עבור לתוכן

איך יודעים אם כרטיס עבר OVERCLOCK ?

Featured Replies

פורסם

אין דעה של החנות באחריות

אין מילה של החנות מול המשתמש

זאת לא זירת קרב ולא קונספירציה

אין תירוצים למה לא לממש למשתמש אחריות

יש קריטריונים, לא יותר מזה

לא צריך סיפור באורך הגלות, זה לא ישנה את הקריטריונים

אף אחד לא מתחקר אותך, לא מכניסים אותך לצינוק ומכים בך עד שתודה בנזק כדי לא לקחת אחריות ולא מתנערים ממך כדי לא לטפל בך

זה לא עניינם מה עשית עם הכרטיס כל עוד הוא תקין פיזית למעט רכיבים שרופים וללא קושחה לא רשימות צרובה

פה נגמר הסיפור

חנות מחשבים\יבואן\יצרן זה לא משרד חקירות ולא מוכרים לך בשיטת נגעת נסעת ואל תחזור לפה יותר כי אף אחד לא יטפל בך

  • תגובות 77
  • צפיות 9.9k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

יכול להיות שלא יצא לך לראות עד כמה חומרת low end (כולל של יצרנים מובילים..) יכולה להיות פאתטית (למשל - לוח שלא מחזיק מעבד במהירות סטוק, וב manual הוא אמור לתמוך במעבד הזה, כ מסך שמשנה צבע מתחת לרכיבי ממיר המתח בגלל התחממות, .... ) או איזה דברים חנויות עושות כשיש מולן משתמש שלא שקוף עליו שהוא מבין במחשבים

לי יצא לראות ולתקן הרבה חמורה כזאת, וגם לתפוס על חם חנויות שניסו לעשות דברים כאלה לחברים שלי

פורסם

איך זה קשור?

הפכת את זה לתאוריית קונספירציה כי לא קיימת תקלה שלא ניתן להפיל על OC ולפי מה שאתה אומר אין דבר כזה אחריות ומיותר להשתמש בזה כי יפילו את האשמה עליך

או שאחריות תלויה בחסדי ליבם של מי שהמוצר שלך עובר דרכו, לא קיימים קריטוריונים ברורים, זה לחלוטין תלוי באם מי שזה עובר דרכו מעוננים לטפל בזה או לא ואם לא הוא יגיד את מילת הקסם ״OC" ואז זאת מילה שלך נגדו והאחריות תבוטל..

פורסם

זה בדיוק מה שקורה. והקטע שבגלל משתמשים כמו C ויצרני כ מסך כמו מה שיש מותקן אצלו, ברוב המקרים שבהם הם מאשימים לקוח ב "נזקי OC" הם לא רחוקים מהמציאות

בסוף כל פניה שלך לאחריות היא מילה שלך כנגד מילה שלהם (כי הם תמיד יוכלו להאשים אותך בכך שחיברת ספק גנרי למשל). יש הרבה התקדמות בתחום והרבה חנויות קבלות חומרה בלי לשאול שאלות, ועדיין אנחנו רואים דיונים על רשתות מסוימות + ראיתי בעצמי מקרים כאלה בחנויות פרטיות

פורסם

זה לא מה שקורה, זאת תאוריית קונספירציה.

אתה כתבת כאן הרבה הודעות בשביל להמליץ לא לבצע oc כי אחריות תמומש רק אם ליבואן יתחשק לממש לך אותה.

אני מספיק שנים בשוק ויש לי לא מעט ניסיון עם כמה וכמה חנויות ואני מאמין שעם רוב היבואנים הגדולים בארץ ואני יכול לומר לך שעוד לא ניתקלתי במקרה של אחריות לגיטימית שלא כובדה ואף פעם לא חקרו או

קשה להתווכח עם מי שבנה לעצמו תיאוריית קונספירציה והצליח לשכנע את עצמו שהיא קיימת, כדאי שתבדוק את מה שבאמת קורה

פורסם

אני לא ממליץ לא לבצע OC. אני ממליץ לבצע OC כשיודעים מה עושים. במקרה של משתמש A למשל, החנות תיכנס בו על נזקי OC וזה מבלי שהוא בכלל עשה OC

פורסם

כי בספק שהאחריות שלו תכובד בכלל?

פורסם

מבחינת החנות, מגיע משתמש ומביא כ מסך שרוף. דמיין שאתה החנות ותשלים אתה את הסיפור

פורסם

אני הייתי החנות, העברתי ליבואן וקיבלתי אחר ונתתי ללקוח.

הנה השלמתי

פורסם

נניח שאתה החנות שהיא גם היבואן (כמו KSP לחומרה מסויימת), או פשוט היבואן. האם משהוא משתנה עכשו ?

פורסם

אתם חופרים יותר מידי...

יש הרבה פרמטרים שיכולים להשפיע על מותו בטרם עת של כרטיס מסך. יש גם הרבה פרמטרים שיכולים להשפיע על היכולת לממש אחריות על כרטיס מסך שמת.

