עבור לתוכן

שאלה בקשר לגיר רכב טיפטרוניק

Featured Replies

פורסם

יש לי רכב עם גיר טיפטרוניק ואני משתמש בו באופן קבוע במקום אוטומט , אמרו לי שהטיפטרוניק זה יותר הילוך לעליות ירידות כמו הילוך כח ואם אני אשתמש בו באופן קבוע עיר / בינעירוני מחוץ לעיר אני אהרוס את הגיר

והטיפטרוניק חוסך לי הרבה דלק במקום 1:7 בנסיעה מאומצת או 1:9 בנסיעה רגועה אני עושה עם הטיפטרוניק בנסיעה מאומצת 1:10 ובנסיעה רגועה 1:12-13

יש פה מישהו שמכיר את הנושא ?

התקשרתי לכמה מוסכים והרוב אמרו לי זה לא הורס אבל בפורומים ברשת אמרו לי שזה הורס אני לא יודע מה לעשות אם להמשיך לנסוע ככה או שעדיף לבזבז יותר דלק ולשמור על הגיר ?

  • תגובות 55
  • צפיות 20k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אני חושב שתקבל תשובה יותר ברורה בפורום כמו carsforum הישראלי כי זה פורום חומרה אחרי הכל :P

לדעתי, לא צריכה להיות בעיה, אני גם ביום-יום נוהג עם טיפטרוניק (כבר 3 שנים ללא בעיות) וזה גיר אוטומטי סה"כ. אחלה דבר, חוסך גם בדלק וגם בבלמים ;)

פורסם

אין עם זה שום בעיה, אל תאמין לשטויות שאנשים כותבים באינטרנט.

זה בסך הכל אומר לגיר האוטומטי שלך מתי להעביר הילוך, והוא במילא מתייחס לזה כהמלצה בלבד (הוא לא ירשה לך לעשות דברים "אסורים").

פורסם

+1

נשמע כמו שטות גמורה.

רוצה להיות בטוח לגמרי? קרא בספר הרכב ותשאל במחלקה הטכנית של היבואן.

פורסם
  • מחבר

אין תשובה ברורה בנושא - 50% אומרים שהורס ( בלאי גיר מתחמם ) ו 50 אחוז אומרים שלא ... אי אפשר לדעת

פורסם

כן אפשר לדעת - מי שאומר שזה הורס הוא דביל.

טיפטרוניק זה גיר אוטומטי רגיל לכל דבר. הידית של ה"למעלה/למטה" זה בסך הכל המלצה שאומרת למחשב של הגיר שאתה רוצה להעביר הילוך עכשיו - ואז הוא מחליט אם להקשיב לך או לא.

זה לא יוצר שום בלאי נוסף מעבר לבלאי הרגיל של כל נסיעה.

ברור שתיאורתית אם תעביר הילוכים "יותר פעמים" לעומת מצב ברירת המחדל של מחשב הגיר אז יהיה שם "יותר בלאי", אבל זה לא קשור ל"שימוש בטיפטרוניק". אתה יכול להשתמש בטיפטרוניק בשביל להעביר פחות (!) הילוכים לעומת ברירת המחדל של מחשב הגיר, ואז לא רק שלא יהיה יותר בלאי אלא בדיוק להיפך - יהיה פחות בלאי!

כך או כך אלה הבדלים זניחים לגמרי, שבמילא מקזזים אחד את השני (וגם אם לא, אז הם עדיין זניחים), ובכל מקרה הם סותרים את הטענה ש"שימוש בטיפטרוניק פוגע בגיר" - זאת בהגדרה פשוט הכללה לא נכונה של אנשים שאין להם מושג כנראה מה זה טיפטרוניק בכלל.

פורסם
אתה יכול להשתמש בטיפטרוניק בשביל להעביר פחות (!) הילוכים לעומת ברירת המחדל של מחשב הגיר, ואז לא רק שלא יהיה יותר בלאי אלא בדיוק להיפך - יהיה פחות בלאי!

זה תרחיש לא סביר - איך תגרום למחשב הגיר לא להעביר הילוך?

פורסם

אם אתה עם הידית על מצב "ידני" ומושך אותו באותו הילוך אז הוא יעביר לך הילוך "בכוח" רק כשהוא יהיה ממש חייב, שזה בשני הכיוונים (גם למעלה וגם למטה) מגיע בנקודה יותר קיצונית מאיך שהוא היה מעביר במצב D סטנדרטי.

פורסם

לא יודע לגבי הבלאי, הייתי מנחש שזה לא מאיץ בלאי על הגיר, אבל אני לא באמת יודע.

לגבי צריכת דלק, באיזה תנאים אתה נוסע שאתה משיג צריכה טובה יותר עם טריפטוניק?

טריפטוניק נועד או למצב של ירידה שבה אתה משתמש בבלימת מנוע, או בתנאי דרך לא רגילים, בעיקר עליות שבהן הגיר של הרכב טיפש מדי כדי להבין מתי להוריד הילוך... שימושי נגיד בדרך לירושלים/ים המלח.

בכל מצב אחר הגישה של הגיר היא לבחור את ההילוך הגבוה ביותר האפשרי כי זהו כמובן ההילוך הכי חסכוני, ככה שבתנאים רגילים מוזר לי שאתה מצליח לחסוך איתו דלק.

משיכת הילוך בהכרח תפגע בצריכת הדלק שכן המנוע צורך יותר דלק בטורים גבוהים.

ואם כבר להעביר הילוך לבד למה לא לקנות רכב ידני? אני מבין שזה לא בנמצא כרגע אבל באופן כללי...

פורסם
  • מחבר

יש לי מאזדה 3 ועם נסיעה ב D במאמץ הוא עושה 1:7 בנסיעה רגועה 9 - 10 ק"מ לליטר

עם הטיפטרוניק הוא עושה 1:9 במאמץ ובנסיעה רגועה הגעתי איתו כמעט 1:14 שזה מדהים לרכב הזה

חייב לציין שהייתי ריק מנוסעים ובלי מזגן

עם מזגן אני לא עובר 1:9 עם טיפטרוניק ובלי טיפטרוניק אבל בלי טיפטרוניק הרכב לא זז פשוט עוצר !

מרוב שהמנוע חלש צריך לעלות איתו בסל"ד מטורף 3-4K כדי להגיע לשיא המומנט .

ואם אני סוחב אנשים מאחור בלי מזגן אני גם בבעיה לא עובר 1:10 בדרך כלל 1:8-9 זה רכב שתיין

ואם אני מפעיל מזגן גם ואני עם 2 אנשים מאחור גם אם אני אסע על 60 אני אצרוך 1:7-8

הטיפטרוניק זה האור היחיד ברכב הזה בעניין של צריכת דלק ובלי קשר לצריכת דלק בגלל שהרכב מאוד כבד והמנוע מאוד חלש 1.6 הזה נסיעה ב D זה סיוט מעביר הילוך 4 ב 40 קמ"ש עם טיפטרוניק אתה שולט על ההילוכים וזה מצב כמו ידני לגמרי זה גם חלש אבל הרבה פחות חלש ממצב D

במנוע 1.6 חסר למנוע הרבה כח " סחיבה " = מומנט וכמה כוחות סוס אבל הבעיה העיקרית במאזדות זה סחיבה מומנט גרוע למנועי 1.6 - 1.5 גם המנועים 2 ליטר שלהם לא מציאה לפחות מהדור ה 1 של ה 3 גם עגלות בקושי סוחבים

הפעולה של ה + - בטיפרטרוניק מחממת את הגיר ? ממש הפחידו אותי ב CARSFORUM

שאלתי במוסך המרכזי אמרו לי לא להגיע לקו האדום ושזה לא אמור להרוס

וב 2 מוסכים כלליים 1 של סוזוקי אמרו לי הורס ואחד אמר לא הורס

בקיצור כולם מבולבלים

אני רוצה למכור את המאזדה 3 במכונית מיני עם גיר ידני נמאס לי לפחד מהדלק סוזוקי אלטו זה הרכב הכי חסכוני שיצא לי לנסוע איתו אבל הוא שובר את הגב והתחת אבל צריכת דלק של אופנוע

ה 107 , סיטיגו יותר " מכוניות " אבל צריכת דלק לא משהו יחסית לאלטו 1:13 במאמץ צריך לנסוע איתם ממש לאט כדי להגיע לצריכה טובה בניגוד לאלטו שהיא בכל מסך חסכונית אבל מרחפת בכביש לא יציבה

חשבתי על היורו - סוויפט 2003 ידני אבל יש לה 3 הילוכים וזה מפחיד אותי מעל 80 היא בטח בולעת דלק .

פורסם

חבל שאנשים אידיוטים שלא מבינים מהחיים שלהם גורמים לך לפחד.

פורסם
  • מחבר

באתר של CARSFORUM אמרו לי שזה עושה נזק זה פורום של רכב ובמוסך מורשה של סוזוקי שהייתי שם עם חבר

ויש מישהו באתר הזה : http://xn--4dbamaem5asb7ho.com/content/%D7%92%D7%99%D7%A8-%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%A7

שנותן עצה להרבה אנשים וגם הוא רושם שזה הורס

זה תשובתו : "

שימוש קבוע באופן יומי יומי עלול לגרום נזק "

פורסם

גם ב-carsforum, כמו בכל מקום בעולם, יש פה ושם אנשים שהם מטומטמים גמורים.

לאתר המגוחך השני אפילו אין טעם להתייחס.

פורסם
  • מחבר

ראיתי אנשים ביוטיוב שמושכים סלד עד הקו האדום זה הורס את המנוע ?

ועוד שאלה : אמרו לי גם ב CARSFORUM שאם אני אמשוך את ההילוך עד 3-4K באופן קבוע זה גם יהרוס לי את המנוע זה נכון ?

במוסך המורשה של מאזדה אמרו לי לא להגיע רק לקו האדום אבל גם ב 3-4K סלד זה הורס ?

תודה

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים