הכירו את ה-FSP Hydro G 650W: ספק כח איכותי במחיר תחרותי במיוחד - ספקים ומארזים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הכירו את ה-FSP Hydro G 650W: ספק כח איכותי במחיר תחרותי במיוחד


SilentBob

Recommended Posts

סדרת Hydro G החדשה של היצרנית FSP היא סדרת ספקי כח ששמה דגש על האיזון שבין מחיר לאיכות. בסקירה זאת אנו נספק לכם הצצה אל השחקן החדש שיעשה צרות למתחרים

חברת FSP בשלב זה מוכרת לכל חובב חומרה המכיר את שוק ספקי הכח. מדובר באחת מיצרניות ספקי הכח הגדולות בעולם. בין אם בעולם המחשבים הנייחים, הניידים ואפילו מכשור מיוחד של בתי חולים, ל-FSP יש מגוון רחב מאוד של מוצרים שהיא מציעה לכל מי שרק מבקש ספק כח. בשנה הבאה היא אף תחגוג 25 שנות קיום.

לאחרונה הכריזה FSP על סדרה חדשה של ספקי כח, ולא הרשנו לעצמנו לוותר על חשיפת המוצר בפני קהל האתר. אנחנו חושבים שאתם תאהבו את המוצר הזה ולכן אנו מספקים לכם הצצה מוקדמת. סדרת ה-Hydro G של FSP היא כזאת שרוצה למלא את תפקיד חביב הקהל, בעיקר קהל המודינג ובניית המחשבים המתקדמים. בואו ניגש קצת לפרטים הטכניים שמאחורי ספק הכח בסקירה זאת, ה-Hydro G 650W.

מי צריך 650 וואט כיום?

ספק הכח Hydro G 650W הוא ספק בתקן ATX, וזה אומר שהוא מתאים לכל מארז סטנדרטי כיום. שימו לב שתקן נפוץ נוסף הוא SFX למארזים קטנים במיוחד וגודלו שונה.

PSUspecs


650 הוואט שמציע ספק הכח הזה על פי הצהרת FSP קצת שונים מאלו שבדרך כלל תראו בספקי כח אחרים. ב-FSP החליטו לציין את ההספק המקסימאלי המיועד לרכיבים המתקדמים בלבד, אותו נושאת מסילת ה-12 וולט בספק ולא הספק שרירותי המחושב בשילוב של רכיבי ה-12 וולט עם רכיבים אחרים. מסילת 12 הוולט בספק היא זאת שאחראית בעיקר על הספקת החשמל למעבד ולכרטיס המסך ותפקידה הוא להמיר את המתח שמגיע מהשקע בקיר למתח הזה. החלקים האלו כמובן הם הצרכניים העיקריים בכל מערכת מחשב מתקדמת כיום.

650 וואט, בהתחשב בחומרה כיום בשוק זה לא מעט. זה הספק שיאפשר לכם שימוש בכל מעבד שתחפצו, בשילוב עם כרטיסי המסך המתקדמים ביותר דוגמת Ti או Fury X למשל. על הספק יעודי של 650 וואט למעבד וכרטיסי מסך אפשר אפילו להפעיל שילובים של כמו שתי יחידות של GTX 970 או R9 380 למשל, כשכל כרטיס בודד צורך בין 170 ל-200 וואט בעת מאמץ.

אריזה ותוכן

לספק הכח קופסה צנועה למדי, FSP לא מעוניינת בקישוטים מיותרים וצבעוניים. בתוך האריזה הדברים קצת שונים.

IMG_4307
באריזה מקבלים את ספק הכח שהוא מודולארי לחלוטין, משמע מאפשר שליפה וחיבור של כבלים רצויים לשימוש.

IMG_4309

יחד איתו מקבלים את כל הכבלים הנשלפים וגם כיסויי צד מיוחדים בשלושה צבעים.

IMG_4310
אסטתיקה היא לא הדבר החשוב ביותר במוצר הזה, אבל FSP עושה דגש כדי להתאים את ספק הכח לערכות צבע במערכות המחשב השונות. כיום לוחות אם וכרטיסי מסך צבועים באדום הם לא דבר נדיר, וגם לא חומרה בירוק. עם ספק הכח מקבלים סטיקרים שבהם אפשר להשתמש בהתאם לערכת הנושא במחשב. לטעמי הגרפיקה שעליהם בהחלט בולטת וקשה יהיה לפספס אותה דרך חלון הצד במארז.

IMG_4311 IMG_4313

הכבלים הנשלפים הם מבחינתי הטובים ביותר שאפשר לבקש בכל הנוגע לסידור והתאמה למחשב. שחור, שטוח וניתן להפרדה. עיצוב כבלים שכזה הוכח כמנצח בכל הנוגע לסידור כבלים והגעה למקומות צפופים במארזים. הצבע נבלע בחלקים החשוכים במארז, ועצם העובדה שהכבלים ניתנים להפרדה תורמת ליכולת להשתמש בערכות שירוול למעוניינים בשרוכים בצבעים שונים.

