פורסם 2015 במרץ 2510 שנים יש לי רכב עם גיר טיפטרוניק ואני משתמש בו באופן קבוע במקום אוטומט , אמרו לי שהטיפטרוניק זה יותר הילוך לעליות ירידות כמו הילוך כח ואם אני אשתמש בו באופן קבוע עיר / בינעירוני מחוץ לעיר אני אהרוס את הגירוהטיפטרוניק חוסך לי הרבה דלק במקום 1:7 בנסיעה מאומצת או 1:9 בנסיעה רגועה אני עושה עם הטיפטרוניק בנסיעה מאומצת 1:10 ובנסיעה רגועה 1:12-13יש פה מישהו שמכיר את הנושא ?התקשרתי לכמה מוסכים והרוב אמרו לי זה לא הורס אבל בפורומים ברשת אמרו לי שזה הורס אני לא יודע מה לעשות אם להמשיך לנסוע ככה או שעדיף לבזבז יותר דלק ולשמור על הגיר ?
פורסם 2015 במרץ 2510 שנים אני חושב שתקבל תשובה יותר ברורה בפורום כמו carsforum הישראלי כי זה פורום חומרה אחרי הכל לדעתי, לא צריכה להיות בעיה, אני גם ביום-יום נוהג עם טיפטרוניק (כבר 3 שנים ללא בעיות) וזה גיר אוטומטי סה"כ. אחלה דבר, חוסך גם בדלק וגם בבלמים
פורסם 2015 במרץ 2510 שנים אין עם זה שום בעיה, אל תאמין לשטויות שאנשים כותבים באינטרנט.זה בסך הכל אומר לגיר האוטומטי שלך מתי להעביר הילוך, והוא במילא מתייחס לזה כהמלצה בלבד (הוא לא ירשה לך לעשות דברים "אסורים").
פורסם 2015 במרץ 2610 שנים +1נשמע כמו שטות גמורה.רוצה להיות בטוח לגמרי? קרא בספר הרכב ותשאל במחלקה הטכנית של היבואן. נערך 2015 במרץ 2610 שנים על-ידי Ivan
פורסם 2015 במרץ 2610 שנים מחבר אין תשובה ברורה בנושא - 50% אומרים שהורס ( בלאי גיר מתחמם ) ו 50 אחוז אומרים שלא ... אי אפשר לדעת
פורסם 2015 במרץ 2610 שנים כן אפשר לדעת - מי שאומר שזה הורס הוא דביל.טיפטרוניק זה גיר אוטומטי רגיל לכל דבר. הידית של ה"למעלה/למטה" זה בסך הכל המלצה שאומרת למחשב של הגיר שאתה רוצה להעביר הילוך עכשיו - ואז הוא מחליט אם להקשיב לך או לא.זה לא יוצר שום בלאי נוסף מעבר לבלאי הרגיל של כל נסיעה.ברור שתיאורתית אם תעביר הילוכים "יותר פעמים" לעומת מצב ברירת המחדל של מחשב הגיר אז יהיה שם "יותר בלאי", אבל זה לא קשור ל"שימוש בטיפטרוניק". אתה יכול להשתמש בטיפטרוניק בשביל להעביר פחות (!) הילוכים לעומת ברירת המחדל של מחשב הגיר, ואז לא רק שלא יהיה יותר בלאי אלא בדיוק להיפך - יהיה פחות בלאי!כך או כך אלה הבדלים זניחים לגמרי, שבמילא מקזזים אחד את השני (וגם אם לא, אז הם עדיין זניחים), ובכל מקרה הם סותרים את הטענה ש"שימוש בטיפטרוניק פוגע בגיר" - זאת בהגדרה פשוט הכללה לא נכונה של אנשים שאין להם מושג כנראה מה זה טיפטרוניק בכלל.
פורסם 2015 במרץ 2610 שנים אתה יכול להשתמש בטיפטרוניק בשביל להעביר פחות (!) הילוכים לעומת ברירת המחדל של מחשב הגיר, ואז לא רק שלא יהיה יותר בלאי אלא בדיוק להיפך - יהיה פחות בלאי!זה תרחיש לא סביר - איך תגרום למחשב הגיר לא להעביר הילוך?
פורסם 2015 במרץ 2610 שנים אם אתה עם הידית על מצב "ידני" ומושך אותו באותו הילוך אז הוא יעביר לך הילוך "בכוח" רק כשהוא יהיה ממש חייב, שזה בשני הכיוונים (גם למעלה וגם למטה) מגיע בנקודה יותר קיצונית מאיך שהוא היה מעביר במצב D סטנדרטי.
