עבור לתוכן

מדוע ניתן להבחין בהבדלים באיכויות המקור גם כאשר הן עוברות את יכולת התקן התצוגה?

Featured Replies

פורסם

זה תלוי בפורמט ובאיכות הגדרות הכיווץ וגודל הקובץ.

כמו שאמרתי יכול להיות מצב בו יש אותו סרט שנלקח ממקור BLURAY 1080P ששוקל 20GB, ויצרו גרסת 1080P ששוקלת 9GB, וגרסת 720P ששוקלת 7GB, ואז ה720P יהיה באותה האיכות כמו ה1080P כשהם מוצגים דרך מסך 720P.

אבל אם יצרו ממנו גרסת 6GB או 5GB ואפילו גרסת 4GB, אז מתחילים לאבד איכויות נוספות שעדיין קיימות בקבצים הגדולים יותר.

יש לא מעט קבצי 720P שמקריבים איכות כדי לקבל קובץ קטן יותר.

כי נקודת המוצא כיום היא שמי שבוחר 720P מעוניין לחסוך בהורדה/נפח איחסון, ואיכות אינה נמצאת בראש מעייניו.

אבל אם יש לך מסך 720P משום מה(כמו המקרן עליו דיברנו) אז אתה יכול לחפש ולבחור להוריד 720P איכותי(במידה וקיים).

ואז השיפור היחידי שאני יכול לחשוב עליו בהצגת 1080P דרך המקרן הוא עניין הצבעים החזקים יותר, או POST PROCESSING שנראה יותר טוב דרך 720P כשמתבצע על תמונת מקור של 1080P.

http://www.pcmediacenter.com.au/forum/topic/40856-video-upscalingpostprocessing-via-ffdshow-beneficial-or-overrated/

אבל אלו בעיקר משפרים את מה שטעון שיפור, והופכים להיות פחות רלוונטים או חסרי משמעות ככל שאיכות הוידאו מתקרבת לאיכות המקור(בהנחה שהוא בעצמו איכותי).

- - - תגובה אוחדה: - - -

קחו בחשבון שגודל הקובץ לא תמיד מעיד במדוייק על האיכות, כי זה תלוי בהגדרות של מי שעשה לו המרה/כיווץ, והרבה פעמים הם לא עושים את המקסימום האפשרי, כי ההבדל בזמן הכיווץ גדול מאוד והתוספת באיכות זניחה באופן יחסי לזמן הנוסף.

יש את אלו שעושים חצי עבודה ומוציאים קובץ גדול עם איכות גרועה יחסית, למרות שזה ממקור BLURAY.

ומדי פעם יש כמה אנשים נדירים(כנראה גם עם מחשבים מאוד חזקים) שלוקחים את הBLURAY ומוציאים גרסת מקסימום איכות ברמה של פי כמה זמן חישוב.

באופן שאתה לא יכול לטעות באיכות היוצאת דופן לעומת סרטים אחרים באותו נפח/זמן.

יש גם את הפורמט החדש H.265 HEVC X265 שהרבה אנשים רוצים שכבר יהפוך להיות הסטנדרט החדש, ולו כנראה יש יתרונות לגבי זמן הכיווץ, איכות, ונפח קובץ.

http://www.imore.com/h256-video-gets-approved-sets-stage-more-efficient-1080p-eventual-4k

אתם מוזמנים לחפש טורנטים HEVC ולשפוט בעצמכם.

פורסם

תודה על ההסבר, מובן עכשיו.

פורסם

ישנם קידודים ששומרים על איכות התמונה מבלי לאבד איכות (loseless). למשל שימוש בקידוד האפמן לצורך ייצוג שונה של הצבעים בביטים.

פורסם
  • מחבר

אוקי, אז אני מבין מהדברים שנאמרו כאן שאם היו לי שני קבצים שלא עברו כל דחיסה - האחד ב-1080 והשני ב-720 - לא הייתי מבחין בשום הבדל שהוא שקשור בחדות (כלומר, תחושה שהעלו לי את הרזולוציה).

אם כך, מה לגבי השאלה הבאה: כידוע, תכני DVD מגיעים ב-720x480 או 720x576. אם מתרגמים את זה למקרן שלי מקבלים 800x533 או 800x640, בהתאמה. בשני המקרים יש צורך ב-upscale למקור, אבל מדובר בקובץ לא דחוס! הייתכן שקובץ 720 שעבר דחיסה ייראה יותר טוב בצורה ממש משמעותית, היכן שנדרש downscale מהמקור ל-800x450? האם הפרש הפיסקלים לבדו, בין יכולת המקרן לבין תוכן ב-720 כזה גדול עד שהוא "מבטל" כליל את הדחיסה שעבר ה-720 כך שאפילו DVD מקורי נראה פחות טוב?

פורסם

אין כזה דבר DVD VIDEO שלא עבר דחיסה.

ל"DVD VIDEO" תמיד היתה איכות ויזואלית גרועה.

חלקם היו איכות גרועה, חלקם היו איכות יותר גרועה.

אבל אין שום ספק שכולם באיכות גרועה.

הDVD VIDEO באיכות הכי טובה אי פעם, יהיה פי כמה פחות איכותי מ720P ממוצע(שמשתמשים בדחיסה איכותית יותר, ובעשור האחרון גם במקור טוב יותר).

To record moving pictures, DVD-Video uses either H.262/MPEG-2 Part 2 compression at up to 9.8 Mbit/s (9,800 kbit/s) or MPEG-1 Part 2 compression at up to 1.856 Mbit/s (1,856 kbit/s). DVD-Video supports video with a bit depth of 8-bits per color YCbCr with 4:2:0 chroma subsampling.[7][8]

The following formats are allowed for H.262/MPEG-2 Part 2 video[9][better source needed]:

720x576 pixels (same resolution as D-1)704x576 pixels352x576 pixels (same as the China Video Disc standard)352x288 pixels

  • At a display rate of 29.97 frames per second, interlaced (commonly used in regions with 60 Hz image scanning frequency):

720x480 pixels (same resolution as D-1)704x480 pixels352x480 pixels (same as the China Video Disc standard)352x240 pixels The following formats are allowed for MPEG-1 video:

  • 352x288 pixels at 25 frame/s, progressive (Same as the VCD Standard)
  • 352x240 pixels at 29.97 frame/s, progressive (Same as the VCD Standard)

Video with 4:3 frame aspect ratio is supported in all video modes. Widescreen video is supported only in D-1 resolutions.

The MPEG-1 Part 2 format does not support interlaced video. The H.262/MPEG-2 Part 2 format supports both interlaced and progressive-scan content. Content with a frame rate different from one of the rates shown above can be encoded to H.262/MPEG-2 Part 2 by using pulldown. This is most commonly used to encode 23.976 frame/s content for playback at 29.97 frame/s. Pulldown can be implemented directly while the disc is mastered, by actually encoding the data on the disc at 29.79 frames/s; however this practice is uncommon for most commercial film releases, which provide content optimized for display on progressive scan television sets.

Alternately, the content can be encoded on the disc itself at one of several alternate frame rates, and use flags that identify scanning type, field order and field repeating pattern. Such flags can be added in video stream by the H.262/MPEG-2 Part 2 encoder. A DVD player uses these flags to convert progressive content into interlaced video in real-time during playback, producing a signal suitable for interlaced TV sets. These flags also allow reproducing progressive content at their original, non-interlaced format when used with compatible DVD players and progressive-scan television sets.[10][11]

http://en.wikipedia.org/wiki/DVD-Video#Video_data

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים