הגדרות בדריבר של הכרטיס והגדרות במשחק עצמו - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הגדרות בדריבר של הכרטיס והגדרות במשחק עצמו


AvlK

Recommended Posts

שלום חברים

אם מישהו יכול בבקשה לעשות סדר בדברים זה יעזור מאוד..

1. מי קובע מה יפעל בפועל הגדרות במשחק או הגדרות בדרייבר?

2. כאשר אני בוחר בסט הגדרות מסוים ב "ניהול הגדרות תלת מימד" בלוח הבקרה של זה כופה על המשחק הגדרות שלא קיימות במשחק עצמו?

3. מתי עדיף להגדיר מהדרייבר ומתי עדיף מהמשחק?

ובכלל אם מישהו יכול להסביר איך השניים האלה עובדים ואיך כדאי להשתמש בהם זה יהיה מעולה.

תודה מראש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ישנן הגדרות דריבר שדורסות הגדרות משחק קיימות (במידת האפשר), ישנן הגדרות שמשפרות הגדרות משחק וישנן הגדרות דריבר כלליות יותר שמשפיעות על המשחק אבל לא בהכרח דורסות\מתנגשות עם הגדרותיו.

תלוי לאיזו הגדרה או משחק אתה מתייחס.

ממליץ בחום על שימוש ב- inspector לניהול הגדרות דריבר ופרופילים למשחקים, מאשר בתפריטי הדריבר עצמו. (השניים מקבילים, ז"א שינוי באחד משליך על השני ולהיפך).

inspector חושף אפשרויות דריבר חבויות שלא מוצגות בתפריטי הדריבר, ומקנה שליטה רחבה יותר.

ע"מ להגיע להגדרות הדריבר המדוברות דרכו, יש ללחוץ על כפתור כלי העבודה שנמצא בשורת ה driver version. משם כבר אפשר ליצור קיצור דרך לשולחן העבודה.

אתה מוזמן למקד את שאלותיך להגדרות ספציפיות. עדיף בהקשר תפעולי, מאחר ומידע תיאורטי לגבי מה כל אפשרות עושה ניתן למצוא בקלות בגוגל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הכרתי את inspector (אני חדש עם כרטיס של nvidia) אז כבר יצא משהו טוב ;)

אז כמה שאלות גם על ^זה^

1. התוכנה הזו מציעה פרופילים מוכנים מהרשת או שאני אמור לבנות את הפרופיל מאפס?

2. אם היא מביאה פרופילים מוכנים אז במה היא שונה מה grforce expirience? (אני באופן אישי מתייחס מתייחס ל GE כאל כלי שהולך על "בטוח" ולא תופר הכי בדיוק שאפשר את ההגדרות עבורך, אולי אני טועה אבל כך זה נראה לי). בכל מקרה השאלה היא האם INSPECTOR כן תופר בצורה מדויקת יותר את ההגדרות?

אני מתייחס בעיקר לפילטרי ה-AA מסוגים שונים.

3. נניח ב-bf4 יש לי בהגדרות MSAA, יש דרך להכריח את המשחק לעבוד עם פילטר טוב יותר כמו TXAA למשל?

אני סקרן בעיקר מתי אני יכול לקבל הגדרות שנראות טוב יותר מההגדרות שקיימות בתפריט של משחק מסוים שאותן אני יכול לקבל רק דר פרופיל ב- INSPECTOR או בדריבר. מבין שכל מקרה לגופו ואי אפשר לפרט עכשיו על איזה משחק זה כן אפשרי ואיזה לא.. השאלה אם יש ברשת מקום שמחזיק את המידע הזה ואז כל משחק שאני מתקין אני יכול לבדוק שם אם יש משהו שייתן לי מעבר למה שהמשחק מציע?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל נעשה הפרדה בין פרופילים של GE לפרופילים של הדריבר. מדובר ב-2 דברים שונים.

GE מציע בעיקר שינוי הגדרות המשחק עצמו, ע"י שינוי קבצי הגדרות חיצוניים של המשחק (בדומה להגדרה ידנית מתוך תפריטי המשחק).

משמעות הפרופילים האלו היא התאמת הגדרות משחק לחומרה שלך, ונוחות הגדרת המשחק מחוצה לו \ מבלי להריץ אותו.

לעומת זאת, פרופילי המשחקים בלוח הבקרה של הדריבר מתמקדים בהגדרות דריבר עבור המשחקים. הם מזהים שאתה מריץ משחק ע"פ קובץ ההפעלה שלו (שרשום בפרופיל) ומשנים הגדרות דריבר בהתאם.

ישנו פרופיל גלובלי שחל על כל המשחקים, כאשר פרופילים יעודיים למשחקים לוקחים עדיפות על פניו, למשל כשאתה מפעיל משחק שקיים עבורו פרופיל. אתה יכול להוסיף פרופילים, ולשנות פרופילים קיימים בעצמך.

שים לב GE מסוגל לעדכן online ולהוסיף גם פרופילי הגדרות משחקים וגם פרופילי הגדרות דריבר (למרות שהוא בעצמו בכלל לא מציג או מאפשר הגדרות פרופילי דריבר)

Nvidia Inspector בסך הכל מציג את פרופילי הדריבר + ההגדרות החבויות בפרופילים אלו. הוא כמובן מאפשר לך לשנות אותם, להוסיף, לייצא ולייבא הגדרות של אנשים אחרים (למרות שנהוג להפיץ באינטרנט את ההגדרות עצמן ולא את קבצי הפרופילים הערוכים).

לשאלתך, TXAA לצערי אינו ניתן לקביעה מפרופילי הדריבר בשום מצב. המשחק חייב לתמוך בו.

אבל יש דברים אחרים שאפשר לעשות, למרות ש-BF4 ספציפית לא מועמד גמיש במיוחד מבחינת פילטרים תלויי דגלי תאימות (AA / AO)

המשך יבוא...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב שאלת על AA ב-BF4. אתה יכול לשפר את ה-MSAA המובנה של המשחק עם SGSSAA.

בפרופיל של BF4 צריך לכוון רק את ה "Antialiasing - Transparency Supersampling", להשתמש ב "4x Sparse Grid Supersampling" (בהנחה שבמשחק עצמו בחרת 4x MSAA) .

זה עדיין לא יפתור את כל בעיות ה-AA הזוועתיות במשחק הזה, וישפר בעיקר גדרות \ צמחייה וכדומה, לא את כל התמונה. דוגמא מ-BF3 : רק 4x MSAA במשחק מול 4x MSAA במשחק ו-SGSSA מהדריבר

BF4 מקרה חריג יחסית. במשחקים אחרים MSAA + SGSSAA מהדריבר עושה פלאים, אבל בהרבה מקרים יש להשתמש בדגלי תאימות (למשחקים שאנוידיה לא הגדירו מבעוד מועד, אך אנשים ברשת ערכו בדיקות ומצאו התאמות בעצמם). למדריך ורשימה עדכנית כנס לכאן: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=357956 (בנוסף הת'רד מתעדכן באופן קבוע שווה להציץ מדי פעם)

אם כבר דגלי תאימות, יש כאלו גם ל +HBAO וניתן להכריח את האפקט על לא מעט משחקים, ראה כאן: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=387114 (לא כולל BF4 שכבר משתמש ב-HBAO מובנה בגרסתו הישנה)

אפשרות נוספת לאיכות AA משופרת ב-BF4 היא להרים את ה Resolution Scale מתפריט המשחק למעל 100%, או להשתמש ב-DSR מהדריבר ולבחור את הרזולוציה שהתווספה במשחק.

אגב אני מכבה את ה FXAA המובנה (או Antialiasing Post כפי שהם קוראים לו בתפריטי המשחק).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה על הפירוט וההרחבה :)

אני אתנסה עם זה בימים הקרובים כדי ללמוד את זה קצת. מאמין שיש לי עוד מה לשאול בנושא אז אם אתה יכול להשאיר את הדיון הזה במעקב שלך זה יהיה מעולה.

שוב המון תודה על המידע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב שיחקתי עם זה קצת. די פשוט לבחור פרופילים ולשייך אותם למשחק מסוים ככה שזה אחלה פשוט יחסית ולא מסורבל.

כמה שאלות כלליות:

1. הפרופילים שאפשר לבחור שם מוצעים רק לפי הכרטיס מסך שהתוכנה מזהה אצלי? או שהיא מזהה גם רזולוציה של המסך מעבד וכאלה.. ולפי זה מציעה פרופילים? או שפשוט לפי שם המשחק היא מציעה פרופילים ואין ערובה שיעבוד תקין אצל כל אחד?

2. בלי קשר nv inspector, כאשר מופיע לי בדריבר תחת "manage 3d settings" בלשונית "global settings" הגדרות שהם על off, ניקח לדוגמה ambient occlusion שמסומן כרגע off אז אם אני בוחר הגדרות בתוך משחק ומסמן אותו שם כ-on, low, med לא משנה מה האפשרות במשחק אבל דואג להפעיל את הפילטר הזה אז בגלל שבהגדרות הגלובליות בדריבר הוא כבוי אז אני לא אהנה ממנו במשחק? אני אוסיף שבפרופיל של המשחק הפקודה היא: use global settings.

3. יש צורך לשנות הגדרות גלובליות בדריבר מאלה שמוגדרות בברירת המחדל? הכוונה עדיף להפעיל הכל ואז מקסימום אני מכבה מהמשחק?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...