עבור לתוכן
View in the app

A better way to browse. Learn more.

HWzone

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

מפרט למחשב עד 8K שישמש אותי בעיקר לעריכת תמונות והקלטות מוסיקה

Featured Replies

פורסם

שלום.

לפני כשבוע התפגר לנו המחשב השולחני ששירת אותנו נאמנה מ2006(!). מדובר על Core 2 Duo E6600 שבמהלך השנים פונק ב-8 גיגה RAM והשתפצר לו עם SSD גדול (Samsung 840 Evo 750GB).

מכוון ולאישתי ולי יש מחשבים ניידים חדשים (כל שנתיים אני מקבל מחשב נייד חדש לבחירתי מהעבודה) השימוש שלנו בו הסתכם בXBMC (שעבר מאז למחשב קטן ייעודי) ובעיקר להקלטות, עריכתן וערכית תמונות (בעיקר תמונות RAW של 21 מ״פ עם Lightroom).

הסיבה שנשארתי עם המחשב הזה כל כך הרבה זמן היא שיש בלוח Firewire של TI שידוע כטוב במיוחד עם כרטיסי קול (יש לי שניים - AudioFire 12 ו- Audiofire 4) אבל אני מודה שהיה לו קשה מאוד עם תמונות גדולות בLightroom.

בעוד כמה חודשים נעבור לבית החדש ושם יהיה לי חדר ייעודי ומקצועי לטובת אולפן הקלטות וחזרות. המחשב אמור לשבת שם ואמור להיות שקט ככל הניתן, בונה האולפן שלי (דודו חוג׳ה הנהדר) יתכנן לי פרט בידוד מיוחד בשבילו אבל מן הסתם - ככל שהוא יהיה שקט יותר מראש זה יהיה פשוט יותר.

אני מחפש מחשב חדש. יש לי מפרט בראש אבל אני קצת יותר מדי שנים ״לא בשוק״ אז אני לא בטוח שמה שבחרתי זה הדבר הנכון. לדוגמא - חשבתי אולי לקנות ספק כוח Fanless של Seasonic. כמו כן חשבתי על כרטיס מסך Fanless אבל הם נראו לי גם קצת specsless ואני אשמח גם קצת לשחק מידי פעם על המחשב (לא קורה היום).

1. מה התקציב המקסימאלי?

8K

א) האם לנצל את כל התקציב או לנסות ולחסוך?

לנסות לחסוך, הייתי שמח להתכנס למשהו שיעלה כ6K ואם אפשר גם פחות - מה טוב.

ב) במידת הצורך - עד כמה ניתן לחרוג מהתקציב?

לא ניתן במידה ואני מעוניין להשאר בזוגיות.

2. מה שימושי המחשב (לדוגמא: משחקים, עריכה גרפית, עבודה משרדית, תכני HD וכדומה)?

בעיקר הקלטות רב ערוציות, עריכת סאונד רב ערוצית, עריכת תמונות ב-Lightroom ו-Photoshop ואם אפשר - גם קצת משחקים כדי לשכוח שאני זקן.

א) במידה והמחשב מיועד לתוכנות עיקריות ספציפיות, יש לרשום אותן ואופן שימוש (מזדמן/תדיר/כבד/פרנסה).

Lightroom, Photoshop, Tracktion, cubase, waves plugins. שימוש עיקרי בכולן.

ב) במידה והמחשב מיועד לגיימינג, יש לציין:

-אילו משחקים לדוגמא ישוחקו על המחשב.

אין לי מושג. בטח Call of duty עם החברים מהעבודה.

-מהי הרזולוציה הטבעית (מקסימאלית) של המסך שיחובר למחשב (ניתן לציין גם גודל מסך).

כרגע מסך אפל 23 עם 1920x1200 ובהמשך מסך 30״ כלשהו עם 2560x1600 או משהו דומה. אולי בנוסף למסך הקיים.

-לאילו הגדרות גרפיות מיועד המחשב (נמוכות/בינוניות/גבוהות)?

כמו שאני מכיר את עצמי - גבוהות אלא אם הFrame rate יהיה זוועתי.

3. האם יש צורך בציוד הקפי (לדוגמא: מקלדת, עכבר, רמקולים ועוד)? אם כן, ניתן לרשום גם העדפות לדגמים.

לא.

4. האם יש רכיב שאין צורך לכלול במפרט?

אחסון (SSD ודיסק מגנטי ילקחו מהגופה הקיימת, כנ״ל לגבי מדיה אופטית). יש לי גם מאורר Noctua טוב של 140 מ״מ שיעבור למארז החדש במידת הצורך.

5. עד כמה חשוב השקט בסולם של 1 עד 8 (8 = יש לנסות ולהקפיד על השקט)?

10. נו קידינג.

6. האם מתוכנן אוברקלוק (OC)? אם כן איזה (קל, בינוני, כבד)?

קרוב לוודאי שלא. אולי אשחק עם זה קצת אם יחסרו לי כמה ״הרצים״ באורווה (בקיצור - לא)

7. האם האם יש צורך לכלול מערכת הפעלה/אופיס (אם כן רצוי לציין גרסה מועדפת) ו/או הרכבת מחשב בחנות?

לא צריך מערכת הפעלה.

מעדיף מורכב (חוץ מהרכיבים שאוסיף אחרי זה) אבל זה לא קריטי, בעיקר לא רוצה לשרוף על זה זמן, Been there done that.

8. האם ישנה העדפה לרכוש את המחשב מחנות ספציפית? אם לא אפשר גם לציין איזור מגורים.

KSP עד עכשיו היו בסדר איתי אבל זו לא חתונה קתולית וכל מקום באיזור נתניה/פולג/הרצליה/רעננה יהיה בסדר.

9. מתי מתוכננת קניית המחשב?

עכשיו, מוכן לחכות חודש חודשיים אם יש צפי למשהו מיוחד ו/או ירידה במחירים. הוא לא דחוף לנו מאוד.

10. האם יש בקשות מיוחדות כלשהן? (לדוגמא תמיכה בהתקנים/חיבורים כגון FW/RAID/USB3/ESATA, חיבורי האודיו מרובים/חיבור אופטי, דרישה לחומרה ספציפית וכדומה).

מתכנן לרכוש כרטיס FW ב- PCIe, הצ׳יפסט חייב להיות של TI. צריך שלוח האם יהיה טוב מבחינת DPC latency.

11. האם חשוב לשמור על אופק שדרוג המחשב? האם מתוכנן שדרוג מאסיבי של המחשב בעתיד?

זה יהיה נחמד אבל לא כ״כ קריטי.

12. הערות נוספות, פירוט מורחב ושונות:

אני לא סובל מארזים מצועצעים ורוצה מארז סביר מבחינת גודל. לעולם לא יהיו לי יותר מ2 SSD-ים ואולי דיסק מגנטי בודד אז מארז עם מקום ל9000 דיסקים זה פשוט מיותר לי, שיראה סולידי, שיהיה בנוי טוב ואם אפשר שיהיה שקט - מה טוב (אני בכל מקרה אוסיף לו ספוגים ע״מ לבלוע רעש מאווררים).

מהסתכלות במארזים של KSP היו כמה שעברו אצלנו סף מבחינת נראות:

http://ksp.co.il/?uin=20375

http://ksp.co.il/?uin=18463

http://ksp.co.il/?uin=20378

מצ״ב המפרט של המחשב שאותו הרכבתי, אני לא צופה SLI בעתיד ואם כן אז מקסימום זוג כרטיסים ולכן בחרתי ב5820K ולא ב30.

ממה שראיתי לMSI יש את הDPC Latency הכי טוב מבין קבוצת הX99S של האסוס, ג׳יגהבייט ו-MSI ולכן בחרתי בו.

אני קונה עכשיו מחשב להרבה מאוד זמן וחשוב לי שהוא יהיה מהדור האחרון כי כמו שאני מכיר את עצמי, אלא אם יקרה משהו המחשב הזה יוחלף בעשור הבא. אז שלפחות יחזיק...

מעבד: Intel Core i7 5820K 3.3Ghz 15MB L3 Cache s2011-3 - Box

קירור למעבד: Noctua NH-D15 CPU Cooler

לוח אם: MSI X99S SLI Plus LGA2011-3, Intel X99, DDR4, 4xPCI-E 7885-002R

זכרון: G.Skill 4x4GB DDR4 2400Mhz PC4-19200

כרטיס מסך: EVGA GTX750Ti Superclocked 2GB GDDR5 DVI HDMI DP PCI-E

ספק כוח: SeaSonic 550W Active PFC Modular 80+ Gold G-550 PSU

מארז: Corsair Carbide Air 540 High Airflow ATX Cube Case Silver Edition No PSU

6437 ₪ בKSP.

אשמח לדעת אם אני עושה איזושהי טעות, לדוגמא - אם אני מאבד 10% ביצועים אני יכול לרדת לטמפרטורות נמוכות בהרבה ע״מ לאפשר פחות רעש מאווררים. אולי כן ללכת על Fanless בספק הכוח. האם כרטיסי הFanless כמו לדוגמא Asus GT720 יהיו טובים או שחבל על הכסף? ממה שראיתי בbenchmarks הם קצת חלשים ונראה שה 750Ti נותן את התמורה הטובה ביותר לשקל.

