Xeron x5470 מקום E8400 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Xeron x5470 מקום E8400


BenSmall Brown

Recommended Posts

שלום.

אני מעוניין להחליף את E8400 במעבד שיוכל לעבוד עם כל המשחקים היום. אני חשבתי על x5470 פלוס OC. 

 

חבר שלי נתן לי ga-g41m es2L 

עם מארז פשוט.

קניתי עכשיו ares 3 (ראו תמונה).

 

יש לי 3 שאלות:

1.האם זה המעבד הכי חזק שיש לשקע הזה? 

2.האם הכל יוכל להתחבר?

3.איזה למעבד כדי?

DSC_0018.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 52
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

1. המעבד X5470 מיועד לתושבת 771 בעוד שהלוח שלך הוא בעל תושבת 775. אני מניח שאתה מתכנן לבצע את המוד בכדי להתאימו לתושבת 775, כפי שמתואר כאן.

 

אתה צריך להבין שהמוד להתאמת מעבד בעל תושבת 771 לתושבת 775 מורכב מ-3 חלקים:

א. צריך לחווט מחדש 2 רגליים במעבד. זה בד"כ נעשה ע"י מדבקה, כאשר בד"כ ניתן למצוא שכבר עבדו את ההתאמה הזו.

ב. יש צורך בחיתוך פיזי של שגמים בתושבת בלוח האם, שכן במעבדי ה לתושבת 771 חסרות מגרעות ולכן הם לא ייכנסו לתושבת 775 ללא מוד כזה. לחילופין, אני חושב שראיתי שעברו מוד פיזי כזה למכירה (מישהו פשוט חתך את ה PCB של המעבד ויצר בו שגמים מתאימים בכדי שהוא יתאים פיזית לתושבת 775), אך אני לא ממש יודע אם זה בכלל עובד.

ג. היות ומעבדי ה לא תוכננו לתושבת 775, הביוס של לוחות האם האלו לא מזהים את מעבדי ה . זה אומר שכנראה יהיה צורך בביצוע מוד תוכנתי לביוס, דבר שעלול להשבית את לוח האם אם הוא לא נעשה נכון.

 

2. חיפוש באתר של עבור לתושבת 771 נותן את רשימת המעבדים הזו:

http://ark.intel.com/search/advanced?s=t&SocketsSupported=LGA771

מכאן אפשר לראות שהמעבד החזק ביותר לתושבת 771 הוא כנראה ה X5492, שהוא מעבד מרובע ליבות העובד בתדר של 3.4GHz עם FSB של 1600MHz. לצורך השוואה, המעבד X5470 הוא גם כן מעבד מרובע ליבות אך הוא עובד בתדר של 3.33GHz עם FSB של 1333MHz, וכן המעבדים החזקים ביותר לתושבת 775 הם כנראה ה QX9770 וה QX9775, שניהם מרובעי ליבות העובדים בתדר של 3.2GHz וב FSB של 1600MHz.

הנה קישור להשוואה בין המעבדים הנ"ל והמעבד E8400:

http://ark.intel.com/compare/36893,35430,34692,34444,33910

 

3. לוח האם GA-G41M-ES2L, בין אם מדובר בגירסה הראשונה 1.0 או בגירסה האחרונה 1.4, נראה לי דיי בסיסי לתושבת 775 - הוא בעל 3 שלבי ייצוב מתח למעבד בלבד, שני חריצי הרחבה בלבד לזיכרון והוא מבוסס על ערכת בשבבים G41, שהיא כנראה ערכת השבבים הבסיסית ביותר במשפחה שלה למחשבים נייחים.

לפי הרשימה הזו, הלוח שלך מתאים לכל מעבד ה (לאחר ביצוע המוד), אך היות וה FSB המקסימלי שלו הוא 1333MHz, אני לא בטוח אם אפשר בכלל להתקין בו מעבד שמיועד לעבוד ב FSB של 1600MHz.

הערה: למרות שאולי תוכל להפעיל מעבד Xeon על לוח האם שלך, היות ומדובר בלוח אם דיי בסיסי אני לא בטוח עד כמה הוא יחזיק מעמד בעומס כזה, שלא לדבר על ביצוע .

 

בנוסף, אני מניח שהמחשב הזה מיועד למשחקים, אז זה אומר שתצטרך לפחות 8GB של זיכרון. היות ולוח האם שלך תומך בנפח זיכרון מקסימלי של 8GB ב-2 מודולים מסוג , אתה תצטרך להשיג 2 מודולי בנפח של 4GB כל אחד. מודולי כאלו הם דיי נדירים ויקרים.

 

4. בנוגע לכרטיס המסך שקנית - ה ASUS ROG Ares III הוא כרטיס מסך הכולל 2 ליבות R9 290X שעברו במפעל, כאשר הוא מגיע עם קירור מים. בעיקרון כרטיס המסך הזה אמור לעבוד עם בכל בעל חריץ הרחבה מסוג PCI Express, אבל במקרה הזה יש כמה דברים שיש להתייחס אליהם:

א. הלוח שלך כנראה תומך בתקן PCI Express 1.1 בעוד שכרטיס המסך מסוגל לעבוד בתקן PCI Express 3.0. כרטיס המסך כנראה יעבוד, אבל לא בטוח שהוא ינוצל במלואו. זו הקטנה שבבעיות שלך.

ב. ליבה R9 290X אחת דורשת TDP של בערך 300W, אז אני מניח שעבור 2 ליבות מדובר כבר ב TDP העולה על 500W (אולי קרוב ל 600W, אני לא יודע). זה אומר שתצטרך ספק כח דיי רציני - לפחות 500W לכרטיס המסך, לפחות 120W למעבד, נניח עוד 100W לשאר המערכת ועוד 100W למרווח ביטחון ונקבל שתצטרך ספק כח של לפחות 850W. כל זה בלי . אני מניח שעם אתה כנראה תצטרך ספק כח של 1000W לפחות.

ג. בהתחשב בכמות החום שגם המעבד וגם כרטיס המסך מסוגלים לייצר, אני לא חושב ש"מארז פשוט" יתאים לך, מה גם שלא בטוח שאפשר להתקין בו את כרטיס המסך - לא מבחינת האורך שלו ולא מבחינת המקום לקירור המים.

ד. גם המעבד החזק ביותר שתתקין בלוח הזה כנראה יהווה צוואר בקבוק לכרטיס המסך - בסופו של דבר מדובר פה בשילוב של טכנולוגיות שיש בינהן הפרש של 5-6 שנים בערך - המעבד העדכני ביותר לתושבת 771 שוחרר ב-2008 ואילו כרטיס המסך R9 290X שוחרר כנראה ב 2013. לדעתי המעבד שמתאים לכרטיס המסך הזה, כלומר המעבד האופטימלי עבורו, הוא כנראה i5 מהדור השני או השלישי לפחות.

 

בקיצור, כנראה אפשר להפעיל את כל החלקים שלך יחד ולקבל מחשב שיהיה אפשר לשחק איתו, אבל ההשקעה הנדרשת היא דיי גדולה וכנראה לא משתלמת. אני מציע שתשקיע את הכסף במחשב חדש עם ספק כח טוב ומארז מאוורר ולא בקניית מעבד וזיכרון למחשב שהוא דיי מיושן טכנולוגית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראיתי לפני פרסום ההודעה שלך את הטבלה הזאת.
1. ביצעתי הזמנה של המעבד x5492 לפני שראיתי את הפרסום שלך ורציתי לדעת יותר על המצב בעברית:
א. האם כל מדבקה תעבוד ואם לא איפה לקנות?
ג. מצב תכנותי, אתה מתכוון להתקנת CMOS שלא מופץ באתר של יצרנית הלוח. אם כן אז איפה יש הורדה שלו, אם לא אז אני יכול להניח שאתה מדבר רק על שמירת שינויים.

2. אם גם x5492 וגם Q9650 הם בעלי אותו כמות מטמון, אז מה ההבדל בין הביצועים שלהם באותו מהירות שעון (OC)?
בדיעבד מה הטעם במאמץ לבצע את המצב שיש מעבד נתמך כבר.

3. לא ענית לי על שאלה 3 "איזה קירור למעבד כדי?"

ניראה לי שראיתי ילד ב face book שרצה למכור כזה לפני כמה ימים. 

4.
ב. נראה לי שרואים היטב בתמונה את הספק של ares 3 יותר טוב מאת כרטיס המסך עצמו, בכל מקרה זה 1250W,
ג. יש קשר בין מארז מאֻוְורָר כאשר הכרטיס מסך הוא על מים?
ד. אם ראית את הדיון הקודם שלי בתת פורום זה בשם "5820k vs 6700k" תבין שאין לי כל כך זמן לחסוך כסף עד לסוף השדרוג חינם ל-10, ולכן פתחתי את הדיון הזה.

יש לי את המשחק Purble Place ולחצתי לחצן ימני>משחקים נוספים מבית Microsoft>והופיעה לי המשחק quantom break.
נגיד ואני משדרג ל-10 איזה משחקים יהיו לי שאוכל לשחק או שאני צריך לקנות את quantom break כדי לשחק?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@BenSmall Brown

מהשאלות שלך נראה כי אתה בכלל לא מבין מה בדיוק צריך לעשות בכדי לגרום למעבד בעל תושבת 771 לעבוד בלוח האם בעל תושבת 775. אם אתה בכל זאת מעוניין לבצע את התהליך, אתה צריך לקרוא (הרבה), להבין בדיוק מה יש לעשות ולפעול בדיוק לפי ההוראות. העובדה שקנית מעבד X5492 לא ממש תעזור לך, שכן ללא ביצוע המוד הפיזי לתושבת או ל PCB של המעבד, המדבקה שמחליפה רגליים במעבד והוספת תמיכה למעבד בביוס המחשב פשוט לא יעבוד (ללא המוד הראשון המעבד בכלל לא ייכנס לתושבת, ללא המוד השני אני לא בטוח שלא ייגרם נזק פיזי למעבד וללא המוד השלישי סביר להניח שהמחשב כלל לא ידלק).

