OC ל i5-2500k - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

OC ל i5-2500k


Googleness

Recommended Posts

שלום לכולם,

יש לי את המפרט שבפרופיל מימין <<<<<<<

בכל מקרה קראתי באינטרנט בכמה מדריכים ופורומים שהמעבד שברשותי יכול בקלות להגיע לOC יציב ולמהירות של 4.4-4.5GHz מהמהירות ההתחלתית של 3.3GHz.

בקיצור לאחר קריאה מעמיקה ומחקר מסוים הבנתי שהפעולה שאני צריך לעשות במקרה שלי מחולקת לשני חלקים,

1. לשנות את מכפלת המעבד בצורה שלבית עד שאני אגיע לx44\x45.

2. לייצב את הVCORE ברמה שהוא יהיה כמה שיותר נמוך ויריץ יציב את המכפלה החדשה.

מקריאה של כמה טבלאות הבנתי שמכפלה של X44 רצה יציב על 1.25V ופחות או יותר לשם כיוונתי את עצמי כיעד סופי.

השאלה שלי (מעבר לאם יש לכם טיפים טובים כמובן אני לא מומחה גדול בנושא של OC) במהלך בדיקה ראשונית על IntelBurnTest עבדתי עם חלון פתוח של CPUZ וRealTemp. העניין שכל אחד מהם הראה לי מהירות BUS שונה בזמן הבדיקה אולם המכפלה הראשונית שעשיתי (התחלתי עם קטנה לX38 וכיוונתי את הVCORE ל1.25 מעכשיו) הייתה זהה בשתי התוכנות.

הרצתי את IBT ממבדק הSTANDARD עד לVERY HIGH כאשר בכל פעם המבחן עבר בהצלחה (10 ריצות) והמעבד הגיעה לטמפרטורה מקסימלית של 72C בלבד ובזמן שהוא לא היה במאמץ הוא היה באיזר ה40C.

אז למה הנתון שונה בכל תוכנה ואיך אני יכול לוודא בצורה כמה שיותר וודאית את הנתונים בצורה נכונה בשביל לבדוק את היציבות של הOC?

עריכה:

או קיי מסתבר שהשבב שברשותי לא מתפקד ברגע שאני עולה לX43 או מעבר משום מה אבל על X42 הוא רץ די יציב בכל בדיקה שזרקתי לו עד כה אז התחלתי עכשיו את הריצה של כמה שעות לPRIME95 שירוץ כל הלילה ונקווה שיהיה טוב.

מה שכן במהלך ההתנסות למדתי המון מונחים חדשים ושמתי לב לכל מיני דברים.

משהו שעניין אותי הוא הנתון של הVCORE שבHWMONITOR, בביוס ובCPUZ מראה ערכים שונים ומבולבלים כל פעם.

למשל נגיד שאני קובע את הערך ל1.25 V בביוס קבוע, בCPUZ אני רואה 1.095 ובHWMONITOR זה נע בין 1.1 ל1.45 בצורה מוזרה לפי העומס על המעבד.

עכשיו מכיוון שזאת הפעם הראשונה שאני מנסה לעשות OC למעבד ביטלתי את כל האפשרויות טורבו בוסט למיניהן והאובר קלוק האוטומטי של הלוח והגדרתי את כל הנתונים ידנית כדי שאף פונקציה לא תזניק לי את הVCORE לרמה גבוהה יותר ממה שאני רוצה אבל עדיין בHWMONITOR זה מראה לי קפיצות גדולות.

קראתי באיזה מקום שהתוכנה מזייפת אם הEIST והC למיניהם מוגדרים כפעילים בביוס (ואכן הגדרתי אותם פעילים כדי לחסוך באנרגיה שהמעבד צורך בIDLE) האם זה אכן כך? בכל מקרה בReal Temp זה מראה לי פחות או יותר מספרים הגיוניים לפי מה שהגדרתי למעבד בביוס אז אני מניח שזה בסדר.

דבר נוסף בנוגע לRAM, אני מתכנן בעתיד להחליף ל32GB בסטיקים עם מהירות שעון גבוהה יותר (למכונות וירטואליות) ולכן לא נגעתי בפונקציות של הRAM בכלל מה שכן יש הגדרה בביוס שנקראת אאל"ט Performance Enhancement תחת הבקרים של הRAM ושם ניתן להגדיר: Normal\Turbo\Extreme, בברירת מחדל היה מוגדר בTURBO אבל רק ששיניתי את הערך לNORMAL קיבלתי יציבות במהירות של הX42, האם עשיתי נכון?

תודה!

עריכה 2:

למרות שהגעתי בכיף ל4.6 המעבד התחמם יותר מדי בשבילי (עדיין בתוך הנורמה אבל חם מדי בשביל הביצועים שהאקסטרה הקטנה נתנה) בסוף הגעתי ל4.2GHz יציב על 1.25V .

הרצתי IBT \ PRIME 95 \ AIDA64

לAIDA64 יש בדיקת יציבות שמאמצת את כל רכיבי המחשב בו זמנית אז אחרי שסיימתי לבדוק ספציפית את המעבד עשיתי בדיקת יציבות כללי.

אחרי שבדקתי הכל והייתי מרוצה והגעתי למסקנה שמבחינתי זה יציב הרצתי בדיקה במשחקים, רינדור ומכונות וירטואליות... הכל יציב ועובד מצויין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מבקש קצת יותר פרטים

אני מסתקרן בנושא

יש לי אויר מארז של אנטק סונטה 3

ומעבד שמעולם לא עבר אוברקלוקינג

למרות שאני לא מרגיש שהמעבד מגביל אותי הייתי רוצה להתנסות ב-OC יותר בשביל להבין את הנושא ופחות בשביל להשאיר את זה כמצב קבוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Board - H67M-GE

CPU - I5-2500K

Memory - G.Skill DDR3 16GB (4x4GB) 1333MHz 9-9-9-24 RipjawsX

Antec Sonata 3 (500W PSU)

CPU cooler = Alpine 11 GT

מ"ה חלונות 7 64

דיסקים קשיחים - m4 - 128 + seagate 3TB + 1TB + 512GB

כרטיס מסך תיכף משתנה ולכן אינו רלוונטי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אה מעבד כמו שלי אז אם אתה רוצה להתנסות בoc ורק על מעבד הדבר היחיד שאתה צריך לעשות זה להעלות את המכפלה ובמידת הצורך להעלות את הvcore. אני מציע שתתחיל בכניסה לביוס שלך וקריאה של כל הפונקציות תנסה להבין מה כל פונקציה עושה ונתקדם משם.... תגיד לי אחרי שקראת מה כל הפונקציות בביוס שלך עושות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין מה לחפש ביאהו! תגובות, לוחות H67 לא מכילים את האפשרות להעלות מכפלה למעבדי K מעבר לתדר הטורבו שלהם.

מדובר בצעד שביצעו במעבר לתושבת LGA1155 דאז, כש-LGA1156 שהייתה לפניה דווקא איפשרה ב-H55 וH57 למשל, למרות שהלוחות עצמם לא כל כך עוצבו לעשות את זה, וכתוצאה מכך לוחות פשוט הפסיקו לעבוד או עלו באש. יכול מאוד להיות שזאת הייתה הסיבה, לצד הצורך לתת לאנשים סיבה לשלם יותר על לוח בעל ערכת שבבים (לא משתתפת באוברקלוק כלל מתושבת LGA1155) "מתקדמת" יותר וכך ליצור שכבות שוק יעודיות למשתמשים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שורה תחתונה אם אני מבין נכון - אני לא יכול לבצע OC בלוח שלי

נו שויין - זה גם בסדר - העניין רק סקרן אותי

עכשיו שאני נזכר בזה בזמנו ציינו את זה כשיקול בבחירת הלוח אם (התייעצתי פה בפורום) - לא עניין אותי אז OC ואני חייב להגיד שלא באמת בוער לי לבצע

רק רציתי להתנסות בזה

מבחינתי גם כרגע המעבד הזה "אוכל" כל מה שאני זורק לעברו (הוא מפעיל כדרך קבע מכונה וירטואלית - רואים במקביל סרט בסלון ואני עוד יכול לעבוד עליו בעמדה על משהו אחר והוא לא מתרגש מזה - זה מבחינתי תסריט קיצוני של ריבוי משימות והוא אוכל את זה בלי בעיה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...