התלבטות לגבי לימודי תואר ראשון אונ' תל אביב - לימודים והצעות עבודה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

התלבטות לגבי לימודי תואר ראשון אונ' תל אביב


infrequent

Recommended Posts

שלום לכולם!

פתחתי את הדיון בשביל לשמוע מה דעתכם בנוגע להתלבטות שיש לי לגבי שני תארים שנרשמתי אליהם.

קודם כל, התקבלתי לשניהם באוניברסיטת תל-אביב וההתלבטות היא הבחירה ביניהם. הדיון הזה לא נפתח בשביל שאלות על העבר או הזיקה או היכולת לעמוד בתואר, אלא לגבי התארים עצמם ומי מהם כדאיי יותר ומאיזה בחינה.

התארים הם או הנדסת חשמל + מדעי המחשב (משולב 4 שנים) או מדעי המחשב חד-חוגי (3 שנים) שניהם באוניברסיטת תל אביב.

לפי מה שהבנתי גם מתגובות בפורום פה, הוא שמעסיקים מתייחסים לשני התארים אותו הדבר, לכן במקרה כזה היתי מעדיף ללכת על מדעי-המחשב חד-חוגי שכן קצר יותר (3 שנים מול 4 שנים). בכל אופן באתי לשמוע מה דעתכם לגבי התארים ומי יותר כדאיי מכל הבחינות.

תודה על עזרתכם מראש! :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בגדול בחשמל+מדעי המחשב תקבל רקע יותר חזק בהנדסת חשמל, זה אומר שיש לך יותר קורסים שקשורים לאלקטרוניקה, מעגלים, ניתוח אותות וכו' (תבדוק סילבוס, אין לי מה לספר לך סיפורים).

במדעי המחשב אתה תרגיש מכה חזקה של מתמטיקה, במיוחד בהתחלה. לדוגמה: מדעי המחשב עושים חדו"א 1א, וחדו"א 2 ברמה הגבוהה ביותר. כרגע, אחרי שהעלו את רמת המתמטיקה גלובאלית באוניברסיטה, 60%-70% נכשלים והעובדה שאולי בודדים יוצאים עם ציון 90 ומעלה בקורסים האלה זה סטנדרטי.

בהנדסת חשמל-מדעי המחשב לומדים מתמטיקה ברמה של הנדסה (יותר קל), בנוסף למתמטיקה בדידה שלומדים בשני המסלולים. גם אלגברה לינארית קלה יותר אצל המהנדסים.

עכשיו העובדה שהמתמטיקה פחות כבדה לא הופכת את זה לפחות איכותי. בהמשך, בעבודה, לא מעניין אף אחד אם עשית חדו"א 1א בתקופה שבה העלו את הרמה, מידע כזה לא מעניין אף מעסיק. זה נטו עניין שלך מה אתה רוצה ללמוד ובאיזו רמה...

זה מה שאני מכיר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין תשובה לגבי מה יותר כדאי. אין תשובה מוחלטת לדברים האלה, אי אפשר לנבא בדיוק לאיזה מסלול בחיים יוביל אותך כל מסלול לימודים.

שניהם מסלולים מעולים. תבחר לפי מה שבא לך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אנחנו לא מכירים אותך, או את היכולות שלך, אבל אני יכול להגיד לך מהנסיון שלי שם (תואר דו חוגי מדעי המחשב וכלכלה) שכמות הפורשים בסמסטרים הראשונים היא גדולה.כמו שכבר נאמר, בחלק מקורסי המתמטיקה אחוזי הנכשלים היו מעל ל60%. אני בזמנו גם התקבלתי ל3 מסלולים שונים השניים שציינת והאחד שבסוף בחרתי בו. להתקבל זה החלק הקל. אם זה לא היה קל בשבילך, אז סביר שאתה לא בכיוון הנכון. באופן כללי לגבי שני המסלולים, אם אתה רוצה להפתח יותר לכיוון של חשמל וחומרה, אז הבחירה היא ברורה. אם אתה נמשך יותר לכיוון האפליקטיבי, תכנותי, אז חבל ללכת על ההנדסה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה על התגובות, כמו שכבר אמרתי הדיון הזה לא נפתח בשביל השאלה האם אני יכול או לא יכול לעמוד בתואר, בכל אופן כרגע נתמקד במדעי המחשב חד-חוגי. היתי מעוניין לשמוע לגבי תעסוקה בתואר, משרות ואיך הפקולטה למדעי המחשב באוניברסיטת תל-אביב נתפסת בארץ. yz101 בתור בעל ניסיון היתי מעוניין לשמוע יותר לגבי התואר והאפשרויות התעסוקתיות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי מפתח תוכנה זה רק קצה הקרחון.

יש מגוון תחומים שאיש מדעי המחשב בוגר אוניברסיטה יכול להיות שותף להם.

אגב עוד אופציה זה לשלב פיזיקה עם מדעי המחשב ולחסוך לעצמך עוד מתמטיקה. I'll just put it here מה שנקרא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...