מקלדת מכנית של חברת Das Keyboard - ביקורות ומדריכי גולשים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מקלדת מכנית של חברת Das Keyboard


MasterDK

Recommended Posts

שלום לכולם, לפני שבוע התחדשתי לי במקלדת מכאנית של חברת Das Keyboard ואשמח לפרט אליה קצת.

ממברנה VS מכנית

קצת הסבר מה זה מקלדת מכנית.

קיימים כיום בשוק שתי סוגי מקלדות עיקריים: מקלדות ממברנה ומקלדות מכניות. מכניות הרבה יותר נדירות והרבה יותר יקרות לייצור (הסבר למה - בהמשך).

מקלדת ממברנה - הינא מקלדת שמכילה לוח מודפס שמעליו יש שכבה של ממברנה עם ייצוג לכל מקש. כאשר לוחצים על המקש, הוא לוחץ את הממברנה לכיוון הלוח המודפס וככה סוגר מעגל.

להלן תמונה (באדיבות ויקיפדיה)

Keyboard_Construction_Button_Press.JPG

במקלדת ממברנה לא ניתן לקבל חיווי על כך שהמקש נלחץ, ולכן הקלדה עיוורת היא יותר קשה עם מקלדת כזאת, כי יש צורך ללחוץ את הכפתור עד הסוף בשביל לסגור מעגל. אורך חיי מקלדת כזו הוא בערך 1 מיליון עד 10 מיליון הקלדות (למרות שלי אישית אף פעם לא מתה מקלדת ממברנה). כמו כן במקרה ואחד המקשים מפסיק לעבוד, אתם כנראה תצטרכו להחליף את כל המקלדת. מקלדות אלה נעים בטווח מחירים של כמה עשרות דולרים ועד מאות דולרים ולרוב מה שמשתנה בין מקלדת למקלדת - הוא הצורה, הפונקציונליות (כגון כפתורים נוספים, כפתורים שניתן לתכנת על פי דרישה), תאורת מקשים, איכות חומרים וכו'. הרוב המוחלט של המקלדות היום בשוק - הן מקלדות ממברנה.

מקלדת מכנית היא מקלדת שלכל כפתור שלה, יש מתג מכאני משלו. חיי מקלדת כזו מוערכים בכ 50 מיליון הקלדות. יש כל מיני סוגי מתגים, הפופלריים בניהן הם של חברת Cherry (ושגם לה, יש מלא סוגי מתגים שונים - אני לא אכנס לזה). היתרון של מקלדות כאלה הוא שכל מתג ניתן להחלפה בנפרד במקרה ומפסיק לתפקד, יש מתגים בעלי חיווי לאצבע שאומרים שכפתור נקלט (כלומר אין טעם ללחוץ עד הסוף כמו במקלדת ממברנה) מה שמקל על הקלדה עיוורת. החסרונות כמובן זה המחיר. מכיוון שמקלדת כזו מכילה מתג נפרד לכל כפתור, הייצור שלה יקר יותר. ומחירה מתחיל בסביבות 100$.

מקלדת מכנית של חברת Das Keyboard

אז אחרי בערך 18 שנים עם מקלדות ממברנה שונות ומשונות (האחרונה שלי הייתה מקלדת ארגונומית Natural 4000 שלא התרגלתי אליה), החלטתי לגוון ולקנות מקלדת מכנית. אני מקליד המון (מתכנת) וחשובה לי נוחות ההקלדה והמהירות שלה.

Das Keyboard היא יצרנית גרמנית של מקלדות מכנית בעלות מתג של חברת Cherry. יש לה 2 סוגים עיקריים של מקלדות: Professional ו Ultimate, כאשר תחת כל דגם יש שתי תתי דגמים שההבדל ביניהן הוא בסוג המתג: Cherry MX Brown ו Cherry MX Blue. כלומר סך הכל 4 דגמים (יש אפשרות גם להזמין מקלדת מותאמת ל MAC)

קצת על הדגמים

לפני שנמשיך, אני רוצה להסביר על המתגים המכניים.

הבדלים בין המתגים

שתי סוגי המתגים במקדלות של Das Keyboard הינם מתגים בעלי חיווי (מה שנקרא tactile feedback) על כך שהלחיצה נקלטה ואפשר לעזוב את המקש בלי לחוץ אותו עד הסוף.

Cherry MX Blue

200px-Cherry_MX_Blue.jpg

זה הוא המתג ה"כחול" או מכונה גם מתג "קליקי" (clicky) בשל הצליל שהוא מוציא כאשר הוא נלחץ. הוא דורש כוח של 50 גרם בשביל להגיע לנוקדת הלחיצה, וברגע זה יש לכם חיווי בצורת "קליק" (הן קליק קולי, והן חיווי מכני מהמתג עצמו שהאצבע מרגישה בו) שאומר שכפתור נלחץ, וסך הכל 60 גרם בשביל ללחוץ אותו עד הסוף.

Cherry MX Brown

200px-Cherry_MX_Brown.jpg

זה הוא המתג ה"חום" (הבנתם את הקטע? כל המתגים של חברת צ'רי הם בעלי הצבע לפי השם של המתג :cheesy: ). זה הוא מתג שנחשב "שקט" (בהשוואה לכחול כמובן), שדורש כוח של 45 גרם בשביל להגיעה לנקודת הלחיצה, וסך הכל 55 גרם של כוח בשביל ללחוץ אותו עד הסוף. גם במתג החום, כמו בכחול, תקבלו חיווי מכני לאצבע על כך שהמתג נלחץ + חיווי קולי - "קליק", שיותר שקט מהחיווי הקולי של המתג הכחול.

להלן סרטון שמשווה בין כמות "הרעש" של כל אחד מהמתגים

Professional vs Ultimate

דבר אחרון לפני שנגיע לביקורת. Das Keyboard מציעים שתי "גימורים" שונים למקלדת שלהם: Professional ו Ultimate.

ההבדל היחידי ביניהם הוא שה Professional היא מקלדת עם הדפס של מקשים עליה, וה Ultimate היא לא - כלומר זו היא מקלדת שחורה לגמרי שאין עליה סימונים למקשים (לפי Das Keyboard זה מלמד אותכם להקליד עיוור מכיוון שאם אתם לא יודעים איפה נמצא מקש מסויים, אתם לא יכול פשוט להסתכל על המקלדת ולמצוא אותו, תצטרו לטעות עד שלא תזכרו איפה הוא נמצא. לפי דעתי זה מיותר, מכיוון שיש מקשים נדירים + שפות שונות [אני מקליד באנגלית, עיברית ורוסית] ואני לא זוכר את כל המקשים בעל פה [למרות שאני כן מקליד עיוור בכל השפות]. אבל כל אחד והטעם שלו).

הביקרות

את המקלדת רכשתי באייבורי תמורת 695 ש"ח. רכשתי את דגם ה Professional עם מתג חום.

תוכן האריזה מכיל את המקלדת עצמה, מתאם ל PS2, דף קצר עם הוראות שעיקרו אומר "המקלדות שלנו הן Plug-n-Play ללא צורך בדרייברים" ומטלית שחורה קטנה (עוד מאט אסביר למה).

המקלדת יחסית כבדה,משקלה 1.36 קילו, בגודל סטנדרטי של 104 מקשים, 2 מקשי וינדוס, עם מקש אנטר קצר (אמריקאי) (ניתן גם להשיג דגם אירופאי, עם מקש אנטר בצורת ר שוכבת - לא בארץ), וכפתור FN שמאפשר שליטה על ווליום (להנמיך, להגביר, ו MUTE\UNMUTE), מדיה (הבא, הקודם, נגן, הפסק) וכפתור להכניס את המחשב למצב שינה (דגמים ישנים יותר מגיעים ללא כפתור ה FN - לא נראה לי שניתן להשיג דגם כזה בארץ).

Product_Hero_apple_dark_1024x1024.jpg?v=1373411210

(בתמונה דגם ה של המקדלת)

המקלדת עם גימור נורא מקצועי (גרמנים יודעים לעשות מוצרים איכותיים), ופשוט כיף להתסכל עליה ולעבוד עליה.

המקשים הם בגימור מט, עם חריטת של האותיות + חריטה בעיברית (מאוד רציתי דגם בלי חריטה בעיברית, כנראה שלא ניתן להשיג בארץ). נורות החיווי של ה num lock, caps lock, scroll lock בעלי לד כחול, כפתורי ה FN חולקים את מקומם עם כפתורי ה F.

אבל המסגרת שלה היא בגימור מבריק וזה לדעתי חסרון, היא מושכת טביעות אצבע והמון אבק (ולכן מצורפת מטלית קטנה באריזה, אך הגרמנים האלה!).

היא מגיעה עם חיבור ומתאם ל PS2. הכבל הוא באורך של 2 מטרים כאשר בערך אחרי כמטר הוא מתפצל ל 2 חיבורי USB: אחד למקלדת עצמה והשני ל HUB בצד הימני של המקדלת.

das-keyboard-model-s-professional_maxwidth.jpg

ה HUB הוא מדגם USB2 ומכיל שתי חיבורי .

אני חייב לציין שהמיקום שלו נוראי. אנשים בעלי מקום מוגבל על השולחן, או כאלה ששמים את העכבר צמוד ל NUMPAD של המקדלת - לא יכלו להתשמש בHUB כי העכבר יתקע בכל דבר שתחברו לשם. הוא דיי שימושי אם יש לכם לדוגמא עכבר אל חוטי עם דונגל, ואז הדונגל, בשל היותי מאוד קטן, כמאט ולא יבלוט החוצה, פלוס אתם תקבלו טווח נורא קצר של שידור-קליטה בין העכבר לדונגל. אני אישית מחזיק את העכבר טיפה יותר נמוך מהמקלדת וטיפה ימינה, ולכן הפורט העליון משמש אצלי כטעינה לטלפון. (יש לציין כי בדגם החדש של המקדלת, דגם מספר 4, ה HUB הועבר למעלה והפך ל USB3. לפי מה שיודע לי לא ניתן להשיג את הדגם החדש בארץ).

מבחינת המתג המכני. כמו שאמרתי זה הוא מתג מסוג MX Brown של חברת Cherry, בעל חיווי. אכן אני מרגיש שיש חיווי כשהמקש נלחץ ואין צורך להמשיך ללחוץ עד הסוף. כמו כן ועקב זה אני מרגיש שמהירות ההקלדה שלי עלתה פלאים! בעבודה אני עדיין משתמש במקלדת ממברנה ואני חייב לציין שכשאני מתכנת בבית על ה Das Keyboard - אני מקליד הרבה יותר מהר.

מבחינת הרעש של המתג. כמו שאמרתי הן מתגים מסוג "כחול" והן מתגים מסוג "חום" - הם בעלי צליל קליקי בעת הלחיצה, כאשר המתג החום נחשב לשקט בין השתיים (קיימים מתגים יותר שקטים ממנו - כמו המתג MX Red ו MX Clear אבל לא במקדלות של Das Keyboard).

אני גר לבד ואין אנשים בסביבתי שאני יכול לעצבן, תתחשבו בזה אם תחליטו לקנות מקלדת מכנית "קליקית". אני אישית ממליץ על המתג החום לאנשים שאוהבים יותר שקט, או כאלה שעובדים בלילה ויש להם בן\בת זוג\הורים\שותפים שישנים בלילה והקליק של המתג הכחול יכול להפריע להם.

אבל אם אתם מחפשים שקט גמור, לא הייתי ממליץ לא על המתג החום ולא על המתג הכחול, קיימים מתגים אחרים שהם יותר שקטים משני אילו.

פונקציונליות נוספת

המקלדת תומכת ב Full N-Key rollover, כלומר כמות בילתי מוגבל של לחיצות בו זמנית אך רק דרך המתאם ה PS2, כאשר דרך ה USB היא תומכת עד 6 לחיצות בו זמנית. זה מאוד מכובד ומאוד שימושי בעיקר למתכנתים, מעצבים גרפיים וגיימרים שנוטים להתשמש בהרבה מקשים בו זמנית. שימו לב שעם שימוש במתאם PS2 לא ניתן להשתמש בכפתור ה FN והן בכפתורי המדיה.

לסיכום

אני מאוד מרוצה מהמקלדת. היא מעלה את מהירות ההקלדה שלי וגם מוסיפה את הקליק הנוסטלגי של שנות ה 90. היא בנויה היטב, לא זזה על השולחן (גם עקב היותה כבדה יחסית). מהחסרונות אני יכול לציין את ה USB HUB שממוקם במקום מאוד לא נוח ואת הגימור המבריק שלה שנוטה למשוך אבק וטביעות אצבע. בשביל מקלדת שעולה בחו"ל 120$ הייתי מצפה למשהוא יותר "יוקרתי", למרות שאני חייב לציין שכן הייתי מודע הן לגימור המבריק והן למיקום ה HUB לפני שרכשתי אותה.

Cartoon_Heropage_1024x1024.jpg?v=1374095644

(התמונה באדיבות Das Keyboard :) )

זו היא הביקרות הראשונה שלי. אם יש לכם תלונות \ הערות לגבי הביקרות עצמה (מבנה, ניסוח וכדומה) אשמח אם תפני אלי בפרטי. אם יש לכם שאלות לגבי מתגים שונים ומקלדות מכניות בכללי, יש תרד בפורום ציוד היקפי http://hwzone.co.il/community/threads/476849-%D7%9E%D7%A7%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%A8%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%96-%D7%9E%D7%99%D7%93%D7%A2, ואם יש לכם שאלות לגבי Das Keyboard - אתם מוזמנים להגיב פה :)

מקווה שניהנתם ושהכלתם :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...