ייעוץ בנוגע לרכישת מחשב לסרטים בעיקר . תקציב בסביבות 2000 - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ייעוץ בנוגע לרכישת מחשב לסרטים בעיקר . תקציב בסביבות 2000


Dubek

Recommended Posts

שלום.

כיום יש לנו בסלון מחשב בן כשלוש שנים המחובר לטלויזיה 32" שעיקר השימוש בו הוא לצפיה בסרטים וסדרות. בנוסך הוא משמש גם כמחשב שלי לשימושים משרדיים ואינטרנט.

בעקרון המחשב מספיק לדרישותינו העיקריות (צפיה בסדרות באיכות בסיסית). אבל בגלל שהמחשב נהיה איטי ורועש בטרוף חשבתי להחליף אותו.

השאלה היא אם כדאי לי להשאיר אותו כמחשב למולטימדיה ובמקום להחליף אותו בחדש לקנות שישמש אותי לשימושים משרדיים. היום הם די גרושים (במיוחד בשוק המוחדשים) או פשוט לקנות מחשב חלופי.

אשמח גם לשמוע. המלצות למחשבים חלופיים ( או נייח)

תודה

נמרוד

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כדאי שתנסה לברר מדוע המחשב הקיים מרעיש לפני שאתה קונה מחשב חדש - אולי המאוורר של המעבד לא תקין, דבר שגם גורם לרעש וגם גורם לאיטיות (הטמפרטורה של המעבד גבוהה מדיי ולכן הוא עובד לאט יותר). אפשרות אחרת היא שיש בעיה בדיסק הקשיח, דבר שגם כן יכול לגרום לאותן התופעות (רעש ואיטיות). כמובן שיש גם אפשרות שמדובר בבעיה ברכיב מכני אחר, כמו ספק הכח או מאוורר כלשהו, דבר שיכול להסביר את הרעש אבל לא את האיטיות.

אם מדובר בבעיה בקירור של המעבד, אז בעלות של 50-150 ש"ח (תלוי בדגם המעבד שברשותך) תוכל לקנות גוף חדש ויעיל. אם מדובר בדיסק הקשיח, אז בכ-300 ש"ח ניתן לקנות אחד חדש בנפח של 1TB או אחד בנפח של 2TB בכ-400 ש"ח (המחירים תלויים בחנות ממנה את קונה).

בכל מקרה אני מציע שתפרט את מפרט המחשב הקיים (דגמים מפורטים של הרכיבים בבקשה) שנדע אם בכלל אתה צריך מחשב חדש או שאפשר להסתפק במחשב הקיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@tamos2006

הוא אפילו לא כתב את המפרט של המחשב הקיים - על סמך מה אתה טוען שהוא לא צריך מחשב חדש? זה שהמחשב שלו הוא בן 3 שנים זה לא אומר שאין לו שם איזה פנטיום 4 עם DDR1... בנוסף כונן לא בהכרח יעזור לו, כך שעבורו זה יכול להיות בזבוז כסף (טוב, כונן תמיד ישפר את טעינת מערכת ההפעלה, אבל אם הוא רק משתמש במחשב לצפייה בסרטים ועבודה משרדית אז כונן ה לא ממש ישפיע).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הי

סליחה על התגובה המאוחרת. להלן המפרט של המחשב שלי

Operating System

Windows XP Professional 32-bit SP3

CPU

AMD II X2 240 38 °C

Regor 45nm Technology

RAM

2.00GB Single-Channel @ 535MHz (7-7-7-20)

Motherboard

Gigabyte Technology Co., Ltd. GA-MA785GMT-UD2H (Socket M2) 43 °C

Graphics

TOSHIBA-TV (1920x1080@50Hz)

DELL 1702FP (1920x1080@50Hz)

TOSHIBA-TV (1024x768@60Hz)

DELL 1702FP (1024x768@60Hz)

ATI Radeon HD 4200 (Gigabyte)

Storage

74GB Western Digital WDC WD800JD-08LSA0 (SATA)

298GB Western Digital WDC WD3200AAKS-00VYA0 (SATA) 41 °C

Optical Drives

Optiarc RW AD-5240S

MNYT OTEVSTYF49 SCSI CdRom Device

Audio

ATI Audio

- - - תגובה אוחדה: - - -

בקשר לרעשים, עשיתי נסיונות לנקות את המאווררים.

לדעתי הרעשים מגיעים מהמאוורר של המארז דווקא ולא מהמעבד או מהכונן הקשיח, אבל המארז שיש לי בעייתי קצת (Thermaltake Wingrs) ולא מאפשר לי לנקות כמו שצריך את המאוורר הקדמי בלי לעשות פירוק רציני (מה שאני אף פעם לא עושה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@wickreDz

המפרט שהצעת לא ממש משתלם - לעבודה משרדית וצפייה בסרטים הוא לא צריך כרטיס מסך נפרד, הזיכרון שבחרת קצת מוגזם (עדיף לקחת משהו בסיסי יותר), לוח עדיף יהיה ה H81M-HD3 של Gigabyte, המארז שבחרת כנראה לא כולל יציאות USB 3.0 (יש גירסה קצת יותר יקרה שכן כוללת יציאות כאלו) וכן נטען שהדיסקים הקשיחים של Seagate מציגים ביצועים עדיפים, אז עדיף לקחת אחד כזה. לכן מפרט מתאים יותר יהיה כזה (מ TMS) או כזה (מפלונטר). בכל מקרה עדיף לא להציע מפרט עד שפותח הדיון לא עונה על השאלון, שכן יש לעיתים תכונות מסויימות שיש להתחשב בהן (כמו רמת השקט או חיבורים מיוחדים).

@Dubek

אתה טוען שהמחשב הקיים מספיק לצרכים שלך, והבעיה היא שהוא התחיל להרעיש ולעבוד לאט. במקרה כזה אני מניח שאתה יכול להמשיך לעבוד עם המחשב הקיים, פשוט צריך לסדר אותו קצת.

אני הייתי מציע לך לוודא תחילה שאכן מדובר בבעיה במאוורר פשוט ע"י ניתוק המתח שלו (כאשר המחשב כבוי כמובן) או ע"י עצירתו לכמה שניות ע"י הכנסת אזיקון ללהבים שלו (צריך חומר מספיק רך בכדי שהוא לא יישבר ויגרום נזק אך מספיק חזק בכדי לעצור את להבי המאוורר). אם הבעיה היא אכן במאוורר, פשוט תחליף אותו (לא בטוח שניקוי ושימון יעזרו).

כאשר מדובר במאוורר קידמי בד"כ יש צורך בהסרת הפאנל הקידמי של המארז. אם לא עשית את זה אף פעם, זה אכן יכול להיות קצת מפחיד (אני מניח שאתה מפחד לשבור משהו או לנתק/לקרוע חוט כלשהו), אבל זה בהחלט משהו שכל אחד יכול לעשות - צריך לוודא שהפאנל הקידמי לא מחובר עם ברגים (בד"כ הוא מחובר למארז ע"י תופסנים מפלסטיק בלבד) ואז למשוך את הפאנל הקידמי במעט כח. סביר להניח שהחוטים מספיק ארוכים בכדי שהם לא יקרעו (אחרי הכל, מישהו כבר פתח את המארז הזה בכדי להתקין את המאוורר הקידמי), כך שאם אתה נזהר לא אמור להיגרם שום נזק. שים לב שייתכן ותצטרך לפרק גם את כלוב הדיסקים הקשיחים בכדי להגיע למאוורר או לברגים שלו, אבל זה פחות "מפחיד" (רצוי להוציא לחלוטין את הדיסקים הקשיחים שבכלוב ולשים אותם בצד בכדי לוודא שהם לא יקבלו מכה ויינזקו במהלך הפירוק). לאחר מכן זה עניין פשוט של ניתוק המאוורר והרכבתו מחדש. את הפאנל הקידמי של המארז מחזירים באותה צורה - מוודאים שהתופסנים ממוקמים מול החורים המתאמים ופשוט לוחצים (במעט כח) את הפאנל למקומו).

בקשר לבעיית האיטיות:

א. לפי האתר של הלוח GA-MA785GMT-UD2H (קישור), יש בלוח מקום ל-4 מודולי זיכרון מסוג . לפי מה שכתבת יש לך 2GB זיכרון. לכן אתה יכול לקנות מודול של 4GB מסוג ולהוסיפו כך שיהיו לך 6GB בסה"כ (או לעבוד רק עם ה 4GB אם משום מה המחשב לא יסכים לעבוד עם שני המודולים ביחד). זה אמור לתת שיפור כלשהו לביצועים. גם אם תחליט שהמחשב קיים כבר לא מספיק לך אתה עדיין יכול להעביר את הזיכרון הזה למחשב החדש, כך שאתה לא מפסיד משהו. שים לב שאם אתה משתמש ביותר מ 4GB עדיף שתהיה לך מסוג 64 ביט (לך יש של 32 ביט כרגע).

ב. אני מציע לך בכל זאת לבדוק את הטמפרטורות של המעבד ולראות האם הן גבוהות מדיי. יכול להיות שאתה צריך לבצע ריענון למשחה התרמית בין המעבד וגוף הקירור שלו. לפי מה שכתבת, לא נראה שזה הגורם, אבל תמיד עדיף לבדוק את הנושא.

ג. גורם אפשרי אחד לבעיית האיטיות הוא כאמור הדיסק הקשיח. שמתי לב שיש לך שני דיסקים קשיחים יחסית ישנים - אחד בנפח 80GB ואחד בנפח 320GB. יכול להיות שמשהו כבר לא תקין בהם. כפי שכתבתי קודם - היום ניתן לקנות דיסק קשיח חדש בנפח של 1TB בפחות מ-300 ש"ח (תלוי בחנות), כך שאולי ישתלם לך להחליפם או להוסיף דיסק קשיח חדש למערכת. בדיוק כמו עם הזיכרון - אתה תמיד יכול להעביר אותו למחשב הבא, כך שאין פה ממש הפסד כספי במידה ותחליט שזה לא הפתרון לבעיה שלך.

ד. בהנחה שהדיסקים הקשיחים הם לא המקור לבעיית האיטיות, יכול להיות שפשוט מערכת ההפעלה התמלאה ב"זבל". יש כל מיני תוכנות לניקוי "שאריות" כאלו שיכולות לעזור, אבל במקרה שלך הייתי שוקל להתקין חדשה בגירסת 64 ביט (יש לוודא שכל החומר שלך מגובה לפני התקנה של מערכת ההפעלה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלום ומצטער שאני מקפיץ את הדיון.

המחשב קרס היום אחרי הפסקת חשמל (מקבל חשמל אך לא שולח אות כלשהו למסך)

אז כנראה שאצטרך לקנות מחשב חלופי.

בקשר למפרטים שהוצעו, האם הם יתמכו בעבודה עם הרבה פתוחים והרבה טאבים בדפדפן במקביל?

האם לא שווה לשדרג קצת את המעבד ל-I3?

אשמח גם למפרט מאייבורי (אני חיפאי ואייבורי היא הכי קרובה לאזור המגורים והעבודה שלי).

עוד משהו. אני מוכן להשקיע עוד קצת (בסביבות החמש מאות שקלים) במארז שיספק שקט והגנה מאבק. הבית שלי מתמלא באבק מהר ומאוד חשוב לי למנוע כניסה של אבק למחשב.

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

שלום.

מצטער על התגובה המאוחרת אבל מאחר שהצלחתי להפעיל את המחשב בינתיים, החלטתי לשים את רעיון הרכישה על הולד, למרות שאני עדיין רוצה להחליף.

אז עניתי על השאלון מחכה לתגובה.

תודה.

1. מה התקציב המקסימאלי? בכותרת

א) האם לנצל את כל התקציב או לנסות ולחסוך? עדיף לנסות ולחסוך

ב) במידת הצורך - עד כמה ניתן לחרוג מהתקציב? 500

2. מה שימושי המחשב (לדוגמא: משחקים, עריכה גרפית, עבודה משרדית, תכני HD וכדומה)? בעיקר סרטים ועבודה משרדית. כמה אנשים משתמשים במחשב ולכן רוב הזמן הוא עם כמה וכמה חלונות פתוחים

א) במידה והמחשב מיועד לתוכנות עיקריות ספציפיות, יש לרשום אותן ואופן שימוש (מזדמן/תדיר/כבד/פרנסה).

ב) במידה והמחשב מיועד לגיימינג, יש לציין: לא ממש.

-אילו משחקים לדוגמא ישוחקו על המחשב. אולי קצת משחקים ישנים כמו Heroes4 וכאלה (אם אני אי פעם אמצא לזה זמן)

-מהי הרזולוציה הטבעית (מקסימאלית) של המסך שיחובר למחשב (ניתן לציין גם גודל מסך).

-לאילו הגדרות גרפיות מיועד המחשב (נמוכות/בינוניות/גבוהות)?

3. האם יש צורך בציוד הקפי (לדוגמא: מקלדת, עכבר, רמקולים ועוד)? אם כן, ניתן לרשום גם העדפות לדגמים. לא

4. האם יש רכיב שאין צורך לכלול במפרט? תראו למעלה את המפרט הקיים שלי, אולי אפשר לשמור מממנו משהו

5. עד כמה חשוב השקט בסולם של 1 עד 8 (8 = יש לנסות ולהקפיד על השקט)? 7 ומעלה

6. האם מתוכנן (OC)? אם כן איזה (קל, בינוני, כבד)? לא

7. האם האם יש צורך לכלול מערכת הפעלה/אופיס (אם כן רצוי לציין גרסה מועדפת) ו/או הרכבת מחשב בחנות? לא

8. האם ישנה העדפה לרכוש את המחשב מחנות ספציפית? אם לא אפשר גם לציין איזור מגורים. חנויות בחיפה בלבד. עדיף אייבורי כי זה הכי קרוב לבית

9. מתי מתוכננת קניית המחשב? בתקווה תוך שבועיים שלושה

10. האם יש בקשות מיוחדות כלשהן? (לדוגמא תמיכה בהתקנים/חיבורים כגון FW/RAID/USB3/ESATA, חיבורי האודיו מרובים/חיבור אופטי, דרישה לחומרה ספציפית וכדומה). מארז מאוורר והגנה מפני אבק סופר חשובה (המארז הקיים שלי מתמלא באבק והמאווררים מקרטעים)

11. האם חשוב לשמור על אופק שדרוג המחשב? האם מתוכנן שדרוג מאסיבי של המחשב בעתיד? עדיף שכן אבל לא קריטי, אני תמיד רוצה לשדרג ואף פעם לא עושה את זה

12. הערות נוספות, פירוט מורחב ושונות: יכול להיות שעדיף לי בכלל להחליף את המחשב לנייד, אז אם יש הצעות לנייד בתקציב שאמרתי שיהיה גם שקט, גם פונקציונלי אשמח לשמוע.

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. טוב, נתחיל מזה שכתבת שהמחשב הישן קרס - אני לא יכול להניח שיש בו חלקים תקינים (מבחינתי ספק הכח היה גנרי והוא נשרף עם כל הרכיבים) ולכן אתה כנראה צריך רכיבים חדשים. מעשית - סביר להניח שהכונן האופטי תקין כמו גם הדיסקים הקשיחים (אבל לא בטוח בוודאות מוחלטת) ויש סיכוי שגם הזיכרון בסדר.

2. אם אתה רוצה מחשב נייד - יש פורום מחשבים ניידים שיתאים לך.

3. הדרישה העיקרית שלך כאן היא למחשב שקט ומארז עם הגנה מפני אבק. המארז הכי מתאים הוא כנראה ה Arc Midi R2 של Fractal Design (קישור), שכולל מסנני אבק מכל הכיוונים (שים לב שיש שני דגמים - אחד עם חלון בצד ואחד בלי) אבל הוא לא כולל חומרים סופגי רעשים, מה שאומר שלא בטוח שהוא יתאים לך מבחינת רמת השקט. בהתחשב בכך שהחומרה שאתה צריך היא לא חזקה במיוחד, אז רמת הרעש לא תהיה גבוהה גם ככה, אז מארז כזה אמור להתאים לך.

הערה: יכול להיות שיש מארזים משתלמים יותר עבורך (גם שקטים יותר, גם בעלי מסנני אבק וגם זולים יותר).

4. איזה שידרוג אתה מתכנן לעשות למחשב בעתיד? הוספת כרטיס מסך? הגדלת כמות הזיכרון? הוספת דיסקים קשיחים/כונני SSD/כוננים אופטיים?

טוב, בלי לדעת בדיוק את התשובות לשאלות שבסעיף 4, אני אציע מפרט מ TMS, למרות שהחנות לא נמצאת בחיפה, שכן היא כן מציעה משלוחים חינם (כמו גם איסוף והחזרת המחשב בחינם אם יש בעיית חומרה בתקופת האחריות):

עריכה: המארז במפרט הוחלף במארז הנכון.

מפרט זה הורכב ב - www.TMS.co.il - רשת חנויות המחשבים האמינה והמקצועית בישראל

מעבד:

Intel Dual-Core G3220 3.0Ghz 3MB LGA1150 Tray

כמות: 1 - מחיר: ₪246

קירור למעבד:

Arctic Cooling Alpine 11 Rev. 2

כמות: 1 - מחיר: ₪55

לוח אם:

Gigabyte GA-H87-HD3 for 1150 - בקניית מחשב חדש

כמות: 1 - מחיר: ₪389

מארז:

Fractal Design Arc Midi R2 Black

כמות: 1 - מחיר: ₪477

ספק כוח:

SeaSonic ECO 400W Active PFC, 2X PCI-E 6/8, 30A / 12V Single Rail 220V Only

כמות: 1 - מחיר: ₪238

זיכרון:

Hynix Original 8GB DDR3 1600 בקניית מחשב חדש בלבד

כמות: 1 - מחיר: ₪319

קשיח למחשב שולחני:

Seagate Barracuda 7200.14 1TB SATA3

כמות: 1 - מחיר: ₪284

כונן אופטי:

Lite-On Phillips DVD-RW X24 SATA

כמות: 1 - מחיר: ₪95

סה"כ: ₪2103

המחירים הינם כוללים מע"מ והם לתשלום בכ.אשראי עד 12 תשלומים שווים ללא ריבית. ההרכבה, משלוח ואיסוף במקרה של תקלה חינם.

תשלום מזומן (תשלום מזומן לשליח, צ'ק מזומן, כסף שטרות, העברה בנקאית) מקנה 2% הנחה

מחיר אחרי הנחת מזומן הינו: 2061 ₪

http://www.tms.co.il/preview/spec/an8k43dl

הערות:

1. הצעתי כאן לוח H87-HD3 שמאפשר הרחבת זיכרון עד 32GB ב-4 מודולי זיכרון וחיבור עד 6 התקני SATA. אם אתה לא צריך לוח כזה, אפשר לקנות לוח יותר זול כמו ה H81M-HD3.

2. הצעתי כאן 8GB זיכרון בגלל שכתבת שאולי תריץ על המחשב משחקים, אז העדפתי ללכת על בטוח. אם תרצה לחסוך, אפשר לרדת ל 4GB זיכרון.

3. ספק הכח המוצע כאן הוא שקט, אבל לא ממש מתאים לכרטיסי מסך חזקים, אז אם תרצה להתקין בעתיד כרטיס מסך חזק כנראה שיהיה צורך בהחלפת ספק הכח.

4. המעבד שהצעתי הוא ה Pentium G3220, שמתאים לעבודות משרדיות והצגת סרטים, אבל לא ממש מתאים למשחקים. אם תרצה תוכל להכניס מעבד i3, אבל כבר תיכנס לתחום החריגה מהתקציב.

5. שים לב שהמחשב לא כולל כרטיס מסך נפרד, אלא עושה שימוש בליבה הגרפית המובנית במעבד. לדרישות שלך זה יספיק, אבל למשחקים רציניים אתה כנראה תצטרך כרטיס מסך נפרד.

6. אם הכונן האופטי שלך תקין, אולי אפשר להעבירו למחשב החדש (בהנחה שהוא בעל חיבור SATA ולא IDE) ובכך יהיה אפשר לחסוך קניית כונן אופטי חדש.

7. אתה יכול להעביר את הדיסקים הקשיחים שלך למחשב החדש (אם הם תקינים), אבל מכיוון שמדובר בדיסקים ישנים ובעלי נפח קטן (80GB ו 300GB) לא הייתי מציע להשתמש באחד מהם כדיסק הקשיח הראשי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היי.

קודם כל תודה רבה.

כשדיברתי על משחקים, דיברתי על משחקים מלפני חמש עשרה שנה ככה שמבחינה גרפית זה לא מצדיק כרטיס מסך נפרד.

בנוגע לסרטים, האם מערכת כזו תריץ סרטים ב-HD באופן חלק (אני כמעט ולא רואה HD אבל נחמד יהיה לדעת שכן אם ארצה להשתדרג).

בעניין לוח האם, נראה לי שאני אקח את הזול יותר שדיברת עליו עם 4GB זכרון, כל עוד מערכת כזו תתתפקד מספיק טוב לדעתכם בסביבה של סרטים והרבה חלונות דפדפן ואופיס פתוחים.

לעניין הדיסק הקשיח, חוץ משני הדיסקים הללו יש לי עוד שני דיסקים חיצוניים, אז אולי כדאי לי במקום להוסיף נפח, לקנות דיסק כדיסק עיקרי?

במקרה שאני עושה את זה, האם העברת הדיסקים מהמחשב הנוכחי יאט את פעילות המחשב?

בנוגע למארז, שהוא לטעמי הדבר הכי חשוב במפרט, יש לך דוגמאות למארזים שיהיו יותר שקטים וגם ימנעו הצטברות אבק?

בנוגע לשדרוג עתידי, דיברתי על האפשרות של שימוש במארז להחלפת כל או רוב הרכיבים הפנימיים אבל אני תמיד מתכנן את זה ואף פעם לא אז זה לא באמת רלוונטי.

שוב תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...