עזרה בהרכבת חלקים במחשב - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עזרה בהרכבת חלקים במחשב


r.b.y24

Recommended Posts

המממ,

אם בחיים לא הרכבת מחשב ואין לך מושג מה אתה עושה עדיף שתבקש ממכר או איש מקצוע שירכיב אותו ביחד איתף וילמד אותך תוך כדי מה לעשות.

 

אל תרכיב לבד אלא אם קראת הרבה וחקרת את הנושא לעומק ואתה מוכן לקחת סיכון שזאת פעם ראשונה שתרכיב מחשב ואתה עלול לקלקל משהו.

המממ,

אם בחיים לא הרכבת מחשב ואין לך מושג מה אתה עושה עדיף שתבקש ממכר או איש מקצוע שירכיב אותו ביחד איתף וילמד אותך תוך כדי מה לעשות.

 

אל תרכיב לבד אלא אם קראת הרבה וחקרת את הנושא לעומק ואתה מוכן לקחת סיכון שזאת פעם ראשונה שתרכיב מחשב ואתה עלול לקלקל משהו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@r.b.y24

בעיקרון Googleness צודק - אם לא הרכבת מחשב מעולם אז להתנסות ולצבור ניסיון על חשבון המחשב החדש שלך זה לא הדבר הכי חכם לעשות. ובכל זאת:

א. תמיד אפשר למצוא סירטוני הדרכה באינטרנט.

ב. יש לקרוא את כל החוברות של כל הרכיבים, ובפרט את החוברת של לוח האם ושל המארז.

ג. אין יותר מדיי איך לטעות בהרכבת חלקי המחשב - כרטיס PCI Express לא יתאים לחריץ הרחבה מסוג PCI, יכול להיכנס רק בכיוון אחד, וכך גם חיבורי המידע והמתח להתקני האיחסון וכד'. הדבר החשוב הוא לדעת שברוב המקרים אין צורך בהפעלת כח (למעט אולי בהתקנת הזיכרון) - אם אתה צריך להפעיל כח פיזי אז אתה כנראה עושה משהו לא נכון. ההתקנות החשובות ביותר הן כנראה של לוח האם ( יש להתקינו בצורה נכונה במארז על ספייסרים כך שלא יווצר קצר) ושל המעבד (ובפרט את הקירור עבורו).

ד. תמיד אפשר לשאול לגבי חיבור רכיבים ספציפיים. היה נחמד אם היית מפרט אילו רכיבים בדיוק קנית ולאילו רכיבים הם אמורים להתחבר.

 

אגב, אם אתה לא יודע כיצד להרכיב את המחשב, האם אתה בטוח שכל הרכיבים שקנית בכלל תואמים? אולי קנית זיכרון אבל הלוח שלך תומך בזיכרון DDR3? אולי קנית מעבד לתושבת 1151 אבל הלוח מתאים לתושבת 1150?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@r.b.y24

1. עניתי להודעה הפרטית ששלחת.

2. בגדול אם הרכבת הכל מבחינה מכנית, אין ממש בעיה - יש מספר חיבורים חשמליים ("כבלים") שאותם יש לחבר והם בנויים כך שרק הם יתאימו למחברים המתאימים וגם אז - רק בכיוון אחד. בגדול החיבורים העיקריים שאתה צריך לעשות הם:

א. חיבור המאוורר של המעבד לחיבור ה-4 פינים בלוח האם.

ב. חיבור כפתורי המארז (הדלקה ואיתחול), נוריות המארז (חשמל פעיל, דיסק קשיח עובד) וחיבורי המארז (בד"כ חיבורי ואולי גם חיבורי קול לאוזניות ומיקרופון). במקרה כזה צריך לבדוק גם את החוברת של המארז (בד"כ אין צורך בכך כי החוטים מסומנים בצורה דיי ברורה) וגם את החוברת של לוח האם (בכדי לדעת להיכן יש לחבר כל חוט, גם כאן בד"כ יש סימון על לוח האם עצמו ואפשר להסתדר גם בלי החוברת אם ממש אין גישה אליה).

ג. חיבור כבל ה-24 פינים מספק הכח ללוח האם.

ד. חיבור כבל ה-4/8 פינים מספק הכח ללוח האם (בד"כ נמצא ליד המעבד).

ה. חיבור כבלי המידע להתקני האיחסון (כבלי SATA) וללוח האם.

ו. חיבור כבלי המתח מספק הכח להתקני האיחסון ולמאווררים נוספים.

שוב - אין יותר מדיי איך לטעות בחיבורים האלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מניח שאתה מתכוון לחיבור ה-8 פינים שעל לוח האם. במקרה כזה יש לחבר אליו את חיבור ה-8 פינים שיוצא מספק הכח (יכול להיות שמספק הכח יוצאים 2 כבלים בעלי מחברים של 4 פינים, אבל בד"כ ניתן לחבר אותם יחד בכדי ליצור מחבר בגודל 8 פינים). במידה וספק הכח שלך מספק רק כבל עם מחבר 4 פינים אחד, תחבר אותו ותראה האם המחשב עובד במצב כזה (אני חושב שרוב לוחות האם יסכימו לעבוד כאשר רק חיבור אחד כזה מחובר אליהם).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@r.b.y24

אין דבר כזה מחבר של 3 פינים או של פין אחד מספק הכח - או שאתה לא סופר נכון או שיש לך חומרה ממש לא סטנדרטית.

בכל מקרה, HelpSupport צודק. הנה תמונה נוספת שיכולה להבהיר את הכוונה:

2wqg40i.png

כפי שניתן לראות - בלוח האם יש חיבור של 8 פינים (8 חורים) אליו ניתן לחבר מחבר של 4 פינים (4 חוטים) או 8 פינים (8 חוטים). מחבר זה נובע מספק הכח, ובד"כ אפשר לפרק את המחבר של ה-8 פינים לשני מחברים של 4 פינים.

כפי שכתבתי קודם - במקרה (הלא סביר) שספק הכח שלך מספק רק מחבר אחד של 4 פינים, יש לחברו ללוח האם כפי שמוצג בתמונה, וסביר להניח שלוח האם יעבוד בצורה תקינה גם במצב זה (אבל אני לא יכול להבטיח את זה).

 

אגב, אם אתה לא בטוח - פשוט תצלם ותפרסם אותן כאן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ספק כוח:

Seasonic 620w 80+ bronze s12ii 620

לוח אם

Gigabyte ga h97 d3h

זה קונקטור של 6 פינים ומחובר לידו קונקטור של 2 פינים הם מופרדים בפלסטיק אך ניתן לחברם יחד

כתוב עליהם pci -e

לכרטיס הגרפי אין כניסת מתח אז כנראה הוא מוזן מהלוח

בכל מקרה יש לי 2 קטנקטורים של 4 פינים אז לחברם יחד ולחבר ל atx 12v 2x4?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכבלים שבתמונה התחתונה.

לחבר את שניהם בלוח האם - שים לב למחברים יש תצורה שונה וכל אחד מהם אמור להכנס בקלות לשקע המיועד לו בלוח - אל תנסה להכניסם בכוח אלא רק לשם נעילת המחבר לשקע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...