תודה מראש.

גיל.

  • תגובות 35
  • צפיות 4.4k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

דגם מחשב: הרכבה עצמית של מחשב נייח Intel

מעבד אינטל: מעבד אינטל Intel Core i7 5820K 3.3Ghz 15MB L3 Cache s2011-3 - Box 1

מאוורר למעבד: מאורר למעבד Noctua NH-U14S 1

לוחות אם למעבדי אינטל: לוח אם MSI X99S SLI Plus LGA2011-3, Intel X99, DDR4, 4xPCI-E 7885-002R 1

זכרונות: זיכרון למחשב G.Skill Ripjaws-4 4x4GB DDR4 2400Mhz PC4-19200 Kit CL15-15-15-35 1

צורבי DVD: צורב פנימי Asus DRW-24D3ST DVD±RW x24 Black Sata 1

הרכבה: הרכבת חבילה מחלקים שבמבצע

מחיר החבילה: 4895 שקל

עמוד מוצר

ותביא להם ציוד נוסף מTMS להרכבה

מפרט זה הורכב ב - www.TMS.co.il - רשת חנויות המחשבים האמינה והמקצועית בישראל

מארז:

Nanoxia DS1 - Deep Silence 1 Black

כמות: 1 - מחיר: ₪707

ספק כוח:

SeaSonic X-400FL 400W Active PFC PASSIVE Cooling 0db (Modular) BULK

כמות: 1 - מחיר: ₪535

ספק כוח שקט לגמרי בתקן גולד, לא בנוי לSLI אבל יחזיק גם כרטיסים תובעניים לצד המערכת הזו.

יש לך אפשרות להשקיע קצת יותר ולקנות את דגם הפלטינום שיש בKSP אבל יעלה לך יותר. בגדול אין שום בעיה עם ספקים ללא מאוורר והם עוברים יותר בדיקות מספקים רגילים כשברוב הנקרים הבנייה שלהם ואיכות הרכיבים עדיפה - ומכאן המחיר הגבוה יותר.

סה"כ: ₪1242

המחירים הינם כוללים מע"מ והם לתשלום בכ.אשראי עד 12 תשלומים שווים ללא ריבית. ההרכבה, משלוח ואיסוף במקרה של תקלה חינם.

תשלום מזומן (תשלום מזומן לשליח, צ'ק מזומן, כסף שטרות, העברה בנקאית) מקנה 2% הנחה

מחיר אחרי הנחת מזומן הינו: 1218 ₪

http://www.tms.co.il/preview/spec/wxy6mkzs

מבחינת מארז אם אתה רוצה שקט

זה ללכת או על ה-CORSAIR 550D המצוין או על ה-Nanoxia DS1

הקוביה שרצית פחות שקטה אבל אין ספק שיותר מגניבה למחשב אולפני.

מבחינת כרטיס מסך -

הייתי הולך על זה:

http://ksp.co.il/?uin=22483

בערך באותה רמת רעש אבל זול יותר ומציע ביצועים עדיפים.

כרטיסי הFANLESS אולי מלבד ה7770 השקטים שקצת קשה למצוא מאוד חלשים ונועדו למערכות שדורשות שקט ויציאות מרובות (כשהיום הם ממש לא רלוונטים עצם העובדה שהכרטיסים המובנים של אינטל מגיעים לרמה שלהם)

נערך על-ידי blatata

פורסם
  • מחבר

תודה רבה על התגובה.

שיניתי את המארז לCorsair שהצעת, בהחלט נראה מרשים על הנייר.

את הספק שיניתי לPlatinum 460watt של Seasonic בגרסאת הFanless. השאלה היא אם יש סיבה להוסיף עוד כמה זוזים ולקחת כבר את ה520...?

גם את כרטיס המסך החלפתי בהתאם להמלצה שלך. הייתי חסיד של Nvidia במשך שנים בגלל הדרייברים ללינוקס, מכוון וזה יהיה מחשב הWindows שלי זה כנראה לא משנה.

הזכרון הוחלף גם כן לripjaws, אני מניח שההבדל בין הדגם הזה לפשוט יותר הוא הקירור?

לגבי המאוורר של המעבד - יש סיבה שהלכת דווקא על הD14 ולא על הD15? הבנתי שה15 קצת שקט יותר (לא מנסיון אלא מקריאה ברשת).

