איך אפשר ללמוד ללמוד? - לימודים והצעות עבודה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

איך אפשר ללמוד ללמוד?


Cha0stAlker

Recommended Posts

אהלן. אני חייל שבבית הספר הכין שיעורי בית אולי 10 פעמים, ולמד למבחן גם אולי 5-10 פעמים בכל 12 שנות הלימוד שלו. אני צריך להתחיל ללמוד, ואין לי מושג איך לומדים בכלל. אני לא מכין שום טכניקה ללימודים, אין לי הרגלי למידה בכלל. שלא נדבר על משמעת עצמית - אשכרה לשבת וללמוד מבלי להציץ בטלפון או להיכנס לוואלה בכל 5 דקות. אין לי מושג איך אני אמור לשרוד ככה באוניברסיטה, ואני רוצה לרכוש הרגלי למידה. איך עושים את זה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשמע, האמת שאני בדיוק נמצא באותו מצב(שיפרתי בגרולת אחת ועכשיו אני לומדלשנייה..) אני לא יודע מה איתך אבל לי מאוד קשה ללמוד בבית כי כפי שכתבת יש המון הסחות דעת. ולכן אני נשאר בבסיס בערבים(בסיס פתוח) ואין כלב בבסיס ככה שאני פשוט יושב ולומד כי אין לי שום דב אחר לעשות.

כמו כן, חשוב מאוד שתיצור לך סביבת עבודה. לדוגמא, בחדר תעשה לך שולחן שיהיה רק ללימודים, שים מנורה יפה ושיהיה נקי ומסודר.. זה מאוד! עוזר!

אני עוד מעט משתחרר וכשלא יהיה לי את הלבד של הבסיס חשבתי פשוט לצאת ללמוד בחוץ(באיזה גן ציבורי שקט) או בסיפרייה.. אין מה לעשות חייבים לנתק את עצמנו מהפיתויים(תשקול אפילו לא לקחת איתך את הפלאפון בפעמים הראשונות...)

אם עולים לך רעיונות חדשים אשמח לשמוע!!!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לנסות, לנסות ולנסות.

תשב על התחת ותלמד. בזמנים שונים, במצבים שונים. חלק מהזמן ירד לטמיון (אפילו הרבה) - זה משהו שצריך להשלים איתו. אתה תלמד מה מתאים לך ומה פחות מתאים לך. לא בהכרח גם שיש נוסחה מנצחת, יכול להיות שיש אנשים שיותר קשה להם ללמוד והם פשוט יצרכו לבזבז 2X שעות על כל X שעות שבן אדם עם יכולת "אופטימלית" יבזבז.

אני בתיכון פשוט לא למדתי. אחרי הצבא התבגרתי ופשוט הכרחתי את עצמי לשבת וללמוד. בסופו של דבר, קרה משהו.

הדבר הכי חשוב הוא לעשות שינוי בראש שלך שאומר "זה משהו שאני חייב לעשות - וכל השאר הוא בעל חשיבות משנית לזה". אם צריך, לוותר על משחק חדש שיכול להסיח את הדעת, לוותר על יציאות וכן הלאה. להקדיש את הזמן לזה ולא לדברים אחרים, יחד עם הויתורים שצריך לעשות.

אני מאוד אוהב ללמוד לבד בחדר שלי - אבל המחשב מאוד יכול להסיח את הדעת. לפעמים הייתי פשוט מנתק את הכבל שלו, ככה אי אפשר כל שניה לפתוח אותו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל תירגע, המצב שלך לא שונה מהמצב של אחרים אז מצבך לא נוראי :)

לשבת וללמוד זה דבר מאוד מבאס אבל צריך לעשות את זה ואתה צריך למצוא מה נותן לך מוטיבציה ולהיצמד לזה - כמו למשל אתה רוצה לסיים את התואר הזה כדי להגשים X חלום וכו'.

אצלי למשל המוטיבציה שלי זה שאני פשוט רוצה לדעת את החומר ואני רוצה להוכיח שבחור "כמוני" מסוגל לעשות תואר.

אז מה עושים? קודם כל לוקיישן לוקיישן לוקיישן! יש אנשים שנוח להם ללמוד בספריה, יש אנשים שנוח להם ללמוד בחדר שלהם בבית ויש אנשים שנוח להם ללמוד במרתף של הבניין.

כל אחד מוצא את המקום שבו נוח לו ללמוד, אני למשל נוהג להסתובב כל יום באונ' ומוצא לעצמי כיתות ריקות לשבת בהן שעות כי אין שם מחשבים ואין שם אנשים מעצבנים!

שנית כל אני עשיתי לעצמי טבלה פשוטה בוורד שבה רשמתי את כל התאריכי הגשת העבודות ופשוט הכנסתי מה ללמוד בכל יום. לדוגמה יש לי עבודה להגיש ביום חמישי אז ימים שלישי עד חמישי מוקדשים לחומר של העבודה וחרישה.

בהצלחה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

זה גם תלוי באוניברסיטה ולאיזו מטרה אתה לומד.

למשל יש אנשים שלא לומדים כל הסימסטר ואז לקראת המבחנים הם מוצאים אנשים יותר וותיקים שיודעים איזה שאלות המרצה הספציפי אוהב לשאול והם מתכוננים במיוחד לסוג השאלות שהוא שואל. זה עוד יותר ברור כשאין הרבה קשר לשיעורי הבית והחומר הנלמד ולשאלות במבחן.

אז אם אתה רוצה להוציע ממוצע גבוהה אתה צריך ללמוד עם אנשים וותיקים.

אם אתה רוצה לשפר את החשיבה שלך אז תעשה את כל השיעוריי בית בעצמך. בהתחלה אוליי יהיה לך קשה ותצטרך להעזר בסטודנטים מבוגרים יותר שנותנים שיעורים, אבל אם תשקיע בסוף תוכל לפתור את כל שיעורי הבית בעצמך.

האמת המבחן בסופו של דבר הוא החלק הכי פחות חשוב בלימודים אם לא מתייחסים לצייונים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...