Dell XPS 15 (Late 2013) Laptop - ביקורות ומדריכי גולשים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Dell XPS 15 (Late 2013) Laptop


jackhammer

Recommended Posts

שלום לכולם.

זוהי ביקורת ראשונה שאני כותב על מוצר טכנולוגיה כלשהו אז אני פתוח להצעות/תיקונים/שיפורים.

קריאה נעימה.

קצת הקדמה:

לאחרונה עלה לי הצורך לעבור דירה והבנתי (אחרי כמה מעברים) שמחשב נייח ממש מקשה על הלוגיסטיקה של כל העניין. ובגלל הצרכים האישיים ושל העבודה שלי הייתי צריך מחשב נייד שיהיה חזק ככל האפשר.

לאחר בירורים הגעתי למסקנה שאני הולך על ה XPS 15 החדש (Late 2013).

אחרי זמן המתנה של שבועיים בערך קיבלתי את המחשב (המחשב נקנה מארצות הברית גם בגלל המחיר וגם בגלל שבארץ אין את הדגם הזה עדיין).

האריזה שלו מאוד קטנה יחסית למחשב בגודל כזה אבל עדיין מרופדת בצורה בטוחה עם ספוגים מכל כיוון.

אז נתחיל מהנתונים היבשים. המעבד הוא i7-4712HQ, מיוצר בליתוגרפיה של 22 ננו מהדור הרביעי של אינטל, בעל 4 ליבות וטכנולוגית HT, מה שנותן כמות נימים אפקטיבית של 8. תדר המעבד עומד על 2.3Ghz ואחרי טורבו בוסט על 3.3Ghz, כולל קאש של 6MB והוא בעל מעטפת טרמית של 37W. המחשב כולל 16GB מסוג DDR3L (בעלי צריכת חשמל מופחתת) בתצורת 8GB x 2 במהירות 1600Mhz, SSD בנפח 512GB, כרטיס מסך של נוידיה מדגם GT750M עם 2GB מסוג GDDR5, מסך LED בגודל 15.6" בעל רזולוציית QHD+ (3200 x 1800) וסוללת 6 תאים של 91WHr.

כמו שאפשר לשים לב, חומרה מאוד חזקה, במיוחד שלוקחים בחשבון את המימדים הזעירים שלו. אורך המחשב עומד על 327מ"מ, רוחבו על 254מ"מ וגובהו עומד על 18מ"מ בנקודה העבה ביותר ו8מ"מ בנקודה הצרה ביותר.

משקל המחשב עומד על 2.01ק"ג, ובהתחשב בעובדה שזהו מחשב 15.6 אכן מדובר על מימדים ומשקל נמוך.

מבחינת כניסות יש לו כמות די נדיבה של חיבורים בגודל מלא. 3 חיבורי USB 3.0 ועוד כניסת USB 2.0 אחת עם POWER SHARE, יציאת DP בגרסאת מיני, יציאת HDMI בגרסא מלאה, יציאה לאוזניות סטנדרטית בגודל 3.5" וכניסת כרטיס זכרון מסוג SD.

ניתן לציין שהכרטיס אינו בולט החוצה כך שניתן לחבר את הכרטיס ולהשאירו בפנים גם כשהמחשב מאוכסן בתיק.

בנוסף ישנו מד סוללה בעל 5 נורות לד המראה את כמות הטעינה הנותרת ע"י לחיצה על

הכפתור. בהחלט פונקציה נחמדה ושימושית.

דבר אחד שבולט בחסרונו הוא כניסת רשת קווית. זו כמובן תוצאה של מגמה מתמשכת בשוק האולטרה בוקים שכן המחשבה היא קודם על הניידות. גם לאלה שממש צריכים קיימים פתרונות של חיבור רשת דרך USB (גם בגרסא 2 וגם בגרסא 3) בפחות מ20 דולר (באיביי, כולל משלוח לארץ). אני את שלי קניתי ב13 דולר.

גוף המחשב עשוי משילוב של אלומיניום בחלקו העליון וסיבי פחמן בחלקו התחתון. השילוב הזה בהחלט מנצח בעיניי והוא תורם גם למשקלו הנמוך של המחשב וגם לעיצוב הפשוט אך היפהפה שלו.

המסך בעל עוצמת בהירות של 450nits, עוצמתי, בהיר וחד מאוד. הרבה פעמים אני מוצא את עצמי עובד על 15%-20% בהירות בעבודה שוטפת. למעשה אני מרים את הבהירות עד הסוף אך ורק במשחקים ובסרטים ורק אם אני משתמש במסך המובנה ולא על מסך חיצוני.

כאשר רמת הבהירות על 100%, הסוללה תתרוקן יחסית די מהר, באיזור ה4 שעות של עבודה רגילה (במשחקים כבדים זה יכול לרדת ל 2-3 שעות בגלל השימוש בכרטיס המסך והמעבד).

המסך מחופה בזכוכית הגנה גורילה גלאס מקצה לקצה מה שנותן לו אפקט מבריק ולפעמים קצת מפריע, בעיקר בשעות האור וכשהמסך מציג צבעים שחורים, אבל לא משהו שרמת בהירות גבוהה לא יכולה לפתור. מה שעוד אהבתי במסך הוא הציר החזק שלו. אני לא מעריץ יותר מידי של טאץ' בלפטופ אבל גם בפעמים הבודדות שאני כן משתמש במגע, יש הרגשה מאוד יציבה למסך והוא לא מתנדנד מכל נגיעה קלה. החיסרון בזה הוא שאי אפשר לפתוח את המכסה ביד אחת. צריך להחזיק את הבסיס ולהרים את המכסה כדי להתגבר על הכוח של הציר. לפי דעתי האישית אני מעדיף שהציר יהיה חזק ויציב אבל זה משתנה עבור כל בנאדם.

המקלדת היא מסוג Chiclet ומרחק הלחיצה של המקשים ארוך מספיק בשביל לקבל פידבאק מהמקש על כל לחיצה וגם די קצר בשביל לקצר את זמן ההקלדה משמעותית (יחסית למקלדת של מחשב נייח). המקלדת גם כוללת תאורה אחורית בצבע לבן וכמובן כוללת רק אותיות באנגלית.

לפני שאני אדבר על משטח העכבר אני רוצה לציין עובדה קטנה: אני לא אוהב מקבוקים של אפל. לא מתחבר אליהם, לא אוהב. אבל הדבר היחיד שאני כן אוהב זה משטח העכבר הפנומנלי שלהם. פשוט תענוג לעבוד עליו.

משטח העכבר של ה XPS 15 אמנם לא מגיע לרמה של משטח העכבר של המקבוקים אבל, לפי מה שיצא להשתמש, זה הדבר הכי קרוב לזה (ותאמינו לי זאת מחמאה אדירה) שמצאתי במחשב נייד PC. אמנם הוא מפספס לפעמים כמה סקרולים אבל חוץ מזה הוא עובד פשוט טוב, מדויק, מהיר והכי חשוב נעים למגע. האצבע מחליקה באופן אחיד על המשטח בלי להתקע. לא צריך להפעיל כח כדי שהוא "יזהה" את האצבע. הכפתורים שלו מאוד איכותיים ולמעשה כל המשטח הוא כפתור לחיץ גדול שיושב על שתי כפתורים מתחתיו.

עם כל זאת שנאמר, אני עדיין מעדיף להשתמש בעכבר חיצוני בשימוש השוטף שלי בגלל המהירות והדיוק הבלתי ניתנים להשוואה.

משהו קטן שקצת אכזב אותי זה שאין למחשב כפתור לביטול הטאצ'פאד, מה שגורם בשעת משחק ללחיצות ללא כוונה על העכבר או לפעמים לתזוזות קלות ולפגיעה בדיוק (במקרה של FPSים).

משענת היד והחלק שעוטף את המקלדת עושי חומר סיליקון רק ונעים למגע. גם לאחר עבודה ממושכת היד לא מזיעה, לא נדבקת, לא נתקעת כשמזיזים אותך לאורך המשטח. ממש נעים ונוח להשעין את מפרק היד. החסרון שמצאתי הוא שהחומר הזה כנראה תופס אבק די בקלות. כל כמה שעות שהמכסה פתוח אני מוצא את עצמי נושף כדי להעיף חלקיקי אבק ממנו. עדין לא ביג דיל.

המצלמה הקדמית של המחשב מספקת איכות די טובה לשיחות סקייפ וצילום תמונות סלפי בסיסיות, אל תצפו לצילום באיכות בלתי מתפשרת. אבל בשביל מה שהיא נועדה, היא מעולה. גם המיקרופון המובנה מספק איכות שמע (מהצד השני של השיחה כמובן) די טובה ומספקת בשביל שיחות בסקייפ או צ'אט קולי במשחקי אונליין.

הסוללה נמצאת סגורה בתוך המחשב ולא ניתנת לגישה קלה, למרות שכן ניתן לפרק את המכסה התחתון בקלות (יחסית) ע"י פירוק של כעשרה ברגים (כמו שזה נראה על פניו אין ברגים מוסתרים או מכוסים ע"י מדבקות או רגליות גומי שצריך לתלוש) ומשם לבצע החלפה (נדרש ידע טכני ברמה מסוימת).

לגבי זמן סוללה, למרות שדיברתי עליו קצת גם למעלה, בהגדרות מינימליות לעבודה רגילה (בהירות נמוכה, שימוש נמוך באינטרנט, ללא ניגון של קבצי קול או וידאו וכו') אפשר בקלות להגיע לזמן עבודה של 8-9 שעות. לא ישבתי ומדדתי, זאת רק הערכה מנסיון של כחצי שנה שהמחשב ברשותי). על הגדרות גבוהות (בדרך כלל במשחקים, בהירות על מקסימום, ווליום גבוה, שימוש כבד בCPU ובGPU, וכו') זמן הסוללה יורד לכ3-4 שעות. ככה שאם אתם גיימרים רגילים שמספיק להם 2-3 רצופות של גיימינג בסשן אחד, אתם תסתפקו בזמן הסוללה שלו. חשוב גם לציין שזוהי הסוללה המורחבת בעלת נפח של 91WHr (לעומת 61WHr בדגמים הנמוכים יותר).

כרטיס המסך של נוידיה מדגם GT750M עם 2GB מסוג מספק חווית משחק מספקת לקצת העליון של הגיימרים הממוצעים. בשביל הגיימרים הכבדים אולי הביצועים יהוו מכשול עוד שנה שנתיים שהמשחקים יתקדמו קצת. אבל כרגע המשחקים רצים בצורה חלקה על הגדרות גבוהות ורזולוציית 1920*1080.

בגלל המימדים הזעירים של המחשב וכל החלקים הפנימיים שלו, בשעת משחק המאווררים עולים להילוך די גבוה וניתן לשמוע אותם בבירור. לא שזה מפריע יותר מידי כי הרעש מגיע מתחתית המחשב, הרמקולים ממוקמים בצד התחתון של חזית המחשב (מתחת לעכבר) וגם הרעש של המשחק עצמו יגרמו לרעש המאווררים להיות די זניח.

המחשב מגיע עם ווינדוס 8.1 מותקן ואין צורך להתעסק עם שדרוגים. אני לא מתכוון להכנס ליותר מידי פרטים על מערכת ההפעלה עצמה. רק אציין שברמה הכללית המחשב עובד טוב מאוד עם כל ממשקי הטאץ' של המערכת (למרות שאני לא ממש מעריץ גדול של ממשק המטרו וגם לא ממש משתמש בו). בנוסף, בגלל הרזולוציה הגבוהה של המסך, SCALING הוא די חובה כשרוצים לעבוד עם רזולוציה מקסימלית של 3200*1800, מה שיוצר לפעמים בעיות בכל מיני תוכנות שכנראה עדיין לא מוכנות מבחינת תאימות כמו גוגל כרום (למרות שקיימת בו האופציה של תמיכה בHI-DPI, זה עדיין לא זה), גם בסטים אני מרגיש שהתפריטים ממש קטנים ולא מתייחסים ל SCALING.

בנוסף, משהו שראוי לציון בתכנון זה פיזור החום שלו. ברוב המחשבים שיצא לי לעבוד עליהם האוויר החם יוצא מאחד הצדדים, פה באוויר יוצא מאחורי הציר של המסך, בין החלק האחורי של המחשב והציר של המסך. חריצי היניקה שלו נמצאים בתחתית המחשב ובעבודה על שולחן או משטח קשה אין בעיה של חוסר אוויר קר. אולם במצב שבו המחשב נמצא על משטח רך כמו שמיכה, מזרון, שוק, וכו' הוא כן עלול להתחמם במצב של שימוש כבד כמו במשחקים.

יתרונות

· איכות בניה מעולה.

· עיצוב יפהפה.

· חומרה חזקה.

· מסך בעל בהירות גבוהה מאוד.

· משקל ומימדים נמוכים (יחסית למחשב בגודל 15.6).

· ניידות גבוהה.

· משך גבוה בשימוש שוטף.

חסרונות

· מחיר.

· התחממות במצבי משחק כבדים.

· משטח הסיליקון תופס אבק.

· אין כפתור לביטול הטאצ'פאד

· מסך מבריק

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...