Blinker פורסם 2014 ביוני 7 Share פורסם 2014 ביוני 7 שלום וסליחה על הכותרת הברוטלית. אני מחפש ספק כוח זול וכזה שיספיק לפרויקט קטן שלי. מה אני צריך ? צריך 24V ו 5V שניהים DC כמובן 5V לא יעלה על 500mA ה24 בשביל ברז גז סולנואיד וכתוב עליו 200mA 24VDC משהו כזה: רק אחד טוב של FESTO חשבתי על הדבר הבא : http://www.ebay.com/itm/DC-24V-1A-AC-to-DC-Power-Module-Supply-Isolation-module-Input-AC85-265V-220V-/261322562348?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cd809db2c לפי מה שכתוב הוא יספק לי עד 1A שקשה לי להאמין ... ובשביל ה5V כבר יש לי משהו כזה : http://www.ebay.com/itm/LM2596S-Adjustable-3A-DC-DC-Buck-Converter-Step-Down-Voltage-Regulator-2-Color-/400593461226?pt=UK_BOI_Electrical_Test_Measurement_Equipment_ET&var=&hash=item5d453b1fea אם אני מחבר את היציאה של ה24V לסולנואיד ולכניסה של המייצב שייצב ל5V מה הסיכוי שכל זה יהיה שריד ... ? אני מבין ששנאי ב15 שקל ובגודל של קופסאת גפרורים זה לא רק לא איכותי זה גם מסוכן במידה מסוימת. השאלה אם אוכל ללכת על זה וזה יעבוד לפחות כמה שנים? תודה לעונים קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
ZiggyMan פורסם 2014 ביוני 7 Share פורסם 2014 ביוני 7 זה אמור להיות בסדר. לא נראה גרוע במיוחד. ל1A הוא לא צריך להיות גדול.למרות זאת, זה לא הולך להחזיק יותר משנה. הרכיבים נראים זולים, ואני לא רואה קבלים מספיק גדולים. חפש אחד עם מותג מוכר, או שתחפש משהו חזק יותר, 2A ומעלה - כך יש סיכוי שהוא ישרוד יותר זמן. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Ash Binary פורסם 2014 ביוני 7 Share פורסם 2014 ביוני 7 אם אתה לא צריך ש - של ה 24V יהיה אדמה, תשתמש בספק מחשב ותחבר את הסולנואיד בין -12V ו +12V. רוב הספקים וגם הגנריים יכולים להוציא 200mA על מסילת ה -12V. אם יש לך ספק גנרי תבדוק שהם לא שכחו בכלל את הקבל במסילה של -12 או בעיות דומותאתה יכול לעשות מוד לספק של מחשב נייד או מדפסת ולשנות את מתח היציאה שלו ל 24V, בדיוק גבוה וזרם יציאה עד כמה Aיכול להיות שהסולנואיד יעבוד כבר ב 19V ואז תוכל להשתמש בספק של מחשב נייד כמו שהוא, מה שכן תבדוק אם הכוח ומהירות התגובה של הסולנואיד מספיקים כדיי שהוא יגיב בוודאות גם במקרה של worst case (למשל נפילה רגעית של המתח לספק וחזרה של המתח - האם הסולנואיד יצליח לפתוח את השסתום כנגד הלחץ של הגז וכדומה) ושהוא לא עובד בצורה גבולית על 19Vאת ה 5V ניתן לייצר בקלות מה 24V על ידיי ממיר DC-DC ואפילו ממיר ליניארי (הייתי מחבר 7815 ואחריו 7805 כדיי לחלק את ההספק ביניהם). אם אתה משתמש בספק של מדפסת HP שיש לו יציאות 32V ו 16V אחריי המוד ה 16V יהפוך למשהוא כמו 12V, ממנו תוכל לחבר 7805 קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Blinker פורסם 2014 ביוני 8 מחבר Share פורסם 2014 ביוני 8 תודה זיגימן ! ו11010010110 כבר הייתי שם .. עם הספק מחשב, וזה עובד פיקס וזה גם סוגר לי פינות ל 5V 3.3V ו12V אבל הגודל שלו וכמות החום שהוא פולט אלה בדיוק הדברים שאני מנסה להימנע מהם. כל זה הולך לשבת בקופסא קטנה עם עוד ימבה אלקטרוניקה ואני לא רוצה שזה יהיה תנור קטן לחורף יש לי גם ספק של מדפסת של HP שמוציא 18V והוא אפילו מפעיל את השסתום אבל לא כשהוא תחת לחץ לא משנה באיזו קונפיגורציה אני מחבר (normally closed/open) והוא גם מתחמם לא מעט... כבר הזמנתי את השנאי מ eBay ננסה, אם לא, אלך על פתרונות יצירתיים יותר כמו שהצעת לי ואחזור לפה לבקש עזרה תודה קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Ash Binary פורסם 2014 ביוני 8 Share פורסם 2014 ביוני 8 תמדוד מה הזרם שהשסתום לוקח במציאותספק גנרי של מחשב לוקח כ 20W ב IDLE, יכול להגיע אוליי ל 30W אם השסתום (הם לא יעילים בהספקים נמוכים כאלה). תחשוב כמה זה יוצא בחום (להשוואה, תחבר בתוך המארז שלך מנורה של 25W ותן לה לעבוד כדיי שתתחמם)ספקים של מדפסת בנויים להספקים נמוכים יותר לכן הם יהיו יותר יעילים בהספקים נמוכים. אם 18V לא מספיק תפרק אותו ותחליף נגדים וקבל (תעלה תמונה ואני אראה לך איזה) כדיי לקבל 24V קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Blinker פורסם 2014 ביוני 8 מחבר Share פורסם 2014 ביוני 8 יבוצע ! כשאהיה בבית (יקח קצת זמן עד שאסע לבקר את ההורים) .. תודה ביינתיים קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Blinker פורסם 2014 ביוני 25 מחבר Share פורסם 2014 ביוני 25 טוב אז יש לי ספק 18V מתוך מדפסת של HP בידיים (סוף סוף) איך אני הופך אותו ל 24V ? הכבלים בצינור השקוף הם הכניסה והחיבור 2 פינים השחור הם היציאה תמונות: גודל מלא: http://i.imgur.com/wF0DpcQ.jpg גודל מלא : http://i.imgur.com/Ywnq52I.jpg גודל מלא: http://i.imgur.com/J6yz0Tb.jpg גודל מלא: http://i.imgur.com/q4u4lT9.jpg רוב תודות !! קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Ash Binary פורסם 2014 ביוני 25 Share פורסם 2014 ביוני 25 http://s21.postimg.org/6aoenugbb/image.pngמה הערכים של הנגדים האלה ? (ממה כתוב עליהם / תמונה מתאימה)ומה ה V של 2 הקבלים הקטנים באותו איזור בצד השני ? קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Blinker פורסם 2014 ביוני 25 מחבר Share פורסם 2014 ביוני 25 תודה.קבצים מצורפים. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Ash Binary פורסם 2014 ביוני 26 Share פורסם 2014 ביוני 26 תחליף את 2 אלה לקבלים אם מתח גבוה יותר כדיי שיחזיקו 24V או יותר (אם בטעות נקבל מתח גבוה יותר מ 24V על ידיי הוספת הנגד). הגדול יכול להיות 680uF ומעלה (יותר מ 1000uF אפשר אבל הוא לא בטוח ייכנס במעגל מבחינת מקום). הקטן רצוי שיישאר 22uF תוסיף נגד 33K (כתום כתום כתום) כאן - בלי שהוא או ההחמות יגעו בקבלים הקטנים ויקצרו אליהם תמדוד מה המתח שמתקבל מהספק. הוא אמור להיות גבוה יותר, יתכן שנצתרך לנסות כמה נגדים שונים כדיי להגיע ל 24V קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Blinker פורסם 2014 ביוני 26 מחבר Share פורסם 2014 ביוני 26 אין לי קבלים שמתקרבים לערכים האילו .. אבל - יש לי 3 קבלים 35V 330uf, אם זכרוני לא מטעה אותי אני יכול לחבר אותם במקביל (זמנית) כדי להגיע ל ~990uf ? ובנוסף יש לי 2 קבלים 10uf שיתנו לי 20uf / או שאני יכול לשים 47uf / או שלא לעשות אפאחד מהם עד שיהיו לי קבלים נורמליים שאלה נוספת זה מה לגבי הקבל הכי קטן (מסומן ב ?) הוא 16V 22uf , זה בסדר ? ובעצם יוצא שאני מחבר עם נגד את הרגליים של הדיודות (כמו בתמונה) ? ומה לגבי ההספק של הנגד ? 1/4W סטנדרטי זה מספיק ? מעריך את עזרתך קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Ash Binary פורסם 2014 ביוני 26 Share פורסם 2014 ביוני 26 אתן לך להבין לבד מה הולך שםהציפ IC4 (זה לא טרנזיסטור) הוא TL431. הוא משווה מתח שנכנס אליו ל 2.5V, ולפי זה פותח או סוגר מעגלהמתח שהוא מקבל אמור להגיע מהיציאה של הספק דרך מחלק מתח. ברוב הספקים אין כל כך הרבה רכיבים באיזור שם, אלא פשוט מחלק מתח של 2 נגדים ממתח היציאה, וממנו מחובר ה TL431. המטרה היא שבמתח התקין ה TL431 יקבל 2.5V בדיוק, אם למשל רוצים ספק של 10V, הנגדים במחלק יהיו 1:3 כדיי לקבל 2.5Vהמעגל שהוא סוגר ופותח הוא המבודד האופטי IC6. בתוך הרכיב יש LED ופוטו טרנזיסטור צמודים אחד לשני אם מבודד ביניהם, כך שהוא מאפשר להעביר מידע 0/1 בלי להעביר מתח. ה LED מופעל על ידיי ה TL431 כשהמתח שהוא מקבל עולה על 2.5V. כשהוא מאיר על הפוטו טרנזיסטור, הפוטו טרנזיסטור מקצר רגל של הציפ בחלק המתח הגבוה ובכך מכבה את הספק למשך פולס 1כשהספק עובד מתח היציאה שלו זז בקפיצות קטנות (מאוד) סביב המתח שאנחנו רוצים לקבל, ומכאן (כפי שנקבע על ידיי מחלק המתח) ה TL431 מקבל מתח שנמצא קרוב ל 2.5V, פעם קצת יותר ופעם קצת פחות. כשהמתח עולה מעל 2.5V הוא מדליק את ה LED ומסמן לחלק המתח הגבוה שיש מספיק מתח וניתן לחכות במשך פולס. כשהמתח יורד מתחת ל 2.5V הוא מכבה את ה LED וחלק המתח הגבוה ממשיך לייצר פולסים דרך השנאיבספק כאן הם הוסיפו מעגל שלם במקום מחלק מתח פשוט (כל הנגדים הקטנים, הדיודות והקבלים). יש איזה שהיא הגבלה על המתח שמגיע ל TL431 (הדיודות, שלפחות כמה מהן בטח דיודות זנר - לפחות הכתומה), יש השהיה בכניסת המתח שלו (הקבל שציירת עליו ?)..... ה - של היציאה הוא לא - משותף מהשנאי עד לאדמה כמו בכל ספק אחר אלא מחולק ל 2 חלקים אם נגד ביניהם - כנראה הם מנסים למדוד את העומס על הספק בצורה כזאת....