האם אפשר בכלל לוותר על מאורר נוסף ולהשאר עם המאורר המקורי של אינטל? אני לא מתכנן Overclocking וקצת חבל לי לרכוש מאורר מיוחד אם אין סיבה מיוחדת (יהיה שקט הרבה יותר?)

שוב תודה.

פורסם

הקירור של אינטל לא יתן לך את רמת השקט הדרושה, אבל הנוקטואה 14 או 15 יהיו שקטים מאוד.

לא יודע אם כרטיס המסך שבחרת הוא שקט ורוב הכרטיסים רועשים. אם אתה רוצה ללכת על אחד שהוא שקט, יש את msi gtx 750ti gaming:

http://ksp.co.il/?uin=22278

ראה כאן ביקורת:

http://www.techpowerup.com/mobile/reviews/MSI/GTX_750_Ti_Gaming/24.html

ציטוט:

Wow! I'm speechless. I think MSI's GeForce GTX 750 Ti Gaming is the quietest graphics card I have ever reviewed. Just a step removed from the card, I could only barely make out the fan in a quiet room without any other sources of noise

.

During gaming, the fan speed increases ever so slightly to keep the card cool, but it's still nearly inaudible.

נערך על-ידי zoro9

פורסם
  • מחבר

תודה רבה!

פורסם

אם אתה מעוניין בכרטיס מסך חזק ושקט, תיקח את הGTX970.

כשאתה בפעולה רגילה של המחשב לא שומעים את הכרטיס (כמובן לא עם קירור סטוק) והוא מאוד שקט, גם כשמשחקים איתו הוא שקט אך אתה לא מקליט בזמן שאתה משחק...

GTX750 הוא כרטיס לשוק הכניסה ולא יתן לך ביצועים מספקים. הGTX970 שלא מזמן יצא גם שקט ובעיקר לא צורך הרבה חשמל=פחות חום.

לדעתי מכיוון שהתקציב מאפשר, לך על הGTX970. זה עולה 1800-2000 בכל החנויות בהתאם לגירסאות השונות.

ספק, תיקח ספק SeaSonic X 750/850 שיתן לך אפשרות לעשות SLI ובעיקר יהיה שקט כי כל עוד הוא לא מתחמם המאוורר כבוי (אני משתמש בX-660 והוא ממש שקט ובכלל לא מורגש ואני יושב ליד המחשב ממש)

פורסם

לזורו ולדובי -

זורו צודק לגבי הקירור של אינטל - שפשוט לא עושה את העבודה מבחינת שקט, לגבי כרטיס מסך - גם יקר יותר וגם פחות ביצועים - הבדל של שניים שלושה דציבלים הוא ברמת הבלתי מורגש, אם יש משהו שאני כן מעדיף בAMD זו הבקרת OC ומאווררים שלהם,

ניתן להגדיר פרופיל שקט לעבודה שוטפת כך שהמאווררים של הכרטיס יעבדו על 20% ובזמן משחק להרים את הפעולה שלהם ל60-80 כדי לקבל את הקירור הרצוי. ובזמן משחק רעש הוא בלתי נמנע כמעט.

ה970 בהחלט שקט ומעולה אבל הוא יקר, בגדול לפותח הדיון אם תרצה כרטיס שקט יותר בד"כ אלו מסדרת הGAMING של MSI יהיו הכי טובים - שוב, הבדל של כמה דציבלים הוא לא מהותי וכדי להגיע לשקט תצטרך להגדיר פרופילים למאווררים.

לפותח הדיון -

קירור, קרא למעלה, זורו ענה לך.

הU14S זה הקירור הכי שקט שיש לKSP להציע בתחום האוויר, בכללי קירור מעולה.

יש לך אופציה זולה יותר אצלהם בדוגאמת הKATANA 4 ואם תרצה תמיד תוכל להזמין את זה:

http://www.plonter.co.il/detail.tmpl?sku=SCKTT-1000

שקיימות טענות (ואיזו ביקורות) לגביו כקירור אוויר הכי שקט שיש.

הלוח בגדול מגיע עם יכולת PWM שמאפשרת בקרה על המתח של המאווררים, כך שכל מאוורר תומך יוכל בקלות להיות מושתק במידת הצורך.

מבחינת זכרונות - צלעות קירור לא באמת עוזרות למשהו ששמתי לב עליו, בנסיון ארוך שנים איתם או בלעדם, לפחות לא בשימוש סטנדרטי שלא כולל OC תובעני יתר על המידה...

אפשר לקחת את הזכרונות הזולים יותר.

אם אתה לא מתכנן ריבוי כרטיסים רצינייים ה460 יספיק בהחלט. נכון לכרגע המערכת הזו לא עוברת את ה300W במאמץ (וכנראה שפחות מזה), קרא בהמשך ובהתחשב בנסיון עבר תחליט אם בכלל יש צורך בספק שקט לגמרי שעולה פי שתיים בערך מספקים שקטים סטנדרטיים. הרצון שלך לשקט 10 זה מה שהנחנה אותי להמליץ על כזה (ספק "רגיל" שקט וטוב מסדרות כאלו ואחרות מגיע בד"כ עם מאוורים של איזור ה12DB)

אישית, בתור מי שמתעסק בתחום, ולרוב עובד בכלל עם מחשב פתוח שבסה"כ יש עליו 4 מאוורים וכרטיס מסך + כמה וכמה HD, יש לי יותר רעש בחדר כשאני מדליק מזגן, אתה רוצה למנוע רעש בדרך הכי פשוט - קנה כבל XLR ארוך יותר למיקורופו ותמקם אותו לצורך הקלטה באיזור סטרילי, אם אין לך פופר וספיידר אני בהחלט ממליץ לך להוסיף (די זול ברוב החנויות שמתעסקות בתחום), להקלטה של כלי הקשה הרעש של המחשב קרוב ללא רלוונטי והקלטה של כל דבר דרך PL או מידי בכלל לא רלוונטית מבחינת רעשי סביבה... קח בחשבון.

נערך על-ידי blatata

פורסם
  • מחבר

שוב תודה לכולם.

חשבתי ופינטזתי על ה970 וה980 אבל קצת קשה לי להצדיק הוצאה כזו למרות שזה לכאורה מתכנס בתקציב המקסימאלי שלי.

אם אני אראה שאני משחק כל כך הרבה אני אחליף את הכרטיס. משחקים זה nice to have אבל לא חובה עד שלא באמת אראה שיש לי זמן לזה.

לגבי ריבוי כרטיסים - אני לא רואה את עצמי עם יותר מכרטיס גרפי בודד, כשקניתי את המחשב הישן הקפדתי שתהיה אפשרות ל-Crossfire. מעולם לא מימשתי אותה...

ממחשבונים אונליין (נניח http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine) ראיתי שהתצורה שלי נמצאת היום באיזור ה340 וואט. יש את עניין התיישנות הקבלים, כמה זה אמיתי? האם אני צריך להחליף ספק כל שנתיים ו/או לקנות ספק הרבה יותר חזק ממה שאני צריך או שזה לא נכון? אם כן - אולי כבר אלך על ה520 וואט... יש בכלל דרך למדוד את זה ולראות אם הספק כבר ״לא מספק את הסחורה״?

לגבי רעש מזגן - כמו שכתבתי, האולפן שלי מתוכנן ע״י דודו חוג׳ה (קרוב לוודאי הטוב בארץ ומוכר מאוד בעולם). מדובר על חדר צף עם טיפול מקצועי. במקרה הכי גרוע את המזגן אפשר לכבות בסשן הקלטת שירה (החדר מבודד מאוד גם טרמית אז אפשר לחיות שם בלי מזגן ל10-20 דקות) למרות שגם המזגן מטופל ולכאורה לא אמור להפריע. כשאני מקליט שירה עם קונדנסר טוב שומעים הכל. הרבה יותר מאשר השמיעה הרגילה שלנו ואת המחשב אני לא יכול לכבות... אגב - המחשב לאו דווקא יהיה קרוב למיקרופון, יהיו לי patch panels על הקירות בחדר אבל אני מחפש רצפת רעש נמוכה ככל האפשר, just in case ומוכן להשכיב על זה כמה מאות שקלים.

שוב תודה.

נערך על-ידי GibsonLP

פורסם

^ אם במילא אין לך כמעט זמן למשחקים כרגע, אתה יכול לוותר בשלב הזה על כרטיס המסך ולרכוש אותו בעתיד כשזה יהיה יותר אקטואלי. כי לפוטושופ ולייטרום לא ממש צריך כרטיס מסך נפרד, והאינטגרלי של אינטל מספיק טוב. היתרון של כרטיס מסך נפרד יבוא לידי ביטוי בשתי התוכנות הנ"ל רק בהרצה מהירה יותר של מס' מצומצם של פילטרים, שלא בטוח שתעשו בהם בכלל שימוש.

בכל מקרה, כשתקנה כרטיס מסך, אז רק מהכי שקטים שיש (כמו למשל מסדרת ה"גיימינג" של MSI שכוללת GTX750Ti וגם GTX970), אחרת המחשב כבר לא יהיה שקט.

הנוקטואה 14 והscythe kotetsu דומים מאוד ביכולות הקירור והשקט, ההבדל העיקרי הוא במחיר (האחרון עולה כ-90 ש"ח פחות אבל אזל מהמלאי של KSP).

שים לב שכדי להגיע לשקט מקסימלי של המערכת צריך לשלוט במאווררים ולהוריד את מהירותם לנמוכה יותר. אתה יכול לקרוא את הדיון הזה שעוסק במחשב לצרכים דומים והסברתי שם קצת על נושא המאווררים.

אני מניח שאם תחליף את כל המאווררים של המארז למאווררים של נוקטואה (Noctua P12 או Noctua F12) תוכל להגיע ליותר שקט ע"י הורדת מהירות המאווררים לכזו שהיא שקטה לחלוטין, אך עדיין עם הזרמת אוויר טובה. זהו היתרון במאווררים האלו של נוקטואה שהם גם שקטים, גם עומדים טוב יותר מול התנגדות (של גרילים/פילטרים לאבק) כי הם בעלי לחץ הידרוסטטי גבוה, וגם מזרימים נפח אוויר גדול יותר יחסית למאווררים אחרים. שים לב שבלוח MSI מהמפרט, יש שליטה מהלוח/מהביוס רק על מאווררי מארז של 3pin (בדקתי את החיווטים בחוברת משתמש). שני המאווררים של נוקטואה F12/P12 באים גם בגירסת 3pin וגם בגירסת PWM שזה 4pin. וצריך לבחור את הסוג המתאים.

עוד אופציות למאווררי מארז איכותיים ושקטים אך פחות יקרים:

Scythe Slip Stream

Scythe Gentle Typhoon

Scythe Glide Stream

בכל מקרה אתה יכול לנסות קודם את המאווררים שמגיעים עם המארז ולהחליף אותם רק אם הם לא מספיק שקטים.

@blatata

הבדל של 3 דציבל = עוצמת רעש כפולה. לדוגמה: כרטיס מסך אחד עם עוצמת רעש של 33dB ירעיש כמו 2 כרטיסי מסך עם עוצמה של 30dB שעובדים ביחד.

ונראה לי שאתה זקוק למזגן שקט יותר :)

למיצובישי יש מס' דגמים של מזגנים שהם מאוד שקטים ובקושי אפשר לשמוע אותם. לאולפן הקלטה עדיף אפילו מזגן מיני מרכזי שנמצא רחוק יותר והאוויר מגיע דרך תעלה, ולא מזגן עילי שהיחידה הפנימית בתוך החדר והחיצונית בצמוד לקיר החיצוני. גם במקרה של מזגן מיני מרכזי אני חושב שלמיצובישי יש את המזגנים הכי שקטים.

נערך על-ידי zoro9

פורסם

"

כרטיס מסך אחד עם עוצמת רעש של 33dB ירעיש כמו 2 כרטיסי מסך עם עוצמה של 30dB שעובדים ביחד" בערך, אבל זה עדיין לא משמעותי, תן לי קפיצה של של יותר מ5-6 דציבלים בטווחים של ה20-30 אני אשמח. שוב הכי פשוט זה להגדיר את המאוורים על פעולה נמוכה בזמן הקלטה ובכלל בזמן פעולת מנוחה - זה גם חוסך חשמל בקטנה =|

וגיבסון - סחטיין על ההשקה באולפן... אתה רוצה להגע לתקרת רעש הכי נמוכה שיש - או שתפריד את האיזור הקלטה לגמרי או שתבנה קופסאת עץ אקוסטית עם חיפוי למחשב - תשאיר רק מקום לאוויר לעבור ושתי דלתות (קדמית ואחורית)

אין מה לעשות, כמה פופרים שלא תשים עדיין יש רעשי רקע שלא ניתן למנוע ואין מנוס מהקלטה סטרילית.

לגבי המזגן... כן חחח באסה איתו, אבל וואלה גם ככה אני בקושי ומקליט וכשצריך - סובלים קצת

:P

פורסם
  • מחבר

תודה לכולם.

המחשב הוזמן. נשארתי נאמן למפרט עם השינויים הבאים:

1. התפרעתי עם ספק Fanless של Seasonic בהספק של 520 וואט (הבדל זניח במחיר)

2. המארז שהוזמן הוא Corsair obsidian 550.

אני יכול עוד לעשות שינויים עד מחר, אז תגידו לי בבקשה אם טעיתי במשהו.

@זורו:

למיטב ידיעתי אין כרטיס מסך מובנה בלוח שקניתי או תמיכה בכרטיס מובנה במעבד שקניתי אז אני חייב כרטיס נוסף. אלא אם פיספסתי משהו...

פוטושופ ולייטרום משתמשים ב hardware acceleration במידה מסויימת אבל אני בטוח שכרטיס מובנה היה גם סוחב את זה.

תודה על המידע לגבי המאווררים. זה בהחלט שימושי ויעזור.

המזגן לא יכול לשבת מחוץ לחדר כי כל הרעיון בחדר צף זה שהוא air tight מול החדר החיצוני וגם החיצוני air tight מול הבית...

מה שאנחנו עושים זה מתקינים מזגן ״נסתר״ בהנמכת גבס בתוך החדר הפנימי, דואגים לבודד אותו מאוד (חומרי בליעה, יריעות מנחיתות) ומייצרים תעלה של כ-מטר שבה עובר האוויר עם חומרים בולעי סאונד. בעיקרון לא אמורים לשמוע אותו. המזגן בכל הבית הוא מזגן VRF של סמסונג, קניתי אותו בגלל נתוני האקוסטיקה שעלו אפילו על מיצובישי!

לגבי עניין ה dB:

1. נהוג לעבוד עם A weighted כאשר מודדים עוצמת קול ״מורגשת״. בפועל קשה לשמוע הבדל של פחות מ-3dB למרות שבוואטים או אפילו בSPL אז זו אכן הכפלת עוצמה אבל בdBA נהוג להתייחס ל10dB (פי 10!) בתור הכפלת עוצמה מורגשת.

2. התפשטות גלים במרחב היא כזו שבהכפלת מרחק אנחנו מאבדים עוצמה בריבוע, זאת אומרת שנניח שבמטר אחד אנחנו מודדים עוצמת רעש של 30dB SPL אז בשני מטר נקבל 24dB SPL ובארבעה מטר נקבל 18dB SPL.

@בלטטה

המחשב יישב בתוך נישה בשולחן על חומר בולם זעזועים ועם חומרי בליעה בדפנות ודלת קדמית כך שזה ינחית עוד אי אילו dBים. המחשב יישב בחלק היבש של החדר כך שמאחורה לא תהיה דלת (לא באמת צריך ויותר נוח לאפשר זרימת אוויר טובה החוצה ככה) והקיר פשוט לא יחזיר כמעט כלום.

בכל מקרה יש לי הכנה של צנרת מהחדר של האולפן לממ״ד כך שתמיד אוכל לממש קונטרול חיצוני אם אני ממש ארצה (אני בספק אם זה יקרה. יצא לי להקליט בסביבות הרבה פחות סטריליות).

אגב - רוב הקונדנסרים שאני עובד איתם הם cardioid ובד״כ החלק האחורי שלהם הוא כבר במינוס של כ20dB-A אז אני מאוד בספק שישמעו משהו. כולל מזגן אם לא אפנה אליהם עם המיקרופון.

פורסם

לגבי המעבד המשושה, טעות שלי ואכן לא מגיע עם מעבד גרפי מובנה בניגוד למעבדי 1150. איזה כרטיס מסך הזמנת?

הפרש של 3dB יהיה יותר ברור בסביבת אולפן מבודד מאשר בסביבה עם רעש אמביינט ממוצע. גם לא בטוח שזה אכן ההפרש בין כרטיסי המסך, בלטטה לא הביא מקור השוואתי לנתון הזה.

נערך על-ידי zoro9

פורסם
  • מחבר

תודה.

הכרטיס הוא ה-MSI Gaming 750tI.

לא טענתי שלא שומעים הפרש של 3dB. שומעים ועוד איך ואני תמיד נלחם על כל dB אז אנחנו בהחלט מסכימים כאן... טענתי שאמנם מדובר על הכפלת העוצמה מבחינת הSPL אבל בפועל - השמיעה שלנו היא כזו שכשמכניסים את העקומה הרלוונטית (A weighing) רק הבדל של 10dB ייתפס כהכפלת עוצמה אז זה קצת מטעה והעלאה של 3dB בעוצמת הצליל לא תיתפס כהכפלת עוצמה.

בכל מקרה, אני לא כל כך דואג, רצפת הרעש של רוב הקונדנסרים היא באיזור ה14dBA, במקצועיים מאוד (נניח C414 של AKG) זה באיזור ה8dBA, אם המארז מוציא 30dB SPL במטר, סגירה שלו בקופסא + מרחק של כ3-4 מטרים מהמיקרופון + שימוש במצב Cardioid עם הגב למחשב יגרום לרעש לא להיות רלוונטי לחלוטין.

פורסם

אוקיי, תודה על ההבהרה. עכשיו העניין של ה10dB ברור.

לגבי כרטיס המסך, הוא מאוד שקט וההחלטה טובה. לא כתבת רשימת משחקים אבל זה אמור לעבוד טוב עם רוב המשחקים למעט הכי כבדים וחדשים. במקרה של משחקים כבדים וחדשים עדיף GTX970 של MSI, גם מסדרת הגיימינג, שהמאווררים שלו (Twin Frozr V) היברידים ומופעלים רק במאמץ רציני או כשהטמפ' של הכרטיס מגיעה ל-60 מעלות או יותר (Zero Frozr technology).

מבחינת הרעש הצפוי מהמחשב, עם קונפיגורציה נכונה של המאווררים ושליטה על מהירותם, ניתן לדעתי להגיע ללא בעיה לסביבות 12-18 דציבל ממרחק מטר. זה פחות או יותר המצב במחשב שלי ועוד יש לי מס' דיסקים קשיחים. אני יכול בקושי לשמוע אותו ממרחק של מטר באמצע הלילה כששקט מאוד מסביב. במשך היום אי אפשר לשמוע אותו בכלל, ואני עדיין בסביבה יחסית שקטה.

בלוח MSI שהזמנת יש אפשרות שליטה בשלושה מאווררי מארז 3pin מהביוס ומהתוכנה של לוח האם. מומלץ להוריד את המהירות המינימלית (עד 40 מעלות) של מאווררי המארז ל 500-600 ושל קירור המעבד ל-700. ולכוון את הפרמטרים כך שהמחשב יעלה את המהירות אוטומטית בהתאם לעליית הטמפרטורה. זה נעשה בעזרת קביעה של 3 או 4 נקודות על גרף של מהירות/טמפ'.

אם תוסיף אי פעם דיסק קשיח, מניסיון עם הרבה דיסקים, הWD Green 2T (וסביר שגם בנפחים אחרים מאותה סידרה) הוא הכי שקט שיש עם מינימום ויברציות. למעשה בקושי אפשר לשמוע אותו ממרחק של מטר גם כשהוא מחוץ למארז. רק תתרחק כמו מאש מWD Black וגם WD Blue שהם רועשים.

נערך על-ידי zoro9

פורסם

לגבי המארז:

אם היתה אופציה לרכוש את Nanoxia Deep Silence 1 הייתי ממליץ לך עליו כי הוא הכי שקט. כמקום שני הייתי ממליץ על Fractal Design Define R4, אח"כ על ה Osbidian 550D ומעט אחריו Antec P280. אבל כל המארזים הנ"ל נחשבים טובים ושקטים.

קראתי עכשיו קצת ביקורות משתמשים על ה-550D והחסרונות העיקריים הם שמאווררי כניסת האוויר הקדמיים קצת חסומים ע"י כלובי הדיסקים (אני חושב שאולי יש אופציה להוציא חלק החוצה כמו שאפשר בננוקסיה DS1), והמאווררים באיכות בינונית. לא הכי שקטים ולא הכי חזקים מבחינת לחץ סטטי והזרמת אוויר. ממליץ להחליף אותם לשלושה מאווררי נוקטואה P12 או F12 (בצבע חום-בז' במהירות מקסימלית 1200-1300 ולא השחורים. צריך בגירסת 3pin ולא PWM בגלל התמיכה של לוח האם). או שניים כאלו ועוד אחד של 140mm כמאוורר אחורי (מאחורה יש תמיכה גם ב120 וגם 140 ממ'). אופצייה נוספת היא לשים מאוורר 120 ממ' צדדי לכניסת אוויר במקום אחד הקדמיים (ולהשאיר מאוורר אחד קדמי במיקום עם כמה שפחות חסימה).

את שאר הסלוטים של המאווררים העליונים או צדדיים, שאין בהם מאווררים, לסגור כדי למנוע "בריחת רעש" (המארז מגיע עם פלטות לסגירה עליונה וצדדית, אני מניח שכבר יהיו מורכבות כברירת מחדל).

ראה כאן כיצד קונפיגורציות שונות של מיקום המאווררים משפיעות על הטמפרטורות:

http://www.bit-tech.net/hardware/2012/02/10/the-big-cooling-investigation/1

קונפיגורציות של שלושה מאווררים: http://www.bit-tech.net/hardware/2012/02/10/the-big-cooling-investigation/6

נערך על-ידי zoro9
תוספת מידע

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.