לוח גראפי - Wacom Intuos Pen Small, סקירה מקיפה - ביקורות ומדריכי גולשים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לוח גראפי - Wacom Intuos Pen Small, סקירה מקיפה


YairZ

Recommended Posts

שלום לכל גולשי ומבקרי הפורום.

ובכן, בתור מעצב גראפי החלטתי לרכוש לעצמי לוח-גראפי, היות ואני מתעסק המון עם דו-מימד בזמן האחרון והשימוש בעכבר פשוט לא נוח. עד כה השתמשתי בלוג'יטק mx518 ורייזר האבו ואימפרטור. לאחר סקירה בשוק, והתייעצות בפורום ציוד הקפי (תודה רבה לגלי - Splasy), הגעתי למסקנה שהלוח המתאים לי ביותר הוא Intuos Pen Small של חברת Wacom שלאחר שימוש קצרצר אני הולך לסקר היום.

לוח גראפי - היו היה...

למי שלא מכיר, לוח גראפי זה משטח מגע שמגיע עם עט מיוחד, אשר מתחבר למחשב ובעצם במקום העכבר הסטנדטי שיש לכם, אתם משתמשים בעט. הלוח מזהה את העט כשהוא מעליו, ובעצם בתוכנות העיצוב ניתן לעצב בצורה נוחה ו"טבעית" יותר, על אחת כמה וכמה אם מדובר על סקיצות וקריקטורות.

בשוק יש מספר חברות המייצרות לוחות גראפיים, כאשר הגדולה ביותר היא Wacom. הסיבה שבחרתי "ללכת עם העדר" היא כי בניגוד לרוב החברות האחרות, מדובר על חברה איכותית במיוחד, עם יציבים ומגוון פיצ'רים שאת חלקם אציג בסקירה זו. לפי המון פידבקים של משתמשים שונים ברשת, אלו שהתשמשו במספר חברות טוענים כי המשטחים של Wacom נותנים הרגשת משטח-עט נוחה והמשטח עצמו אינו נשרט או מתבלה מהר. כן, אני יודע שזה נשמע כמו פרסומת, אבל עושה רושם שזה באמת כך.

לאלו ששוקלים לרכוש לוח גראפי של החברה אתם בטח ראיתם שיש מספר סדרות. עד לא מזמן, הסדרות העיקריות שלה היו Bamboo ו-Intuos, כאשר כיום Intuos מחליף את Bamboo ו-Intous Pro מחליף את Intous הישן. אני יודע, סיבכתי. ההבדלים הם בעיקר בפיצ'רים ובתצורת הלוח, כלומר היחס בין הרוחב לאורך.

אז מה לכל הרוחות קניתי?

אז כמו שאמרתי, קניתי את דגם ה-Intous Pen הגרסא הקטנה שלו, כאשר יש גרסאות גדולות יותר ועם תמיכה גם במולטי-טאצ' (למי שאוהב לגעת בדברים ולשחק עם האצבעות, כן כן, אתם יודעים מי אתם), אצלי הגרסא היא ללא תמיכה זו כי אני פשוט לא צריך את זה וחסכתי קצת כסף.

להלן המפרט הטכני של הלוח:

שטח אקטיבי: 152 על 95 מ"מ

Aspect (יחס הבט): 16:10

על , ללא , רגיש ללחץ, כולל שלני כפתורי צד. לא כולל מחק דיגיטלי

Expresskeys - ארבעה כפתורים ניתנים לתכנות

דרגות לחץ לעט: 1,024

רזולוציה: 2,540Lpi

קצב העברת נתונים מקסימלי: 133 נקודות לשניה

ממשק: (כבל נכלל בחבילה)

אופציה לתקשורת אלחוטית (לוח - מחשב): כן, נמכר בנפרד

Multi-touch: לא.

תאימות לימנים ושמאליים.

משקל: 300 גר'

יבואן: אריג'נט

מחיר: 499 ש"ח

תיבת פנדורה

מכירים את הילדים הקטנים האלה שקונים או מקבלים משהו חדש, חוזרים הביתה, זורקים את הכל ופותחים את החבילה? זה אני. רק אגרסיבי במיוחד. ובגלל זה נחתכתי, ונחתכתי עמוק מפתיחת האריזה - בלי להגזים, איבדתי משהו כמו 4 וחצי ליטר דם. אחרי זה, נחתכתי שוב באותו המקום וקיבלתי מכה בזרת. עוד שניה האיזור הפך להיות זירת רצח.

בכל מקרה, ככה נראת האריזה שממנה כמעט נהרגתי:

CzgxgT8.jpg

אין צורך לפרט יותר מדי מה רואים פה. בצד השני יש מלל כללי ומפרט טכני מקוצר. מה שכן, לא ממש הבנתי למה אין שם פרטים נוספים כמו דרגות לחץ, רזולוציה וכדומה. זה אומר שע"מ לקנות משטח זה, עדיף לעשות סקירה בבית ולראות בדיוק מה שאתם מקבלים.

בתוך עטיפת הקרטון הזו יש עוד קופסת קרטון וריפוד קשיח שמגנים כמו שצריך על המשטח, וכן הכל עטוף במעין ניילון רך. הבאנדל כולל:

- המשטח עצמו.

- עט.

- ספרון הוראות שימוש במספר שפות (עברית כמובן אין שם, למה מי אנחנו עם קטן?).

- דיסק התקנה לדרייבר ותוכנות נלוות.

- חתיכת בד שחורה וגומיה שחורה לעט (למקרה שכחול הוא לא הצבע האהוב שלכם).

- כבל .

n75m7qm.jpg

סה"כ באנדל די בסיסי, אבל חביב. אין ממש צורך ביותר מזה.

הגודל לא קובע (במקרה הזה)

טוב, אז המשטח העצמו יחסית קטן, כאשר השטח האקטיבי בו הוא בערך 15 על 9 ס"מ. להגיד לכם את האמת? זה מעל ומעבר, בשבילי לפחות. בשימוש כולל - כלומר ע"ג שולחן העבודה, הגדרתי בערך רבע מהשטח הזה כשטח אקטיבי, וזאת ע"מ לא להזיז את פרק כף היד שלי מהמקום בזמן שאני עובר עם הסמן מצד אחד של המסך לצד השני.

אין שום צל של ספק שזה דורש תרגול, והרבה. בהתחלה אמרתי לעצמי "מה לכל הרוחות אני קניתי?", אבל לאחר הגדרה ראשונית ושימוש קצרצר, אני מתחיל להתרגל - ופרק כף היד שלי פחות ופחות כואב בשימוש ממושך בפוטושופ. מי שרוצה לקנות משטחים גדולים יותר לעבודה מדוייקת יותר, יכול - זאת בעיקר אם עובדים על רזולוציות גבוהות ו/או יצירה של פריטים קטנים יחסית.

מעל לאיזור האקטיבי, ישנם 2 כפתורים בצד העליון השמאלי והימני (סה"כ 4) שאותם ניתן להגיד שיעשו מה שתרצו לאקסטרה נוחות. מתחת למשטח, ישנם 3 תאים שאותם ניתן לפתוח. התא האמצעי כולל את התופסן שמחזיק את הבד (הבד אוחז את העט כשאתם לא משתמשים בו ע"מ שלא תאבדו אותו - חשוב מאוד לנסיעות) שאותו ניתן להסיר או להחליף לבד בצבע השחור במצורף כחלק מהבאנדל. בשני התאים האחרים ישנו מקום להתקן האלחוטי ולסוללה שלו שאותו ניתן לקנות בנפרד, וכך המכשיר פועל באופן אלחוטי במקום חיבור קבוע עם למחשב.

e5Q6TcL.jpg

מרגישים שאכן מדובר על משטח איכותי מאוד מחומרים עמידים, בדיוק כמו שנאמר ברחבי הרשת. אני לא יודע עד כמה שהוא שווה את ה-500 ש"ח, אבל בהחלט מרגישים שלא קניתם זבל.

העט עצמו גם כן איכותי ומאוד נוח לאחיזה. הוא כולל 1024 דרגות לחץ ו-2 כפתורים בצד שניתן לתכנת שיעשו פעולות שונות, בהתאם לנוחיות שלנו. מה שכן, החוד טיפטיפונת רופף - הייתי שמח אם הם היו מצרים עוד יותר את הפתח התחתון ע"מ שלא יזוז כלל פרט לכיוון אנכי.

gNY8ivK.jpg

נהגים (יעני דרייברים)

לאחר התקנה מהירה מאוד של הדרייברים, מותקנת תוכנה ראשית בשם Wacom Desktop Center. בדף הראשי, ניתן לפתוח את הגדרות המשטח הגראפי, הגדרות העט, לבצע גיבוי להגדרות שלנו או לשחזר במידה וגיבינו, בדיקת עדכונים וקישורים לאתר של החברה ולפורומים שלה, כולל קבלת עזרה ומדריכי . נקי, פשוט ויש פה את כל מה שצריכים.

2014-05-05_2249.png

בהגדרות המשטח יש המון אופציות - בעצם הכל פתוח להגדרת המשתמש.

- תכנות ארבעת הכפתורים הפיזיים שיש על המשטח הגראפי.

- תכנות העט - מה תהיה ההרגשה שלו - "רכה" או "קשה" וכמובן הרגישות שלו. כמו כן, הגדרה של שני הכפתורים שיש ע"ג העט.

- מיפוי מסך ומשטח מגע - ניתן לקבוע איזור מסויים של משטח המגע שיהיה פעיל, או ההפך - איזה איזור ע"ג המסך אנו לא רוצים שהעכבר יגיע בכלל.

- תפריט עט - בלחיצה על העט ניתן לקבוע שיפתח תפריט מסביבו, כאשר אנו נגדיר בדיוק מה יהיה בכל איזור בתפריט.

מה שמאוד אהבתי, זה שניתן לקבוע את כל הנתונים הללו פר-תוכנה או הגדרה כללית. כלומר למשל עבור שימוש שוטף ניתן לקבוע הגדרות מסויימות, ועבור שימוש בפוטושופ ניתן להגדיר הגדרות אחרות לחלוטין.

2014-05-05_2255.png

פיצ'ר חמוד נוסף זה Flicks, "פליקים". כלומר ע"י מעבר מהיר עם העט ע"ג משטח המגע לכיוון מסויים, ניתן להגדיר שתבוצע פעולה כלשהי. אצלי למשל, "פליק" עליון ותחתון בדפדפן גולל את העמוד למטה ולמעלה בהתאם. בהחלט דבר שחוסך המון זמן ותנועות עם פרק כף היד.

גזר הדין

סה"כ בהחלט מדובר על משטח גראפי איכותי מאוד עם המון המון פיצ'רים תוכנתיים. מתוך ציון 10 אני אתן לו 9, וזה בגלל שעדיין אני חושב שהוא יכול להיות מעט זול יותר (עם כל הכבוד, על העט חרוטה המילה China...) וכי ראש העט יכול להיות מקובע בצורה טובה יותר. סה"כ מי שבאמת רוצה להכנס לתחום - אין ספק שהמשטח הזה הוא אחלה סיפתח. ולסיכום, הדגמה קצרה של היכולות המדהימות שלי לאחר שימוש קצר במשטח:

2014-05-05_2312.png

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...