אפילו כבל ה-24PIN המסורבל ללוח האם שבדרך כלל יצרניות מוותרות על השקעה בו, מקבל את העיצוב השטוח והשחור. מגיעות ל-FSP כל הנקודות בקטגוריה הזאת.

גוף ספק הכח

IMG_4314

ה-Hydro G היא סדרה מודולארית לחלוטין. אין כבלים מולחמים כלל לספק הכח, אפילו לא 24PIN הדרוש להפעלת לוח האם. זאת, כדי להפוך את פעולת ההרכבה לנוחה ככל האפשר ועל תכונה זאת FSP פשוט לא יכלה לוותר כשהתחרות מציעה גם פונקציה שכזאת. הסידור בגב הספק ברור ומתויג. ישנו חלק המיועד ללוח האם, חלק לכוננים קשיחים וחיבורי מאווררים וחלק לכרטיסי מסך.

IMG_4324
איכות החיבור בבסיס הכבלים הינה גבוה. אין צורך להשתמש בכח מוגזם והכבלים נתפסים בצורה טובה ובטוחה. הפלסטיקה קשיחה ולא מרגישה שבירה כלל.

IMG_4315
סדרת ספקי הכח עושה שימוש במאווררים בקוטר 135 מילימטרים. מדובר בגודל מספיק גדול כדי לאפשר פעולה שקטה ודחיפת אוויר גבוהה למדי גם במספר נמוך של סיבובים לדקה. ה-Hydro G היא סדרה בה המאוורר הינו היברידי. בהיברידי, הכוונה לכזה שמתחיל לפעול אך ורק כאשר ספק הכח מגיע להספק הגבוה מ-30 אחוזים, משמע 195 וואט.

כיום מערכות מחשב מודרניות המבוססות על ומעבדים משלושת השנים האחרונות מראות צריכת חשמל נמוכה במיוחד בעת מנוחה. אפילו אם יש להן שני ויותר. לרוב צריכת החשמל תנוע במערכות הללו בין 40 ל-100 וואט ולכן המאוורר אפילו לא יתחיל להסתובב. כאשר המערכת עוברת את קו 30 אחוזי השימוש בספק הכח והמאורר מסתובב, תדרש פעולה נמוכה שוב כדי להביא את המאוורר למצב עצירה. לעיתים הוא ימשיך לעבוד גם כשיחזור מתחת לקו 30 האחוזים כדי לספק נוסף עד אשר יתקרר מספיק ויעצור.

IMG_4317
גריל המאוורר מעוצב בצורה אלגנטית ואינו מפריע לזרימת האוויר. מאוורר ה-135 מילימטרים הינו תוצרת חברת Power Logic והוא מסוג מיסב נוזלי. מיסב שכזה תמצאו בכרטיסי מסך מתקדמים כיום שמתיימרים לפעול כ-50 אלף שעות. בהתחשב בזה שברוב שעות היום המאוורר כלל לא יסתובב, סביר להניח שהוא יחיה שנים ארוכות.

במעבדות הסוקרים ברחבי העולם – קוטף שבחים

את חוות הדעת המקצועית אני משאיר לסוקרי ספקי הכח הוותיקים והאמינים בעולם. כשזה מגיע לאיכותו האמיתית של מוצר כמו ספק כח, הדרך הטובה ביותר לדעת עד כמה הוא איכותי היא לראות כיצד הוא עובר מבחני מאמץ קשים בתנאים מחמירים. עם מכשור מתקדם בשווי עשרות אלפי שקלים ונסיון של שנים רבות בתחום, תהיו בטוחים שהמוצר נבדק בצורה המקיפה ביותר.

סדרת ה-Hydro G החדשה של FSP נחתה כשהיא קוטפת שבחים וציונים גבוהים במיוחד. אתר הסקירות Jonnyguru נתן לספק ציון כולל של 9.2 ו-10 בפרט על איכות הבניה הפנימית שלו. אפילו חלק מספקי הכח הנמכרים והמוצלחים בעולם קיבלו ציונים נמוכים יותר.

ב-Kitguru קיבל הספק ציון 8.5 ועיקר הורדת הציון התבטאה במדריך הפעלה נוראי, זמינות נמוכה וסטיקרים שלא ניתנים להסרה קלה. בכל הנוגע לאיכות הספק אין עוררין.

מחיר, אחריות, זמינות ותמורה

דגם ה-650 וואט הוא הקטן שבמשפחה עם אחים גדולים בהספק של 750 ו-850 וואט. הוא נמכר כיום במחיר תחרותי יחסית של 90 דולר בלבד בארצות הברית, ואפילו פחות עם הנחות תקופתיות. בשוק האירופאי תמצאו את הדגם באיזור המחיר של 90 עד 110 יורו. בישראל הוא צפוי לעלות לכם קצת יותר מ-500 שקלים. עם הספק הכח מקבלים אחריות למשך חמש שנים.

מבחינת מיקומו בשוק, ה-Hydro G 650W נדחף בתוך איזור מחיר צפוף במיוחד. לשמחתינו הוא בהחלט מעלה את ממוצע התמורה במחיר כשלצידו במחירים דומים תמצאו ספקים בעלי איכות נמוכה יותר, מחסור במודולאריות או עיצוב של כבלים, מאווררים רועשים שתמיד פועלים ושאר חסרונות שפשוט לא קיימים אצל ה-Hydro.

לסיכום, מדובר כאן במוצר מוצלח במיוחד של חברה שכבר יודעת שנים רבות ליצור מוצרים איכותיים. הפעם מבחינתי מדובר בעליית מדרגה נוספת. FSP קולעת בדיוק לנקודות החשובות ביותר לצרכן בכל הנוגע לדרישה מספקי כח כיום. יעיל, שקט, נח להרכבה ובעל אחריות ארוכה הן רק חלק מהתכונות שמכיל ה-Hydro G 650W. אל כל אלו מצטרף תג מחיר נח שיהווה הוצאה נמוכה ביחס למערכות המחשב הרציניות אליהן הוא יזרים חשמל.

ה-Hydro G 650W צפוי להיות זמין בישראל בשבועות הקרובים ולהצטרף לאחיו בדגמי ה-750W ו-850W שכבר עלו ארצה. אם תרצו את אותה האיכות, אגב, רק בהספקים גבוהים יותר אז זו גם הזדמנות נהדרת עבורכם. דגמים אלו החלו להמכר בישראל במחיר של כ-730 ו-880 שקלים בהתאמה. עם כל התכונות הנהדרות שלו, נכנס ספק הכח FSP Hydro G 650W אל רשימת המומלצים המכובדת שלנו.

Recommended_Heb

הטוב

  • נצילות 80Plus Gold
  • מודולארי לחלוטין – כל הכבלים נשלפים
  • אסטתי מכל הכיוונים, כבלים שחורים ושטוחים
  • שקט לחלוטין במנוחה, שקט יחסית במאמץ
  • תמורה טובה למחיר

הרע

  • מדבקות לשינוי צבע הלוגו בצד במקום פטנט שיאפשר הסרה והחלפה

https://hwzone.co.il/%D7%94%D7%9B%D7%99%D7%A8%D7%95-%D7%90%D7%AA-%D7%94-fsp-hydro-g-650w-%D7%A1%D7%A4%D7%A7-%D7%9B%D7%97-%D7%90%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%AA%D7%99-%D7%91%D7%9E%D7%97%D7%99%D7%A8-%D7%AA%D7%97%D7%A8%D7%95%D7%AA/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הסימון הספקים רגיל לחלוטין, מסומן הספק מקסימלי למסילות הקטנות ול12V ושילוב בינהם, כרטיס שעומד בהגדרות של... לא צורך מעל 250W המעבדים המודרנים בקושי מגרדים את ה70W בעיקר שיש שימוש בכרטיס חיצוני, תוסיפו 50-100W לשאר המערכת ותקבלו צריכת שיא שבנס תגיעו אליה במחנים סינטטים, בפועל פחות בסביבות 300-350W, זה אומר שמחשב עם כרטיס חזק בודד מספיק 550W איכותי, בעיקרון פחות בפועל היצרניות לא משקיעות יחסית בהספקים קטנים בספקים יותר איכותיים עם חיבורים מתאימים. בקיצור מה שחסר בארץ זה ספקי 500-550W איכותיים שמתומחרים נורמלי, 400-450 ש"ח, אני מדבר על הסגמנט הנמוך של high-end עם dc-dc ואיכות בניה טובה, למשל cm 550V שמשום מה הפסיקו להביא, ss s12g550, ss g550, rmx/i 550 שסביר שיתומחר יקר, edge 550W, tp550c בחול יש עוד וכו', מה שקורה שיש ספקים בינוניים ומיושנים בהספקים האלה, אמנם הם מספיקים לרוב המערכות אבל מי שקונה מחשב לביצועים לא דווקא להמהרה מתקשה למצוא ספק איכותי בסיסי ברמה של שאר המערכת, שזה רכיב חשוב לפחות כמו שאר הרכיבים.

האתר של ג'וני עושה ביקורות לא סקירות, סקירה זה preview[emoji1] .

תודה על הסקירה, הבעתי את דעתי על הסגמנט שמצומצם בארץ, שיכול להצליח מאוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...