 

 

ציטוט של BenSmall Brown

האם כל מדבקה תעבוד ואם לא איפה לקנות?

אם לא קנית מעבד שעליו כבר מודבקת המדבקה הזו או שעבר חיווט מתאים (אולי ע"י הלחמה), אתה חייב לקנות מדבקה מתאימה כמו זו (זאת לא המלצה על מוכר או אתר כזה או אחר אלא דוגמה בלבד).

 

 

ציטוט של BenSmall Brown

מצב תכנותי, אתה מתכוון להתקנת CMOS שלא מופץ באתר של יצרנית הלוח. אם כן אז איפה יש הורדה שלו, אם לא אז אני יכול להניח שאתה מדבר רק על שמירת שינויים.

 

ציטוט של BenSmall Brown

אם גם x5492 וגם Q9650 הם בעלי אותו כמות מטמון, אז מה ההבדל בין הביצועים שלהם באותו מהירות שעון (OC)?
בדיעבד מה הטעם במאמץ לבצע את המצב שיש מעבד נתמך כבר.

מדובר כאן על שינוי של תוכנת הביוס עצמו (צריך להוסיף את המיקרו-קוד של מעבדי ה לביוס, שלא נתמך באופן טבעי ע"י ביוסים של לוחות אם בעלי תושבת 775) ולא על עדכון ערך כזה או אחר בביוס (כמו שינוי תאריך למשל). אתה צריך לקרוא את ההוראות באתר הרלוונטי ולהבין בדיוק מה אתה עושה. שוב - לא מדובר בעדכון ביוס תקני אז אתה לא יכול למצוא הורדה שלו באינטרנט וכמובן שיש בכך סיכון שתגרום להשבתת לוח האם.

 

 

ציטוט של BenSmall Brown

ביצעתי הזמנה של המעבד x5492

 

ציטוט של BenSmall Brown

איזה קירור למעבד כדי

קנית את המעבד בעל ה TDP הכי גבוה שיש - 150W.

א. אני מקווה שלוח האם שלך מסוגל לעמוד בפליטת חום כזו גבוהה.

ב. אתה צריך קירור שמסוגל לפזר הספק של 150W לפחות, וזה עוד לפני המהרה. אני מניח שקירור אוויר סביר יעלה לך לפחות 200-300 ש"ח (אין לי המלצה על דגם ספציפי, רצוי שתתייעץ בפורום קירור או בפורום אוברקלוקינג). כמובן שיש לוודא לפני הקנייה שהקירור הזה מתאים לתושבת 775, שכן מדובר בתושבת דיי ישנה שהוחלפה לפני מספר שנים. בכל מקרה, אני לא הייתי מציע להפעיל בכלל את המחשב עם מעבד כזה ללא מתאים.

ג. אני ממש מקווה שלא שילמת הרבה על המעבד הזה - אולי 100-150 ש"ח, שכן כל המטרה של קניית מעבד בעל תושבת 771 והתקנתו בלוח בעל תושבת 775 היא השגת שידרוג יחסית זול למחשב ישן.

 

 

ציטוט של BenSmall Brown

נראה לי שרואים היטב בתמונה את הספק של ares 3 יותר טוב מאת כרטיס המסך עצמו, בכל מקרה זה 1250W

 

ציטוט של BenSmall Brown

חבר שלי נתן לי ga-g41m es2L 

עם מארז פשוט

אני באמת שלא מבין אותך - בטח השקעת אלפי שקלים בכרטיס המסך ובספק כוח איכותי ואתה מתכנן להתקין אותם במחשב כל כך מיושן טכנולוגית (שלא לדבר על כך שמדובר בלוח אם דיי "תקציבי")? מה בדיוק הטעם? ההוצאה שלך על מעבד, קירור וזיכרון DDR2 לא ממש משתלמת - עדיף לך להשקיע את הכסף בלוח אם טוב בעל תושבת 1151, מודול זיכרון אחד בנפח של 8GB ומעבד פשוט (אולי אפילו Pentium G) ובעתיד, כאשר יהיה לך כסף, לשדרג את המעבד ל i5 או ל i7.

 

 

ציטוט של BenSmall Brown

יש קשר בין מארז מאֻוְורָר כאשר הכרטיס מסך הוא על מים?

א. האם כרטיס המסך בכלל מתאים פיזית למארז?

ב. האם יש מקום להתקין את כל מערכת המים במארז?

