עבור לתוכן

מפרט למחשב לשימוש בסיסי 2K

Featured Replies

פורסם

שלום

קודם-כל, תודה לאנשי הפורום ולמשתתפים.

ברצוני לרכוש מחשב לשימוש בסיסי.

1. מה התקציב המקסימאלי? 2000

א) האם לנצל את כל התקציב או לנסות ולחסוך? לנצל

ב) במידת הצורך - עד כמה ניתן לחרוג מהתקציב? ~200

2. מה שימושי המחשב ?

שימוש כללי-אופיס,אינטרנט וצפיה בסרטי HD. לא למשחקים

3. האם יש צורך בציוד הקפי ? לא .יש מקלדת מסך ועכבר.

5. עד כמה חשוב השקט בסולם של 1 עד 8 (8 = יש לנסות ולהקפיד על השקט)? 5

6. האם מתוכנן אוברקלוק (OC)? לא

7. האם האם יש צורך לכלול מערכת הפעלה/אופיס (אם כן רצוי לציין גרסה מועדפת) ו/או הרכבת מחשב בחנות? לא

8. האם ישנה העדפה לרכוש את המחשב מחנות ספציפית? לא

11. האם חשוב לשמור על אופק שדרוג המחשב? כן .האם מתוכנן שדרוג מאסיבי של המחשב בעתיד? לא

12. הערות נוספות, פירוט מורחב ושונות:

המחשב מבוסס על ההצעה הבסיסית שלכם

צריך 8 גיגה זכרון

מנסיון, צורב לא של LG - רצוי liteOn,samsung/asus

מעבד i3 ולוח גיגהבייט כפי שרשום בהצעה שלכם.

מארז - פשרה בין ניקיון/אוורור ורעש ( כמו תמיד) -

המארז צריך להיות קטן יחסית (מסוג mid tower) אבל לתמוך בלוח-אם מסוג ATX.

המארז צריך להכיל פתחי אוורור נוספים, אבל לכלול פילטרים של אבק עד כמה שניתן.

הדגם שככל הנראה אקנה - Antec Three Hundred Two.

מישהו קנה כזה מארז ויש לו ניסיון איתו?

תודה

פורסם

לא מצאתי את המארז הזה שבקשת אז דחפתי שם סתם איזה באנדל שמצאתי באותו הסגנון בכדי להמחיש את התקציב

אבל אני לא באופן אישי הייתי בוחר לחרוג ולשדרג את המעבד לI5 4460 בעוד כמה שקלים אפילו על חשבון הבאנדל מארז ספק שיש שם הרבה איפה לקצץ:

plonter_logo.png

הצעת מחיר למערכת מחשב - www.plonter.co.il - המקום לאנשים שאוהבים מחשבים

[table]

[tr][td]CM8064601560722.jpg[/td]

[td]1[/td]

[td]Intel[/td]

[td]CM8064601483644[/td]

[td]מעבדים - Intel Socket LGA1150

CM8064601483644 - Intel - i3-4160 Dual core CPU - LGA1150 - 3.6 GHz - 3MB cache - 22nm - 54W TDP - Integrated HD Graphics 4400 - Haswell Refresh - Tray...

שלוש שנים אחריות[/td]

[td]₪596/584[/td]

[/tr]

[tr][td]H81M-HDS.jpg[/td]

[td]1[/td]

[td]ASRock[/td]

[td]H81M-HDS[/td]

[td]לוחות אם - Intel LGA1150

H81M-HDS - ASRock - Socket LGA1150 cpu support- Intel H81 chipset - Dual channel DDR3 1600MHz memory - Integrated Graphics with VGA, DVI, HDMI video outputs - PCI Express x16 slot - 6-channel audio - Gigabit LAN - 2 SATA...

שלוש שנים אחריות[/td]

[td]₪239/234[/td]

[/tr]

[tr][td]0514-012TB0.jpg[/td]

[td]1[/td]

[td]Zeppelin[/td]

[td]0514-012TB0[/td]

[td]זכרונות - DDR3 - לנייח

0514-012TB0 - Zeppelin - 8GB DDR3 PC3-12800 - CL11 - DDR3-1600 - 1.5V...

Lifetime Warranty[/td]

[td]₪299/293[/td]

[/tr]

[tr][td]DT01ACA100.jpg[/td]

[td]1[/td]

[td]Toshiba[/td]

[td]DT01ACA100[/td]

[td]דיסקים קשיחים ו SSD - SATA

DT01ACA100 - Toshiba - 1TB - 3.5 inch - 7200 RPM - SATA3 6Gb/s - 32MB Cache - DT01ACA series...

שנתיים אחריות[/td]

[td]₪269/264[/td]

[/tr]

[tr][td]Six-Hundred.jpg[/td]

[td]1[/td]

[td]Antec[/td]

[td]Six-Hundred-A600[/td]

[td]מארזי מחשב - מארז עם ספק

Six-Hundred-A600 - Antec - Six Hundred v2 gaming case - With Antec VP600P 600W Bottom-mounted power supply - Hot swap 3.5 inch SATA hard drive dock - Cable management compartment - Front-loaded HDD cage for up to 6 hard disk dr...

שנה אחריות למארז ושלוש לספק[/td]

[td]₪431/422[/td]

[/tr]

[tr][td]AC-ALP-11-1156-775.jpg[/td]

[td]1[/td]

[td]Arctic[/td]

[td]UCACO-AP111-GBB01SI[/td]

[td]פתרונות קרור - מאווררים למעבדים

UCACO-AP111-GBB01SI - Arctic - Arctic Alpine 11 Rev 2 - 92 mm PWM - SI bulk - With new PC Only...

שנה אחריות - בקניה עם מחשב חדש בלבד[/td]

[td]₪39/38[/td]

[/tr]

[tr][td]DRW-24F1ST.jpg[/td]

[td]1[/td]

[td]ASUS[/td]

[td]DRW-24F1ST[/td]

[td]DVD צורבים תקליטורים ו - פנימי SATA DVD צורב

DRW-24F1ST - ASUS - DVD-RW drive - 24X DVD writing speed - SATA interface...

שנה אחריות[/td]

[td]₪92/90[/td]

[/tr]

[/table]

1965.00 / 1926

עד 3 תשלומים ללא ריבית אלא אם מצויין אחרת במפרט המוצר

המחירים הזולים יותר הינם לתשלום במזומן/העברה בנקאית או תשלום בביטקוין - סכום ההנחה עומד על 2% ממחיר המוצר/עסקה

הזמנה שתיווצר בפורום לא תחוייב בדמי הרכבה

המחיר אינו כולל משלוח

קישור להצעת המחיר

http://www.plonter.co.il/priceoffer_shoppingcart.tmpl?PriceOffer=21887

מצב שני יכול להיות שבאמת I5 יהיה מיותר ואת ההפרש הנותר ניתן לנצל לטובת SSD מערכת או אפילו להשאיר עוד כמה שקלים בכיס =]

פורסם
  • מחבר

אז ככה:

לגבי מארז - מצאתי אותו פה . המארז שרשמת יותר טוב בבאנדל, אבל הצורה שלו לא נראית לי. אם אפשר להוריד את ה"דבשת" שיש לו למעלה, זה יהיה מצויין. אגב, לא הצלחתי למצוא לגביו סקירות באנגלית בחו"ל - אפילו באתר של antec חיפשתי a600, והוא לא נמצא. אשמח לקבל לינקים.

ואני רוצה גם מאוורר נוסף למארז של 120 ממ. יש המלצות?

ספק-כח - איך הספק הזה?

מעבד - מה ייתן לי ה- i5 במקום ה- i3? חוץ מזה, מצאתי את ה- i3 בזול יותר פה

לוח - נראה לי בסדר, אבל - לגיגהבייט יש גיבוי BIOS. האם יש גם בלוח הזה? לגבי הקונקטור הנוסף בלוח, ראיתי שפה הוא 4 פין. האם קונקטור של 8 פין יתאים או שצריך מתאם?

זיכרון - לא שמעתי על המותג הזה Zeppelin. מישהו קנה ויש לו ניסיון איתם? למישהו התקלקל והחליף?

דיסק - אין לי בעיה גם לעבוד עם חצי טרה, אבל אני מעדיף 3 שנים אחריות.

מה הדעה לגבי הדיסק הזה? http://www.plonter.co.il/detail.tmpl?sku=ST1000DM003

האם אכן יש 3 שנים בלי בעיות?

לגבי SSD - למרות המהירות, הטכנולוגיה לא מספיק בשלה לטעמי. אולי בעוד כמה שנים.

מאוורר - ה- 11 r2 - איך הוא מבחינת שקט?. ראיתי גם שממליצים פה על ה- arctic i11. מה הייתרון שלו בהשוואה לזה?

סידירום - אחלה

אפשר לחרוג גם לבערך 2200 ש"ח.

תודה

פורסם

מארז וספק שהצגת פחות טובים ומשתלמים מהבאנדל שאני נתתי. תוכל להחליף אותו בבאנדל אחר בלי שום בעיה.

תציץ בבאנדלים המוצעים בפלונטר ותבחר לך אחד במחיר הוגן . ..

למה לך מאוורר נוסף למארז ? מיותר.

I5 ייתן לך 'מיגון עתידי'. עוד קצת זמן של ביצועים אופטימליים בהשוואה לI3. אם התקציב מאפשר אז למה לא.

בנוגע למחיר, אתה שוכח שרוכשים מחשב שלם במקום אחד ולא חלק חלק. תחליט, מארז מKSP או מעבד מIVORY?

לפי מה שאני יודע, TMS או פלונטר הם המשתלמים ביותר ויש להם תגובות מצוינות נוגע לשירות.

מה עוזר לך גיבוי ביוס ? אני בטוח שכולם מאפשרים פיצ'רים דומים למדיי אך לא בדקתי לפרטי פרטים.

בנוגע לחיבורים שלא ידאיג אותך. מטפלים בזה בהרכבה ותמיד אפשר לארגן מתאם.

זיכרונות - קראתי עליהם, מומלץ... מקסימום יש אחריות תפסיק לדאוג

אם אתה בקטע של חצי טרה ואחריות זו הבעיה אז לך על SSD. יש לי אחד כזה והטכנולוגיה כן מספיק אפויה בהסתמך על הממצאים שלי.

ממליץ בחום לוותר על כונן קשיח ולעשות שימוש בכונן SSD נפח 256 בלבד.

על פי המלצות פה בפורום I11 שקט ויעיל מאוד.

פורסם
  • מחבר
מארז וספק שהצגת פחות טובים ומשתלמים מהבאנדל שאני נתתי.

אכן יותר משתלמים, אבל איך הגעת למסקנה שהם יותר טובים?

תוכל להחליף אותו בבאנדל אחר בלי שום בעיה. תציץ בבאנדלים המוצעים בפלונטר ותבחר לך אחד במחיר הוגן . ..

אכן, וזה מה שאני מחפש ולא מצאתי. אם זאת לא בעיה בשבילך, אשמח אם תוכל למצוא לי כזה.

למה לך מאוורר נוסף למארז ? מיותר.

יכול להיות שמיותר, אבל שומר על כניסת אוויר קר ומונע מהמארז להתחמם - במיוחד בימי הקיץ הבאים עלינו לטובה, ובשילוב של מחשב פועל בחדר ללא מזגן, עדיף להשקיע בעוד מאוורר שייתן שקט (מבחינת תקלות).

I5 ייתן לך 'מיגון עתידי'. עוד קצת זמן של ביצועים אופטימליים בהשוואה לI3. אם התקציב מאפשר אז למה לא.

תודה אבל נראה לי שבשביל השימושים האלה, גם ה- i3 זה OVERKILL.

בנוגע למחיר, אתה שוכח שרוכשים מחשב שלם במקום אחד ולא חלק חלק. תחליט, מארז מKSP או מעבד מIVORY?

למה? אפשר לקנות מספר חלקים בזול אצל מספר חנויות ולהרכיב לבד. כבר הרכבתי בחיים שלי כמה מחשבים, כך שאין לי בעיה עם זה.

לפי מה שאני יודע, TMS או פלונטר הם המשתלמים ביותר ויש להם תגובות מצוינות נוגע לשירות.
לא יודע לגבי פלונטר, אבל שמעתי סיפורים על TMS. אני אקח את הסיכון. בנוגע ל"משתלמים ביותר", האם אתה מתכוון שמבחינת מחיר? כי אם כן, אז אולי בס"הכ הם הכי זולים, אבל אם יורדים לרמה של חלקים, אז יש משתלמים מהם.
מה עוזר לך גיבוי ביוס ? אני בטוח שכולם מאפשרים פיצ'רים דומים למדיי אך לא בדקתי לפרטי פרטים.
אז זהו, שבדיוק מהסיבה הזאת אני מפרסם פה בפורום, כדי להתייעץ עם מומחים. ייתכן שאני אפרסם בפורום לוחות-אם לגבי השאלה הזאת - או שאחקור את העניין בעצמי. גיבוי BIOS יכול לעזור במקרה שהעדכון לא הצליח.
בנוגע לחיבורים שלא ידאיג אותך. מטפלים בזה בהרכבה ותמיד אפשר לארגן מתאם.
אז זהו, שאם אני מרכיב לבד, אני רוצה לדעת לגבי המתאם, ואם צריך - ארכוש אחד כזה בנוסף.
זיכרונות - קראתי עליהם, מומלץ...
אוקי. יש אפשרות לשתף לינקים וכאלה שקנו והשתמשו? כי חיפשתי בגוגל ולא הצלחתי למצוא תוצאות טובות באנגלית.
מקסימום יש אחריות
אחריות של מי? של החנות ? או שהחנות מגלגלת את זה ליצרן? ואם היצרן או החנות ייעלמו? אתה לא יכול לאמר שאם הם קיימים כבר כמה שנים, אז גם בעתיד הם ימשיכו להתקיים, וכבר היו דברים מעולם. אני יודע שהמחיר משקף סיכון, אבל אני רוצה לדעת יותר טוב לפני שאני לוקח את הסיכון הזה.
תפסיק לדאוג
כשאומרים לי משפט כזה בישראל, זאת סיבה מצויינת לדאוג :)
אם אתה בקטע של חצי טרה ואחריות זו הבעיה אז לך על SSD. יש לי אחד כזה והטכנולוגיה כן מספיק אפויה בהסתמך על הממצאים שלי. ממליץ בחום לוותר על כונן קשיח ולעשות שימוש בכונן SSD נפח 256 בלבד.
לא SSD - אכן מדובר בזכרון שהוא הרבה יותר מהיר מדיסק רגיל, אבל למרות שמדובר בזכרון לא-נדיף - במשך הזמן הזכרון הזה מתנדף. ליתר דיוק, אחרי מספר מסויים של פעולות כתיבה, ה- FIRMWARE של הדיסק מוחק את הסקטורים האלה, ומעתיק את המידע לסקטורים תקינים. כתוצאה מכך, המקום בדיסק קטן במשך הזמן. אני רוצה דיסק שיחזיק לי על פני 5 שנים (ואף יותר). אני לא רוצה להגיע למצב שאחרי 4-5 שנים הדיסק יהיה כל כך קטן שאצטרך לעשות משהו בנידון.
על פי המלצות פה בפורום I11 שקט ויעיל מאוד.
אוקי - אבל לא רשמת מה הייתרונות שלו על פני ה- 11 r2. אני אבדוק פה בפורומים.

תודה רבה

נערך על-ידי agf14

פורסם

מנקודת המבט שלי לשימוש שאתה הולך לעשות במחשב

עם תיקנה זיכרון רם הכי פשוט והכי זול יעשה את העבודה ולמה אתה צריך 8GB?

מעבד I3 יהיה סבבה לגמרה.

SSD אני כן ממליץ הביצועים הרבה יותר טובים הזיכרון ב SSD לא קטן בשום צורה אלה עם כן תעשה לו OVERPROVISION.

המלצה שלי תיקנה SSD בעל נפח קטן לטובת המערכת הפעלה ו הרדיסק רגיל לטובת שמירת קבצים.

קירור מעבד לך על נוקטואה או זלמן גם לא יקר ובשביל הצרכים שלך הוא יעשה את העבודה.

גיבוי Bios קיים בכול לוח אם לפניי שאתה עושה צריבה ל BIOS יש אפשרות גיבויי תקנו אותי עם אני טועה.

ספק כוח במחשב זה אין צורך ביותר מ350W

מארז אין צורך במארז יקר או בהרבה מאווררים דרישות של מארזים יקרים הם בעיקר לטובת תכנות עבודה או מחשבי גיימינג/אוורקלוק מחשב כזה לא יגיעה למעלות חום גבוהות מספיק כדאי שהמארז של ה500שח יהיה שווה את המחיר.

עוד משהוא שהיתי ממליץ אליו זה כרטיס מסך פשוט עם אתה הולך לצפות בסרטים באיכויות גבוהות שדורשים ליבות CUDA.

נערך על-ידי poiler365

פורסם

למה? אפשר לקנות מספר חלקים בזול אצל מספר חנויות ולהרכיב לבד. כבר הרכבתי בחיים שלי כמה מחשבים, כך שאין לי בעיה עם זה.

אם זו הדרישה שלך (זה וודאי עשוי לחסוך כמה שקלים)

זה משנה את פני המשחק. בטוח שזה מה שאתה מתכוון לעשות?

קח בחשבון שישנם חנויות שמסרבות לקחת אחריות במקריי נזק כשההרכבה לא נעשית על ידם. בדוק אותי, אני לא יודע מי כן ומי לא.

פורסם
  • מחבר

אוקי

אז הגעתי להחלטה - אני אלך על החלקים היקרים יותר ו(למרות הסיכון), אפצל את הקניה בין פלונטר ל- KSP.

יש גם אפשרות שאקנה את לוח האם Gigabyte GA-H81M-HD3 מ- TMS (יש להם מחיר מצויין), אבל זאת כבר קניה מ-3 ספקים, ואני מעדיף כמה שפחות לחלק ,אם אפשר.

אני אלך בסוף על לוח Gigabyte GA-H81M-D2V.

ד"א, DUAL BIOS (כלומר גיבוי ל- BIOS) יש ל- GIGABYTE וגם לא לכל הדגמים. לא ראיתי את האפשרות הזאת בדגמים של asrock שחיפשתי.

סה"כ הכל עולה (נכון לעכשיו...) 2271 ש"ח.

תודה רבה , ואם יש מה להוסיף בנושא - אשמח לתגובות.

פורסם

1. בנושא קניית מחשב שלם מחנות לעומת קניית רכיבים בחנויות שונות:

א. כשאתה קונה מחשב שלם מחנות אחת, בד"כ הם גם מוודאים שהוא עובד. אם אתה קונה רכיבים מחנויות שונות אי אפשר להיות בטוח שהמחשב שתרכיב יעבוד. האמת, מה שיותר בעייתי הוא עדכון הביוס ללוח האם - כאשר אתה קונה לוח אם המבוסס על ערכת שבבים מסדרה 8 של אינטל (H81, B85, H87 או Z87) ומתקין עליו מעבד מסדרת Haswell Refresh, הביוס שלו חייב להיות מעודכן בכדי שהמחשב יזהה את המעבד ויעבוד (וכבר היו מקרים שבהם כתוצאה מביוס לא מעודכן המחשב נדלק אבל לא הופיע דבר על המסך, פשוט תחפש בפורום אם אתה רוצה). אתה יכול לבקש מהחנות ממנה אתה קונה את לוח האם שתעדכן את לוח האם לגירסה האחרונה, אך לא מובטח שהם יעשו זאת (או שהם יעשו זאת בצורה נכונה), ובמקרה כזה אתה תצטרך לחזור לחנות ולבקש מהם לעדכן לך את הביוס, ללכת לחנות אחרת או לטכנאי ולשלם להם בכדי שיעדכנו לך את הביוס או להשיג מעבד שכן מזוהה ע"י גירסת הביוס (וזה אומר להתקין אותו, לעדכן את הביוס, להסירו ולהתקין את המעבד שלך).

ב. שים לב שיש רכיבים שמחירם תלוי "בקניית מחשב חדש", כלומר אם אתה לא קונה מחשב חדש מאותה החנות אתה תצטרך כנראה לשלם יותר עבור אותו הרכיב.

ג. במקרה של בעיה ברכיב מסויים, החנות ממנה קנית את אותו הרכיב יכולה "להאשים" רכיב אחר שלא נקנה ממנה ולטעון שהוא הגורם לבעיה. החנות שממנה קנית את הרכיב השני יכולה לטעון בדיוק את ההיפך, ואז אתה תהיה בבעיה. בנוסף, יכול להיות שבמידה ויש בעיה ותרצה לממש אחריות, בחנות יטענו שמכיוון שהמחשב הורכב ע"י מישהו אחר ולא על ידם, אז נגרם נזק לרכיבים או שהם ידרשו ממך תשלום עבור "בדיקת מחשב שלא נקנה בחנות". אני לא יודע עד כמה חנויות בארץ מתנהגות כך, אבל לא הייתי פוסל אפשרות כזו על הסף.

2. בנוגע לביוס הגיבוי - זו תכונה שלא נמצאת בכל לוחות האם של כל החברות, ובד"כ רוב החברות לא משלבות שני שבבי ביוס בלוחות האם הזולים יותר (יש לציין שבחלק מהלוחות הזולים של Gigabyte כן ניתן למצוא ביוס כפול). בלוחות של Gigabyte תכונה זו נקראת DualBios, בלוחות של MSI תכונה זו נקראת Multi-BIOS II ובלוחות של ASRock אין ממש שם לתכונה זו אלא פשוט מצויין שיש ביוס ראשי (Main BIOS) וביוס גיבוי (Backup BIOS) בפרטי הלוח.

נערך על-ידי smalul

פורסם
  • מחבר

אוקי

אני אקח את הסיכון וארכוש.

תודה על הטיפ: אבקש מהם לעדכן את ה- BIOS, ואם תהיה בעיה והם גם לא יעדכנו וגם זה לא יעבוד, ככל הנראה יש לי אפשרות להשיג CPU ישן יותר.

ולגבי זה שבחנות יגידו שנגרם נזק לרכיבים - קשה לי להאמין, בעיקר לאור העובדה שיש פה לא מעט שמבקשים להחליף את השילוש-הקדוש (לוח-אם, מעבד וזכרון), ואני מעריך שבמקרים אלה (בחלק אם לא ברובם), הם מרכיבים את הכל בעצמם ולא נעזרים בחנות, כך שיש פה מקרה דומה.

אעדכן בהמשך.

תודה רבה

  • 2 שבועות מאוחר יותר...
פורסם
  • מחבר

עדכון -

אוקי, אז בסוף שילמתי יותר וקניתי הכל ב- KSP (בסה"כ המחשב עלה 2342 ש"ח).

כמו שביקשתי, הם נתנו לי את כל מה שהגיע עם המחשב, כולל ברגים ומתאמים.

הזכרון עלה לי כ-35 ש"ח יותר (קניתי זכרון של g.skill) , והדיסק כ- 135 ש"ח יותר ( בגלל שרציתי 3 שנים אחריות - קניתי WD Red. כן, אני יודע שה- RED נוצר ל- NAS-ים, אבל קראתי שאפשר להתקין אותו במחשב רגיל והוא פועל בסדר, למרות שאני חושד שהוא קצת פחות מהיר מ-ה wd Blue הרגיל).

הייתי צריך לעמול לא מעט עד שהכל יעבוד לפי איך שרציתי:

היום הראשון

לאחר קבלת המחשב, פתחתי אותו כדי לוודא שבפנים הכל כשורה - לשם-כך, הייתי צריך לקרוע את המדבקות ש- KSP שמו על המארז (כפי שמצויין על המדבקות, הסרתן עלולה לפגוע באחריות).

ואכן, היו מספר דברים לא טובים:

בתחילה, התקשיתי לפתוח את המארז ונאלצתי להשתמש במברג כדי להוציא את 4 הברגים שניתן לפתוח ביד (ראו בהמשך).

לאחר שפתחתי אותו, ראיתי שהם לא חיברו את הלוח עם כל ה- spacers (מה שמחבר את לוח האם למארז).

אחד היה חסר, בפינה.

פירקתי את הלוח , הזזתי אותו קצת (ולשם כך, הייתי צריך לפרק את אחד המאווררים, ולנתק את רוב הקונקטורים), הברגתי את ה- spacer עם בוקסה מתאימה, והרכבתי את לוח-האם מחדש.

חוץ מזה, מי שהרכיב את המחשב השתמש ב- 2 סוגי spacers, כי הייתי צריך להשתמש ב-2 סוגי ברגים לשם-כך (הברגה גסה והברגה עדינה).

הייתי צריך גם להזיז את המאוורר השני שהגיע עם המארז - זה של 140 ממ, כי הכבל שהתחבר אליו היה מתוח.

לכן ניתקתי אותו ,סובבתי אותו והברגתי שוב (עם ברגים שחורים שתואמים לחלק החיצוני של המארז).

לאחר-מכן, שמתי לב שיש בעיה עם כבל ה- ATX הנוסף (זה של ה-8 פין שמחברים ללוח).

בגלל בעיה בשילוב של לוח האם, המארז והספק, הקונקטור שלו היה בדיוק במקום שהכי רחוק מהספק (בפינה).

מי שהרכיב את המחשב, פשוט העביר את הכל מתחת ללוח האם.

זה יצר 2 בעיות - האחת שהכבל היה מתוח, והשניה שהוא עבר בדיוק מתחת לתושבת של ה- CPU - חלק שיוצר חום רב, ויכול לקצר את חיי הכבל.

לכן, שוב פעם פירקתי את לוח האם, והפעם העברתי את הכבל הזה מלמעלה.

זה נראה פחות יפה, אבל הכבל משוחרר ולא נמצא בסביבה לוהטת.

באשר למאוורר הנוסף של Noctua (ה- nf12), אכן ראיתי שמדובר במשהו איכותי:

מלבד המאוורר השקט, הפלסטיק שמרכיב אותו חזק אבל גמיש, ובשילוב הגומי שמצפה אותו, הצלחתי לחבר אותו למארז ולתת את מידת ההברגה המתאימה כך שהמאוורר לא יוברג חלש מדי (וכך ייפול) ולא חזק מדי (וכך יתכופף - יכול לגרום לנזק לטווח ארוך).

מי שהרכיב את המאוורר חיבר אותו הפוך, כלומר המאוורר הזה היה אמור להכניס אוויר לתוך המארז, והוא הורכב כך שיוציא אוויר ממנו - מכאן הסיבה שבגללה הפכתי אותו, וכך למדתי על האיכויות שלו.

המאוורר הזה הגיע עם מספר כבלים - מפצל Y, מאריך, ומנחית.

מי שהרכיב אותו השתמש בכל הכבלים, ואכן הוא היה צריך להשתמש בכולם.

העניין הוא שהם בלטו והפריעו לסגירת המארז.

לכן הייתי צריך לחתוך את הטיראפ, לנתק את כל הכבלים, ולבנות שוב את המסלול מלוח האם למאוורר.

בלוח האם M81-DV2 יש רק 2 קונקטורים למאווררים - אחד ל- CPU, והשני ל- system fan.

מכיוון שהיה צריך 3 מקורות חשמל (כי המאווררים שהגיעו עם המארז, כל אחד הכיל (לחוד) קונקטור פשוט של 3 חיבורים),

KSP מכרו לי מתאם נוסף שישמש את המאוורר השלישי , שאותו מחברים ישר לספק-כח(בשקל במקום ב- 10 ש"ח, ולמעשה הוא כבר היה מורכב בפנים).

כפי שהם הרכיבו, לא הייתי מרוצה מזה שהקונקטור של לוח האם מחלק חשמל ל-2 מאווררים גדולים,ולכן חיברתי אותו למפצל שהם מכרו לי.

זה גרם לכך שלא ניתן היה לשלוט על המהירות של2 המאווררים, אבל מדובר במאווררים שקטים (ראו בהמשך).

