שאלה בקומבינטוריקה - לימודים והצעות עבודה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה בקומבינטוריקה


יוספי

Recommended Posts

כאשר רצינו לחלק 20 אנשים ל4 קבוצות של 5 אנשים בכל קבוצה עשינו

קישור
אבל כאשר רצינו לסדר בשורה 4 דגלים של מדינה X +3 דגלים של מדינה Y +5 דגלים של מדינה Z עשינו
קישור
הרי בראשון בחרנו 4 קבוצות , כל קבוצה הייתה בלי סדר(כי כל האנשים זהים) ובלי חזרה ולכן משתמשים ב nCr ,כנ" בדגלים לא הבנתי למה בראשון כן חילקנו ב 4!(כדי לבטל כפילויות אבל לא הבנתי אילו כפילויות) ובשני לא חילקנו ב 3! (למה החשש של התרגיל ראשון לא בא לידי ביטוי בתרגיל השני)?
(אני יודע שאפשר לפתור את זה בדרכים אחרות, לדוגמא את השני לעשות 12! חלקי ( 3 עצרת 2 עצרת 4 עצרת) אבל אני רוצה להתמקד בפתרונות הללו
 
תודה רבה
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בבעיה הראשונה אתה בוחר, לכל קבוצה, איזה אנשים לשים בה. בבעיה השנייה אתה בוחר, לכל מדינה, באיזה מקומות בשורה לשים את הדגלים שלה. ההבדל הוא שבעוד שהקבוצות שקולות זו לזו, המדינות לא שקולות זו לזו.

 

בבעיה הראשונה אתה בוחר אנשים למקם בתוך הקבוצות - 5 אנשים לקבוצה א', 5 אנשים לקבוצה ב', וכן הלאה. אבל אין כזה דבר "קבוצה א'", "קבוצה ב'" וכו' - הקבוצות שקולות, כלומר אם תבחר את אנשים 1-5 לקבוצה א' ואנשים 6-10 לקבוצה ב', זה אותו דבר כמו שתבחר את אנשים 6-10 לקבוצה א' ואז את אנשים 1-5 לקבוצה ב'. כלומר, הסדר של הקבוצות לא חשוב.

 

בבעיה השנייה אתה בוחר מקומות להניח בהם את הדגלים - 4 מקומות לדגלים של מדינה א', 3 מקומות לדגלים של מדינה ב' ו-5 מקומות לדגלים של מדינה ג'. כאן המדינות לא שקולות זו לזו - אתה לא יכול לבחור להחליף בין מדינה א' ומדינה ב' סתם ככה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...