קיומו של אוברקלוק הוא רק אחד מהפרטמרים, וכנראה לא משמעותי יותר מאחרים. לכן אם אתה במצב של לקנות כרטיס מסך משומש, אין שום טעם לבדוק בציציות דווקא האם הוא עבר אוברקלוק או לא.

פורסם

נניח שאתה רוצה שלקוחות ימשיכו לקנות אצלך ושלא יתבעו אותך תביעה יצוגית ושהיצרן לא יהיה עמוס בתלונות עליך כי אתה הורס לו את השם ואז הוא יפסיק למכור לך...

אגב, ב KSP החלפתי כבר 2 כרטיסי מסך ו SSD

במקרה הראשון זה הלך חלק

במקרה השני הטכנאי לא ראה את התקלה והחזיר לי את הכרטיס, התעקשתי וישבנו ביחד במעבדה עד שראינו את התקלה ואז הכרטיס הוחלף

במקרה עם ה SSD קיבלתי שירות שרק ב IQPC קיבלתי כזה, היתה בזמנו קושחה בעייתית ל m4 של קרושל, בפעם הראשונה שהדיסק קרס אחרי עדכון הקושחה, החליפו לי את הדיסק בלי שאלות.

בפעם השניה הטכנאי בדק וראה שאחרי כמה אתחולים ניתן לגשת לדיסק אז ישבתי איתו במעבדה 40 דקות עד שהצלחנו להגיע לדיסק והחזרנו קושחה אחורה.

לגבי IQPC הם עזרן לי לממש אחריות לכרטיס שלא קניתי אצלהם.

בכל המקרים הכרטיסים עברו OC ולגבי ה ssd, לא הסתרתי כלום ולא היה לי חשש שהאחריות לא תכובד

פורסם

האם כדיי להימנע מתביעה ייצוגית תחליף על חשבונך גם ללקוח שברור לך שהוא שרף את הכרטיס (בדרך כלשהיא בגלל חוסר ידע שלו) ?

פורסם

לא אכפת לי מה הלקוח עשה, אם אין נזק פיזי ואם היבואן לא הודיע לי שהיתה צרובה קושחה אחרת (זה אף פעם לא קרה) אז הכרטיס הוחלף.

לא קרה לי שהייתי צריך לממן אחריות למישהו

פורסם

לגבי התנהלות השוק ,אני חושש שהבינארי צודק , יש כמה יבואנים בארץ שעובדים בשיטת מצליח.

מן הסתם החנויות שעובדות מולן אימצו את רמת השירות .

יצא לי לאכול קש מיבואן כזה לפני כמה שנים טובות ( בעבודה ישירה מול היבואן ) אז היה מדובר בלוח של 300 ש"ח שתכלס התקלה הייתה קבלים והם המציאו איזה נזק שהם החליטו שהם מצאו על הלוח , הם התנערו מאחריות . הלוח היה אצל הלקוח בערך 35 חודשים , ז"א סיכוי סביר שהם לא היו מכוסים מול היצרן .

אני לא נלחמתי כי החלפת קבלים פתרה את הבעיה אבל בהחלט כעסתי כי ידעתי שהלקוח ואני נקיים מאשמה .

מה אתה היית עושה אם היבואן היה מתנער מאחריות גם לאחר מאבק מולו ? היית מספק ללקוח חלק חדש על חשבונך או שהיית מפיל זאת על הלקוח ?

מה אם הלקוח שהגיע לקבל אצלך שירות אינו הלקוח שאכן רכש אצלך את המוצר ? דינו זהה ?

היו לי מקרים בעבר שננתי ללקוח אחריות על משהו שבוודאות היה נזק אבל זה היה לפנים משורת הדין , לא הייתי יכול לשאת זאת ביומיום.

אבל הנושא הנ"ל אינו עונה על השאלה הבסיסית.

משתמש C , לו היה מפרק את המחשב ומוכר אותו לחלקים , לא היה מודה בכך שהוא עשה OC .

גם אם בתחילת הדרך הוא היה עושה זאת בתמימות מלאה, לאורך הדרך היה נעזר בפורום מקצועי יותר או פחות , גם באופן פסיבי ובדרך זאת או אחרת היה מבין שהוא מבצע משהו שאולי לא כדאי לו להודות בו

לכן אנו חוזרים לשאלה המקורית , האם יש אפשרות לזהות אם כרטיס עבר OC והתשובה היא לא .

כל נזק אשר יכול להיגרם מ OC יכול להיגרם מגורם אחר , במיוחד נזקים אשר אינם פוגעים בתפקוד הכרטיס כרגע אל נמצאים בהתהוות.

כאמור, לא כל OC יגרום לבלאי חריג ביחס לממוצע ולא כל שימוש תמים ימנע מהכרטיס בלאי חריג.

כשאני רואה כרטיס מסך מהליגה העליונה שמוצע למכירה ורשום " מעולם לא עבר OC" , אני יוצא מנקודת הנחה שהוא בטוח עבר OC .

אם יהיה כתוב שהוא מעולם לא נוצל לכריית מטבעות וירטואלים, אנא אצא מנקודת הנחה שהוא בטוח כן עשה זאת .

זה רלוונטי גם לפרסום בארץ וגם לפרסום באיביי וכו' .

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים