אינטל: דור ה-Skylake החדש למחשבים נייחים - כבר באוגוסט הקרוב - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אינטל: דור ה-Skylake החדש למחשבים נייחים - כבר באוגוסט הקרוב


taltarablus

Recommended Posts

מעבדי ה-Skylake המבטיחים של אינטל, שהיו צפויים להגיע אלינו כבר בסוף הרבעון השני של השנה לפי התוכניות המקוריות, יגיעו כנראה רק כחודשיים לאחר מכן בכנס ה-IDF של החברה

לכתבה: http://hwzone.co.il/%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%98%d7%9c-%d7%93%d7%95%d7%a8-%d7%94-skylake-%d7%94%d7%97%d7%93%d7%a9-%d7%9c%d7%9e%d7%97%d7%a9%d7%91%d7%99%d7%9d-%d7%a0%d7%99%d7%99%d7%97%d7%99%d7%9d-%d7%9b%d7%91%d7%a8-%d7%91/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כבר לא ברור לי כלום...

כמה חודשים מדברים על דור ה- אבל עדיין אין שום מוצר בשוק..לא מעבד שולחני ולא ב-ULTRABOOKS.

אז לא ברור לי למה מדברים כבר על דור ה- Skylake ? זה הרי ברור שלכל הפחות נראה מוצרים ראשונים שלו איפה שהוא בתחילת 2016.

מאוד יהיה מוזר שכבר השנה יהיו מוצרי Skylake שעדיין דור ה- לא נמצא בשוק.

אני בכל אופן מתעניין במחשב ULTRABOOK לקראת סוף השנה (לימודים) ודי מבולבל אם לחכות כבר ל- מכל הכתבות האלו..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל - הכותרת של הכתבה מטעה - "אינטל: דור ה-Skylake החדש למחשבים נייחים – כבר באוגוסט הקרוב" מרמזת על כך ששחרור מעבדי ה Skylake יהיה מוקדם מהצפוי, אולם כותרת המשנה מגלה את האמת ההפוכה - "מעבדי ה-Skylake המבטיחים של אינטל, שהיו צפויים להגיע אלינו כבר בסוף הרבעון השני של השנה לפי התוכניות המקוריות, יגיעו כנראה רק כחודשיים לאחר מכן בכנס ה-IDF של החברה", כלומר מעבדי ה Skylake ישוחררו מאוחר מהצפוי...

האמת, לאור העובדה שבין הדור החמישי (מעבדי ה Broadwell) והדור השישי (מעבדי ה Skylake) יפרידו רק 2-3 חודשים, הרי שהדבר החכם מצד אינטל יהיה פשוט לוותר לחלוטין על מעבדי ה - עדיף שפסי הייצור בטכנולוגיה של 14nm ייצרו מעבדי Skylake במקום מעבדי . כפי שזה נראה לי כרגע, מעבדי ה יהיו מיועדים בעיקר לבעלי מעבדי הדור הרביעי (מעבדי ה Haswell) שקנו גם לוח אם המבוסס על ערכת השבבים H97 או Z97 ומעוניינים לשדרג רק את המעבד, וגם אז השיפור לא צפוי להיות משמעותי. זה אומר שמי שיקנה מעבד הוא מי שיש לו מעבד יחסית חלש ומעוניין להחליפו באחד חזק יותר, אבל הבעיה היא שמי שקנה מעבד חלש כנראה לא טרח לקנות לוח המבוסס על ערכת השבבים H97 או Z97, ולכן לא נראה לי שסדרת ה Broadwell תחשב כרווחית. למעשה אני צופה שרוב האנשים, למעט אולי כאלו שלא מכירים את השוק ויקנו כל מה שמציעים להם, יעדיפו להמתין עוד מספר חודשים ולקנות מחשב עם מעבד חזק יותר (הדור השישי) וזיכרון מהיר יותר (DDR4).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מבחינת שוק המחשבים הניידים - זה פחות משמעותי, כי כמעט ולא ניתן לשדרג מעבד במחשב נייד - ברגע שקונים מחשב נייד עם מעבד מסויים, רוב הסיכויים שמעבד זה ישאר מותקן בו עד היום שבו המחשב הנייד יפסיק לתפקד. העובדה שיש כבר מחשבים ניידים עם מעבדי Broadwell היא נחמדה, אבל מכיוון שמחשבים ניידים בד"כ לא נועדו לביצועים אלא לישומים קלים יותר (אינטרנט, עבודה משרדית, סרטים וכד'), השיקול האם לבחור במעבד Haswell או במעבד Broadwell תלוי בעיקר בתקציב (וגם כך הביצועים שלהם אמורים להיות דומים).

מבחינת שוק המחשבים הביתיים הנייחים - מעבדי ה Broadwell אמורים להיות למעבדי ה Haswell בתושבת 1150 מה שמעבדי ה Ivy Bridge היו למעבדי ה Sandy Bridge בתושבת 1155. הבעיה, כפי שכבר כתבתי, היא שבניגוד למעבדי ה Ivy Bridge שיכלו לעבוד על כל לוח בעל תושבת 1155, מעבדי ה Broadwell לא יוכלו לעבוד על כל לוח בעל תושבת 1150, אלא רק על לוחות מסויימים (המבוססים על ערכות השבבים H97 ו Z97), מה שאומר שהם לא ממש מהווים אפשרות שדרוג ממשית לרוב המשתמשים מצד אחד, ולא ממש משתלמים כבסיס למחשב חדש לגמרי מצד שני מכיוון שמעבדי ה Skylake ישוחררו כמה חודשים אחריהם (לפחות לפי כתבה זו) ופשוט עדיף להמתין להם.

מבחינת השוק הגבוה הביתי הנייח - סביר להניח שב 2016 ישוחררו מעבדי Broadwell לתושבת 2011-3, ויחליפו את מעבדי ה Haswell לאותה התושבת. סביר גם להניח שבמקרה כזה לוחות האם הקיימים יתמכו במעבדי ה Broadwell ולא יהיה צורך להחליף גם אותם.

שוב - לא ממש ברור מהי האסטרטגיה של אינטל עם תכנון לשחרר שני דורות של מעבדים לאותו פלח שוק (גם לשוק הביתי הנייח ולמעשה גם לשוק הנייד) בפרק זמן דיי קטן. סביר להניח, בדומה למה ש djelectric רמז, ששחרור מעבדי ה Skylake ידחה שוב ושוב עד שאינטל תרגיש שהיא הרוויחה מספיק ממעבדי ה Broadwell ורק אז היא תשחרר את מעבדי ה Skylake, שכן אין לה ממש תחרות בשוק הביתי (המעבדים הנוכחיים של לא ממש מהווים תחרות למעבדי ה i5 ומעלה, ואני לא חושב שפתאום תצוץ חברה חדשה שתייצר לשוק המחשבים הביתי שכן יוכלו להתחרות במעבדי אינטל).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...