מקור השפה אסמבלר - תכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מקור השפה אסמבלר


Dark Daemon

Recommended Posts

לא ממש כתבו את שפת אסמבלר.

קח אוטו עם 5 הילוכים ורוורס, למצב שמוט ההילוכים במצב הראשון קוראים 1, בשני 2 וכו (ו R לרוורס).

אני יכול לכתוב "תוכנה" שמנהלת את ההילוכים והיא תראה במצב טקסט כך:

135R23

לדוגמא

עכשיו מה זה קשור למעבד, למעבד יש פינים שבכל אחד מהם יכוללהיות '0' או '1'. יש פינים שתפקידם להודיע למעבד מה הפעולה שהוא הולך לבצע (כפל חילוק, השוואה, קפיצה...).

נתנו לכל פקודה כזו מספר שמייצג את הערך הבינארי של האותות באותן רגליים.

לשם דוגמא

חיבור = 001

חיסור = 010

כפל = 011

חילוק = 100

עכשיו נניח שנתנו שמות לרגיסטרים

AX = 000

BX = 001

CX = 010

DX = 011

כשאתה כותב

mul ax ,bx

הקומפיילר של אסמבלר פשוט כותב קובץ שרשום בו

011000001

זו לא שפה שהמציאו, זה פשוט רשימת הפקודות הבסיסית של המעבד והיא תלויה כמובן במעבד שאתה כותב עבורו את התוכנה.

זאת בניגוד לשפות עיליות שתוכננו במתכוון במטרה להקל על התיכנות, הן מתרגמות פקודות מסובכות להרבה פקודות אסמבלר וחוסכות הרבה עבודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכל טוב ויפה שאתה מסביר את זה, אבל אני יודע את זה כבר.

השאלה היא מי המציא את השמות של הפקודות?

ומי למשל החליט על זה שהפקודת נכתבות כך: מקור,יעד פקודה

ולא כפי שהגיוני שייכתבו: יעד, מקור פקודה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מדבר על הסינטקס של העניין, זה אני לא יודע.

רק התכוונתי שלא ממש בנו את השפה בכוונה תחילה, זה פשוט ממשק לתוך הפקודות הבסיסיות ביותר של המעבד.

מי החליט שדווקא ככה, אני לא יודע. בסה"כ אתה יכול לכתוב בעצמך קומפיילר בסיסי לאסמבלר ולהחליט בעצמך על שמות לפקודות והסדר של הארגומנטים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...