הבנתי שישנם כוננים עם יכולת לבצע TRIM מתוזמן למקרים בהם המערכת מסביב לא תומכת. כמובן שאני מעדיף כונן עם תמיכה ותוכנה רלוונטית.

המחשב מותקן ולכן אני מעדיף כונן שניתן לבצע אליו מיגרציה לתוכן ללא התקנה מחדש.

 

האם השיפור בביצועי המחשב יהיה דרמטי גם בחיבור SATA 2?

 

אשמח להמלצות, המון תודה

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. פקודת ה TRIM היא פקודת ATA והיא תלויה אך ורק בכונן ה ובמערכת ההפעלה. היא אינה תלויה בבקר ה SATA ולכן אין ממש דבר כזה "חיבור SATA ולוח שאינו תומך ב TRIM", ויותר מזה - בקר ה SATA אפילו לא חייב לעבוד במצב AHCI בכדי להשתמש בפקודת ה TRIM.

 

2. לי יש לוח אם ישן יותר משלך (965P-DS3 בעל תושבת 775) עם בקרי SATA2 בלבד ואני משתמש בכונן SSD (ה MX100 בנפח של 256GB) כבר בערך שנה וחצי. אני בהחלט יכול לומר שזה שיפור לעומת שימוש בדיסק קשיח מכני.

3. באופן כללי אני אמליץ לבחור בכונן בעל נפח של 250GB ולא בנפח של 120GB מהסיבות הבאות:

א. לא בטוח שנפח של 120GB יספיק לך גם למערכת ההפעלה וגם לכל התוכנות אותן אתה מתכנן להתקין. הדבר נכון במיוחד אם אתה מתכנן להשתמש בכונן ה גם למטרות איחסון.

ב. כונן בעל נפח של 250GB בד"כ מהיר יותר מאשר כונן זהה בעל נפח של 120GB.

ג. העמידות (נפח הכתיבות המקסימלי לפני שהכונן "ננעל") של כונן בעל נפח איחסון גדול יותר היא בד"כ גדולה יותר.

ד. יחס העלות לנפח בכונן בעל נפח 120GB הוא בד"כ פחות טוב (כל 1GB בכונן קטן יותר בד"כ עולה יותר לעומת כונן בעל נפח גדול יותר).

 

3. מומלץ להתקין מערכת הפעלה נקייה על כונן ה ולא לייבא את מערכת ההפעלה הקיימת.

 

4. באופן כללי ה Samsung 850 EVO הוא כונן SSD דיי טוב - גם יחסית זול, גם בעל מספר כתיבות מקסימלי יחסית גדול (אני חושב שמדובר במשהו כמו 75TB, אבל אני לא בטוח בקשר לכך) וגם בעל אחריות ל-5 שנים. יש כמובן כונני SSD משתלמים יותר מבחינת יחס העלות לנפח כמו ה BX100 של (קצת יותר איטי, רק 3 שנות אחריות) או ה 750 EVO (מספר כתיבות מקסימלי קטן יותר, רק 3 שנות אחריות אם אני לא טועה). בסופו של דבר זה תלוי בתקציב שלך ובחנות ממנה אתה קונה.

הערה: צריך לזכור שכונן ה SSD כנראה יעבור גם למחשב הבא, כך שלמרות שכרגע הוא לא ינוצל במלואו מבחינת ה"מהירות" שלו (מכיוון שבקר ה SATA שלך הוא רק SATA2), במחשב הבא ל"מהירות" הכונן כן תהיה השפעה, שכן הכונן יחובר בו לבקר SATA3.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...