עבור לתוכן

מחירי מוצרי מחשבים לא אמורים לרדת עם הזמן?

Featured Replies

פורסם

במיוחד בימים של דפלציה?

אני מסתכל על המחיר של מסך P2314H ב-TMS ורואה שבשנה וחצי האחרונות הוא עלה ועלה.

ב-3 ביוני 2014 הוא עלה 839 שקלים, עלה ל-870 בנובמבר אותה השנה, במרץ 2015 כבר עלה 955 שקלים ולאחר שנה וחודשיים שקע סופסוף חזרה ב-839 שקלים, שם התחיל את דרכו. ועכשיו קפץ שוב ל-895 שקלים. (ואפילו נטען שמדובר במבצע בעמוד הראשי)

עלייה של כ-14% נומינלית בשנה. אני הייתי ממליץ להשקיע במסכים.

[ATTACH=CONFIG]9327[/ATTACH]

  • תגובות 33
  • צפיות 11k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אני לא יודע את הסיבה אבל משהו שנראה לי הגיוני הוא להסתכל על גרף של שער הדולר מול השקל.

ובקשר לשאלה עצמה, מחיר מוצרי יורדים מסיבה אחת בלבד - הביקוש אליהם יורד.

זה יכול לקרות מסיבה כמו יציאת דגם מתקדם או חדש יותר באותה רמת מחיר כמו הקודם, או כל סיבה אחרת שתגרום לירידת ביקוש.

פורסם

אתה לא יכול לבדוק דגם אחד של מסך ולהחליט על שוק שלם, ספציפית המחיר של המסך הזה מונע מביקוש והיצע והביקוש שלו גבוה אז TMS לוקחת מחיר בהתאם, זה לא אומר שהמחירים לא יורדים במסכים, אתה מסכים איתי שעוד שנה ~ שנתיים אתה תקנה באותו הכסף מסך יותר טוב ללא קשר לדגם יחיד ספציפי ? אם זה מעלויות ייצור זולות \ טכנולוגיות חדשות וטובות יותר\אמינות של רכיבים.

TMS גובה מחיר גבוה ממה שהיא משלמת כי היא מבינה שאנשים קונים אותו במחיר הזה, המחיר של המסך בטוח ירד אם תלך ותעשה את הסקר שלך ב-newegg או אמאזון לתקופה.

הדבר הזה קורה גם עם DELL P2414H מהתנסות אישית שלי עבר שנתיים מאז שיש לי אותו והמחיר עלה.

פורסם
  • מחבר
אני לא יודע את הסיבה אבל משהו שנראה לי הגיוני הוא להסתכל על גרף של שער הדולר מול השקל.

ובקשר לשאלה עצמה, מחיר מוצרי יורדים מסיבה אחת בלבד - הביקוש אליהם יורד.

זה יכול לקרות מסיבה כמו יציאת דגם מתקדם או חדש יותר באותה רמת מחיר כמו הקודם, או כל סיבה אחרת שתגרום לירידת ביקוש.

זה קצת יותר מורכב מזה. קודם כל ביקוש הוא לא מספר בודד (X קונים) אלא משהו שדומה יותר להתפלגות (5% מהאנשים מוכנים לשלם מחיר אחד, 10% מוכנים לשלם 30 שקלים יותר, 15% מוכנים לשלם 50 שקלים יותר וכו'), והמחיר המיטבי הוא לא פונקציה רק של ההתפלגות הזו, אלא גם של מחיר ייצור יחידה.

אתן דוגמא פשוטה עם מספרים שהמצאתי -

מחיר ייצור מסך - 100 שקלים

ביקוש:

500 אנשים מוכנים לשלם 200

100 אנשים מוכנים לשלם 300

ברור שכל מחיר של פחות מ-200 לא מיטבי, וכך גם כל מחיר בין 200 ל-300 וכל מחיר גבוה ממש מ-300.

אם נגבה 300 שקלים על המסך, יהיו לנו 100 קונים, ונרוויח 20,000 שקלים.

אם נגבה 200 שקלים על המסך, יהיו לנו 600 קונים, ונרוויח 60,000 שקלים.

ברור שאין טעם למכור בפחות מ-200, ביותר מ-300, או כל סכום שבין 200 ל-300.

לכן, מחיר של 200 שקלים מיטבי.

לעומת זאת, אם מחיר הייצור היה 200 שקלים, המצב היה שונה לחלוטין, והתמחור המיטבי היה בבירור 300 שקלים, שהיו מרוויחים 10,000 שקלים.

באופן כללי אפשר להראות שככל שמחיר הייצור יורד, תמחור זול יותר בד"כ משתלם יותר.

מאחר שעלויות הייצור הולכות ויורדות עם השנים, ומחירי הסחורות בשפל חסר תקדים (ביניהן מחיר הדלק), והטכנולוגיה המשיכה להתקדם במשך 14 החודשים האלה, הייתי חושד שמחירי המוצרים ירדו עם הזמן. במיוחד בתקופת זמן ארוכה כל כך.

