מיני ביקורת: SainSonic - משקפי תלת מימד זולות למקרני DLP - ביקורות ומדריכי גולשים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מיני ביקורת: SainSonic - משקפי תלת מימד זולות למקרני DLP


nissim tr

Recommended Posts

אהלן

זוהי למעשה ביקורת "אחות" לביקורת שלי על ה-benq w1070

http://hwzone.co.il/community/threads/545142-%D7%9E%D7%A7%D7%A8%D7%9F-FHD-%D7%9C%D7%A7%D7%95%D7%9C%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%91%D7%99%D7%AA%D7%99-BenQ-W1070-*-%D7%AA%D7%95%D7%A1%D7%A4%D7%AA-%D7%AA%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%94%D7%A9%D7%98%D7%97

אוקיי אז כמה מילים על הטכנולוגיה:

בימינו קיימות מספר טכנולוגיות של תצוגת .

הוותיקה (וכנראה האיכותית) ביותר היא הטכנולוגיה המשמשת בבתי . שם מדובר כמובן על מקרני-על שכרגע אין להם מקבילה טכנולוגית לשוק הביתי. בקולנוע, המקרן מקרין למעשה שתי בו זמנית (אחת לכל עין) כאשר האור עבור כל תמונה עובר קיטוב (פולריזציה - למי שרוצה להתעמק: אוסיף לינק לוויקיפדיה בסוף הביקרת) כך שגלי האור שמוקרנים עבור עין אחת מקוטבים אנכית ועבור העין השניה - אנכית. במצב זה, ניתן להשתמש במשקפיים פסיביות שכל צד שלהן מעביר רק את האור שעבר קיטוב מתאים. שוב, מדובר במקרנים יקרים מאוד.

הטכנולוגיות הביתיות מבוססות למיטב ידיעתי כולן על עקרון אחר: המקור (יהיה זה או טלוויזיה) משדר פריימים לסירוגין: פעם פריים עבור עין ימין ופעם עבור עין שמאל. המשקפיים למעשה צריכות להעביר בכל רגע נתון את התמונה רק לעין עבורה היא נועדה, ולשם כך חוסמות את מעבר האור לעין השניה. לכן, יש צורך בסוללה ויש צורך להסתנכרן מול המקור. בעצם, ההבדל בין כל סוגי המשקפיים הוא טכנולוגיית הסנכרון: יש כאלה שעושות שימוש באינפרה-אדום, לדעתי יש כאלה שמשתמשות בתדרי רדיו, ועבור מקרני DLP, המקרן "שותל" בתמונה המוקרנת הבזקי אור קצרים מאוד שהעין האנושית לא מסוגלת לראות.

באפן פרטני יותר, לא כל משקפיים שעובדות עם DLP מתאימות לכל . המשקפיים הנפוצות יותר עובדות בתדר 120 הרץ, לאומת זאת רוב המקרנים של Benq עובדים בתדר של 144 הרץ (שימו לב שמדובר במכפלות של 24 שזה קצב שידור הפריימים ברוב הסרטים והסדרות). לכן כאשר רוצים לקנות חשוב מאוד לוודא שהן מתאימות למקרן הספציפי (וכמובן, לא לקנות המיועדות לטלוויזיה)

בעבר, משקפי תלת מימד היו יקרות יחסית, עם תג מחיר של כ300 ש"ח ליחידה אחת (יש לזכור שאם 4 חברים רוצים לצפות ביחד צריך להצתייד ב4 יחידות). לאחרונה בדקתי ומצאתי שנמכרות גם משקפיים זולות. יש כרגע "בשוק" משקפים נטענות דרך במחירים של החל מכ70 שקלים וכאלה בהן יש צורך להתקין מטבע (כמו של שעון) במחיר של החל מ40.

בהתחשב בכך שסוללות מטבע נוטות להיות יקרות החלטתי "להקריב" 70 שקלים וללנסות את המוצר הבא:

http://www.ebay.com/itm/SainSonic-144Hz-Active-Shutter-Rechargeable-Glasses-BenQ-3D-DLP-Link-Projector-/171200520982?pt=US_3D_TV_Glasses_Accessories&hash=item27dc58a316

3i.php_18.jpg

רשמים:

מצאתי 2 פרמטרים ששווה להתייחס אליהם בנתוני המשקפיים.

הראשון הוא עבירות, וכאן הוא עומד על 36%. אם הבנתי נכון, כל עין מקבלת כ36% מהאור שהייתה מקבלת ללא המשקפיים. אכן, די נמוך.

השני הוא יחס ניגודיות שהוא 1:1000 במשקפיים הללו. היחס הגבוהה ביותר שראיתי אי פעם למשקפיים כאלו הוא 1:1500.

"עדשות" המשקפיים נראו לי קטנות יחסית בהתחלה, אך התברר שאני יכול להרכיב אותן על-גבי המשקפיים האופטיות שלי בנוחות יחסית ולראות את כל התמונה של המקרן.

תמונת התלת-מימד המתקבלת מרשימה מאוד, והתחושה דומה מאוד לבית . עם זאת נתון העבירות הנמוכה אכן מורגש והסרטים נראים אפלים, במיוחד אם משווים לאותו סרט בדו מימיד.

כאשר מעבירים את המקרן למצב , ניתן להבחין מיד כי התמונה המתקבלת רוויה בגווני אדום. מסתבר, כי המשקפיים בולעות חלק מהאור האדום והמקרן מפצה על כך. דרך המשקפיים, גווני הצבעים נראים יחסית מאוזנים, אם כי כאשר כל התמונה שחורה לחלוטין ניתן להבחין בגוון אדום קהה מאוד במקום השחור.

הצלחתי לצפות בסרט שלם ואף להנות מהחוויה. בחלק מהסצנות בהן הייתה תנועה מהירה של המצלמה ניתן היה לראות מעין ריצוד קל. אני מניח שהחוויה הסובייטקיבית תהיה שונה בין אדם לאדם.

אגב, כראוי למוצר סיני המשקפיים נראות בדיוק כמו בתמונות אבל שם היצרן (Sainsonic) לא מופיע בשום מקום על המשקפיים או האריזה.

בהשוואה יבשה של נתוני המשקפיים מול משקפיים אחרות אין הבדלים משמעותיים, מה גורם לי להניח כי משקפיים יקרות יותר לא בהכרך ייתנו ביצועים עדיפים. משקפיים מקוריות של benq עולות 300 ש"ח וצפונה לזוג, והמשקפיים היקרות ביותר שמצאתי ב- עולות פי 10 (!), מצהירות בדיוק על אותם נתונים (!!!) ומיוצרות על ידי חברה סינית עלומת שם בדיוק כמו שלי.

לסיכום, אם כבר יש כם DLP תומך , זהו צעצוע חמוד ולא יקר שיכול לשדרג את חווית הצפייה בסרטים נבחרים (ולאחרונה יש המון מבחר). לא תפלו מהכסא מהאיכות, אבל ניתן יהיה לצפות בסרט. אני מתכוון להזמין יחידה נוספת בשלב הזה, ואני ממליץ גם למי שמעוניין להזמין יחידה בודדת לנסיון לפני שהוא "משקיע" בכמות גדוה יותר משום שהמשלוח הוא בחינם.

קישור בנושא קיטוב -

http://en.wikipedia.org/wiki/Polarization_(waves)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 7 חודשים מאוחר יותר...

ביקורת מעניינת, תודה על השיתוף.

אני הזמנתי היום שני זוגות משקפי תלת מימד G15-DLP ב-74 שקלים כולל משלוח (וכולל סוללות). לפי הביקורות בפורומים השונים הם אמורים להיות מוצלחים מאוד, והפשרה העקרית היא בנוחות ולא באיכות התמונה. במחיר הזה אני יכול לקחת את הצ'אנס ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 7 חודשים מאוחר יותר...
ביקורת מעניינת, תודה על השיתוף.

אני הזמנתי היום שני זוגות משקפי תלת מימד G15-DLP ב-74 שקלים כולל משלוח (וכולל סוללות). לפי הביקורות בפורומים השונים הם אמורים להיות מוצלחים מאוד, והפשרה העקרית היא בנוחות ולא באיכות התמונה. במחיר הזה אני יכול לקחת את הצ'אנס ;)

הקפצה :)

אני מניח שזה כבר הגיע (חח), אשמח לשמוע מה דעתך על המשקפיים האלה..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עובדים מעולה. ללא ריצודים ועם צבעים ניטרליים וטבעיים. אין לי אף תלונה על איכות התמונה. מבחינת נוחות הם לא להיט, אבל אפשר לשפר אותם עם תוספת של ספוג או סיליקון. אני בינתיים מסתדר איתם ללא שינויים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יופי תודה :)

איך הם מבחינת עוצמת התאורה? כי ההערה הזאת לגבי זה שהסרטים נראים אפלים בגלל שהמשקפיים חוסמים יותר מדיי אור זה מה שמנע ממני להזמין את האוזניות מההודעה הראשונה..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חקרתי עוד קצת ונראה שהדגם הזה הוא באמת המומלץ החדש :)

http://www.avsforum.com/forum/191-3d-displays/1448720-benq-w1070-144hz-compatible-dlp-link-3d-glasses-31.html#post28842778

Ordered W1070 during last week. While waiting for it to arrive what better than to read 800+ posts about the glasses for it. I though I could do a quick recap of the glasses more important glasses considered in this thread.1. BenQ D3. Were considered the reference standard in performance but uncomfortable to the nose. Have been discontinued by the new model (D4) but no "reviews" here to the latest model that have a more reasonble price of around $60.

2. SainSonic 144Hz. The original budget glasses, had problems blocking reds and with sincronization but back then came colse to its price. New SainSonic models have been released that are also compatible with the W1070 but not much interest in reviewing them here.

3. TrueDepth version 3.5: (http://truedepth3d.com/store/product...-link-glasses/) were priced by many by its picture quality but some had problems with noise or syncing. Outstanding customer service. Have been replaced by Firstorm XL ( http://truedepth3d.com/store/product...tm-technology/ ) and I have not seen complain about them (probably only price).

4. 3DTV Corp DLP2-2 ( http://www.amazon.com/DLP-LINK-3D-Glasses-Projectors-Mitsubishi/dp/B004G2VJM6/ ) Regarded as one best of the budget quality glasses. It has mixed reviews here but still a good choice in the "value" segment.

5. YDD4PG ""Lime Heaven" or YDD4PG "Blue Heaven" models. There are positive reviews of these colorful models. Dificult to spot if there is a difference but by far the most afortable are the 3DTV Corp version in blue (http://www.amazon.com/Generation-DLP-Link-Glasses-Projectors-Mitsubishi/dp/B00E1S65EM/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1401221201&sr=8-1&keywords=3dTV+corp). They are very similar to the original OPTOMA ZD302. They are remarkable by their "clarity" of the image but it's been argued that because of that the ghosting is more noticeable.

6. EStar America ESG601 ( http://www.amazon.com/EStar-America-ESG601-Link-Glasses/dp/B00CRN3D98/ ): Excelent reviews here and in but we need more comparison points. Some argue that are the same as the Optoma ZD301 at half the cost.

7. G15-DLP. The new budget king. Several Chinese vendors sell them in with worldwide delivery included for less than $12. Incredible performance considering the price have been reported. The drawbacks are more related to the design.

Hope this helps to new people trying to gather information from this thread. Your observations and comments to the above selection are welcomed.

יש גם את ה-EStar America ESG601 שנראה שנטולי חסרונות, אבל הן יקרות יותר..

Thanks to everyone for their advice. I bought some Estar ESG601 glasses and I can confirm that they work flawlessly at 1080p. The battery lasts for much more that one movie, it never loses sync, and the red bias is completely removed. They are also very light (much lighter than usual theater glasses) and fit well over prescription glasses. 10 stars out of 10.

מצד שני הן נטענות ולא צריך לקנות (ולהחליף..) להן "שעון" מוזרות..

מצד שלישי הכי זול שיש אותן זה באמזון ב-40$ + 15$ משלוח, ולעומת 35 שקל (!) ל-G15 נראה לי שזאת תהיה טיפשות לא לפחות לנסות את ה-G15... הזמנתי :)

סט של 2 זוגות + 4 ב-75 שקל, מקסימום אם זה לא יהיה נוח אני יכול לקנות זוג מתקדם יותר ולשמור את אלה לאורחים :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...