צריך להבין שהחום לא הולך לאיבוד - בקירור אוויר הוא מועבר מהמעבד לגוף הקירור והמאוורר של גוף הקירור מפזר את האוויר החם כך שבאופן מעשי טמפרטורת הסביבה כולה גדלה. אני לא מבין גדול בקירורי מים, אבל אותו דבר אמור להתרחש גם שם - החום מהמעבד עובר לגוף הקירור ומשם לנוזל. אם כל המערכת נמצאת בתוך המארז ואם אין שם אקטיבי כלשהו אז הטמפרטורה של הנוזל תעלה, אבל אני מניח שגם הטמפרטורה של הסביבה תעלה קצת..

 

 

ציטוט של BenSmall Brown

יש לי את המשחק Purble Place ולחצתי לחצן ימני>משחקים נוספים מבית Microsoft>והופיעה לי המשחק quantom break.
נגיד ואני משדרג ל-10 איזה משחקים יהיו לי שאוכל לשחק או שאני צריך לקנות את quantom break כדי לשחק?

אין לי מושג על מה אתה מדבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז אני ינסה לבטל את ההזמנה אם אין מדריך בעברית למצב הראשון, המצב השני והמצב השלישי.
ולקנות את Q9650 עם OC של 4-5GHz למרות שלא ענית לי על השאלה:

ציטוט

אם גם x5492 וגם Q9650 הם בעלי אותו כמות מטמון, אז מה ההבדל בין הביצועים שלהם באותו מהירות שעון (OC)?

וגם לא ענית לי על שאלה 3: איזה מעבד יתאים לבלוק, מיכל ולמשאבה שלי שבתמונה?
א. ניראה לי שכן אם הדיסק הקשיח לא יהיה מול הכרטיס מסך והכרטיס יכנס מעליו או מתחתיו.
ב. כמובן שאני מוציא את הבלוק עם המאווררים לחלון (דרך הפתח של ה PCI הרגיל מתחת לכ.מסך).
 

 

ציטוט של smalul

אני באמת שלא מבין אותך - בטח השקעת אלפי שקלים בכרטיס המסך ובספק כוח איכותי ואתה מתכנן להתקין אותם במחשב כל כך מיושן טכנולוגית (שלא לדבר על כך שמדובר בלוח אם דיי "תקציבי")? מה בדיוק הטעם? ההוצאה שלך על מעבד, קירור וזיכרון DDR2 לא ממש משתלמת - עדיף לך להשקיע את הכסף בלוח אם טוב בעל תושבת 1151, מודול זיכרון אחד בנפח של 8GB ומעבד פשוט (אולי אפילו Pentium G) ובעתיד, כאשר יהיה לך כסף, לשדרג את המעבד ל i5 או ל i7.

 

תקשיב זה עניין מאוד אישי אני חסכתי 10K אבל המרכז הישראלי לאפוטרופסות לקח הכול.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של BenSmall Brown

אז אני ינסה לבטל את ההזמנה אם אין מדריך בעברית למצב הראשון, המצב השני והמצב השלישי.
ולקנות את Q9650 עם OC של 4-5GHz

א. כל המטרה של קניית מעבד בעל תושבת 771 והתקנתו בלוח בעל תושבת 775 היא לחסוך כסף - כך מקבלים מעבד דיי חזק (ביחס למעבדים מאותה התקופה) במחיר הרבה יותר זול לעומת מעבד בעל ביצועים דומים שיועד במקור לתושבת 775 (ומרובעי הליבות לתושבת 775 הם יחסית יקרים).

ב. על סמך מה בדיוק קנית את מעבד ה Xeon? סתם מתוך גחמה? לא היה ברור לך מראש שבלי כל השינויים האלו המעבד בכלל לא יתאים ללוח האם שלך?

ג. אני לא יודע אם יש מדריך בעברית שמסביר בדיוק את התהליך, אבל המשתמש @אור כהן פירסם פה בפורום לפני כשנתיים את התהליך שהוא עבר כאשר הוא התקין מעבד Xeon בלוח לתושבת 775 (קישור לדיון).

 

ציטוט של BenSmall Brown

אם גם x5492 וגם Q9650 הם בעלי אותו כמות מטמון, אז מה ההבדל בין הביצועים שלהם באותו מהירות שעון (OC)?

הנה השוואה בין המעבדים הנ"ל מהאתר של אינטל:

http://ark.intel.com/compare/36893,35428

 

ציטוט של BenSmall Brown

וגם לא ענית לי על שאלה 3: איזה מעבד יתאים לבלוק, מיכל ולמשאבה שלי שבתמונה?

כתבתי לך שאני לא מבין בקירורי מים.

 

ציטוט של BenSmall Brown

ניראה לי שכן אם הדיסק הקשיח לא יהיה מול הכרטיס מסך והכרטיס יכנס מעליו או מתחתיו.

האם אתה באמת חושב שזה רעיון טוב קודם לקנות את הרכיבים ואז לבדוק האם הם מתאימים?

 

ציטוט של BenSmall Brown

תקשיב זה עניין מאוד אישי אני חסכתי 10K אבל המרכז הישראלי לאפוטרופסות לקח הכול

אני מצטער לשמוע על הבעיות שלך, אבל אם יש לך בעיות כספיות אולי כדאי שתמכור את כרטיס המסך החדש והיקר שלך ותשתמש בכסף לקניית מחשב צנוע יותר כמו איזה i5 עם כרטיס מסך 7870XT שעדיין ניתן למצוא ב StartPC בכ-600 ש"ח (אולי מדובר בכרטיס מסך ותיק, אך הוא עדיין דיי חזק ומחירו מאד משתלם). נכון, זה אולי לא המחשב החזק שרצית, אבל הוא בהחלט יהיה סביר לרוב השימושים וכנראה גם לרוב המשחקים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב @smalul, הצלחת לגרום לי להגיב פה.

דבר ראשון - אם הייתי פותח הדיון - הייתי מחזיר את המעבד חזרה למוכר בהקדם האפשרי (אם ניתן לבטל - מצויין. אם נשלח. לשלוח חזרה ולדבר עם המוכר על הבלבול)

 

מעבד ה x5492 אינו אופטימלי לOC והביצועים שתקבל איתו יהיו פחותים מהמעבד האופטימלי לביצוע המוד - הX5470.

במקרה שלך - לאור העובדה שאתה משתמש בלוח G41 אשר אינו תומך במעבדים בעלי הספק גבוהה כמו הX5470 או הX5492, הייתי קונה מעבד כמו הE5450 - מעבד השווה ברמתו לQ9650, ובעל פליטת חום נמוכה מעמעותית מהמעבדים הקודמים שציינתי.

 

ניתן לרכוש את המעבד הנ"ל כיום בזיל הזול, ללא צורך בביצוע החיתוך המסוכן בלוח אם (שכבר נעשה במעבד) ב30 דולר בלבד!

http://www.aliexpress.com/item/Xeon-E5450-3-0GHz-12M-1333-Processor-works-on-LGA-775-mainboard-no-need-adapter-stepping/32645114874.html?spm=2114.30010308.3.2.psL5hQ&ws_ab_test=searchweb201556_6,searchweb201602_1_10017_10005_10006_10034_10021_9987_507_10022_10020_10018_10019,searchweb201603_6&btsid=4803dd07-bf33-49aa-896a-21805d2c4293

 

 

שים לב כי רכישת מעבד Q9650 מקביל תעלה לך פי 2, זאת רק על מנת להימנע מצריבת הביוס

http://www.aliexpress.com/item/Free-shipping-Original-For-Intel-Core-Q9650-CPU-processor-EO-version-Quad-Core-3-0G-12MB/32246022492.html?spm=2114.30010308.3.76.WclyQj&s=p&ws_ab_test=searchweb201556_6,searchweb201602_1_10017_10005_10006_10034_10021_9987_507_10022_10020_10018_10019,searchweb201603_6&btsid=519c5b4b-e325-4c57-89f0-8cdc3319ae7d

 

אני מסכים עם הנאמר לעיל. אין צורך בכרטיס מסך חזק יותר מה7870XT (שעולה 600 ש"ח) או כל כרטיס דומה (GTX670/GTX960)

וזאת בהנחה שמבוצע OC למעבד.

 

בנוגע לזכרונות - איני יודע כיצד אתה מתכנן להרכיב 8GB על הלוח הזה, ללא הוצאת כסף רב על יקרים

http://www.ebay.com/itm/G-SKILL-8GB-2x4GB-DDR2-800MHz-PC2-6400-Desktop-RAM-Memory-F2-6400CL5D-8GBPQ-/141952620808?hash=item210d091908:g:gSYAAOSwsN9XBsqp

 

אם הייתי אתה - הייתי מתפשר על 4GB, קונה לוח יותר טוב (300 ש"ח) או מחליף את כל המערכת.

 

 

לסיכום - מטרת החלפת מעבד הLGA775 במעבד נועדה להאריך את חיי המחשב של המשדרג (8 שנים טפו טפו טפו) ולדחות את הקץ - רכישת שילוש חדש.

לא ניתן להסתפק בהחלפה זו בלבד, ומומלץ לבצע OC למחשב.

הכרטיס האידיאלי למערכת כזו הוא ה7870 XT שעולה כיום 600 ש"ח. ניתן גם לרכוש כרטיסים בעלי ביצועים זהים.

 

אם יש לך שאלות על נושא הפירוק, הרכבה, צריבת ביוס ומה לא, אני כאן כדי לעזור

 

בברכה,

אור כהן

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של אור כהן

טוב @smalul, הצלחת לגרום לי להגיב פה.