פורסם 2015 במרץ 2610 שנים לא יודע לגבי הבלאי, הייתי מנחש שזה לא מאיץ בלאי על הגיר, אבל אני לא באמת יודע.לגבי צריכת דלק, באיזה תנאים אתה נוסע שאתה משיג צריכה טובה יותר עם טריפטוניק?טריפטוניק נועד או למצב של ירידה שבה אתה משתמש בבלימת מנוע, או בתנאי דרך לא רגילים, בעיקר עליות שבהן הגיר של הרכב טיפש מדי כדי להבין מתי להוריד הילוך... שימושי נגיד בדרך לירושלים/ים המלח.בכל מצב אחר הגישה של הגיר היא לבחור את ההילוך הגבוה ביותר האפשרי כי זהו כמובן ההילוך הכי חסכוני, ככה שבתנאים רגילים מוזר לי שאתה מצליח לחסוך איתו דלק.משיכת הילוך בהכרח תפגע בצריכת הדלק שכן המנוע צורך יותר דלק בטורים גבוהים.ואם כבר להעביר הילוך לבד למה לא לקנות רכב ידני? אני מבין שזה לא בנמצא כרגע אבל באופן כללי...
פורסם 2015 במרץ 2710 שנים מחבר יש לי מאזדה 3 ועם נסיעה ב D במאמץ הוא עושה 1:7 בנסיעה רגועה 9 - 10 ק"מ לליטר עם הטיפטרוניק הוא עושה 1:9 במאמץ ובנסיעה רגועה הגעתי איתו כמעט 1:14 שזה מדהים לרכב הזהחייב לציין שהייתי ריק מנוסעים ובלי מזגן עם מזגן אני לא עובר 1:9 עם טיפטרוניק ובלי טיפטרוניק אבל בלי טיפטרוניק הרכב לא זז פשוט עוצר !מרוב שהמנוע חלש צריך לעלות איתו בסל"ד מטורף 3-4K כדי להגיע לשיא המומנט .ואם אני סוחב אנשים מאחור בלי מזגן אני גם בבעיה לא עובר 1:10 בדרך כלל 1:8-9 זה רכב שתייןואם אני מפעיל מזגן גם ואני עם 2 אנשים מאחור גם אם אני אסע על 60 אני אצרוך 1:7-8הטיפטרוניק זה האור היחיד ברכב הזה בעניין של צריכת דלק ובלי קשר לצריכת דלק בגלל שהרכב מאוד כבד והמנוע מאוד חלש 1.6 הזה נסיעה ב D זה סיוט מעביר הילוך 4 ב 40 קמ"ש עם טיפטרוניק אתה שולט על ההילוכים וזה מצב כמו ידני לגמרי זה גם חלש אבל הרבה פחות חלש ממצב Dבמנוע 1.6 חסר למנוע הרבה כח " סחיבה " = מומנט וכמה כוחות סוס אבל הבעיה העיקרית במאזדות זה סחיבה מומנט גרוע למנועי 1.6 - 1.5 גם המנועים 2 ליטר שלהם לא מציאה לפחות מהדור ה 1 של ה 3 גם עגלות בקושי סוחביםהפעולה של ה + - בטיפרטרוניק מחממת את הגיר ? ממש הפחידו אותי ב CARSFORUM שאלתי במוסך המרכזי אמרו לי לא להגיע לקו האדום ושזה לא אמור להרוסוב 2 מוסכים כלליים 1 של סוזוקי אמרו לי הורס ואחד אמר לא הורסבקיצור כולם מבולבליםאני רוצה למכור את המאזדה 3 במכונית מיני עם גיר ידני נמאס לי לפחד מהדלק סוזוקי אלטו זה הרכב הכי חסכוני שיצא לי לנסוע איתו אבל הוא שובר את הגב והתחת אבל צריכת דלק של אופנוע ה 107 , סיטיגו יותר " מכוניות " אבל צריכת דלק לא משהו יחסית לאלטו 1:13 במאמץ צריך לנסוע איתם ממש לאט כדי להגיע לצריכה טובה בניגוד לאלטו שהיא בכל מסך חסכונית אבל מרחפת בכביש לא יציבהחשבתי על היורו - סוויפט 2003 ידני אבל יש לה 3 הילוכים וזה מפחיד אותי מעל 80 היא בטח בולעת דלק . נערך 2015 במרץ 2710 שנים על-ידי iveco
פורסם 2015 במרץ 2710 שנים מחבר באתר של CARSFORUM אמרו לי שזה עושה נזק זה פורום של רכב ובמוסך מורשה של סוזוקי שהייתי שם עם חבר ויש מישהו באתר הזה : http://xn--4dbamaem5asb7ho.com/content/%D7%92%D7%99%D7%A8-%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%A7שנותן עצה להרבה אנשים וגם הוא רושם שזה הורסזה תשובתו : " שימוש קבוע באופן יומי יומי עלול לגרום נזק " נערך 2015 במרץ 2710 שנים על-ידי iveco
פורסם 2015 במרץ 2710 שנים גם ב-carsforum, כמו בכל מקום בעולם, יש פה ושם אנשים שהם מטומטמים גמורים.לאתר המגוחך השני אפילו אין טעם להתייחס.
פורסם 2015 במרץ 2710 שנים מחבר ראיתי אנשים ביוטיוב שמושכים סלד עד הקו האדום זה הורס את המנוע ?ועוד שאלה : אמרו לי גם ב CARSFORUM שאם אני אמשוך את ההילוך עד 3-4K באופן קבוע זה גם יהרוס לי את המנוע זה נכון ? במוסך המורשה של מאזדה אמרו לי לא להגיע רק לקו האדום אבל גם ב 3-4K סלד זה הורס ?תודה
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.