איזה ROM להתקין על Sensation XE (ואיך)? - גאדג'טים ומובייל - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

איזה ROM להתקין על Sensation XE (ואיך)?


anatoli

Recommended Posts

שלום לכולם,

לאבא שלי יש את המכשיר הנ"ל (HTC Sensation XE - אני לא יודע אם יש הבדלים משמעותיים מול ה-Sensation הסטנדרטי בצד התוכנה), ולאחרונה הוא מתחיל לסבול מבעיות כמו תקיעות של תוכנות, התקנות תוכנה שעורכות הרבה מאוד זמן, והחל מהיום בבוקר חוסר יכולת לגשת לאנשי הקשר (תהליך בשם acore נתקע).

קיוויתי שיש פיתרון זריז לדברים האלה, אך מחיפוש זריז ברשת לא מצאתי פיתרון קסם כזה. זה המקום לציין שאם מישהו מכיר את זה, אני יותר מאשר אשמח לשמוע.

חשבתי שאם כבר יש סיבה, אז אפשר להתקין עליו ROM כלשהו עם מערכת מעודכנת יותר ולהרוג 2 ציפורים במכה. הבנתי שעדכונים מ- לא יצאו כבר המון המון זמן, ולכן כל מה שנשאר לי הוא בעצם ROM כלשהו שאינו "רישמי". לצערי אני ממש לא מומחה בנושא וצריך עזרה לבחור את ה-ROM המתאים. כל מה שצריך הוא שה-ROM יהיה כמה שיותר יציב ומהיר בנייוט, ואם אפשרי אז שהממשק יהיה פשוט לשימוש כי אבא שלי גם ככה חושב שסמארטפון זה סיבוך מיותר. הוא לא משחק במשחקים בפלאפון, אז אם יש ROM מסוים שפחות חזק בנושא הזה - ממש לא משנה לו.

אשמח לעזרה בעניין, תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי הבעיות הקיימות:

דווקא מצאתי כמה פתרונות זריזים לקריסה של acore. אתה מוזמן לנסות:

http://forums.androidcentral.com/t-mobile-htc-sensation/364203-solution-one-cause-android-process-acore-stopped-working.html

ותוצאות החיפוש בגוגל כוללות עוד הרבה מדריכים שרק לפי הכותרות נראים די רלוונטים:

https://www.google.com/#q=htc+sensation+android+process+acore

לגבי התקיעות והאיטיות, הפתרון הכי קל הוא לבצע Factory Reset. סביר להניח שאחת האפליקציות מתחרפנת בגלל corruption או יותר מדי מידע שהצטבר לה בקונפיגורציות וכו'... Factory Reset יחזיר לך את הטלפון למצב נקי מבחינת מערכת ההפעלה, האפליקציות המותקנות וה-data שלהן, ולכן ב-99% מהמקרים יפתור בעיות שהתחילו לקרות "עם הזמן".

החסרון הוא כמובן הצורך להגדיר הכול מחדש לאחר מכן. האלטרנטיבה היא להתחיל להסיר אפליקציות אחת אחת ולראות אם מוצאים אחת מהן שגורמת לבעיות. אבל אם זו אפליקציית מערכת או מערכת ההפעלה עצמה שעושה את הבעיות, הניסיונות האלה לא יביאו לשום מקום. ולכן אני אומר שהפתרון הקל הוא דווקא Factory Reset.

לגבי החלפת ROM:

לפני שאתה מתחיל בתהליך, יש כמה שיקולים שאתה צריך לקחת בחשבון:

1. כל ה-ROM-ים פשוטים לשימוש. אבל כמעט כל ROM נראה ומרגיש אחרת למשתמש, אפילו גרסות שונות של אותו ROM. אם מדובר על מישהו שלא אוהב שינויים ולא מעוניין להתחיל להתרגל למשהו חדש, לא בטוח שכדאי להכניס אותו לסיפור הזה, כי רוב הסיכויים שהוא יצטרך להתרגל למשהו חדש.

2. מדובר על מכשיר די ישן. בזכות קהילת המפתחים, אמנם ניתן להתקין ולהריץ עליו אנדרואיד חדש, אבל בד"כ זה מגיע עם מחיר. סביר להניח שאנדרואיד חדש לא ירוץ חלק ומהר כמו האנדרואיד הישן שהוא מריץ כרגע. כן צריך לומר שבגרסות האלה (4.0 ומטה), ה-Sense של הכביד לא מעט, ולכן אנדרואיד נקי מאותן גרסות בד"כ רץ מהר יותר מהמערכת Stock המקורית של . אבל אני לא בטוח שהתקנת אנדרואיד כ"כ ישן היא כדאית כיום או בכלל נחשבת ל"שדרוג"...

אני עד לא מזמן עבדתי עם אנדרואיד 4.4.2 על Desire HD, שהוא בערך מאותה תקופה של ה-Sensation (קצת ישן יותר). שדרגתי כי היו לי חשובים הפיצ'רים של אנדרואיד חדש. אבל זה ממש לא עבד מהר וחלק.

3. אין תשובה לשאלה "איזה ROM הכי טוב". התשובה היחידה היא שצריך לנסות בעצמך ולבדוק. הסיבה היא שאף אחד לא מתחייב על האיכות של אף ROM, ובניגוד למערכות Stock של היצרניות, אף אחד לא מתיימר לבדוק את ה-ROM בכל תרחיש ושימוש אפשרי. יכול להיות שעבור מישהו אחד ה-ROM יציב יותר מה-Stock, ועבור מישהו אחר אותו ROM קורס כל 5 דקות. אפשר להמליץ על ROM כזה או אחר בגלל פיצ'רים שהוא כולל או לא, אבל נשמע לי שזה הדבר האחרון שיעניין את אבא שלך...

בקיצור, כנראה שהמעבר לעולם ה-Custom ROMs ידרוש ממך עבודת תחזוקה של להחליף מדי פעם ROM-ים ולראות איזה הכי מתאים לך. אז שוב, אם אתה או אבא שלך לא מעוניינים בזה, לא ברור שכדאי להיכנס לזה.

4. הפעולה הראשונית של פתיחת כל הנעילות בשביל להתקין Custom ROM היא קצת קשה ועלולה להיות מסוכנת, בייחוד על מכשירים של . אם עוקבים אחרי כל ההוראות במדוייק, אין סיבה שמשהו רע יקרה. אבל כדאי לדעת טוב מאוד מה עושים לפני שעושים אותו.

זה לא שיש לי משהו עקרוני נגד Custom ROMs. אני אישית מתקין כאלה לעצמי, למשפחה ולחברים כל הזמן. אבל צריך להכיר את השיקולים ולדעת אם זה באמת יתאים לבעל הטלפון לפני שמתחילים עם זה.

אם אתה עדיין רוצה ללכת על זה, תגיד ואני אוכל להכווין אותך למה שצריך לעשות ואיך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. תודה על התגובה המפורטת.

ב. חיפשתי בגוגל, וראיתי את הפתרונות הקיימים כבר, הם מתארים בעיות שונות ממה שיש אצלי (למרות שהמילה acore עלתה גם אצלם).

ג. אבא שלי חזר אליי קצת אחרי שפרסמתי את הפוסט הזה ואמר לי שהפלאפון חזר לעבוד נורמאלי ויש לו את כל רשימת אנשי הקשר שוב, כך שרמת הדחיפות של העניין ירדה לשמחתי.

ד. factory reset הוא בהחלט אופציה, פשוט חשבתי לנצל את העובדה שממילא נצטרך להגדיר הכל מחדש - ולהתקין על הדרך גרסא מעודכנת יותר של מערכת ההפעלה.

ה. תודה על הפירוט לגבי השיקולים של ה-ROM custom. מה שציינתי ידוע לי, וזה בהחלט משהו שבגללו חיפשתי מערכת שתהייה כמה שיותר קלה למשתמש ואמינה. אני מבין שאף אחד לא מתחייב לזה, קיוויתי בעיקר לשמוע דעות על ROM כזה או אחר מהבחינות האלה. אני חייב לומר שציפיתי ש-ROM חלופי יהיה מהיר יותר (נראה לי שכרגע יש שם מערכת מגרסא 4.2, המכשיר לא לידי כרגע אז איני יכל לוודא), אם אתה אומר שזה לא בהכרח המצב אז אני חושב שבאמת כדאי לרדת מזה. אומנם המכשיר מספיק מהיר, אבל אני לא רואה סיבה לעשות אותו איטי יותר.

בקיצור, אני אחכה שאבא שלי יחזור ארצה (כרגיל, הפלאפון נתקע לו כשהכי צריך אותו, שעתיים לפני שהוא טס לחו"ל - מזה שמאז הוא חזר לחיים) ואציג בפניו את האפשרויות, ושהוא יבחר.

אם יש לך משהו הכוונה לתת לי לגבי הדרך הפשוטה והקלה ביותר לבצע את התהליך של ה-ROM זה יתן לי מושג כמה כאב ראש זה עבור המכשיר המדובר ואני אדאג שזה יהיה חלק מהשיקול שלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי מה שאני רואה, גרסת ה-Stock האחרונה שיצאה ל-Sensation היא 4.0 (ICS).

הדרך הקלה (והכי בטוחה) להתקין Custom ROM היא:

1. לבצע unlock ל-bootloader בשיטה הרשמית של HTC לפי ההוראות שבאתר: http://www.htcdev.com/bootloader

2. להתקין Custom Recovery.

3. להוריד את ה-ROM ולצרוב אותו דרך ה-Custom Recovery.

4. לחלץ מתוך ה-ROM את boot.img ולצרוב אותו ע"י פקודת fastboot.

שלבים 1 ו-2 הם חד-פעמיים. על שלבים 3 ו-4 צריך לחזור בכל התקנה של ROM חדש.

בד"כ ממליצים ללכת דווקא על הדרך הפחות קלה ויותר מסוכנת שהיא להפוך את המכשיר ממצב S-ON למצב S-OFF. הפעולה הזאת צריכה לבוא בין שלבים 1 ל-2 הנ"ל. זה יחסוך לך את הצורך בשלב 4 הנ"ל בכל התקנה של ROM. בנוסף זה נותן לך עוד חופש כמו להתקין מערכות Stock שנועדו למכשירים בגרסות אחרות (Branded / Unbranded), לבצע SIM-unlock, לשחזר את הטלפון למצב המקורי שלו באופן מדוייק (מה שאי אפשר לעשות כאשר המכשיר במצב S-ON), ועוד...

מצאתי מדריך שמסביר בצורה די מפורטת את התהליך הנ"ל (ללא S-OFF):

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1631861

מה שכן, הוא כולל גם פעולות שאפשר לבצע בשביל לחסוך את הצורך בשלב 4 גם בלי S-OFF. לדעתי האישית זה יותר מדי כאב ראש יחסית לפעולה הפשוטה של צריבת קובץ עם fastboot.

אבל עדיין, יש שם הסברים לא רעים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...