בנוגע לשינוי בערך הדולר - אני לא חושב שהמוצר מיובא מארה"ב, או מיוצר בארה"ב, אז אני לא חושב שזה מאד רלוונטי. אבל אם בכל זאת רוצים להשוות עם המחיר בארה"ב, CamelCamel (אתר מצוין, אגב, למי שלא מכיר) יודע לתת היסטוריית מחירים ל-Amazon שמראה שדגם אחד של המסך הזה הכפיל את מחירו באותה התקופה, בעוד שאחר ירד במחירו פי 2, ואז התייצב על ירידה של בערך 20%.

פורסם

1. אתה סתם חופר עם חישובי ההתפלגות שלך.

לא נכנסתי לעניין התיאורתי - רק אמרתי שעקב ביקושים מחירים נוטים לא לרדת עם הזמן.

2. ממה שאני זוכר המחירון של דל בארץ אצל הספקים הוא בדולרים ולכן צמוד לערך המטבע.

מכאן שעליה בערך המטבע תוביל לעליה במחיר כמעט באופן ישיר (תלוי במלאים של החנויות וברצון שלהן לשמור על תאימות מול הספק)

3. אל תשווה מחירים לאתרים בחול, לרוב אין קורלציה למה שקורה בארץ.

פורסם
  • מחבר

זהו, זו פיסת המידע שלא הייתה לי ועניינה אותי. יש לדל מחירון לספקים? כמה ספקים כאלה יש בארץ? יש סיכוי שאני יכול לראות את המחירון הזה?

פורסם

http://www.dell.com/learn/il/he/ildhs1/campaigns/israel-il-he

מוצר שיש לו המון משווקים בהחלט גורר למחיר לא יציב.

בנוסף לדולר, יש את עניין המלאי.

להחזיק מלאי לא בהכרח משתלם ולא כל חנות יכולה להרשות לעצמה,מצד שני אין הרבה רווח מקנייה של יחידה אחת(לדוגמא).

פורסם
  • מחבר

ומה שאמרתי לא היה סתם חפירה, הייתה לו פואנטה.

מחיר הייצור ליחידה הולך ויורד דרמטית עם הזמן, כי עיקר העלות היא במחקר ופיתוח שקודמים להשקעה, ועלות הייצור של כל יחיד במפעל נמוכה בהרבה. זאת לצד העובדה שהטכנולוגיה המשיכה להתקדם בשנה ומשהו מאז, הדפלציה והירידה במחירים של בערך כל דבר בעולם, והעובדה שהמחירים דווקא עלו ובשיעור ניכר מעידה שמשהו לא טוב בשוק.

זה אומר שהוא לא תחרותי בעליל, ויש מונופול או קרטל (בנקודה כלשהי בשרשרת - או אצל היצרנים או אצל המוכרים בארץ) שמונעים תחרות וירידה של המחירים.

במקרה תפסתי את TMS, כי הייתה לה היסטוריה ב-Wayback machine, אבל הנקודה היא מעבר לחנות הספציפית.

פורסם

בחור, אומר את זה בקצרה:

כל מה שכתבת בנושא עד עכשיו הוא סתם חפירה, וכל התאוריות שאתה מעלה על סמך מחקר מעמיק שעשית על מסך אחד שנמכר בחנות אחת הן סתם בלבולי ביצים שאין להן שום אחיזה במציאות.

אתה מתעלם מהרבה גורמים ועובדות, שאתה כנראה לא מודע להם ואין לך מושג כיצד הם משפיעים על השוק, ולמעשה די ברור שירית את החיצים ועכשיו אתה מנסה לצייר סביבם את המטרה.

נשמע כאילו אתה צריך לפתוח בלוג שבו תסביר לכולם איך הוכחת שהשוק בעייתי ושיש קרטל ושדופקים אותנו. הבלוג יהיה מאוד פופולרי. במיוחד אם תדגיש את גודל הבעיה ספציפית בישראל.

פורסם

האמת שזה נשמע כאילו הוא פשוט מדקלם דברים שמציגים בשיעור הראשון והשני בכל קורס בסיסי בכלכלה.

נ.ב.

אתה מודע לעובדה שיש לפעמים מבצעים כדי למשוך לקוחות לחנות, נכון?

זו רק דוגמה אחת למשהו ששובר את כל ה"תאוריה" שלך...

פורסם

הדבר הכי טוב שאתה יכול לעשות בתור צרכן הוא לקנות את המוצר הכי טוב לצרכים שלך במחיר הכי טוב.

אם אתה חושב שהמחיר הנוכחי של מסכי דל בחנויות גבוה מידי ויש לך חלופה יותר טובה אז תקנה אותה,

גם אני כנראה אקנה דגם של חברה אחרת (למרות שעד עכשיו דבקתי בDELL), כי אין סיבה מוצדקת מבחינתי שאותו דגם שקניתי לפני שנתיים העלה את מחירו.

התאוריות שלך נכונות בעולם מושלם כמו שמלמדים כלכלה בכיתה, ובכל אופן למרות שיש התערבות של עוד גורמים, אני בטוח שהחברות גוזרות קופון שמן על מסכי דל יחסית לעומת מסכים אחרים.

פורסם
אני בטוח שהחברות גוזרות קופון שמן על מסכי דל יחסית לעומת מסכים אחרים.
אני די בטוח שלא.
פורסם
  • מחבר
האמת שזה נשמע כאילו הוא פשוט מדקלם דברים שמציגים בשיעור הראשון והשני בכל קורס בסיסי בכלכלה.

נ.ב.

אתה מודע לעובדה שיש לפעמים מבצעים כדי למשוך לקוחות לחנות, נכון?

זו רק דוגמה אחת למשהו ששובר את כל ה"תאוריה" שלך...

הרבה תוקפנות וזלזול.

זה נשמע לך באמת סביר שלאחר שנה ומשהו המחיר של המוצר עולה?

בכמעט כל תחום במחשבים המחירים יורדים, או מפסיקים להימכר לחלוטין.

תחום המסכים מאד יוצא דופן בתחום הזה בגלל שדל נחשבים לטובים יותר מהמתחרים שלהם. וזה מאפשר להם תמחור לא תחרותי.

האם זה לא בסדר? לא אמרתי את זה. ויש סיכוי שאם הייתי מוכר מוצר שהייתי רואה שיש לו ביקוש בלתי תלוי במחיר הייתי מעלה את המחיר עוד ועוד, אבל לטעון שאין כאן בעיית קרטל/מונופול זה מגוחך.

גם לא טענתי שמדובר במונופול ברמת TMS, אם מאד מטריד אותך שאני אפגע בהם. אם יש מחירון של Dell בישראל, כנראה שהמחירים נקבעים על ידיו והוא גורף את הרווחים בעוד שספקי מוצרי המחשוב מתחרים ביניהם על ההפרש.

בנוסף, משעשע שאתה טוען שאני מספק הסברים כלכליים שטחיים כשאתה אומר דברים כמו:

ובקשר לשאלה עצמה, מחיר מוצרי יורדים מסיבה אחת בלבד - הביקוש אליהם יורד

כשנינו יודעים שהיצע וביקוש לא מסבירים לבדם שום תופעה כלכלית.

פורסם
הרבה תוקפנות וזלזול.

זה נשמע לך באמת סביר שלאחר שנה ומשהו המחיר של המוצר עולה?

בכמעט כל תחום במחשבים המחירים יורדים, או מפסיקים להימכר לחלוטין.

תחום המסכים מאד יוצא דופן בתחום הזה בגלל שדל נחשבים לטובים יותר מהמתחרים שלהם. וזה מאפשר להם תמחור לא תחרותי.

עוד קשקוש מצוץ מהאצבע. פשוט שום דבר שכתבת פה לא נכון. אתה מתיימר להסיק מסקנות מרחיקות לכת על השוק על סמך נקודות דגימה בודדות של מוצר אחד, ועוד מתפלא שמתייחסים אליך בזלזול? הרי זו כמעט ההגדרה המילונית למחקר קלוקל.

התמחור של DELL הוא מאוד תחרותי. אתה תראה את זה כשתשווה מחירים של המסכים שלהם ביחס למסכים של היצרנים האחרים. 90% מהגורם לעלייה במחיר הוא שינוי בשער הדולר (אתה מוזמן להתבונן בגרף בשנה וחצי האחרונות). השאר זה מבצעים נקודתיים.

בשוק המחשבים פה - כשהמוצר פופולרי זה דווקא מוריד את המחיר שלו, כי אין בעיה של היצע (תמיד אפשר להביא עוד), ולעומת זאת יש תחרות בין הספקים כי כל אחד רוצה שתקנה אצלו (ואולי גם תקנה עוד משהו ותהפוך ללקוח קבוע). ברגע שהמוצר עובר את שיא הפופולריות, המחיר לא יורד, ולפעמים גם עולה בגלל שאין אינטרס למכור אותו בהנחה.

המצב היחיד שבו מחיר של מוצר יירד עקב חוסר ביקוש הוא אם ספק נתקע עם סחורה ולא מצליח להיפטר ממנה. זה כמעט לא קורה כאן, כי כמעט אף אחד לא מחזיק מלאי גדול של שום דבר. מזמינים כמות קטנה כשיש דרישה.

פורסם

תר'ד מצחיק:)

מחיר של מסך נקבע ע"י גורמים הבאים

* מלאי

* דולר ( ביום הזמנה או תשלום על סחורה)

* תחרות

מסך ספציפי זה לא נמכר אף פעם עם רווחיות שלילית

האם אחוז רווחיות על מסך זה יותר גבוה מאחרים? ממש לא - מימוש אחריות לא קשור לחנות ולכן רווחיות על מוצרים כאלה תהיה תמיד קטנה יותר.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים