בעיה עם גוף קירור Scythe - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בעיה עם גוף קירור Scythe


Yoni_Uzan

Recommended Posts

שלום לכולם,

לפני שנתיים וחצי רכשתי מחשב ממפרט שהומלץ לי כאן בפורומים, המחשב הזה הוא כל מה שרציתי ומשרת אותי נהדר עד היום.

המעבד שלי הוא I5 3550, עליו הותקן גוף מסוג Scythe Shuriken Rev B. לפני כמה זמן המחשב התחיל להרעיש, מדי עשר שניות בערך יש רעש שנמשך שתיים/שלוש שניות. פתחתי את המארז וגיליתי שהמאוורר על גוף הקירור מופעל ומופסק מדי כמה שניות וזה מה שיוצר את הרעש. כרגע אין בעיה של טמפרטורה - הבעיה היא עם הרעש בלבד.

התקשרתי לטכנאי מחשבים והוא אמר שצריך להסיר את כל הגוף . ב-TMS (מהם רכשתי את המחשב) אמרו לעומת זאת שאפשר להחליף רק את המאוורר.

ככה או ככה אני צריך לפתור את הבעיה, אין לי ידע או רצון לעשות זאת בעצמי אז אצטרך להיעזר בשירותיו של טכנאי. מה דעתכם? אם מחליפים את כל הגוף, מה מומלץ? הבנתי שהגוף הזה כבר לא נמכר יותר. חשוב לי שיהיה שקט כי אני עובד על המחשב הזה כל היום.

תודה רבה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני שאתה מפרק ומרכיב, תכבה את המערכת תנסה להזיז עם היד את המאוורר לסובב את הלהבים תראה אם יש התנגדות כלשהי (קשה/קל) ?

לאחר מכן אתה יוכל לבדוק את ההגדרות בביוס ולנסות לחבר את המאוורר ישירות לספק (אם יש לך מתאם) או לחיבור אחר, רק לבדוק אם הבעיה היא במאוורר עצמו או בהגדרות ששולטות עליו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היי, קודם כל תודה רבה.

בדקתי את ההתנגדות של המאוורר - לא הרגשתי משהו חריג. כשאני נותן לו דחיפה עם היד הוא מסתובב שניה וחצי ונעצר. אין לי כל כך למה להשוות. ניסיתי לחבר אותו לחיבור חשמל אחר - במקום CPU FAN חיברתי אותו לחיבור זהה שכתוב System Fan. מרגע שעשיתי את זה המאוורר פועל רציף - אני מניח שהוא כבר לא מחובר לחיישן הטמפרטורה של המעבד. האם מה שעשיתי בסדר?

האמת שכרגע זה יותר טוב ממה שהיה מקודם כי העצירה וההפעלה של המאורר יצרו רעש מעצבן. הבעיה שהמערכת כרגע עדיין רועשת יותר ממה שהיתה פעם וממה שהייתי רוצה. יכול להיות שהמאוורר כבר לא מה שהיה פעם וצריך חדש. על הצד החיובי המעבדים שלי רצים על 32 צלזיוס ונהנים מקירור מתמיד :)

אם יש דרך להוריד את ה-RPM של המאוורר ולהקריב איזה 5-7 מעלות, נראה לי שזה יהיה Tradoff מוצלח מבחינתי.

דיברתי עם טכנאי שרצה 240 ש"ח על Freezer 7 ו-עוד 300 על ביקור והתקנה. נראה לי מוגזם להוציא 540 שקל על החלפת מאוורר, מה גם שראיתי את המאוורר הזה ב-120 ש"ח ב-KSP.

כמו שאמרתי הבחור מ-TMS אמר שאפשר לקנות מאוורר ב-40 ש"ח ולהחליף את המאוורר של ה-Shuriken, הבעיה היא מי יעשה את זה. לפחות ממה שראיתי היום, הטכנאים בשוק מבינים בציוד פחות מהחבר'ה פה בפורום.

