מה צריך לדעת לפני הקמת תשתית רשת קווית בבית (כבר יש הכנה)? - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה צריך לדעת לפני הקמת תשתית רשת קווית בבית (כבר יש הכנה)?


nitzanj

Recommended Posts

יש לי הכנה לתשתית תקשורת בדירה - ארון תקשורת עם תעלות ויציאה אחת לכל חדר. בארון יש תקע ומקום לראוטר או סוויץ (ואולי גם המודם ייכנס שם, בצפיפות).

אם הראוטר והמודם נכנסים שניהם בארון אז אין בעיה - בכל חדר יש מחשב אחד שמתחבר ישירות לתוך הארון תקשורת.

אבל בהנחה והמודם לא נכנס בארון, או לחילופין יש חדר עם יותר מצרכן אחד - מה הדרך הנכונה לבנות את זה? נניח ובחדר משרד יושבים שני מחשבים וגם המודם, ובארון תקשורת רק הראוטר - האם אני צריך לחבר במשרד סוויצ' לנקודה שהולכת לארון, ומהסוויצ' להוציא כבלים למחשבים ולמודם? או שאפשר להעביר כמה כבלים דרך אותה תעלה ואז לשים פאנל עם 2-3 חיבורי בקצה (התעלות נגמרות בחדרים בקופסת חשמל כזאת בלי פאנל).

מעבר לזה איזה ציוד נדרש בשביל ההקמה של כל זה - אני צריך גם את הכבלים (איזה סוג בדיוק?) וגם את הקונטקורים. בחדרים זה מתחבר לקופסה כזאת של נקודת חשמל - צריך את הפאנל עם החיבור עבור כל חדר. אין לי בעיה לקנות גליל כבל ולוחץ ואת כל המחברים שצריך ולעשות הכל לבד. התעלות כרגע ריקות (רק חוטי השחלה בפנים), צריך כבל מסוים (יותר גמיש?) שאפשר להשחיל או שזה לא ממש משנה?

כמו כן האם שווה לקנות סוויצ' ייעודי ולשים רק אותו בארון, או שלדחוף שם ראוטר זה מספיק טוב (בהנחה ויש לו מספיק כניסות כמובן).

תודה רבה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הדרך הטובה והמסודרת זה להכין חיבורים שקע-לשקע קבועים בדירה, כאשר בארון תקשורת יהיה שקעים (או פאנל) שעליה יתרקזו חיבורים של כל החדרים ויחוברו לסויטץ'.

אם ישנה בעיית מקום בארון עדיף לשים ראוטר + מודם במקום אחר.

לגבי פיצולים בחדרים ישנן שתי אופציות - או להעביר כמה כבלים או לשים סויטץ'.

חומרים :

גליל של כבל CAT6 גמיש FTP

שקעים גם CAT6

כבלים קצרים - יכולים להיות גם CAT5E

סוויטץ 1 גיגה

אני לפני כמה שנים הזמנתי גליל של כבל רשת מהחנות : http://www.mediagalaxy.co.il, נראים לי מקצועים ויש אצלהם מבחר.

http://www.mediagalaxy.co.il/rec/759-100-%D7%9E%D7%98%D7%A8-%D7%9B%D7%91%D7%9C-%D7%A8%D7%A9%D7%AA-CAT6-%D7%92%D7%9E%D7%99%D7%A9-%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%9A-FTP-

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האמצעי שאתה צריך להשתמש בו למקרים הללו הוא SWITCH. אני הייתי ממקם SWITCH בארון תקשורת ומחבר אליו את כל קווי התקשורת שמגיעים מכל החדרים. זה יאפשר לך גמישות מרבית לגבי המיקום של הנתב והמודם וגם יתן לך פיזור יעיל יותר של האות האלחוטי שיהיה חלש מאוד אם הנתב ימוקם בתוך ארון סגור. לאחר שיש לך SWITCH בארון התקשורת, אתה יכול לבחור באיזה קצה למקם את הנתב והמודם - זה לגמרי לבחירתך. אם יש לך בחדר מסויים רק כבל אחד ומספר צרכני תקשורת - חבר לקצה הכבל SWITCH (נוסף) ואליו חבר את כל צרכני התקשורת של אותו חדר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה הקריטריונים שאני צריך לבדוק כשאני בוחר סוויצ'? אני צריך משהו בעיקר אמין עם מעט כניסות (פחות מ-10 לצורך העניין) שיישב בארון קטן ולא יתחמם.

מה לגבי חנות? יש איזה משהו במרכז שאפשר להתייעץ ולקנות שם את הכל? MediaGalaxy נראים אחלה אבל אני לא אגיע עד חיפה בזמן הקרוב ואני אשמח להגיע למקום ולא להזמין הכל בלי להתעייץ קודם...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בשביל כבל ושקעים לא צריך להגיע לחנות, משלוח הוא די מהיר....

לגבי הסוויטץ' - עקרונית כל סוייטץ' גיגה עם מספר כניסות שיתאים לך יעשה את העבודה, הסוויטצ'ים הסטנדטיים בעלי 5,8,16,24,48 פורטים, אתה ככל הנראה צריך 8 פורטים - 1 יילך לראוטר וכל השאר לחיבורי חדרים. תוודא גם שיש תמיכה ב- jumbo frame 9k, מוכרים אותם בכל חנות מחשבים.

סוויטץ' אחד זול שמצאתי :

http://www.pc4u.co.il/Product.asp?aff_a=1&Pid=PC4U-664&Cat2Cat1ID=13&Cat2ID=83&aff=Zap〈=he

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...