DOK מקורי ? איך ניתן לדעת? - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

DOK מקורי ? איך ניתן לדעת?


Guymz

Recommended Posts

רציתי לדעת איך אפשר להבחין בין מוצר מקורי או לא?

אני מעוניין לקנות דיסק און קי sandisk extreme 64gb

וראיתי באיביי את זה :

http://www.ebay.com/itm/SANDISK-EXTREME-USB-3-0-FLASH-DRIVE-64GB-64G-64-G-GB-LIFE-TIME-WARRANTY-MEMORY-/280897196343?pt=AU_USB_Flash_Drives&hash=item4166c71137

והמחיר הוא כמו שהיה בבלאק פריידיי. השאלה אם האם אפשר לדעת שזה אמיתי? הציון של המוכר גבוהה מאוד והוא ותיק שם....

לעומת זאת יש מוכרים שמתמחרים את אותו מוצר ב188 וגם שם יש אנשים שקונים, כמו זה למשל :

http://www.ebay.com/itm/SANDISK-EXTREME-245MB-s-64GB-64G-USB-3-0-Flash-Pen-Thumb-Drive-Memory-Stick-/111136917029?pt=AU_USB_Flash_Drives&hash=item19e046c625

מה אתם אומרים ?

אשמח לעזרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שייך לפורום אמצעי אחסון לדעתי.

בכל מקרה, שים לב שיש לך אותו כרגע באמאזון, כולל משלוח, בכ-20 ש"ח יותר:

http://www.amazon.com/SanDisk-Extreme-Transfer-SDCZ80-064G-GAM46-Version/dp/B00KT7DOSE/ref=cm_cr_pr_product_top

אישית הייתי קונה משם כיוון שאני יודע ש-Logitech למשל לא מכבדים אחריות אם המוצר נקנה ב-.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@Guymz

האם אתה מעוניין בכונן ה flash הזה בגלל הנפח שלו, בגלל הגודל הפיזי שלו או בגלל ה"מהירות" (ליתר דיוק, קצב העברת המידע מהמחשב להתקן) שהוא אמור להציע? אם הגודל פחות מפריע לך ואתה בסה"כ צריך התקן להעברת מידע בנפח גדול ממחשב למחשב, אתה יכול לשקול לקנות דיסק קשיח נייד - בעקבות מבצע שיש ב KSP, הTranscend StoreJet 25D3 500GB USB 3.0 עולה 185 ש"ח (קישור), שזה פחות מעלות הכונן בו אתה מעוניין, וכן יש את ה Transcend StoreJet 25D3 TS1TSJ25D3 1TB USB 3.0 במחיר של 225 ש"ח (קישור), שהוא משתלם יותר.

הערה - אני מתייחס רק לנפח ולמחיר, לא בדקתי עד כמה הדיסקים הקשיחים הניידים הנ"ל אמינים, האם ה"מהירות" שלהם נחשבת טובה או עד כמה המשתמשים שרכשו אותם מרוצים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. Disk On Key הוא שם "ישראלי" לכונן flash בממשק USB. מה שאני הצעתי זה דיסק קשיח מכני.

מתוך הערך דיסק און קי מהויקיפדיה בעברית:

דיסק און קי (לפי האקדמיה ללשון העברית: הֶחְסֵן נַיָּד) הוא מכשיר זעיר לאחסון נתונים למחשב, העושה שימוש בזיכרון הבזק (Flash) לאחסון נתונים ובממשק ה-USB של המחשב להעברתם אל המחשב וממנו.

מתוך הערך USB flash drive מה Wikipedia:

USB flash drives were invented by Amir Ban, Dov Moran and Oron Ogdan, all of the Israel company M-Systems, who filed US patent 6148354 in April 1999.[8] However, the patent describes a product that has a cable between the memory unit and the USB connector.[citation needed] Released later the same year, IBM Patent Disclosure RPS8-1999-0201 from September 13, 1999 by Shimon Shmueli accurately describes the USB flash drive.[9] IBM partnered with M-Systems to bring the product to market. Shmueli was later an expert witness for M-Systems and as part of his testimony in the Singapore court presented the IBM disclosure and evidence to the fact that he invented the USB flash drive.[citation needed] M-Systems' product, developed by a team led by Dan Harkabi and named the DiskOnKey, was announced in September 2000.[10]

מתוך הערך M-Systems מה Wikipedia:

DiskOnKey was a small Flash memory device encased in a plastic enclosure with an integrated Flash memory controller that connected to the USB port on a computer.

בקיצור DiskOnKey הוא שם של מוצר ספציפי של M-Systems שהוא למעשה כונן flash בעל ממשק .

2. שאלתי אותו מה הסיבה שבגללה הוא מעוניין בקניית כונן flash כזה, ובפרט האם הגודל הפיזי חשוב לו. אם הגודל הפיזי לא חשוב אלא רק הנפח, אז ישתלם לו יותר לקנות דיסק קשיח בכ-200 ש"ח שיתן לו נפח הגדול בערך פי 8 עד פי 16.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא נכון.

disk on key הוא FLASH שאפשר לשים על מחזיק מפתחות.

זאת הסיבה העיקרית ב99% מהמקרים, שאנשים קונים DISK ON KEY.

כולם כמעט ללא יוצא מן הכלל שמים את הDISK ON KEY במחזיק מפתחות.

כונן נייד הוא דבר אחר לגמרי.

המטרה שלו והשימוש בו הם שונים מבחינה מהותית.

כשאדם אומר שהוא רצה לקנות DISK ON KEY, הוא כמעט בטוח מתכוון לאותו רכיב הזיכרון שאפשר לשים על מחזיק מפתחות.

אחרת הוא היה אומר , כונן , וכו...

וכשהוא גם מביא לינק לDISK ON KEY, הרי שזה ברור ב100% באיזה סוג הוא מעוניין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@Guymz

המחיר בעמוד הראשון (המוכר עם הציון הגבוה) הוא 187.84 ש"ח, ואילו המחיר בעמוד השני (המוכר עם הציון הבינוני-נמוך) הוא 192.53 ש"ח. מהבחינה הזו כמובן שעדיף לקנות את הזול יותר.

האם מדובר במשהו מזויף? אתה תצטרך לקנות אחד ולבדוק את המספר הסידורי שלו. אתה גם יכול לקרוא את התגובות של הרוכשים ולראות מה הם אומרים - מרפרוף מהיר אני רואה שרוב הציונים הנמוכים נובעים מכך שהמוצר כלל לא הגיע ולא כתוצאה מבעיה כלשהי (תמיד יש כאלו שיקבלו מוצר שהוא לא תקין - DOA, אבל מזה אי אפשר ממש להימנע בשום מוצר).

@Art Tatum

שים לב למה שכתבתי בהתחלה:

@Guymz

האם אתה מעוניין בכונן ה flash הזה בגלל הנפח שלו, בגלל הגודל הפיזי שלו או בגלל ה"מהירות" (ליתר דיוק, קצב העברת המידע מהמחשב להתקן) שהוא אמור להציע? אם הגודל פחות מפריע לך ואתה בסה"כ צריך התקן להעברת מידע בנפח גדול ממחשב למחשב, אתה יכול לשקול לקנות דיסק קשיח נייד

שאלתי אותו האם הצורך שלו בהתקן בנפח כזה נובע בגלל שהוא צריך להעביר נפחי מידע גדולים והאם הגודל הפיזי של ההתקן מהווה שיקול. אתה החלטת, לפני ש Guymz הגיב, שהוא רוצה התקן איחסון קטן שניתן לחבר למחזיק המפתחות. אני הצעתי דיסק קשיח נייד למקרה שכל מה שהוא צריך הוא התקן איחסון נייד בעל נפח גבוה, כאשר הגודל הפיזי שלו לא מהווה שיקול.

בכל מקרה, אני אעשה סדר במונחים:

דיסק קשיח - התקן איחסון מכני (מבוסס על דיסק מסתובב), בד"כ בעל נפח אחסון גבוה (500GB ומעלה). בד"כ נמצא בתוך המחשב והחיבור הנפוץ ביותר עבורו כיום הוא SATA.

דיסק קשיח נייד - דיסק קשיח מכני, שאינו נמצא בתוך המחשב אלא מחוצה לו, והוא בד"כ מתחבר למחשב ע"י ממשק .

כונן flash drive - התקן איחסון המבוסס על שבבים ולא על פעולה מכנית. המונח הזה מתייחס להתקן איחסון נייד בעל ממשק .

דיסק און קי/DiskOnKey - מוצר קנייני של חברת M-Systems, אך הוא הפך, במיוחד בארץ (לאור העובדה שהחברה המפתחת היא ישראלית), לשם נרדף לכונן flash.

כונן SSD - ראשי תיבות של Solid State Drive. זהו התקן איחסון מהיר המבוסס שבבים המיועד להתקנה בתוך המחשב. התקן זה מהיר יותר מדיסק קשיח מכני מכיוון שהוא לא כולל חלקים נעים, אך נכון להיום החיסרון שלו לעומת דיסקים קשיחים מכניים הוא בנפח הקטן שלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...