שעות עבודה של מפתח תוכנה - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שעות עבודה של מפתח תוכנה


eido300

Recommended Posts

התעניינתי בתחום הפיתוח תוכנה ואמרו לי שעובדים שם שעות מטורפות, כינו את זה "סוג של עבדות מודרנית", שיש המון אנשים שפורשים בגלל זה, לא רואים את המשפחה וכו', בקיצור מבחינת שעות עבודה זה על הפנים.

אני מניח שלפחות חלק מהגולשים כאן הם בתחום הזה, ורציתי לשאול מה באמת קורה שם? באמת השעות כאלה מטורפות? יש כזה מושג "חצי משרה" בתחום הזה? בקיצור אשמח שמישהו ישפוך לי קצת אור על הנושא הזה.

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה מאוד משתנה מחברה לחברה. אני עובד בהייטק כבר הרבה זמן. אני יכול לבוא וללכת מתי שאני רוצה, ובדרך כלל זה יוצא 9 וחצי שעות ביום. כנ"ל לגבי רוב החברים שלי שעובדים בהייטק. יש גם הרבה מקומות שבהם אפשר ונהוג לעבוד מהבית, ככה שיש אנשים שחוזרים הביתה מוקדם כדי לראות את המשפחה, ואז משלימים עבודה בערב, כשהילדים ישנים.

היה רק מקרה אחד בכל שנות העבודה שלי שאנשים נאלצו לעבוד במשך כמה ימים עד שעה מאוחרת (וזה היה בגלל לחץ של הוצאת גרסה).

יש חצאי משרה, אבל זה נדיר. יש לי חבר שהתקשה מאוד להשיג 80% משרה לפני כמה שנים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא, גלובלי זה גלובלי. משלמים לך משכורת קבועה שכתובה בחוזה שלך. יש מקומות בהם יש בונוסים בסוף שנה, וכמובן יכולות להיות הטבות מעבר לזה (אופציות וכד').

בנוסף, לרוב בהייטק השכר הגלובלי מחולק ל-80% "שכר בסיס" ל-20% "תוספת גלובלית". התוספת הגלובלית משמשת תוספת עבור כל השעות הנוספות שייתכן ותאלץ להשקיע, ככה שאם נאלצת לעבוד כמה ימים 10 שעות ביום, אז לא תוכל לבוא בסוף החודש בטענה שמגיע לך תוספת כסף על "שעות נוספות", משום שהתוספת הזו כבר נכללת בתוספת הגלובלית. בכל מקרה, את התוספת הגלובלית תמיד תקבל, גם אם לא תעבוד בחודש שעות נוספות כלל. יש מקומות שבהם לא מקבלים את ההטבות הסוציאליות על התוספת הגלובלית (כלומר סכום הכסף שהמעביד שלך מפריש לקרן הפנסיה וכד' מחושב רק משכר הבסיס).

לגבי שעות העבודה הספציפיות, במקומות עבודה יותר קפדניים ישימו לב כמה שעות אתה עובד ביום. יש מקומות לעומת זאת שלא יהיה איכפת להם גם אם אתה עובד רק 8 שעות ביום, כל עוד הספק העבודה שלך גבוה. זה הכל תלוי במקום העבודה ובמנהלים שלך. יש אגב מקומות נוראיים שיסתכלו עליך בעין עקומה אם העזת לצאת לפני 5 בערב, גם אם התחלת לעבוד באותו יום ב-7 בבוקר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני בתור סטודנט עובד 80% משרה ועובד 9 שעות ביום (ארבעה ימים בשבוע). אני בא מתי שאני רוצה והולך מתי שאני רוצה. משלמים לי פר שעה.

אם אני עובד מהבית, רואים מה היה ההספק שלי והשעות שאני מדווח עליהם מן הסתם צריכים להתאים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וככה זה ברוב השוק? אני פשוט מנסה להבין מאיפה הגיעו השמועות על שעות מטורפות ו"סוג של עבדות מודרנית", כבר שמעתי עליהם מכמה אנשים ומה שאתם מתארים זה סטדנרטי לגמרי ואפילו תנאים טובים יחסית למקצועות אחרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אומנם לא מתכנת, אבל עובד בהייטק כבר שבע שנים ויצא לי לעשות כל מיני תפקידים תחת מטריית IT.

לדעתי האישת, זה דיי מוגזם לקרוא לזה "עבדות מודרנית" או "כלוב של זהב" כהכללה על כל התעשייה.

זה נכון שיש מקומות שמנסים לנצל אותך עד הטיפה האחרונה ולפעמים אתה מוצא את עצמך במרתונים מטורפים של פרוייקטים, אבל גם עוצמת הפעילות מתחלפת כל הזמן.

יש סיבה שאנשים איכותיים בתחום הזה נהנים מתנאי שכר גבוהה והטבות שונות. כי הם באמת יודעים לעשות עבודה מורכבת תחת תנאים לא צפויים. אי אפשר להגיד את זה על כל תחום עיסוק היום.

למי שאוהב אתה המקצוע באמת לא מפריע להשקיע מדי פעם אחת 13 שעות עבודה כי הוא רוצה לסיים את המשימה או להשלים את הפרוייקט. לא עושים את זה על חשבון החיים הפרטיים שלך, אלא כמשהו שאתה מאמין בו אישית.

מה שטוב במקצוע הזה שעם התקדמות הטכנולוגיות ניתן לבצע הרבה מהעבודה מרחוק (אם זה בבית או אם זה מבלי לנסוע או לטוס עד דלת הלקוח). גם כשאתה תורן או אחראי על משהו.

מי שכתב את הכתבה הזאת כנראה גם לא מבין הרבה במיוחד בהיי-טק.

לא כל תפקיד דורש ממך להתערר באמצע הלילה כי Nagios מתקשר או לעבוד בסופ"ש כדי לבצע תחזוקה.

הרבה אנשים גם מאוד נהנים מהמקצוע ומריגישם בו סיפוק מקצועי ואישי לפני הכל ועדיין מצליחים לנהל חיי משפחה עם מספיק פנאי אישי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וככה זה ברוב השוק? אני פשוט מנסה להבין מאיפה הגיעו השמועות על שעות מטורפות ו"סוג של עבדות מודרנית"

כנראה מאנשים שעבדו ככה.

יש מקומות שבהם השעות מטורפות. בעיקר סטרטאפים.

יש גם אנשים שלחוצים מטבעם ויעבדו שעות מטורפות כי נראה להם שמצפים את זה מהם.

יש גם אנשים שכנראה לא מאוד מוכשרים בתחום, אבל מחפים על זה בעבודה קשה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וככה זה ברוב השוק? אני פשוט מנסה להבין מאיפה הגיעו השמועות על שעות מטורפות ו"סוג של עבדות מודרנית", כבר שמעתי עליהם מכמה אנשים ומה שאתם מתארים זה סטדנרטי לגמרי ואפילו תנאים טובים יחסית למקצועות אחרים.

בגדול השמועות הגיעו מכל מיני אנשים שמקנאים בשכר ובתנאים שמציעות חברות הייטק אפילו לעובדים הזוטרים ביותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...