ואפילו יש מבודד אופטי שני, שמחובר מהשנאי דרך דיודה ונגד. אני מנחש שהוא איזה שהיא הגנת מתח יתרהקבל הגדול הוא קבל ייצוב מתח (כדיי להפוך את הפולסים שמגיעים מהשנאי אם כלום ביניהם למתח DC קבוע), אם הקבלים שלך הם low ESR ומתאימים לנתונים האחרים שצריך (כמו uF לא פחות מהמקורי...) הם אמורים להתאיםהקבל הקטן (שאמרתי להחליף) עומד על המתח "הראשי" שממנו עומד מחלק המתח ל TL431. יודע מה ? לא הוא לא כזה קריטי. שים שם 47uF וזהוהשני (זה שכתבת עליו ?) עומד ישר על כניסת ה 2.5V של ה TL431 והוא הקריטי באמת. המתח עליו אמור להיות 2.5V לכן הוא יכול להישאר כמו שהוא 16Vהנגד 103 (10K) הוא הנגד הקרוב ל - של מחלק המתח שממנו ה TL431 מקבל את ה 2.5V. על ידיי הקטנת הערך שלו ל 7K בערך (הוספת 33K במקביל אליו - בחרתי את ההלחמות של הדיודות פשוט כי קל יותר להלחים אליהן, הן עומדות על אותם מוליכים) המתח במחלק המתח יורד קצת, והספק יעלה את המתח בצורה שאם מחלק המתח החדש יתקבל 2.5V על ה TL431אם הערכים של הנגדים שיש שם (10K, 35K) הזרמים הם אפסיים לכן כל נגד בכל הספק יתאים. על הנגד של 33K שתוסיף יפול 1/3 מההספק שנופל על נגד ה 10K הקטןמכיוון שהם סיבכו שם בצורה דיי משמעותית אני לא בטוח מה ערך הנגד שצריך לשים, תנסה 33K ותמדוד מה המתח ואז נראה אם צריך יותר או פחות קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Mike- פורסם 2014 ביוני 27 Share פורסם 2014 ביוני 27 תמיד תהיתי איך עובר המשוב דרך המצמדים האופטים, זה באמת בפולסים ? או שפישטת את ההסבר ?אני הנחתי שמשתמשים בטרנזיסטור במצמד בתחום הליניארי שלו, ולא במיתוגים. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Blinker פורסם 2014 ביוני 27 מחבר Share פורסם 2014 ביוני 27 א. תודה על ההסבר המושקע !! העשרת לי את הידע בהמוןב. מה שקרה :החלפתי קבלים ל47uFולגדול 3x330 (990)uFחיברתי אותו לראות שהכל בסדר ללא עומס הוא הראה לי 17V ניתקתי .. פרקתי את הקבלים (חיברתי עומס כאשר הוא מנותק- העומס שלי הוא מנוע DC 24V)הלחמתי 2 חוטים לאיפה שאני אמור לחבר את הנגדים ועל פרוטוטייפ בורד חיברתי שורה של נגדים שסכומם 33K (אין לי נגד כזה)חיברתי לחשמל ואיפשהו מהלוח קיבלתי צליל "SSSS" חלש כזה שבא והלך כל שניה והמתח ביציאה קפץ בין 18.9 לבין 18ניתקתי מהחשמל, ניתקתי את הנגדים וחיברתי שוב לחשמל .. היה לי "SSSS" אחד וזהו המתח קפץ ל 18V בערך ומשם התחיל לרדת כשחיברתי עומס המתח נפל ל0 ולא התעורר יותר עכשיו : (לא משנה עם נגדים או בלי)אם אני מחבר לחשמל כאשר המנוע מחובר הוא מתחיל לעבוד ברצף ולא מפסיק המולטימטר מורה על 19Vאם אני מחבר לחשמל כאשר המנוע מנותק, יש "SSSS" אחד המתח קופץ ל 18V ונופל בהדרגתיות (כמו שתיארתי למעלה) אם אני מחבר לחשמל כאשר המנוע מחובר, הוא נדלק ועובד ואם אני מנתק את המנוע ומחבר חזרה הוא לא עובד יותר ה"SSSS" המדובר מגיע מהמעגל המתח הנמוך יותר .. יצא לי לשמוע כאלה מרכיבים step-down voltage regulator כאשר העמסתי יותר מידי בעניין הזרם כך שאולי זה היה ה TL431 או שהרכיב שלידו STPR1020CT למרות שלא נראה לי כי הוא גשר דיודות ??הקבלים בסדר ושום דבר לא נראה כאילו הוא מתחמם ועל שום רכיב אין סימני שריפה.הTL431 הלך ? יש לי שנאי מפורק ויש עליו רכיב LM431 שנראה כאילו זה אותו סוג של רכיב לפי הdatasheets אם צריך להחליףבדקתי פעמיים וחיברתי הכל כמו שאמרת לי, בדקתי התנגדות של הנגדים ואכן הם 32.9K. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Ash Binary פורסם 2014 ביוני 27 Share פורסם 2014 ביוני 27 אין לי שמץ - מעולם לא בדקתי (והייתי רוצה לחבר סקופ על ה TL431 ולבדוק)אם אנחנו חושבים על TL431 בתור מקור מתח פנימי של 2.5V + משווה opamp, הוא עומד ללא משוב (המשוב דרך הפולסים בשנאי מתוזמן על ידיי הקלוק של הציפ בחלק המתח הגבוה, כלומר בין קלוק וקלוק אין משוב) לכן תיאורטית אמור להוציא 0/1המתח שמשווה מקבל ב 2 הכניסות חייב להיות ממש (אבל ממש) קרוב אחד לשני כדיי שהוא יוציא מתח כלשהוא "באמצע". אם מנסים לעשות את זה אם opamp אני חושב שניתן להגיע למצב ליניארי רק על ידיי משוב שלילי ישר על הרכיב (כלומר מה שהיה אמור להביא אותו למתג במהירות אינסופית, ובמקום זאת יעביר אותו לעבודה בתחום הליניארי)המקור מתח + opamp הוא רק מעגל שקול שמשתמשים בו כדיי לפשט את התיאור של הרכיב - בתוכו הוא בנוי בצורה דיי שונה לכן יכול להיות שההתננהגות שלו כאן תהיה שונה ולא כמו שאני מדמיין2 האפשרויות קיימות, בשתיהן הספק יעבוד. גם למעגל הנוסף כאן (כל הנגדים/קבלים/דיודות) יש הסבר אפשרי ב 2 המקרים - השהיה (ובאורך שונה בהפעלה ובכיבוי) מרגע קבלת מתח עד לרגע הפעלת/כיבוי ה LED במקרה של מיתוג, או שינוי קו העבודה הליניארי ואוליי יצירת היסטרסיס כלשהוא במקרה הליניארייכול להיות שכל המעגל הנוסף כאן נמצא כדיי "להרגיע" את המשוב איכשהוא כדי למנוע overshoots, שכן זה מדפסת ויש בה הרבה קפיצות פתאומיות (מנועים שהם רוב ההספק של המדפסת מופעלים ומופסקים) כלומר הספק הזה קופץ הרבה פעמים בצורה מיידית בין 10% ו 100% מאמץ.... סתם ניחוש (אבל אם כן למה הם לא פשוט עשו 2 מסילות מהספק במקום כל זה ? היה יכול לחסוך להם ממיר DC-DC ב PCB השני של המדפסת...)המעגל הזה עובד בתדר גבוה (כמה עשרות KHz). לחבר דברים על מעגל prototype board חיצוני זה הארכה משמעותית של החוטים, ויכול להביא לתקלות בגלל EMI. חוצמזה, הספק הזה ללא אדמה, מה שאומר שכל חוט שיוצא ממנו מביא רעש בתדר הרשת. אתה ממש לא רוצה את הרעש הזה במקום כמו כניסה רגישה של TL431....אני מדמיין שגם אני לא הייתי רוצה להשאיר אותו מחובר כשיש צליל כזה, אבל אין לי שמץ מה היה יכול להיהרס שם - את הקבלים החלפנו, המיישר אמור להיות אם מקדם ביטחון מספיק (מה כתוב עליו ?), וכל היתר עומדים במעגל בטור לנגדים של עשרות K ולכן לא יכול לקרות להם כלוםאני מנחש שמה שקרה זה שהמבודד האופטי השני IC2, שהוא כנראה הגנת מתח-יתר כלשהיא, נכנס לפעולה, והתחיל לכבות-להדליק את הספק במהירות בתדר שבו שמעת SSSSSS.....במצב הקיים, תדליק לרגע ותמדוד את מפל המתח על הדיודות Z2, Z3 ובין 2 הרגליים של המבודד האופטי IC2 בחלק המתח הנמוך (כלומר האם ה LED בתוכו דולק ?)תעיף את הנגד 33K, תחבר את הספק שוב ותמדוד את מתח היציאה + מפל המתח על Z2, Z3 וה LED של IC2 קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Recommended Posts
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.