עבור לתוכן

זקוק למערכת סאונד טובה (מה הbang for the buck הכי טוב בימים אלה?)

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

טוב אני איתם מהצהריים, והם פשוט מדהימים. אני צריך לשחק עוד קצת עם המיקום ולמצוא מקום טוב לרמקולים, כי כרגע הם בגבהים שונים (זה משנה?)

שמתי אותם לרוץ כמה שעות עם מוזיקה כדי ״להיפתח״, אולי זה פלצבו אבל הם באמת נשמעים ״חמים״ יותר כרגע. כמה שעות זה לוקח עד שהם ״מבושלים מספיק״ ?

ואילו הגדרות default אתה ממליץ לשים את הטרבל והבאס? אני לא רוצה לשחק עם זה כל שיר, פשוט למצוא איזה sweet spot שינגן את הכל סבבה? יש הגדרות מומלצות?

תודה רבה,

עשית לי את הסלון פצצת סאונד

  • תגובות 61
  • צפיות 5.5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

יופי, שמח שאתה מבסוט.

לדרייבר בדרך כלל לוקח כמה שעות טובות להפתח- סדר גודל של 6-12 שעות.

אני באופן אישי אוהב להשאיר את הטרבל והבאס על האמצע כלומר על 0. אני סומך על מהנדסי הקול של החברה שכבר כיילו את המגבר להפיק את הצליל הכי נכון, ולרוב אני לא אוהב לגעת בהגדרות האלו.

יש לאנשים נטייה (טבעית) להגביר את הבאס, אבל מוזיקה מוגברת בבאס אמנם נשמעת "מגניבה" בהתחלה, אבל אחרי פרק זמן מסויים זה מעייף את האוזן.

תתרגל להאזין למוזיקה שלך כמו שהיא שתוכננה שהיא תשמע, ותאמין לי שלאורך זמן תהנה ממנה יותר.

  • 2 שבועות מאוחר יותר...
פורסם
  • מחבר

עדכון:

עשרות שעות עברו כבר עם הרמקולים, והם פשוט נשמעים מעולה. החרטה היחידה שלי היא שלא לקחתי את ה8C או ה9C, כי כשהבית מלא בעשרים איש צריך קצת יותר עוצמה. למרות שיש לזה יתרון - אפשר לדבר :)

שתי שאלות,

1. יש חיסרון אם הרמקולים בגבהים שונים, או שעדיף לי למקם אותם על הרצפה?

2. אם אני ממקם את הימני בצד שמאל ואת השמאלי בצד ימין, יש באמת חיסרון? למה בכלל מירקרו אותם עם ימין בשמאל אם זה סטריאו? העניין הוא שכשאני במטבח ורוצה לשלוט על הסאונד, רמקול ימין (שם נראה לי האינפרא-רד) נחסם על ידי אחד הקירות, אז נראה לי שלא תהיה קליטה לשלט

פורסם

1) את הרמקולים האלו (7) עדיף למקום על הרצפה. יש בהם משקולת, והישיבה שלהם ישירות על הרצפה תורמת לאקוסטיקה ולפיזור הבאס.

2) אתה יכול להחליף בין הרמקולים (ימין ושמאל), רק תדאג שאת כניסת הAUX אליהם אתה הופך גם (ככה שהתקע הלבן יישב בשקע האדום, ובהתאם בתקע השני).

ככה רמקול ימין שהעברת אותו לצד שמאל, ינגן את רצועת שמאל על פי מיקומו החדש.

פורסם

רמקולים מדפיים צריכים להיות קרובים לגובה האוזן ככל האפשר.

פורסם
רמקולים מדפיים צריכים להיות קרובים לגובה האוזן ככל האפשר.

הSOLO 7 הוא לא רמקול מדפי

פורסם

בקישור שנתת לא מוזכר איזה סוג רמקולים הם. בכל מקרה מדובר על רמקולי מוניטור ולא רצפתיים.

פורסם

פתח שם את עמ' 4 משמאל למעלה ותראה את המלצת ההצבה שלהם בסלון.

פורסם

ההמלצה על הרצפה כנראה בגלל הרעידות, על סטנד יציב זה אמור להישמע טוב יותר בגובה האוזניים

פורסם

בדיוק. אהבתי במיוחד שהתעלמת מהציור ליד שמסמן איך לשים על שולחן... רמקולים רצפתיים לעולם יונחו על הרצפה.

פורסם
בקישור שנתת לא מוזכר איזה סוג רמקולים הם. בכל מקרה מדובר על רמקולי מוניטור ולא רצפתיים.

אני חושש שאתה זורק מושגים לאוויר ללא כל אבחנה.

הסולו 7 (וגם ה6 ובעצם כל הסדרה) הם ממש לא רמקולים מוניטוריים. האם האזנת להם פעם?

רמקולים מוניטוריים נועדו... לעשות מוניטורינג(מעקב) על עיבוד והקלטה בדגש על אנליטיות (אבחנה והבחנה) אחרי הצליל המופק. סדרת הסולו עם כל הכבוד(ויש כבוד) היא סדרה מוזיקלית אבל ממש לא מוניטורית. חלק מהדגמים הם בתצורה מדפית(כמו ה4/5/6) וחלק הם... משהו באמצע. לגבי ה7 היצרן ממליץ שבשימוש בסלון, לא כרמקול לדסקטופ, הרמקול יהיה על הרצפה.

ומבלי להכנס ליתרונות/חסרונות של המיקומים השונים ולגובה, וכמובן שכל אחד מוזמן למקום את הרמקול על החלון, על המרפסת ומתחת לספה,

ההמלצה לגבי הדגם הזה, בשימוש בסלון, היא עדיין בהנחה על הרצפה.

פורסם
http://www.aufi.co.il/know/index.php?speakers אין לך שמץ של מושג על מה אתה מדבר.

אז מישהו כתב במדריך עברי שרמקול מוניטורי הוא רמקול מדפי... אז?

זו הגדרה מדוייקת יותר, וכנראה הרבה הרבה יותר מהימנה: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Studio_monitor

יש רמקול מדפי שהוא מוניטורי, ויש רמקול מדפי לא מוניטורי(כמו הסולו 6...)

ולהיפך:

יש רמקול מוניטורי בתצורה מדפית, ויש כאלו בתצורות רצפתיות, וגם סאבים מוניטוריים.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים