עבור לתוכן

החזר כספי מאמזון למי שקנה 970

Featured Replies

פורסם

אני מסכים עם הטענה של קיוביקל בנוגע ל"הטעיה" (עם הסתייגות אחת), אבל שולל מכל וכל את טענותיו לגבי ההשלכות של ההחזר הזה.

תחילה להסתייגות: ההתנהלות שקיוביקל מתאר היא התנהלות של צרכן נבון. מי אמר שכל הצרכנים נבונים? אולי מישהו העדיף את הכרטיס הזה על פני כרטיס אחר רק כי לכרטיס הזה יש 4GB ולאחר 3GB? אולי האדם שרכש את הרכב שהוא הביא כדוגמה העדיף את הדגם הזה על פני דגם "פשוט" וזול יותר מאותה הסדרה רק כי מנוע 1.6 נשמע לו מרשים יותר ממנוע 1.4, למרות שבפועל יכל להסתפק ברכב הפשוט יותר? עדיין מדובר בהטעיה, גם אם רק בהטעיה של לקוחות טפשים.

עתה להשלכות: מעבר לכך שאמזון כנראה סכמה עם נוידיה בנוגע לפיצוי (כלומר, שהיא תפוצה ע"י נוידיה על אותם החזרים ולא תפסיד דבר), אני ממש לא חושב שזה עשוי לגרום להם להמנע מלעשות עסקים עם ישראלים. קודם כל, עבור חברה שרגילה בראש ובראשונה לעבוד עם הצרכן האמריקני, הצרכן הישראלי לא כזה גרוע (בתור מישהו עם חברים מארה"ב, שלאחת מהן אפילו יצא לעבוד במכירות, אני יודע בדיוק איך הצרכן האמריקני יכול להיות לפעמים). דבר שני, חברות שנמנעות מעסקים עם ישראלים בד"כ עושות זאת מאחת משתי סיבות: או בגלל הביורוקרטיה במכס הישראלי, העמלות המנופחות או האיטיות שבדואר ישראל שגורמות לאין ספור צרות ללקוח שהוא אחרי זה דורש מהחברה לפתור, או כי, מה לעשות, שנאת ישראל לא חייבת לבוא מטעמים ענייניים.

  • תגובות 90
  • צפיות 10.3k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

^הבעיות שויק ציין באמת באות לפני בקשה לפיצוי של ישראלי כזה או אחר.

אני חושב שהלקוח הישראלי הוא נוח יחסית ללקוח האמריקאי. יש אלפי לקוחות אמריקאים שקונים מוצרים באמאזון בידיעה שהם ישתמשו בו שבוע ואם הם לא יאהבו - יחזירו חזרה ויתקעו את אמאזון עם משומשים.

ועכשיו תחשבו איזה מרגיז זה לפתוח עסקה שנסגרה, לבזבז זמן של עובדים לחינם ולהתקע עם מחסנים מלאים במשומשים שצריך להפטר מהם במחירי הפסד אמיתיים.

לקוח ישראלי שיבלבל את המוח יותר מדי יכול לקבל בלוק לפנים ובזה נפתרת הבעיה הנקודתית, למה שהעסק יאבד מיליונים בגללו?

פורסם

אוקיי....

קראתי את כל הדיון עד ל3-4 מודעות האחרונות, ואני מבין שזה השלב של הפלפול וויכוחי הניסוח...והתגובות אכן חוזרות על עצמן אז סלחו לי אם פספסתי משהו שנכתב כבר.

אני לא מבין מה כל כך מסובך פה..

חברה פרסמה מוצר מסוים כבעל מפרט X, ובפועל מכרה מוצר עם מפרט X-1.

זה ממש לא רלוונטי אם זה כרטיס מסך, מכונית, מטוס, בובה, דילדו או מסטיק.

זכותו של קונה לקבל כל פיסת מידע רלוונטית לגבי תכונות המוצר (ושהמידע הזה יהיה מדויק) - לפניי הקנייה - על מנת שיוכל לקבל החלטה אם לשלם בעבור המוצר, בכסף שהוא עבד קשה כדי להרוויח אותו.