כפי שכתבתי מוקדם יותר, שמתי לב שקשה לסגור את המארז מ-2 הצדדים.

בגלל שמדובר במארז זול-יחסית, אין הרבה מקום לכבלים שעוברים מתחת ללוח האם - מה שגורם להם לבלוט ולבעיה לסגור את המארז.

לכן, חוץ ממה שעשיתי מקודם, שוב פעם הייתי צריך לפרק את רוב הקונקטורים (זה של ה- usb3 header וחיבור החשמל הראשי של ה- ATX) ולהבריג אותם שוב בצורה כזאת שלא יעלו אחד על השני.

ניצלתי את ההזדמנות, והפרדתי את הקונקטורים של המתח מהקונקטורים של ה- DATA - כל אחד עובר דרך מסילה אחרת.

אחרי זה, יכולתי לסגור את המארז בקלות, ולסובב את 4 הברגים שסוגרים את המארז בידיים.

זהו? לא בדיוק:

באשר למאווררים של המארז - כידוע, ניתן לשלוט על המהירות של המאווררים דרך לוח האם ולווסת את המהירות בהתאם לחום שמופק.

מכיוון שקניתי לוח-אם זול, נאלצתי לחבר את המאווררים ישירות לחשמל, ולכן לא היתה לי את האפשרות הזאת, אלא להשתמש במהירות קבועה למאווררים.

לגבי המאוורר של Noctua - כפי שכתבתי מקודם, המאוורר מגיע עם מנחית, שמוריד את הסל"ד המירבי שלו מ- 1500 סיבובים לדקה ל- 1200, כאשר 1200 סיבובים לדקה זאת המהירות המקסימלית שבה הוא עובד, אבל עדיין שומר על שקט.

אני מניח שזאת בדיוק הסיבה שנתנו אותו, והרכבתי אותו.

כעת המאוורר הזה מקובע על 1200 סל"ד - שקט ביותר.

באשר ל-2 המאווררים של המארז - אחת הסיבות שקניתי את ה- 302, היא שיש למאווררים האלה מתג מאחור, ולו 2 מצבים: מצב מקסימום ומצב שקט. לכן, כדי ליצור שקט מקסימלי, שמתי אותם על "מצב שקט".

התוצאה היא שאכן הם היו שקטים, אבל שקטים מדי:

שמתי-לב שאחד המאווררים לא הסתובב כלל!

בדיקה מהירה גילתה שהמאוורר שחובר ישירות ללוח-האם התחיל לפעול אבל הפסיק אחרי שניה.

קראתי על כך באינטרנט, ולכן ידעתי מה לעשות :

ב- BIOS, שיניתי את ההגדרות ל- system fan כך שייתן מקסימום מתח כל הזמן, וזה מה שפתר את הבעיה.

אחרי שעברו כמה שעות הכל עבד כהלכה, אבל לא נשאר לי כח ולכן ואת השאר כבר עשיתי ביום השני.

היום השני

קודם-כל, בהמשך למה שכתבו לי פה אכן יכול היה להיות מצב שבו ה- CPU והלוח לא תואמים.

במקרה הזה, הלוח בא עם ה- BIOS המקורי (f3), והוא אכן עבד עם ה- CPU הזה.

לכן, הדבר הראשון שעשיתי זה לעדכן את ה- BIOS לגרסא האחרונה (f5).

הודרתי אותו ממחשב אחר, וביצעתי עדכון ישיר (יש ל- BIOS

הזה אפשרות לעדכן את עצמו ישירות מ- Disk On Key. יפה מאד!).

לא עדכנתי את ה- backup BIOS, והוא נשאר על f3 (לכל מקרה).

לאחר-מכן, התחלתי את ההתקנות:

התחלתי להתקין windows7, ומאד התפלאתי שהמקלדת והעכבר כלל לא עבדו ב- setup של ה- windows (ב- BIOS הם כן עבדו).

לאחר מספר בדיקות שעשיתי, הסתכלתי בדיאגרמה של לוח האם וראיתי שיש 2 יציאות USB למקלדת ולעכבר.

רק כאשר חיברתי את העכבר/מקלדת אליהן, הן סופסוף עבדו גם ב- SETUP של ה- WINDOWS.

מאוחר יותר, הבנתי את הסיבה לכך - מסתבר שבלוח האם הזה מותקן מפצל USB של VIA (בנוסף למפצל USB של INTEL - בגלל כמות קטנה של usb3). בגלל התמיכה בדרייברים (windows7 לא תמך בו בשלב זה) , המפצל פשוט לא עבד בשלב ה- SETUP.

לגבי הדרייברים - לא סמכתי על ה- CDROM שהגיע עם לוח האם, והורדתי את הדרייברים האחרונים מהאתר (כ-400 מגה).

לאחר שהתקנתי הכל, זה עבד ללא בעיות, אבל הייתי צריך מחיצה מסוג MBR ולא EFI כמו שה- windows7 יצר.

לכן (מאוחר מדי) , נאלצתי למחוק הכל, לשנות ב- BIOS את ההגדרה של UEFI ל- LEGACY (כך שתווצר מחיצת MBR בכל-מקרה) ,ולהתקין הכל שוב-פעם.

בסופו של דבר, המחשב עובד בצורה תקינה, הוא מהיר ויחד-עם-זאת חרישי.

הרצתי מבחני ביצועים (כולל בדיקת הסקטורים והמפ. של הדיסק הקשיח) - המעבד לא עובר את ה- 50 מעלות, וגם ניתן לראות סרטים ב-1080 מ- youtube ללא השהיות.

שוב, אני רוצה להודות לכל מי שסייע לי, להגיע להחלטות לגבי המחשב.

תודה רבה :)

פורסם

טובב אז שמחנו מאוד.

רק שתדע שכל הכשלים נגרמו שם בשל הספק הלא מי יודע כמה והמארז שלא סייע במיוחד לספק להגיע למקומות הדרושים.

מאוור הפוך זה עניין של החלטה, יש על מה להתווכח שם שתדע לך.

היית יכול לפתור את כל היום הראשון אילו פשוט היית מזיז את המתג למצב שקט וזהו. לא היית צריך להתעסק בביוס.

לעניות דעתי התקלה שם עם המתחים היא תוצאה של הפיצול שדפקת שם .

יום שני - מחדל בנוגע לעדכון ביוס שאמרת שיעשו ולא עשו .

במיוחד כשרכשת במקום אחד את הכל אז ברור שעליהם לדאוג שזה גם יפעל . . .

עניין עם הUSB זה פורמלי . . . לא צריך להתרגש יותרמידי .

פורסם

@agf14

למרות כל הסיפור הזה, לא פירטת איזו חומרה בדיוק קנית למעט זיכרון כלשהו של G.Skill ודיסק קשיח מסדרת Red של WD...

פורסם
  • מחבר

smalul

אני מסכים עם הרוב רק חולק עליך לגבי המאווררים - חיברתי מאוורר אחד (ללא מפצל Y) במצב שקט והוא לא פעל ,כפי שתיארתי מקודם.

רק אחרי ששיניתי את ההגדרה ב- BIOS הוא פעל.

furyanaor

אכן מכל מה שכתבתי אפשר היה להרכיב הכל להצעה, אבל ,נכון, אני אפרט מה שבסוף קניתי:

מארז Antec Three Hundred Two

ספק Antec v400pc

לוח-אם Gigabyte H81M d2v

זכרון שמונה גיגה g.skill F3-1600C11S-8GNT

מעבד intel i3-4160

דיסק קשיח Western Digital Caviar Red WD10EFRX 1TB Sata III

מאוורר למעבד Arctic Freezer i11

מאוורר נוסף למארז Noctua NF-F12

סידירום Samsung sh-224db

פורסם

@agf14

התבלבלת ביני ובין furyanaor...

בכל מקרה - תתחדש, אבל לדעתי היית צריך להתייעץ לגבי המפרט הסופי לפני הקנייה:

א. לדעתי הדיסק הקשיח שקנית סתם יקר - אם הוא יקרוס, גם ככה תאבד את המידע ולא משנה כמה שנות אחריות יש עליו. גם אם היית קונה דיסק קשיח בעל שנתיים אחריות והיית צריך להחליף אותו בחדש אחרי שנתיים, לדעתי זה היה עדיף מאשר להוסיף עוד כסף בשביל לקבל דיסק קשיח עם אחריות לשנה נוספת, מה גם שהדיסק הקשיח שקנית אמור להיות איטי יותר.

ב. לא היית צריך קירור חזק כמו ה Freezer i11 למעבד Core i3, במיוחד לאור העובדה שלא ביקשת רמת שקט גבוהה.

ג. אני חושב שהמאוורר למארז שקנית הוא סתם יקר - היית יכול בהחלט להסתפק במאוורר שעולה חצי מזה.

ד. הייתי יכול לקנות כונן אופטי של Asus שהוא זול יותר ב-5 ש"ח ב KSP ושגם עליו יש שנתיים אחריות.

אם כל זה היה עולה לך פחות מ-2000 ש"ח, אז זה היה בסדר, אבל אתה שילמת מעל 2300 ש"ח על מפרט כזה. כל המטרה של הפורום הזה היא לעזור לך לקבל את המפרט הכי טוב במחיר הכי משתלם, וזה לא מה שקרה בסופו של דבר וחבל.

אני מקווה שתהנה מהמחשב הזה ושלא יהיו לך בעיות איתו. שוב - תתחדש.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים