עדיין יש חשיבות לאנטיוירוס וחומת אש? - Windows - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עדיין יש חשיבות לאנטיוירוס וחומת אש?


חלאדין

Recommended Posts

אהלן. כבר כמה שנים טובות שלא יצא לי להשתמש במחשב מעבר לפייסבוק וקצת וורד. הייתי עד עכשיו עם מחשב פנטיום 4 עם וינדוס XP

עברתי לנייד חדש עם 8 וכסטודנט אני מניח שעכשיו השימוש במחשב יהיה יומיומי. השאלה שלי - האם יש בכלל להתקין אנטיוירוס וחומת אש? נראה שיש תוכנות מובנות כאלה בווינדוס. ובכלל, השאלה אם זה באמת חשוב למשתמש ממוצע כמוני...

יש המלצות? בעבר השתמשתי בקספרסקי ו-nod32 שהיו המובילים. מה עכשיו?

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בסופו של דבר, אלו לא תוכנות שעושות משהו קסום וכל הרעיון שלהן לא השתנה בשלושים השנים האחרונות (למעט עדכון מאגרי מידע דרך ותוכנה האינטרנט).

אף מוצר באמת לא יותר טוב או רע מהשני וניתן למדוד את זה רק ע"י חווית שימוש בממשק ובאפשרויות שקיימות לך לצורך ניהול של התוכנה.

שום פתרון תוכנה לא יכול לעזור בלהתגבר על הגורם האנושי מאחורי המערכת וכמעט כל פרצת אפשרית מהמחשב האישי שלך ועד לרשת של ארגון מתבססת עליו.

תלמד להשתמש בכלים שמגיעים עם מערכת ההפעלה וכך גם תדע מה הסיכונים שלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ב-Win 8 יש כבר אנטיוירוס מובנה. הוא מספיק מעל ומעבר (וגם הוא סוג של מיותר).

היום אין כמעט בכלל , כל ה"דברים הרעים" שמגיעים למחשב הם כל מיני תוכנות "עלוקות" כמו טולברים שמתקינים את עצמם יחד עם תוכנות אחרות, או כל מיני תוכנות זבל שמגיעות מפרסומות מזוייפות לזה שלכאורה "התגלה לך וירוס במחשב!!! לחץ כאן כדי להסיר אותו!!!!!!" ואז מורידות לך תוכנה אלמונית שעושה כל מיני דברים רעים - אבל לא מזוהה בכלל כוירוס..

בקיצור, החוכמה היא פשוט לא להוריד זבל ולא להיות פתי :) ללמוד להשתמש במחשב בצורה אחראית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בסופו של דבר, אלו לא תוכנות שעושות משהו קסום וכל הרעיון שלהן לא התשנה בשלושים השנים האחרונות (למעט עדכון מאגרי מידע דרך ותוכנה האינטרנט).

אף מוצר באמת לא יותר טוב או רע מהשני וניתן למדוד את זה רק ע"י חווית שימוש בממשק ובאפשרויות שקיימות לך לצורך ניהול של התוכנה.

שום פתרון תוכנה לא יכול לעזור בהתגבר על הגורם האנושי מאחורי המערכת וכמעט כל פרצת אבטחה אפשרית מהמחשב האישי שלך ועד לרשת של ארגון מתבססת עליו.

תלמד להתשמש בכלים שמגיעים עם מערכת ההפעלה וכך גם תדע מה הסיכונים שלך.

מסכים עם כל מילה.

אני אוסיף ואומר שפרמטר נוסף לאבחנה בין אנטיוירוסים זה המידה שבה הם מבזבזים את משאבי המחשב. ובהינתן שכל האנטיוירוסים מספקים פחות או יותר את אותה ההגנה, לדעתי זה הפרמטר החשוב ביותר. כלומר, האנטיוירוס הטוב ביותר הוא זה ש"טוחן" לך הכי פחות את המעבד, ה-, הכונן... מהניסיון האישי שלי, האנטיוירוס של הוא הכי טוב במדד הזה.

לגבי פיירוול, התפקיד שלו קצת פחות קריטי כיום כשב-99% מהמקרים המחשבים מחוברים לאינטרנט מאחורי עם NAT.

בכל אופן זה נחמד שיהיה פיירוול, וגם פה הפיירוול המובנה בווינדוס כנראה יספיק לכל הצרכים של המשתמש הממוצע.

אבל בשורה התחתונה, כל הדברים האלה הם רק בשביל ההרגשה הטובה. בפועל, ראיתי כבר כ"כ הרבה מקרים של מחשבים מלאים בהרים של זבל (בין אם הוא מוגדר "וירוס" ובין אם לא), שכל האנטיוירוסים והפיירוולים שבעולם לא הצליחו לגלות ולחסום.

כמו שנאמר, ההגנה הכי טובה היא לעשות שימוש אחראי במחשב ובאינטרנט ולהימנע מהדברים האלה מראש, לא למצוא תוכנה שתסיר אותם בדיעבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...