וכשמדובר בכרטיס מסך High end, שהמשתמש בו מתכוון מן הסתם למצות את היכולות שלו עד הסוף, ומשלם מחיר לא מבוטל בעבורו אז כן - כמות הזיכרון הזמין לו, ורוחב הפס של הזיכרון הזה הם מאוד רלוונטיים.

לאמר "מה זה משנה 0.5GB", זה כמו לאמר "מכרתי לך מכונית ספורט, והיא מתנהגת בדיוק כמו מכונית ספורט - מאיצה ממש מהר, עושה פניות חדות במהירות גבוהה, מאיטה מ-100 ל-0 ב-2 שניות....אבל אתה לא יכול לעבור את ה140 קמ"ש".

אז יבוא בן אדם ממוצע ויאמר: "נו אז מה? מי בכלל נוסע מהר יותר מ140??"

אתם יכולים לתאר לעצמכם איזה מבט הוא יקבל מנהג מרוצים?...

הסיבה לגישת ה"שחור לבן" למעשה כבר כתובה בתחילת התגובה...

כשחברה מתנהלת בחוסר הגינות כלפי הצרכן, והצרכן מצידו מגיב על זה בהבלגה או ב"נימוס", זה מהדהד ובונה קונצנזוס בקנה מידה גדול יותר, ומה שהתחיל עם כרטיס מסך, ימשיך עם מכונית, ומטוס נוסעים (זה שאתה טסים בו עם המשפחה שלכם), וחומרי בנייה (aka פלקל), וקוצבי לב.

כמובן שזה מגעיל כשישראלים מנסים להתעלק על המערכת ולנצל אותה במקרים כאלה. אבל זה שלישראל אין הרבה אלטרנטיבות חוץ מאמאזון ממש לא אומר שלא מגיע לאנשים פה לקבל בדיוק את אותו יחס שמקבל כל לקוח אחר, כל עוד המניעים שלו הוגנים.

וואו...יצא לי חופר - סליחה :cwm4:

פורסם

להתעלק? זה שאנחנו צריכים לקבל אתמה שמגיע לנו נקרא התעלקות?

זה שאני קונה לאפה פלאפל למקבל פיתה ריקה ומתלונן זה התעלקות?

פורסם

טוב שלא הגזמת בהשוואה.

זה כמו שקנית לאפה עם פלאפל לאחר המלצות שהיא טעימה, אכלת אותה והיא היתה באמת טעימה מאוד, ואחר כך גילית שבניגוד לפרסום שהיא מכילה 80 אחוז חומוס והשאר טחינה, מים ולחם היא בפועל מכילה רק 78 אחוז חומוס והשאר טחינה, מים ולחם.

פורסם

זה לא כמו שאתה מתאר.

עדיין יש לי את הלאפה ביד,לא סיימתי אותה.

אני גיליתי שהיא לא כמו שהוא תיאר לי אותה.

ברור שאני אלך ואבקש שיחליף לי לאחת כמו שהוא הצהיר עליה או שאבקש חלק מהכסף בחזרה.

פורסם

בסדר. אני רוצה לראות אותך ניגש לדוכן פלאפל ומבקש 30% מהכסף בחזרה כי יש רק 78 אחוז חומוס ולא 80 אחוז חומוס בפלאפל.

וזה לא אגב שהפלאפל לא טעים לך, כן? הפלאפל מצויין.

בן אדם שרוצה להחזיר את הכרטיס כי הוא משחק ב-1440 ובדיוק נופל במצבי הקיצון בהם הכרטיס קצת מגמגם - שיחזיר את הכרטיס תמורת זיכוי מלא, כולל משלוח חזרה על חשבון החנות. סבבה לגמרי.

אבל אם קיבלתי את הכרטיס שאני רוצה, ולמרות חוסר הדיוק הזה אני מקבל את הביצועים שאני רוצה וראיתי בסקירות - אני לא הייתי פונה לבקש החזר כספי כי יש כאלה שקיבלו.

פורסם

מי אמר לך שאני לא משחק ב1440p ? זה אמור להיות אינטרס של החנות לחסוך לעצמה את ההליך של לשלם על המשלוח חזרה,לחכות עד שהם מקבלים אותו ו למכור אותו כמשומש.

אם המוכר מצהיר בתפריט שלו שלפלאפל יש 80% חומוס ומתגאה בזה אז כן,אני אלך ואגיד לו.

פורסם
להתעלק? זה שאנחנו צריכים לקבל אתמה שמגיע לנו נקרא התעלקות?

זה שאני קונה לאפה פלאפל למקבל פיתה ריקה ומתלונן זה התעלקות?

עוד משהו שמאפיין אותנו הישראלים זו שמיעה סלקטיבית, וקשיי ריכוז.

אף אחד לא אמר שהתעלקת על המערכת.

אמרתי שזה מגעיל כשאנשים עושים את זה.

והוספתי ש:

זה שלישראל אין הרבה אלטרנטיבות חוץ מאמאזון ממש לא אומר שלא מגיע לאנשים פה לקבל בדיוק את אותו יחס שמקבל כל לקוח אחר, כל עוד המניעים שלו הוגנים.

חוץ מזה שכל ההודעה שלי מסבירה למה לדעתי כן מגיע פיצוי.

בקיצור - הכל בסדר בנאדם :)

p.s.

אני לא מאמין שנכנסתם לוויכוח כזה מעמיק על אנאלוגיית השווארמה....

זה די אירוני, כי היא בד"כ אמורה לפשט דברים.

פורסם

נכון.

שמיעה סלקטיבית.

כשאנחנו בפאקינג פורום.

פורסם

קריאה סלקטיבית.

אחי, למה אתה נכנס בי? אני בצד שלך.. (!)

אני לא מבין למה אתה כועס :)

פורסם

אתה נכנס לקטנות.

הראתי שאני גם יכול [emoji4] .

פורסם

בנימה אישית:

אני יודע שזה טפשי.

אני יודע שזה לא מתקן שום דבר.

אבל החלטתי שלא להיות לקוח של Nvidia בדור הנוכחי.

אני מאוד מעריך אותם. היו לי כרטיסים שלהם בעבר ונהנתי מכולם.

אבל השנה זה AMD.

מעבר לזה שיש לי תחושה שה-GCN 1.3 הולכת להיות ארכיטקטורה מעניינת.

סוף סיפור.

פורסם

ה390x הולך להיות מטורף.

עוד פלוס של amd זה שלא צריך מזגן על חום בבית כשאתה משחק.

פורסם

לאמר "מה זה משנה 0.5GB", זה כמו לאמר "מכרתי לך מכונית ספורט, והיא מתנהגת בדיוק כמו מכונית ספורט - מאיצה ממש מהר, עושה פניות חדות במהירות גבוהה, מאיטה מ-100 ל-0 ב-2 שניות....אבל אתה לא יכול לעבור את ה140 קמ"ש".

אז יבוא בן אדם ממוצע ויאמר: "נו אז מה? מי בכלל נוסע מהר יותר מ140??"

אתם יכולים לתאר לעצמכם איזה מבט הוא יקבל מנהג מרוצים?...

הדוגמה השיקרית הזאת חזרה על עצמה כמה פעמים, אז אני אקח רק אותה בתור דוגמה מייצגת - אתה או ממש טיפש או שקרן.

הדוגמה שלך פשוט לא נכונה.

שתי המכוניות מגיעות בדיוק לאותה מהירות!

הדבר היחיד ששונה זה איך הן מגיעות למהירות הזאת "מאחורי הקלעים" - ואותך זה לא אמור לעניין בשום שלב.

מעבר לכך הכל כבר נאמר.

פשוט תודו שאתם שמחים לקבל כסף בחזרה, אפילו שאין לזה שום הצדקה לגיטימית.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים