עבור לתוכן

הריאיון עבודה הכי הזוי שהיה לי בחיים

Featured Replies

פורסם

בגדול רוב החברות הגדולות יוצאות קודם כל מתוך נקודת הנחה שאתה בא לשקר אותם ולרמות אותם, כי הרבה מאוד מועמדים משקרים בקורות חיים ובמה שהם יודעים.

מצד שני בסטארט אפים תמיד ימכרו לך לוקשים שיש להם הרבה כסף ומשקיעים ואז אתה עלול להתקע בלי משכורת או שסוגרים את הסטארט אפ.

כשזה מגיע לכסף ועבודה יש מעט מאוד אנשים שאתה יכול לסמוך עליהם בלי לבדוק אותם פעמיים.

ונראה לי שככל שכח המיקוח שלך יותר קטן(כלומר אתה בתפקיד יותר זוטר) ככה יותר סיכויים שיתייחסו אלייך חרא או ירמו אותך בכל מה שקשור לתנאים וכסף.

פורסם

יש הרבה חברות שבנויות ומתנהלות באופן נצלני.

העובדים באותם חברות מתחלפים כל הזמן.

מלינים להם שכר בשיטת מצליח כי כמעט אף אחד לא תובע, וגם כשכן הם פשוט מגיעים לפשרה(הרי צי עורכי דין במשרה מלאה יש להם ממילא).

אני בוחר להימנע ממשרות/חברות כאלו.

ספקיות אינטרנט למשל, וכל נושא השירות לקוחות של חברות התקשורת הגדולות, אלו תמיד היו ועדיין מאוד נצלניות.

אין בהם מקום לאדם להביא איתו כשרונות ולעשות יותר.

בעידן האנלוגי הייתי מנהל תמיכה טכנית של חברת אינטרנט קטנה(שהמנכ"ל עשה איתה עוקץ לקראת סופה).

מכיוון שאני הייתי הבוס של עצמי בתחום זה, והיה לי את המרחב לקבוע עד איפה אני מוכן ללכת לקראת לקוחות, עשיתי שם תמיכה יותר טובה מכל תמיכה שתוכלו לקבל כיום אצל ספקיות אינטרנט.

גם את המקרים הקשים של בעיות טכניות/תוכנה פתרתי.

בכל הזמן שהייתי שם(שנה אולי) היו אולי 2-3 תקלות שלא הצלחתי לפתור.

מבחינה עקרונית הרבה מהם בכלל לא היו עניין שלי לפתור, אלה עניינים של הציוד/תוכנה של הלקוח, ובכל זאת לקחתי יוזמה ופתרתי אותם.

אנשים התקשרו לפעמים לשאול שאלות שקשורות לשימוש באינטרנט ולא לחיבור עצמו, ואם לא היה לי עומס הייתי עוזר להם למרות שזו לא היתה חובתי(והבהרתי להם את הדבר).

קיבלתי שם תודות מאנשים שמאז ועד היום לא היו יכולות להתרחש באף חברה אחרת(חוץ מטריפל C אולי).

בגלל שהיה לי זמן בשעות בהם אין עומסים לשבת בטלפון ולעזור לאנשים יותר מהמינימום הנדרש, זה בדיוק מה שעשיתי.

המנכ"ל(המאנייק שעשה עוקץ) היה באופן טבעי מאוד מבסוט מהתוצאות, שהיו פי כמה וכמה טובות יחסית לאדם הקודם שהיה בתפקיד.

הדבר הכי קשה שהיה לי לעשות כשהייתי שם היה לפטר עובד חדש בגלל שהעומסים הזמניים שבגללם שכרנו אותו נעלמו כלא היו.

למה אני מספר את כל זה?

כי שם בניתי מחלקת תמיכה טכנית בדמותי!

והיו לי שם כמה עובדים שבברירת המחדל זו היתה גם הגישה שלהם.

בעוד שבחברות אחרות אנשים בונים מחלקות בדמותם הפוסט קורס ניהול ושיווק.

וכל מה שחשוב להם זה לספק את הבוס בשורה התחתונה של ההוצאות והזמנים הממוצעים.

יש הרבה חברות ומחלקות שהיו יכולות להתנהל הרבה יותר טוב, אפילו ללא הוצאות נוספות.

והם לא עושות זאת כי המנהלים שלהם פשוט אטומים לכל כך הרבה דברים שנמצאים מעבר לשדה הראיה שלהם.

האם מנהל/עובדי מחלקת כוח אדם חושבים לרגע על כך ששולחים קורות חיים ומגיעים לראיונות עלולים לבזבז את זמנם בגלל שלא מסרו להם מראש פרטים לגבי המשרה?

לא הם לא.

הם לרגע לא חושבים על כך.

למה? כי הם לא מערבים את החלק במוח שאחראי על אמפטיה במשרה שלהם.

זה לא היה חלק מהקורס כלכלה ומנהל.

זה לא קיים בהגדרת התפקיד.

ואם חס וחלילה יגיע מישהו שינסה להעלות דברים שאחרים לא העלו, הבוסים יחליטו לפטר אותו כי הוא "בעייתי".

אולי הגיע הזמן לפתוח קורס "אמפטיה בעסקים" באוניברסיטאות ומכללות.

זה בדיוק! מה שחסר כיום במציאות העסקית בארץ.

אם יש לכם ביקורת לגיטימית על עסקים אליהם ניגשתם לראיונות עבודה, תכתבו מכתב מנומק היטב, ותשלחו אותו בכמה וכמה עותקים המיועדים למנכ"ל/סמנכ"ל/מנהלי מחלקות.

אם הם יקבלו עשרות מכתבים כאלו בשנה, אולי התודעה שלהם תשתנה מעט לטובה.

נערך על-ידי Art Tatum

פורסם

גרפולוגיה ???

לעולם לא אעבוד אצל מי שבודק גרפוולגית

אעבוד רק אצל מי שבודק אסטרולוגית..........

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%92%D7%A8%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%92%D7%99%D7%94#.D7.9E.D7.97.D7.A7.D7.A8.D7.99.D7.9D_.D7.94.D7.9E.D7.AA.D7.A0.D7.92.D7.93.D7.99.D7.9D_.D7.9C.D7.92.D7.A8.D7.A4.D7.95.D7.9C.D7.95.D7.92.D7.99.D7.94

נערך על-ידי Ivan

פורסם
יש הרבה חברות שבנויות ומתנהלות באופן נצלני. העובדים באותם חברות מתחלפים כל הזמן. מלינים להם שכר בשיטת מצליח כי כמעט אף אחד לא תובע, וגם כשכן הם פשוט מגיעים לפשרה(הרי צי עורכי דין במשרה מלאה יש להם ממילא). אני בוחר להימנע ממשרות/חברות כאלו. ספקיות אינטרנט למשל, וכל נושא השירות לקוחות של חברות התקשורת הגדולות, אלו תמיד היו ועדיין מאוד נצלניות. אין בהם מקום לאדם להביא איתו כשרונות ולעשות יותר. בעידן האנלוגי הייתי מנהל תמיכה טכנית של חברת אינטרנט קטנה(שהמנכ"ל עשה איתה עוקץ לקראת סופה). מכיוון שאני הייתי הבוס של עצמי בתחום זה, והיה לי את המרחב לקבוע עד איפה אני מוכן ללכת לקראת לקוחות, עשיתי שם תמיכה יותר טובה מכל תמיכה שתוכלו לקבל כיום אצל ספקיות אינטרנט. גם את המקרים הקשים של בעיות טכניות/תוכנה פתרתי. בכל הזמן שהייתי שם(שנה אולי) היו אולי 2-3 תקלות שלא הצלחתי לפתור. מבחינה עקרונית הרבה מהם בכלל לא היו עניין שלי לפתור, אלה עניינים של הציוד/תוכנה של הלקוח, ובכל זאת לקחתי יוזמה ופתרתי אותם. אנשים התקשרו לפעמים לשאול שאלות שקשורות לשימוש באינטרנט ולא לחיבור עצמו, ואם לא היה לי עומס הייתי עוזר להם למרות שזו לא היתה חובתי(והבהרתי להם את הדבר). קיבלתי שם תודות מאנשים שמאז ועד היום לא היו יכולות להתרחש באף חברה אחרת(חוץ מטריפל C אולי). בגלל שהיה לי זמן בשעות בהם אין עומסים לשבת בטלפון ולעזור לאנשים יותר מהמינימום הנדרש, זה בדיוק מה שעשיתי. המנכ"ל(המאנייק שעשה עוקץ) היה באופן טבעי מאוד מבסוט מהתוצאות, שהיו פי כמה וכמה טובות יחסית לאדם הקודם שהיה בתפקיד. הדבר הכי קשה שהיה לי לעשות כשהייתי שם היה לפטר עובד חדש בגלל שהעומסים הזמניים שבגללם שכרנו אותו נעלמו כלא היו. למה אני מספר את כל זה? כי שם בניתי מחלקת תמיכה טכנית בדמותי! והיו לי שם כמה עובדים שבברירת המחדל זו היתה גם הגישה שלהם. בעוד שבחברות אחרות אנשים בונים מחלקות בדמותם הפוסט קורס ניהול ושיווק. וכל מה שחשוב להם זה לספק את הבוס בשורה התחתונה של ההוצאות והזמנים הממוצעים. יש הרבה חברות ומחלקות שהיו יכולות להתנהל הרבה יותר טוב, אפילו ללא הוצאות נוספות. והם לא עושות זאת כי המנהלים שלהם פשוט אטומים לכל כך הרבה דברים שנמצאים מעבר לשדה הראיה שלהם. האם מנהל/עובדי מחלקת כוח אדם חושבים לרגע על כך ששולחים קורות חיים ומגיעים לראיונות עלולים לבזבז את זמנם בגלל שלא מסרו להם מראש פרטים לגבי המשרה? לא הם לא. הם לרגע לא חושבים על כך. למה? כי הם לא מערבים את החלק במוח שאחראי על אמפטיה במשרה שלהם. זה לא היה חלק מהקורס כלכלה ומנהל. זה לא קיים בהגדרת התפקיד. ואם חס וחלילה יגיע מישהו שינסה להעלות דברים שאחרים לא העלו, הבוסים יחליטו לפטר אותו כי הוא "בעייתי". אולי הגיע הזמן לפתוח קורס "אמפטיה בעסקים" באוניברסיטאות ומכללות. זה בדיוק! מה שחסר כיום במציאות העסקית בארץ. אם יש לכם ביקורת לגיטימית על עסקים אליהם ניגשתם לראיונות עבודה, תכתבו מכתב מנומק היטב, ותשלחו אותו בכמה וכמה עותקים המיועדים למנכ"ל/סמנכ"ל/מנהלי מחלקות. אם הם יקבלו עשרות מכתבים כאלו בשנה, אולי התודעה שלהם תשתנה מעט לטובה.

אהההה מה זה ה-Wall of Text הזה? שתמש יותר באנטר.

פורסם
אהההה מה זה ה-Wall of Text הזה? שתמש יותר באנטר.

זה באג שהיה לי בזמן האחרון.

אתמול נראה שמצאתי פיתרון, למרות שהבעיה חזרה ושוב הייתי צריך לפתור אותה.

בשבילך אני אערוך את ההודעה.

פורסם

Art is love, Art is life

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים