שליטה על המאווררים, לפי מה? - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שליטה על המאווררים, לפי מה?


captaincaveman

Recommended Posts

עכשיו כשהכל מורכב (למעט פינישים אחרונים), הגעתי למסקנה שאני לא יודע לפי מה לשנות את מהירות המאווררים.

היה ברור לי שזה טמפרטורת המעבד/כרטיסי המסך, אבל מסתבר שזה לא הפתרון. מקריאה ומבדיקה שעשיתי בעקבותיה, גיליתי שהמעבד משנה את הטמפרטורה ממש מהר כשאני מתחיל להריץ PRIME95 (מגיע לאיזור ה-55-56 מעלות), אבל הטמפרטורה צונחת חזרה לאיזור ה-30 בערך שתי שניות אחרי ש-PRIME מסיים. וכשאני אומר שתי שניות, אולי הגזמתי (למעלה).

לתת למאווררים להשתולל לפי הגחמות של המעבד נראה לא הגיוני. האם הפתרון הוא טמפרטורת המים?

כרגע אין לי שום INLINE SENSOR שמודד אותה, והפתרון היחיד הזמין לי כרגע הוא להכניס סנסור דרך אחד הפתחים של המאגר בצורה קצת חאפרית.

האם זה הכיוון או שהתשובה היא משהו אחר לגמרי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הטמפ' של המעבד מאמץ אכן עולה ומהר ולאחר מכן מתייצבת, בדיוק ככה יהיו המאווררים וגם הטמפ' של המים, היא תעלה לשלב מסוים עד שתעצר ותהיה קבועה.

אתה שוכח שאם אתה משחק או מאמץ את המערכת המאמץ עצמו "נכנס" די מהר ומתייצב ככה זה בכל דבר, ככה שאיך שלא תבחר (טמפ, מים\מעבד) המאווררים יזנקו להם ואז יתייצבו.

אז כן בחלק מהמקרים זה יקח 5 שניות ובחלק מהם 15 שניות, אבל העקרון זהה:)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא בטוח שהצלחתי להבהיר את עצמי.

נניח שיש עומס רגעי (מספר שניות). המעבד מיד יעלה לטמפרטורה גבוהה יותר. המאווררים (אם אכן יכוונו בהתאם לטמפ' מעבד) יעבדו מהר יותר (וירעישו). המים לעומת זאת, לא יספיקו להתחמם בשום צורה משמעותית בכמה שניות האלה (מעבר לכמה שברירי מעלה שכנראה לא אצליח למדוד). מה שיצא פה זה שהרעשתי לחינם :)

- - - תגובה אוחדה: - - -

צריך לזכור שאני מקרר את המים, לא את המעבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

החיישן הפנימי של המעבד נמצא לייד מקור החום, אבל אמור להיות מושפע גם מטמפ' המים בבלוק. אם הוא קופץ יותר מידי יכול להיות שיש התנגדות תרמית גבוהה בינו לבלוק (ה TIM בתוך המעבד ? או חומר הקירור בינו לבלוק ?)

אם זה לא בעיה מהסוג הזה (ונראה שלא, הטמפ' שלך במאמץ בסדר) תמדוד את טמפ' המים, וזה לא מחייב שתכניס את החיישן לתוך המים, אם תצמיד אותו לחלק מתכתי שדרכו המים עוברים יכול להיות מספיק

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אכן החיישן הוא לטמפ' המים, לי יש אחד חיצוני, בכל מקרה אם אתה מחפש משהו שהוא יותר "מאוזן" ולינארי אז אכן טמפ' המים תהיה אומנם יותר רגועה מבחינת טמפ' עד שהיא תתאזן.

מה שכן תבדוק איך כל העסק מגיב אצלך ובמקרה וגם זה לא מסתדר, תבדוק אופציה של להגדיר "זמן המתנה" זאת אומרת שברגע שהטמפ נגיד תהיה 55 למשך של 5 שניות אז המאווררים יעלו את הRPM.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

של מה נראה לך הוא יכול להיות ?

ל-AQUAERO עצמו יש כמה חיישני טמפרטורה פנימיים שמנטרים טמפרטורה של כל מיני רכיבים שלו. הנחתי שעבור מד הזרימה זה או טמפרטורת המים, או משהו דומה למה שיש ב-AQUAERO עצמו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...