עבור לתוכן

חשד להתנהלות פלילית של סוכן ביטוח - מה עושים?

Featured Replies

פורסם

החברה בה עובדת אמי מוזגה לאחרונה לתוך חברה אחרת. במסגרת הסכם המיזוג, נשמרו כל התנאים של העובדים, לרבות תנאי הפנסיה - כך בתאוריה. כפי שהסתבר, סוכן הביטוח המטפל בתיק של אמי ניצל את ההזדמנות הזו בשביל להעביר את הפקדות הפנסיה שלה לקרן אחרת באותה החברה, באופן שלחלוטין לא מיטיב עמה. עד כאן מסריח אבל לכאורה כשר, לצערי (שכן יש לו ייפוי כוח לעשות זאת). העניין הוא שבעסקה היה כלול ביטוח אבדן כושר עבודה, הן בפוליסה הקודמת והן בחדשה - כאשר בחדשה הפרמיה גבוהה בהרבה, אולי כתוצאה מהתקדמות גילה של אמי ביחס לפוליסה הישנה. פרמיה זו אמורה להיות משולמת ע"י המעסיק, כך שהחלפת הפוליסה היתה מעלה את הוצאותיו (השכר נשאר זהה מכוח אותו הסכם, וכפועל יוצא גם הפרשות המעסיק). כאן נכנס ההבט הפלילי לכאורה - בשביל לא לעורר את חשדו או את זעמו של המעסיק, סוכן הביטוח מעביר למעסיק, לכאורה, דרישת תשלום הזהה לחלוטין למצב הקודם, ומצידו מעביר לחברת הביטוח דיווח שכר פיקטיבי עם שכר נמוך יותר, כך שההפקדות לפנסיה ולפיצויים נמוכות יותר והתוספת לביטוח אבדן כושר העבודה נבלעת בסכום הכולל שנותר זהה. מיותר לציין שהניכוי ממשכורתה של אמי נותר זהה לגובהו בעבר, אלא שכתוצאה מהמצב החדש חלק מהניכוי הזה כלל לא מופקד לטובת צבירת הפנסיה אלא לטובת פרמיית הביטוח. למיטב ידיעתי, גביית כספים באמתלה של הפקדה לפנסיה מבלי להפקידם לפנסיה זו עבירה פלילית. מה עושים?

פורסם

מה עושים? פונים עם כל מה שפירטת פה למעסיק של אמך, מבקשים הבהרות ונותנים לו לשבור את הראש.

ואיזה מין ייפוי כוח יש לסוכן הביטוח של אמך שמאפשר לו לקבוע עבורה לאילו קרנות להפקיד את הכספים?

פורסם
  • מחבר

"יפוי הכוח" הוא העובדה שאי אפשר להפטר ממנו, כי חברת מגדל מסרבת לעבוד מולה ישירות.

פורסם

לא ברור לי מה הקשר. חברות הביטוח כמעט אף פעם לא עובדות ישירות מול לקוחות, אלא דרך סוכנים. זה לא אומר שהסוכן יכול לעשות עם כספו של המבוטח מה שבא לו.

פורסם

מה שתיארת פה מעלה חשד רציני למעשה מכוון של רמאות. איני עורך דין ותמיד יש הפתעות בחיים אבל זו אכן תהיה הפתעה עבורי אם לא מדובר במעשה פלילי.

בכל מקרה, למגדל יש אינטרס להעביר הפקדות רטרואקטיבית כדי שהמצב יחזור לקדמותו אם התקופה המדוברת לא ארוכה מדי (כמה חודשים). השוק היום די תחרותי עבור הצרכן הנבון והם לא ירצו לאבד לקוחה.

נשמח לעדכון פה :)

פורסם

הכי טוב להתלונן ישירות למשרד הממשלתי האחראי או לגוף הממשלתי האחראי, כמו ששלחו לך כאן בקישור שתי תגובות מעליי.

היום יש הרבה מאודמשרדים ממשלתיים שמטפלים בעניינים האלה במהירות רבה. גם הכתבה הזאת אולי תעזור לך: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3366564,00.html

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים