איך יודעים אם כרטיס עבר OVERCLOCK ? - עמוד 4 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

איך יודעים אם כרטיס עבר OVERCLOCK ?


rinki

Recommended Posts

ה VRM עובד תמיד - הוא מייצר את המתח לליבה, גם במתח סטוק. העניין הוא שאם הוא מגיע למפ' מסויימת (בעומס מסויים, תנאי מסוימים וכו') הוא מתחיל לפרק את החומר שממנו עשוי המעגל המודפס. בכ מסך שלא בנויים להחזיק OC (גם אם הם מגיעים אם תוכנה ל OC), זה מתחיל לקרות בתנאי מארז ממוצעים-טובים כבר ב OC דיי קטן

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 77
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

נניח שאתה צודק, נניח שכל הכרטיסים בעולם ככה וזה תמיד אבל תמיד קורה

זאת עדיין בעיה של היצרן ולא של המשתמש

עכשיו, מה שאתה מדבר עליו זה מקרים קיצוניים ואני חושב שהיוצא מן הכלל פחות רלוונטי לכלל

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היצרן מגן על עצמו מאחריות לדברים שהוא לא אחראי להם. אם למשל תחבר את הכ מסך שלך במארז ללא ונסה לעשות OC, הוא לא ירצה להחליף לך אותו. יצרנים מסוימים מעבירים את הקו ב "היה / לא היה OC" בהנחה (שבהרבה מקרים פוגעת דיי במדוייק) שבלי OC הכ מסך יחזיק מעמד גם בתנאים לא טובים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה טועה פה, היצרן לא שואל שאלות וגם כנראה שזה לא מעניין אותו, יש כרטיס תקין או לא תקין, נבדק לנזק פיזי ולפעמים קושחה ופה נגמר הסיפור.

לא מעניין אותו אם הכרטיס היה בירח דבש בהוואי וגם לא אם הוא היה שנתיים בעונש בצינוק.

יותר מזה, היצרן מלמד אותך לעשות OC והוא יכול להמליץ לך על שימוש ספק מתאים.

כל נזק אחר שיכול לקרות מ oc יכול לקרות גם ללא oc כנל לגבי מארז מאוורר או לא וכנל לגבי ספק מתאים או לא

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שונה ממקרה למקרה. חלק מהדברים יכולים לקרות ללא OC או לא לקרות אם OC, אבל ההנחה (המוטעית - אני מסכים, אבל שעדיין הרבה יצרנים או משתמשי יד שניה מניחים) היא שנזקים יכולים לקרות בגלל OC

מה שהסברתי ממחיש למה סטטיסטית יוצא שהם "צודקים" למרות שהאשם האמיתי הא לא ביצוע ה OC אלא הפעלה של הכ מסך בתנאים הלא נכונים, ובמיוחד תחת OC

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מי מניח את זה? מי לא מאפשר לך לעשות את זה? מי אמר שזה לא יכובד באחריות?

אני שנים בעולם החומרה, מימשתי אחריות על הרבה מאוד רכיבי חומרה (היתה לי מעבדה במשך 4 שנים והייתי מתעסק בין היתר גם עם משרדים שהיו להם כמה עשרות מחשבים) ולעולם לא שמעתי כלום לגבי oc כשהייתי מממש אחריות וגם יצא לי לממש אחריות לחומרות קצה

חד משמעית, אין פה הנחות כאלו ליצרנים, oc לא נעשה ע״י רוב המשתמשים אלא ע״י חלק קטן מאוד של משתמשים, אף אחד לא יוצא מנק הנחה שאתה מממש אחריות כי עשית OC, רוב המשתמשים בכלל לא יודעים מה זה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מבחינת איך דברים עובדים זו אכן טעות. מבחינה סטטיסטית זה לא - משתמשים שעושים ולא יודעים מה הם עושים, אכן הורסים חומרה - בין אם הם יודעים את זה או לא (נזק איטי שעדיין לא הגיע לרמה קריטית). ואז הם מוכרים את החומרה הזאת.....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה שקול למשתמש שמשתמש בחומרה הורס אותה

אם הוא לא ישתמש בה היא לא תהרס..

כל מוצר נשחק

את האמת גם אם אתה לא מפעיל אותו הוא לא יחזיק לנצח

עדיין, אין בעיה לרכוש חומרה שעברה OC ובאופן כללי תמיד עדיף לרכוש יד2 כשהאחריות עדיין בתוקף

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

11010010110 , אפשר לצאת מנקודת הנחה שמי שעושה OC שבאמת עלול לקצר את אורך חיי כרטיס המסך שם לב לטמפ' ועושה מאמץ בסיסי על מנת להקל את חיי המאווררים.

מי שעושה OC קיצוני וחסר פרופורציות ללא חשיבה , יהרוס את הכרטיס בזמן אמת ויאלץ להתמודד עם מימוש האחריות .

מה יותר גרוע ? כרטיס שגם כשהוא במנוחה עובד על 65C וכשהוא במאמץ הוא עובד על 95 או כרטיס שבמאמץ עובד על 85 ובמנוחה על 40 ?

מה אם הראשון הוא בסטוק אבל מלא אבק והשני הוא ב OC אך עם זרימת אוויר מעולה ?

למרות שברור לי שהיית היפוטטי לחלוטין , הביוסים של כרטיסי ATI היעילים מבחינת כרייה (5800-7900 ) עברו תחת עיניהם של אנשים מקצועיים רבים וחשדניים למדיי ( בנוסף על רבים לפניהם שאולי פחות חשדניים ) הביוס אינו שומר מידע לגבי ביצוע OC . ברמה האישית , השוותי אצלי 2 dumpים שהוצאתי מ 7950 כשהיו בתולים לחלוטין והם זהים לDUMP עדכני לאחר שעברו OC, UC,OV,UV .

אם ממשיכים ברמה האישית שאינה משקפת על הכלל , יש לי כאן x850xt pe (שהם גם ככה הגיעו קרובים לקצה ) שעוד עבר התעללות בשימוש והוא תקין לחלוטין על אף גילו , כמו גם 4850 שלא היה בסטוק יום אחד מחייו עם הקירור האקטיבי ולימים עבר לקירור פסיבי וגם שם נטחן ולא על סטוק. הוא עוד עובד .

4850 רבים אחרים נהרסו משימוש במהירות סטוק אבל עם קילו וחצי אבק שסתם את זרימת האוויר .

מבחינת זמן השימוש , לא היה לי כרטיס ביניהם וה4850 הוחלף ב 7870XT , במילים אחרות , הם עבדו הרבה.

יכול להיות שחלק מהכרדיט צריך ללכת לספקי האנרמקס שלי ?

תכלס , נזקים לכרטיס מסך , כמו גם עדויות ל"עבודה לא תקינה" יכולים להיגרם מהתחממות לא תקינה כתוצאה מתחזוקה לקויה כמו שהם יכולים להתרחש מ OC מוגזם . ברור ששילוב שלהם הוא לא בריא.

מבחינת פותח הדיון , אף אחד לא עצר לשאול אותו למה הוא שואל, אולי הוא תקוע מול חנות שמסרבת לממש אחריות ?

לצורך העניין אם אבצע OC מוגזם תוך כדי העלאת מתח בצורה מוגזמת עלול להיות נזק ברור ומיידי לVRM שיכול לקרות רק כתוצאה מזרם גבוה משמעותית מהמתוכנן .

זה עדין לא ניתן להוכחה , חנות שתפסול לי את האחריות על דבר כזה לא תלך איתי לבית משפט אם אתבע אותם .

כאמור כאן נכנס המימד האנושי, מי שיודע שעשה OC , גם אם חשב שהוא לא מזיק , לא יכנס למלחמה שכזאת , מתישהו בדרך יעלו עליו (ולא על הכרטיס )

ליצרן יש אפשרות להגן על הכרטיס כהלכה ( זה כנראה קצת יקר מידי ) והוא לא עושה זאת.

כמו-כן הוא מספק לך את האפשרות לבצע OC דרך הדרייבר הרישמי שמסופק עם הכרטיס ,

קשה לו לבוא אליך בטענות על כך שהשתמשת בכלים שהוא נתן לך והמוצר לא ידע להגן על עצמו .

תחשוב רגע על כרטיסי 290-290X עם רפרנס , מעבר להיותם עילה לתביעה ייצוגית ( בגלל שאינם מסוגלים לעבוד יותר מ 15 דקות במהירות השעון המוצהרת )

הם עובדים קבוע על 95C לאחר throttling ( במשחקים , לא בכרייה או איזה משהו מוגזם ) אם מחר כרטיס כזה יתקלקל כאשר הוא עם הקירור המקורי, מישהו יכול לבוא אל הלקוח בטענות על OC ?

לגבי הרכישה של כרטיס מסך יד 2 , השאלה החשובה היא בעצם היכן הוא נרכש והאם החנות תכבד את האחריות. תקלות תמיד עלולות לקרות וכפי שציינתי את המקרה האישי , תקלה זה לא רק כרטיס מת , אם קנית כרטיס שאמור להיות שקט והמאוורר מתחיל לטרטר כמו טרקטור אתה רוצה מימוש אחריות.

אם הכרטיס לא יוחלף באחריות , תאלץ לפרקו ולשים מאוורר אחר , אפילו אם יהיה זהה למקורי , פירוק צלע הקירור הינו כן עילה לביטול אחריות ואפשר לזהות זאת ע"י מצב הגריז הטרמי .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתור פותח הת'רד שאלתי מחשש למימוש אחריות באמת אם משהו קורה .

אבל יש פה שאלה באמת של כמה התעסקות מראש עושה היבואן ( או יצרן במקרה של ארצות הברית ) עם המוצר לפני שהוא מכריז על מוצר כתקול ושולח חזרה ליצרן לתיקון.

זו הייתה באמת סוגיה פשוטה יותר לפני כל הפלופ של הדור האחרון של ה R9 . כי אז אולי, אם בדקת קצת, יכולת לראות שרכיבים שלא אמורים להישרף נשרפו ולהכריז כי זה נזק פיזי באחריות הקונה .

אבל היום יש מצב שהכל עובד " לכאורה" טוב גם בלי OC ועדיין כרטיסים מסדרת R9 נדפקים על ימין ועל שמאל עם או בלי OC .

תאכלס זה תלוי במי שקניתם את זה ממנו . אם הוא הגון הוא לא יתווכח וישלח חזרה ואם הוא לא הוא יעשה לכם בעיות בהנחה שאולי אחוז קטן ייקח את זה לבית משפט ואז ההפסד שלו זניח ...את אותה הנה עשתה במקרה שלי חנות סמארפונים מסוימת במקרה של הגלקסי S3 וה SUDDEN DEATH שיכול לקרות לו כשהתנערה לחלוטין.

וכנראה זה עובד לה רוב הפעמים גם .

בכל מקרה לעניינו שאלתי שני בעלי חנויות נוכחים וכל עוד אין נזק /שינוי פיזי על ידיך למוצר עצמו ( כלומר איזה ראייה חיצונית ) הם שניהם אמרו שהם פשוט שולחים חזרה ליבואן ...אז כנראה שכן אפשר לעשות OC . אבל OC רציני דורש מיוחד שאומר התעסקות מיוחדת עם המכשיר שאומר עילה לביטול אחריות .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל אין רכיבים שאמורים להישרף, אם זה נשרף ולא ע״י ברנר חיצוני או מצית או שריפה בתוך המארז אז זה יגובה, אין סלקציה לרכיבים.

אם זה פוצץ אז יכולה להיות בעיה כי זה אומר בד״כ הרבה יותר מידיי מתח או זרם וכנראה מספק לקוי.

דבר שני, לא תמיד פירוק קירור מהווה עילה לביטול אחריות, יש מדבקה שמונעת ממך בד״כ לפרק את התושבת של הליבה הגרפית, תסיר את המדבקה תתבטל האחריות.

אם ניקח לדוגמה את ג׳יגה בייט שמספקים באחד הכרטיסים שלהם גם קירור רפרנס וגם את הווינדפורס עם הוראות הרכבה, אתה לא מצפה שהאחריות תתבטל ברגע שהרכבת את הקירור הנוסף שסופק, נכון?

קח כדוגמה נוספת את שמוכרת גם בנפרד שתואם לכרטיסים שלהם וגם פלטות אחוריות.. גם במקרה הזה לא תצפה שהם יבטלו לך את האחריות.

דבר נוסף, אני לא זוכר איפה קראתי את זה אבל בפורום של אחת החברות הגדולות הם ציינו שאין בעיה להרכיב קירורים אחרים רק צריך לדאוג לממש אחריות עם הקירור המקורי שהגיע.

בכל זאת, פה צריך לדאוג שלא יהיו סימנים או נזקים פיזיים אבל אין שום בעיה להחליף גריז טרמי למשל, למעשה אם תחליף את הגריז שסופק בכל כרטיס שתקבל עם גריז מאיכות טובה אתה תקבל שיפור משמעותי במיידי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא כל המשתמשים שנוגעים באוברקלוק מבינים מה הם עושים. אלה שלא הם אלה שיכולים לגרום ליצרנים להפסיד כסף ולהפסיד שם של יצרן אמין, בגלל שהם שרפו חומרה בלי לדעת מה הם עושים. הגיוני שהיצרנים יחפשו דרכים לסנן אותם

אלה יכולות להיות דרכים כמו לחפש פרמטר ב , או דרכים כמו לשייך רכיבים שרופים מסוימים (למשל VRM שרוף) ל "נזקי OC" בלי כל בדיקה נוספת. האפשרות השניה היא כנראה מה שהחנויות והיצרנים משתמשים בו

אתם לא צריכים לשנות את הדעה שלי, אני מבין בדיוק את מה שאתם מתכוונים אליו ואני באותה דעה בדיוק. אני מסביר לכם את קיצורי הדרך שעושות חנויות או יצרנים כשהן מתנערות מאחריות תחת תירוצים כמו , ולמה זה עובד להם

קח למשל את הסיפור של 2 המשתמשים שלך אבל נוסיף משתשמ נוסף :

משתמש A (שלך) :

מהירויות/מתחי סטוק

מלא אבק - 95C במאמץ, 65C במנוחה

משתמש B (שלך) :

אוברקלוק תקין

קירור תקין - 85C במאמץ, 40C במנוחה

משתמש C :

הוא קנה מחשב ממבצע בפלאייר שקיבל בדואר - מחשב משרדי מהיר ב 1000 ש"ח ומחשב גיימרים מתקדם ב 1450 ש"ח (אותו מחשב בתוספת כ מסך low end כלשהוא ב 220 ש"ח + ספק גנרי אם מאוורר 120mm במחיר 30 ש"ח יותר מהספק הגנרי הרגיל + 200 ש"ח כיסוי להוצאות על פניות של משתמשים שיישרפו להם דברים בעתיד במסגרת תקופת האחריות למקרים שהחנות לא תצליח להתנער)

על המחשב היתה מותקנת התוכנה של האוברקלוק שהגיעה אם הכ מסך אז הוא פשוט התחיל לשחק איתה ולראות שהוא מקבל שיפור ביצועים במשחקים. הוא לא מודע לכך שהכ מסך לא איכותי, רכיבי ממיר המתח שלו חמים משמעותית מאלה של כ מסך איכותי שעובד באותם תנאים, ובמהירות סטוק מגיעים בדיוק לטמפ' שקצת מעליה יתחיל להיות נזק

אוברקלוק קל

קירור לא תקין - ה GPU ב 50 במנוחה, 85 במאמץ, אבל ממיר המתח (שאת הטמפ' שלו לא רואים בתוכנות) מתחמם יותר מכך והבעיה היא בכ מסך עצמו

למשתמשים A ו C נשרף הכ מסך (כאמור B יודע מה הוא עושה ולכן שלו לא נשרף)

ל A יש הלחמות שבורות - דיי צפוי בתנאים שבהם הוא עבד. כדיי שלא יאשימו אותו הוא מנקה את הכ מסך טוב אם לחץ אוויר לפניי שהוא בא לממש אחריות

ל C התפוצץ קבל. הוא לוקח את המחשב כולו ונוסע לחנות שממנה קנה לממש אחריות

אצל משתמש A החנות רואה כ מסך שנראה שנפגע בגלל התחממות יותר. סימנים לאבק אין, סימנים למתח לא תקין אין. מכאן הם מניחים שהמשתמש פשוט הרים את ה OC לרמות שהכ מסך לא היה יכול לעמוד בהן לאורך זמן, ונשארת מילה של המשתמש כנגד מילה של החנות (כשהמשתמש משקר בכך שהוא לא מודה בזה שהכ מסך היה מלא אבק, והחנות קופצת על הגורמים הבאים להתחממות יתר כזאת). מילה של המשתמש כנגד מילה של החנות - הם לא יקבלו אותו והתירוץ יהיה נזקי אוברקלוק

אצל משתמש C החנות רואה כ מסך שנראה שנפגע בגלל התחממות יתר + אוליי קפיצות מתח. החנות מוצאת שהיה לו (הוא הביא את כל המחשב אז הם יכולים להחליף לכ מסך זהה, להעלות אותו ולבדוק). חוצמזה הם יודעים שלפניי קצת פחות משנה הם מכרו 1000 מחשבים זהים כאלה בפלאייר בדואר, ועד עכשו פנו אליהם רק כמה משתמשים בודדים, הרוב אם ספקים שרופים. הם יאמרו למשתמש בדיוק את זה (מכרנו 1000 מחשבים כאלה ורק אתה מגיע אם כ מסך שרוף, כי רק אתה שיחקת אם דברים שלא היית אמור לגעת בהם), לא יקבלו אותו והתירוץ יהיה נזקי אוברקלוק

חוץ ממשתמש C הם מכרו 999 מחשבים זהים, שהם יודעים שהם לא איכותיים. אבל רק משתמש C הוציא מהכ מסך שלו קצת יותר מידי. באותה מידה יכול להיות שהמארז היה חם כי הרכיבו אותו ללא מאווררים (נפוץ ביותר במחשבים מפלאיירים ומחנויות), יכול להיות שהספק הגנרי שרף לו את הכ מסך וכן הלאה. אבל החנות לא תודה בזה

עכשו תחשוב על מקרה כזה : משתמש C לא חיכה שהמחשב שלו יפסיק לעבוד. הוא פשוט לא היה מרוצה מהביצועים של המחשב שהוא קנה (גם לאחר כמה חודשים ב OC), הלך לקנות מחשב איכותי יותר ממקום אמין יותר, ואת המחשב הישן פירק לחלקים ומכר בלוח יד שניה של HWzone

פותח הדיון מוצא את המודעה שלו ומעוניין לקנות את הכ מסך, אבל הוא מכיר שחנויות לפעמים מתנערות מאחריות תחת תירוץ של "נזקי OC" ולכן מחפש כ מסך שהיה ללא OC.....

יצרני כ מסך, גם הלא איכותיים, בדרך כלל כן מתכננים את הכ מסך שלהם להחזיק מעמד במהירות סטוק. ההתאמה בין כ מסך לא תקינים וכ מסך שעשו להם OC (בלי לדעת מה עושים) היא לא מקרית, היצרנים מתכננים את הכ מסך שלהם לפי ההתאמה הזאת

לכן יוצא שגם אם מה שנכון לבדוק הוא את תנאי העבודה של הכ מסך (באיזה מארז הוא עבד, אם איזה ספק וכו) בממוצע השאלה של "האם הכ מסך היה ב OC" נותנת תשובה נכונה במספיק מהמקרים כדיי שמשתמים ימשיכו ליפול על זה ולהתעניין רק ב "האם הכ מסך היה ב OC"

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...