יכול להיות שאקנה את ה-Freezer 7 מ-KSP ואמצא טכנאי שמוכן להרכיב את זה תמורת 200 ש"ח, אז ההוצאה תהיה קצת יותר הגיונית.

קצת מבולבל כרגע, אשמח לעצה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היי ליאור, תודה.

הנה גוף הקירור שיש לי http://www.scythe-eu.com/en/products/cpu-cooler/shuriken-rev-b.html

לפי אתר היצרן המאוורר הוא 100X100X12. ז"א שאני צריך מאוורר בתצורת 100 מ"מ?

יכול להיות שאני אדבר עם טכנאי אחר ואבקש שיחליף רק את המאוורר. לצערי אני אדם לא טכני ומכיוון שאני עובד על המחשב, אני לא יכול להרשות לעצמי Down Time במקרה שאני מפשל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם נראה לך שהמאוורר לא תקין ושהוא רועש תקנה מאוורר חדש רק תוודא שהוא בעל חיבור 4PIN ללוח האם (או כמו החיבור של המאוורר הישן).

אם אתה לא יודע איך להרכיב את המאוורר לא חסרים מדריכים באינטרנט ואתה גם יכול להוריד את ה- manual של הקירור הנוכחי ולהבין ממנו איך להתקין.

נראה לי בזבוז רציני לשלם לטכנאי 200 שקל להתקנה שלא לדבר על 300 שקל להתקנה ומחיר מוגזם של 240 ש"ח עבור

Arctic Freezer 7 שבמחיר הזה אתה קונה קירור מטורף ל-OC .

לפי אתר היצרן המאוורר של הקירור הוא בגודל 100ממ שקצת קשה יותר למצוא אבל רשום במדריך שלו שאפשר להתקין מאווררי 92ממ שנפוצים יותר (כאלו שבין חורי ההתקנה שלהם יש רווח).

תרכוש מאוורר של 100ממ או 92ממ בעל אותו חיבור כמו הישן ותתקין לבד לא צריך לעלות יותר מ-50 ש"ח, רק תוודא שהמאוורר מותקן כך שהוא מושך אוויר כלפי המעבד ולא מוציא.

מדריך הקירור:

ftp://ftp.scythe.com/Manuals/CPU-Cooler/Shuriken-Rev_B.pdf

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היי, תודה.

הגדרות ביוס זה הדבר הראשון שניסיתי כשהתחילה הבעיה. אני די בטוח שהמאוורר לא תקין...:undecided:

חבר שלי הציע לבוא לעזור לי להחליף את המאוורר, אז רק נשאר לי לרכוש מאוורר מתאים. דיברתי עם התמיכה של TMS והבחור שם אמר שביצע פעם החלפת מאוורר ב-Shuriken עם המאוורר הזה.

אני רוצה לוודא שאני מזמין מאוורר שיתאים, אין לי בעיה להזמין גם שני סוגים ולשמור אחד כרזרבי במידה ושניהם מתאימים. ראיתי ב- שיש מאווררים שמתאימים גם ל-92 וגם ל-100, אך משלוח משם לוקח יותר מדי זמן. באתרים בארץ לא ראיתי את הפירוט הזה. אשמח לעזרה בבחירת המאוורר.

תודה רבה על העזרה עד כה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הייתי הולך על המאוורר הזה שיתאים:

http://ksp.co.il/?uin=15100

הכי איכותי שתוכל להשיג וגם שקט. אורך החיים של המאוורר הזה הרבה יותר ארוך משל המאוורר המקורי ועומד על ממוצע של 150 אלף שעות. המקורי היה 30,000 שעות.

ממש לא בעיה להחליף. המאוורר המקורי מחובר לרדיאטור בעזרת 2 קליפסים משני הצדדים, שתופסים את המאוורר בחורים שמיועדים להברגה (כל קליפס שעובר גם מאחורה תופס שני חורי הברגה, ראה למטה). פשוט מושכים החוצה את החלק שנתפס בחורים, מחליפים את המאוורר ומחזירים את הקליפסים לחורי הברגה של המאוורר החדש. אמנם המאוורר החדש בגודל 92 ממ' הוא קצת יותר קטן מהמקורי, אבל עדיין הקליפס יתפס בחורים (תניח את המאוורר במרכז). רק אל תשכח לשים את המאוורר בכיוון הנכון, שיזרים אוויר לכיוון המעבד. יש חץ על מסגרת המאוורר שמראה את כיוון זרימת האוויר.

1266600690vo8HRAqR96_3_8_l.jpg

1266600690vo8HRAqR96_3_6_l.jpg

התמונות מכאן:

http://www.hardocp.com/article/2010/03/11/budget_cooler_roundup/3

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המאוורר ש-zoro9 הציע אומנם טוב אבל לא בטוח שהוא יתאים לך, מכיוון ובשביל להתקין את המאוורר (ניתן לראות זאת גם בתמונות למעלה וגם במדריך של הקירור) צריך שיהיה רווח בין חורי ההתקנה של כל צד.

במאוורר שהוצע לך אין רווח בין חורי ההתקנה, ניתן לראות איך המאוורר אמור להיתפס בתמונות ש-zoro9 העלה ואם תסתכל בתמונות של המאוורר באתר היצרן תראה שהוא לא יוכל להיתפס עם הקליפסים של הקירור כי אין רווח בין חורי ההתקנה שלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ היתה טעות בקישור, העניין תוקן. המאווררים של נוקטואה הם בד"כ בעלי מסגרת עם מבנה סטנדרטי שכולל רווח. אבל יש להם 2 דגמים של 92 ממ': אחד רגיל עם רווח (של קירור המעבד U9B) שמתחבר עם קליפסים והשני ללא הרווח (של הL9) שמתחבר בהברגה. בתמונה של המאוורר בנפרד באתר של KSP קשה להבחין שאין רווח בגלל שהוא מוצל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סתם אם זה מעניין משהו, לפני כמה ימים קניתי למעבד של CM blizzzard t2 וברוב טיפשותי לא שמתי לב שהקירור הזה בא עם מאוורר 3 פינים בלי PWM! (לא מתאים לי לטעות ככה :screwy: )

בכל אופן, להחזיר את הקירור כבר לא יכולתי כי כבר קרעתי את האריזה למיליון חתיכות.

הרעש של המאוורר היה בלתי נסבל ועבד קבוע על 2200 סל"ד רועשים במיוחד (הלוח אם שלי לא שולט במאווררי 3 פינים לצערי, לפי מה שידוע לי יש כאלה שכן יכולים).

מה שעשיתי, קניתי מאוורר של scythe עם PWM, פירקתי את התושבות שבאו עם הקירור והחלפתי בין המאווררים. (הדגם המדויק scythe kama 92mm, יוצא מן הכלל)

המאוורר החדש גם שקט יותר גם בסל"ד גבוה וגם בעל ספיקה עדיפה וכל זה תמורת סה"כ עוד 40 שקלים :).

ככה שאם אפשר להחליף רק את המאוורר אז למה לא :P

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בטוח גם בטוח :D

לפני שהלכתי וקניתי את המאוורר החלופי, עיינתי בmanual של הלוח וגם ראיתי בפורומים שעוד אנשים נתקלו בתופעה הזאת עם הלוח הספציפי הזה.

הmanual מציין מפורשות, שבקרת המהירות למאווררים נתמכת רק במאווררים עם speed control design.

למרות שהלוח שלי הוא Z77 הוא יחסית עני באופציות, יש לו רק שליטה בPWM (זה קטן וקצת מסורס - z77m, קטן אבל ממזר :)).

אלה האופציות היחידות בBios שלי הקשורות למאווררים (הצילום הוא מהmanual) :

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...