המטרה הייתה פשוט לתת לך קרדיט על הדיון שפתחת ואליו קישרתי. לא ממש התכוונתי שתגיב פה, אבל אני שמח שעשית זאת. פחות או יותר חיזקת דברים שכתבתי קודם (ההשקעה בזיכרון DDR2 בנפח של 4GB היא לא משתלמת, עדיף לקנות כרטיס מסך כמו ה 7870XT וכד'), כאשר הדבר החשוב ביותר שהוספת הוא הציון שלוח האם המדובר לא מתאים למעבד הנבחר מבחינת צריכת ההספק (אני מניח שהבנת זאת מהעובדה שבטבלה הזו עבור לוח האם GA-G41M-ES2L כתוב שה MAX TDP הוא 95=<). אני מקווה שבזכותך @BenSmall Brown יצליח לבנות מחשב סביר לצרכים שלו בעלות נמוכה יותר.

 

ציטוט של אור כהן

לסיכום - מטרת החלפת מעבד הLGA775 במעבד נועדה להאריך את חיי המחשב של המשדרג (8 שנים טפו טפו טפו) ולדחות את הקץ - רכישת שילוש חדש.

יש להוסיף - שידרוג להארכת חיי המחשב במחיר מינימלי, שכן כפי שציינת אפשר לקנות מעבד מסדרת ה Q9xxx אבל מחירו לא ממש יהיה משתלם בהתחשב בכך שמדובר בטכנולוגייה דיי ישנה.

 

אגב, לשימושים יחסית קלים אפשר להסתפק גם במעבד פשוט יותר - אני אישית כבר 9 שנים עם אותו המחשב - לוח אם 965P-DS3, מעבד E6750 (במקור - E4300), 7GB של זיכרון (במקור 2GB, שודרג מאוחר יותר ל 6GB) וכרטיס מסך HD 6570 (במקור - 8600GT), ואני יחסית מרוצה ממנו. כמובן שהייתי מאד שמח לשדרג אותו, אבל נכון לרגע זה הוא עדיין מאפשר לי לגלוש באינטרנט, לראות ואפילו לשחק קצת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקיצור יש לי כבר כרטיס במחשב הזה HD67XX של משום מה אני לא מוצא את הדגם המדויק ב GPU-Z (הוא רושם לי רק סדרה).
לא נראה לי שאוכל לעשות את זה כי כונן ההבזק שלי קצת מקולקל (כל קובץ חדש נעלם ואפשר למצוא אותו רק דרך תוכנת כיווץ) וניסיתי דרכו לעדכן לשב.
אז אני אגיד לו לבטל ביום שבת.
אז מה נותר לעשות בשביל לשחק BF4, נראה לי שאולי פשוט צריך חדש למעבד: בקיץ שעבר בלי לפתוח חלון לא יכולתי להדליק את המחשב, יש שלוש פינים שבורים לגמרה ושתי זוגות פינים אחרים באלכסון מחזיקים את המאוורר בלוח האם עם ייצוב של החמישי (השלישי בזוגות).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של BenSmall Brown

יש לי כבר כרטיס במחשב הזה HD67XX של משום מה אני לא מוצא את הדגם המדויק ב GPU-Z (הוא רושם לי רק סדרה).

וודא שאתה משתמש בגירסה המעודכנת ביותר של GPU-Z וכן שהדרייבר של כרטיס המסך מעודכן.

 

ציטוט של BenSmall Brown

לא נראה לי שאוכל לעשות את זה כי כונן ההבזק שלי קצת מקולקל (כל קובץ חדש נעלם ואפשר למצוא אותו רק דרך תוכנת כיווץ) וניסיתי דרכו לעדכן לשב.

א. לא ברור לי למה בדיוק אתה מתייחס ב"זה".

ב. אני מניח שב"כונן הבזק" אתה מתייחס לכונן (מה שמכונה Disk On Key).

ג. נשמע לי מאד מוזר שקבצים חדשים נעלמים מכונן ה אבל כן ניתן לראות אותם דרך תוכנת כיווץ. לי זה נשמע יותר כמו בעיה בסייר הקבצים שלך (ה Windows Explorer) ופחות בעיה בכונן ה . מומלץ שתבדוק אותו במחשב אחר ותראה האם הבעיה מתרחשת גם שם.

ד. גם אם כונן ה שלך אינו תקין, העלות של כונן USB חדש היא אינה גבוהה (אפשר לקנות כונן כזה בנפח של 8GB בסביבות ה-15 ש"ח). לחילופין - אתה תמיד יכול לשאול כונן כזה מחבר.

ה. בד"כ יש אפשרות לעדכן את הביוס גם בעזרת תוכנה של יצרן הלוח שניתן להפעיל מתוך מערכת ההפעלה. זה לא הפתרון הכי טוב (עדיף לבצע את העדכון דרך הביוס או אפילו דרך DOS בשביל יציבות גדולה יותר) ואני לא בטוח שבכל תוכנה כזו אפשר לעדכן את הביוס ע"י בחירה בקובץ ספציפי, אבל זו אפשרות שרצוי לבדוק.

 

ציטוט של BenSmall Brown

אז אני אגיד לו לבטל ביום שבת.

אתה מתכוון לבטל את ההזמנה של המעבד? אם כן, עדיף לעשות זאת כמה שיותר מוקדם, שכן אם כבר בוצע תשלום יכול להיות שהמעבד כבר נשלח.

 

ציטוט של BenSmall Brown

מה נותר לעשות בשביל לשחק BF4

לפי האתר הזה, דרישות המערכת למשחק הן:

ציטוט


PC SYSTEM REQUIREMENTS

Minimum requirements:

OS
WINDOWS SP2 32-BIT (WITH KB971512 PLATFORM UPDATE)
PROCESSOR
AMD X2 2.8 GHZ
INTEL 2 DUO 2.4 GHZ
MEMORY
4 GB
GRAPHICS CARD
AMD HD 3870
NVIDIA 8800 GT
GRAPHICS MEMORY
512 MB
HARD DRIVE
30 GB

Recommended requirements:

OS
WINDOWS 8 64-BIT
PROCESSOR
AMD SIX- CPU
INTEL QUAD- CPU
MEMORY
8 GB
GRAPHICS CARD
AMD HD 7870
NVIDIA GTX 660
GRAPHICS MEMORY
3 GB
HARD DRIVE
30 GB

 

טכנית אתה כנראה תוכל להפעיל את המשחק עם המחשב הנוכחי (מעבד E8400, כרטיס מסך HD 67xx ו 4GB של זיכרון), שכן הוא אמור לעמוד בדרישות המינימום. לדרישות המומלצות המחשב שלך כנראה לא יתאים (אין לך כרגע מעבד מרובע ליבות וכרטיס המסך הנוכחי הוא יחסית חלש לכרטיס מסך המומלץ שהוא HD 7870 או GTX 660).

 

ציטוט של BenSmall Brown

נראה לי שאולי פשוט צריך חדש למעבד: בקיץ שעבר בלי לפתוח חלון לא יכולתי להדליק את המחשב, יש שלוש פינים שבורים לגמרה ושתי זוגות פינים אחרים באלכסון מחזיקים את המאוורר בלוח האם עם ייצוב של החמישי (השלישי בזוגות).

א. טוב, לא ממש הבנתי למה אתה מתכוון, במיוחד ב"פינים" (3 שבורים + 2 זוגות נוספים + "החמישי" = 8 פינים), אבל אם הקירור למעבד לא מותקן בצורה נכונה ואין מגע תקין בינו לבין המעבד, אז ברור שיהיו לך בעיות כאלה.

ב. אם אתה רוצה קירור יחסית זול לתושבת 775, אני יכול להמליץ על ה Arctic Alpine 11 PLUS שנמכר ב KSP ב-55 ש"ח (קישור). הקירור הזה מותקן אצלי בבית ב-2 מחשבים בעלי תושבת 775 ואני דיי מרוצה ממנו. בנוסף, קירור כזה מתאים ל TDP של עד 100W (באתר היצרן כתוב שהוא מתאים ל 100W לכל היותר, אך מומלץ עד 90W), מה שאומר שהוא יתאים גם למעבד כמו ה E5450 ש@אור כהן התייחס אליו, שכן ה TDP שלו הוא 80W.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@smalul, אני אישית הייתי בוחר להוציא עוד 44 ש"ח ולקנות איכותי יותר

logo-dark.png
מפרט זה הורכב ב - www.startpc.co.il - סטארט מחשבים
אודים | חיפה | תל-אביב | אשדוד | קריית מלאכי

קירור אוויר למעבד: 99 ₪ - * * - Zalman Performa CNPS5X

מחיר סופי: 99 ₪ למזומן  
 100 ₪ לאשראי עד 10 תשלומים
 

יאפשר לו לשמור על טמפרטורה טובה של המעבד, גם אם יבוצע OC קטן.

 

זה לא שהAlpine הוא רע - יש לי אחד כזה שעובד עם I5 - 4590 בצורה טובה מאוד.

פשוט לדעתי למעבדים הנ"ל לא כדאי לחסוך 50 ש"ח אם ניתן לרכוש כזה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של אור כהן

@smalul, אני אישית הייתי בוחר להוציא עוד 44 ש"ח ולקנות איכותי יותר

אני מסכים שלא שווה לחסוך על הקירור למעבד, במיוחד אם מתוכננת , אבל כאן מדובר במצב בו התקציב בעייתי. באופן אישי, אם אני הייתי במקומו וכבר היה לי את הקירור הזה למעבד, לא הייתי מוציא סכום השווה לערך המעבד רק בכדי לקבל קירור טוב יותר אלא הייתי נשאר עם הקירור שיש לי ומקסימום לא הייתי מבצע . מצב שני, אם זה לא המצב, כלומר יש צורך לקנות גם גוף למעבד, אז בהחלט הייתי משקיע באחד איכותי יותר והייתי מוודא שהוא יתאים גם לתושבת 115x, בכדי שיהיה אפשר להעבירו גם למחשב הבא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 חודשים מאוחר יותר...

עכשיו שילמתי לו על המעבד x5492, והוא נתן לי אותו, השאלה האם הוא מתאים ללוח האם שלי ומה צריך לעשות בשביל להתאים אותו ל @אור כהן.

 

אף אחד לא ענה על השאלה 3.  איזה קירור מעבד יתאים לבלוק, מיכל ולמשאבה שלי שבתמונה?

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של BenSmall Brown

עכשיו שילמתי לו על המעבד x5492,

ביצעת את ההזמנה לפני 3 חודשים ורק עכשו אתה מקבל את המעבד?

 

ציטוט של BenSmall Brown

השאלה האם הוא מתאים ללוח האם שלי

למה קנית מעבד אם אתה לא יודע אם הוא בכלל מתאים ללוח האם שלך?

אגב, אני דיי בטוח שהוא לא מתאים ללוח האם שלך - ה X5492 הוא בעל TDP של 150W בעוד שלוח שלך כנראה מתאים למעבד בעלי TDP מקסימלי של 95W. גם אם הוא יעבוד עם לוח האם שלך, ובפרט לאור העובדה שלוח האם שלך נראה דיי בסיסי (אולי 3 שלבי ייצוב מתח למעבד), אני לא הייתי מצפה שהוא יחזיק מעמד הרבה זמן עם מעבד כזה.

 

ציטוט של BenSmall Brown

מה צריך לעשות בשביל להתאים אותו

נתתי לך קישור בהודעה הראשונה שלי בדיון הזה להסבר שמפרט בדיוק מה צריך לעשות.

 

ציטוט של BenSmall Brown

אף אחד לא ענה על השאלה 3. איזה בלוק קירור מעבד יתאים לבלוק, מיכל ומשאבה שבתמונה?

כתבתי לך שכדאי לך להתייעץ בפורום אוברקלוקינג וקירור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של smalul

@BenSmall Brownאגב, לשימושים יחסית קלים אפשר להסתפק גם במעבד פשוט יותר - אני אישית כבר 9 שנים עם אותו המחשב - לוח אם 965P-DS3, מעבד E6750 (במקור - E4300), 7GB של זיכרון (במקור 2GB, שודרג מאוחר יותר ל 6GB) וכרטיס מסך Radeon HD 6570 (במקור - 8600GT), ואני יחסית מרוצה ממנו. כמובן שהייתי מאד שמח לשדרג אותו, אבל נכון לרגע זה הוא עדיין מאפשר לי לגלוש באינטרנט, לראות סרטים ואפילו לשחק קצת.

 

לא יודע איך אתה יכול לעשות את זה?

אני בקושי יכול להכנס לפורום, הדפדפן נתקע ולא פעם אחת רק בפורום כל שניה נותן דוחות קריסה, כיאילו הפורום יותר דורשני מפייסבוק שאולי אחרי 18 שעות יתקע לי, לאומת בפורום הזה רק 4 שעות וכבר הוא נתקע. אני משאר שזה כנראה הקירור למעבד, אתה הפנתה לפורום המתאים קירור או , מה עדיף?

 

ציטוט של smalul

ביצעת את ההזמנה לפני 3 חודשים ורק עכשו אתה מקבל את המעבד?

 

למה קנית מעבד אם אתה לא יודע אם הוא בכלל מתאים ללוח האם שלך?

אגב, אני דיי בטוח שהוא לא מתאים ללוח האם שלך - ה X5492 הוא בעל TDP של 150W בעוד שלוח שלך כנראה מתאים למעבד בעלי TDP מקסימלי של 95W. גם אם הוא יעבוד עם לוח האם שלך, ובפרט לאור העובדה שלוח האם שלך נראה דיי בסיסי (אולי 3 שלבי ייצוב מתח למעבד), אני לא הייתי מצפה שהוא יחזיק מעמד הרבה זמן עם מעבד כזה.

 

אותו החבר שהביא לי את הלוח אם הישן שלו בחינם וקניתי דרכו את הכרטיס מסך 67XX קנה לי את המעבד ורק עכשיו אבא שלי נתן לי כסף אז החזרתי לו את הכסף שעלה המעבד, אמרתי לו באותה שבת לבטל ואף לא לקחת את המוצר בדואר אך היו לו עוד דברים בדואר. (חבר טוב מאוד מגיל 10 אלוף הארץ ב WarCraft 3 עם התוסף הפסיד בשמינית הגמר העולמי לאלוף ב 2013)

 

האם לוח אם XFX 790i Ultra מתאים ל XFX Pro Dou והכרטיס מסך שלי אם הוא עובד אז הוא לא תומך CF?

 

ציטוט של smalul

נתתי לך קישור בהודעה הראשונה שלי בדיון הזה להסבר שמפרט בדיוק מה צריך לעשות.

 

זה בעיברית? כי לא ראיתי

 

עריכה: דבר נוסף איך אתה מתייג ניסיתי כמה פעמים בדיון ושמתי כרוכית פרג לפני השם אך זה לא תייג, איך עושים את זה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...